Skocz do zawartości

Czy silniki diesla mają przyszłość? Czy zastąpią je hybrydy ?


krako

Rekomendowane odpowiedzi

TyrTyr

 

nu nu nu! kwantowa jeśli trochę zasięgniesz języka z Eisteinowską pogodzić się nie da, nad tym jak te dwie dziedziny wiedzy połączyć w logiczną całośc kminią niezłe głowy od lat wielu.

Trochę światła na tę kwestię rzuca kniga tego pokręconego przez stwardnienie rozsiane kolegi z Anglii Stephena Hawkinga "Krótka historia czasu. Od Wielkiego Wybuchu do czarnych dziur".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spytałem się co jak jest z żywotnością baterii - dowiedziałem się że jest gwarancja* na 10 lat

 

* zapewne ta gwarancja nie jest na pojemność ;/

 

Ostatnio z pewnym zdziwieniem przeczytałem, że nowe baterie do Priusa kosztują... ok. 7.000 PLN. Także niezbyt wygórowana cena biorąc pod uwagę, że pewnie jest to wydatek raz na całe życie auta, a wychodzi tyle co np. nowe wtryskiwacze do diesla, które mogą paść zdecydowanie szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na PIT PARTY VERVA Street Racing na stoisku nissana oglądałem elenktycznego nissana LEAF - cena oczyśćcie jak to w elektrycznych ... zaporowa

 

Spytałem się co jak jest z żywotnością baterii - dowiedziałem się że jest gwarancja* na 10 lat

 

* zapewne ta gwarancja nie jest na pojemność ;/

Na co tak naprawde jest gwarancja dowiadujemy sie dopiero przy probie korzystania z niej.

 

TyrTyr

 

nu nu nu! kwantowa jeśli trochę zasięgniesz języka z Eisteinowską pogodzić się nie da, nad tym jak te dwie dziedziny wiedzy połączyć w logiczną całośc kminią niezłe głowy od lat wielu.

Trochę światła na tę kwestię rzuca kniga tego pokręconego przez stwardnienie rozsiane kolegi z Anglii Stephena Hawkinga "Krótka historia czasu. Od Wielkiego Wybuchu do czarnych dziur".

Hmm, podzialy mozna sobie robic rozne.

Ja na to patrze z punktu widzenia universyteckich wydzialialow i specjalizacji (bo to mi najblizsze)

http://www.aps.org/membership/units/index.cfm

Ale co oni tam wiedza :)) albo tu

http://www.factforfree.com/branches-of-physics/

Niech bedzie ze kwantowa... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba, policz sobie. Tak z dobrym przyblizeniem; 60kW / 220 = 273 A wedle starej szkoly dziesieciogodzinny prad 27.3 A Masz w domu cos takiego? Zdajesz sobie sprawe z tego jaki przedluzacz jest potrzebny?

W swoim domu mozesz sobie zrobic instalacje 3 fazowa 380V-400V co pozwoli na szybsze ladowanie.

Takie instalacje robi sie czesto do podlaczenia mocniejszej plyty grzewczej w kuchni lub elektrycznego podgrzewacza wody, wiec nie jest to jakis ewenement.

http://www.teslamotors.com/en_EU/charging#/outlet

 

Przedluzacz potrzebujesz taki zeby dostal z gniazdka do samochodu.

 

Jeden litr benzyny to 9.7kWh Podaj prosze zrodlo tej informacji.

Google ;)

Rozne zrodla podaja od 9-10kWh, ja oparlem sie na tym linku

http://wiki.xtronics.com/index.php/Energy_density

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może tak: zasady stosowane do dużych cząstek mają się nijak kiedy próbuje się je odnieść do cząstek małych. Małymi rządzą całkiem inne reguły i dużo większe siły.

Dlatego "czasteczkowcy" czyli ludzie zajmujacy sie fizyka wysokich energii studiuja mechanike kwantowa.

 

 

Google ;)

Rozne zrodla podaja od 9-10kWh, ja oparlem sie na tym linku

http://wiki.xtronics.../Energy_density

OK, razy 3600 wychodzi podobnie.

Ja jednak wole zaczynac od jednostek podstawowych.

 

Modelem z bateriami 85kW tez nie dojade.

 

Nie zauwazyles ze pokazalem jak mizerna sprawnosc ma ten pojazd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba, policz sobie. Tak z dobrym przyblizeniem; 60kW / 220 = 273 A wedle starej szkoly dziesieciogodzinny prad 27.3 A Masz w domu cos takiego? Zdajesz sobie sprawe z tego jaki przedluzacz jest potrzebny?

W swoim domu mozesz sobie zrobic instalacje 3 fazowa 380V-400V co pozwoli na szybsze ladowanie.

Takie instalacje robi sie czesto do podlaczenia mocniejszej plyty grzewczej w kuchni lub elektrycznego podgrzewacza wody, wiec nie jest to jakis ewenement.

http://www.teslamoto...harging#/outlet

 

Przedluzacz potrzebujesz taki zeby dostal z gniazdka do samochodu.

 

Hmm, wiesz nie o dlugosc tu idzie. :)

Ale prosze, zaproponuj 100 metrow trzy fazy 30A ..... :)

 

 

 

I znowu, nie tak smykiem jak jezykiem.

Mozesz sobie zrobic....

OK, w domu jednorodzinnym zwykle juz trzy fazy sa... zostaje drobiazg taki jak prucie scian, przerabianie instalacji.... betka..

Wiem cos o tym bo w domu rodzicow jest elektryczne ogrzewanie, hydrofor..

Istotnie nie az taki problem podpiac sie pod bezpieczniki od hydroforu... robilo sie te numery ze spawarka....

ale ... Dziesieciu robi na ulicy to samo i spadek napiecia ze hej.

Znam to wszystko z doswiadczenia. Tyle ze to i tak 7-10 godzin ladowania.....

 

A masz momysl co ma zrobic mieszkaniec bloku?

 

I najwazniejsze. Napisz jak juz sobie kupisz, pochwal sie jak sie smiga :)

 

Nie zauwazyles ze pokazalem jak mizerna sprawnosc ma ten pojazd?

Nie zauwazylem. Pokonuje ta sama trase zuzywajac 3 razy mniej energii, to chyba nie jest mizernie?

 

Jakie 3 razy mniej energi?

Policz raz jeszcze.

Litr benzyny = 3.44 x 10^7 J

Spalasz 36 litrow -> 124 x 10^7 J

podziel przez 18 x 10^3 s

wychodzi 68kW (moze gdzies jest blad?)

To znaczy ze palac benzyne w prymitywnym silniku spalinowym na dojazd do zakopca poszlo 68kW.

Seperowa Tesla o "mocy" 85kW mozeee, dojedziesz.

 

Policz teraz jeszcze ile wegla trzeba bylo spalic by naladowac Tesle.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie 3 razy mniej energi?

Policz raz jeszcze.

Litr benzyny = 3.44 x 10^7 J

Spalasz 36 litrow -> 124 x 10^7 J

podziel przez 18 x 10^3 s

wychodzi 68kW (moze gdzies jest blad?)

To znaczy ze palac benzyne w prymitywnym silniku spalinowym na dojazd do zakopca poszlo 68kW.

Seperowa Tesla o "mocy" 85kW mozeee, dojedziesz.

Wg powyższych obliczeń, auto benzynowe, zużywa 68kW ale na godzinę ! Przy odległości Warszawa - Zakopane około 400 km i średniej prędkości 100 km/h to jest 4*68kW = 272 kWh.

 

Twierdzenie, że sprawność (w zakresie zamiany energii cieplnej na mechaniczną) silnika spalinowego jest większa od sprawności silnika elektrycznego jest po prostu śmieszna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to może byc jedyna opcja, znikną rafinerie

Nie za naszego życia .

Wyjaśniając do końca - można hipotetycznie podnieść napięcie ładowania - ale wtedy wcodzimy w obszary napięć wyzszych, i zupełnie nie ma szans w cywilnym pojeździe zrealizować takiej instalacji, czy w stacji ładowania. W skrócie, bo nie ma tu miejsca na opisywanie niebezpieczeństw i specyfiki pracy i zasad ochrony dla instalacji o np 3000V...

Potrzeba matką wynalazków. Samo gderanie nie da się nie posuwa cywilizacji naprzód. Palniki xenonowe na wyższych napięciach operują (choć prądy wtedy znikome).

A masz momysl co ma zrobic mieszkaniec bloku?

Ja mieszkam w bloku, ale nie jakiś strasznie starym (raptem 10-letni), mam 3 fazowe zasilanie i bezpiecznik 3 x 100A na wejściu do mieszkania. Ładowanie Tesli nie byłoby jakimś wielkim problemem i przyznam, że takie elektryczne do jazdy po mieście czy na krótkich odcinkach (jakie głównie robię) to dla mnie ideał. W trasy jeżdżę może 2-3 razy w miesiącu, więc jakbym miał zapłacić za pożyczenie auta na weekend - to czemu nie. Odpada mi koszt zakupu, serwisowania i ubezpieczenia auta, którego używałbym sporadycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twierdzenie, że sprawność (w zakresie zamiany energii cieplnej na mechaniczną) silnika spalinowego jest większa od sprawności silnika elektrycznego jest po prostu śmieszna

Jesteś tego pewien ? Bo założenie że sprawność silnika spalinowego 35-45%(średnio 40%) a elektrycznego 90% jest dalekie od prawdy(Trzeba jeszcze uwzględnić falownik zmieniający prąd stały na zmienny potrzebny do zasilania silnika, oraz prostownik robiący odwrotną operację podczas ładowania akumulatorów. Do tego dochodzi opór wewnętrzny akumulatorów obniżający ich sprawność (czyli powodujący nagrzewanie się) podczas ładowania i rozładowywania).

40% oznacza, że ze 100 jednostek ciepła uzyskanego ze spalenia węglowodorów w samochodzie uzyskamy 40 jednostek pracy.Ale ze spalenia węglowodorów w elektrowni też nie uzyskamy więcej niż ok. 40 jednostek energii elektrycznej. Jej przesył, naładowanie akumulatora i odtworzenie pracy w samochodzie da może 90% z owych 40 jednostek pracy, powiedzmy 36. To gdzie tu zysk?

A w magazynowaniu energii to już przepaść... w jednym kilogramie współczesnych akumulatorów Li-Jo można zmieścić ok. 1,8MJ energii,w jednym kilogramie benzyny ok. 44MJ.

Nawet jeśli uwzględnimy małą sprawność silnika spalinowego to i tak przewaga benzyny będzie druzgocząca. By uzyskać przyzwoity zasięg potrzeba kilkaset kilogramów akumulatorów. Masę 53kWh zespołu z Tesli Roadster ocenia się na ok. 400kg.

Ja mieszkam w bloku, ale nie jakiś strasznie starym (raptem 10-letni), mam 3 fazowe zasilanie i bezpiecznik 3 x 100A na wejściu do mieszkania. Ładowanie Tesli nie byłoby jakimś wielkim problemem
Ciągle nie potraficie sobie uzmysłowić tego co się stanie jak będzie się ładować po 200-300samochodów na jednym małym osiedlu w tym samym czasie... o pajęczynie kabli wystających z okien nie wspomnę....

Dla entuzjastów CO2 wspomnę, że w polskich warunkach uzyskanie 1kWh energii elektrycznej wymaga wyemitowania ok. 1kg CO2 przez elektrownię. Z szybkiej kalkulacji wynika, że wpływ samochodów elektrycznych na emisję tego wspaniałego gazu jest niemal taki sam jak spalinowych (100-200g/km).

Edytowane przez x_maly_x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twierdzenie, że sprawność (w zakresie zamiany energii cieplnej na mechaniczną) silnika spalinowego jest większa od sprawności silnika elektrycznego jest po prostu śmieszna

Jesteś tego pewien ? Bo założenie że sprawność silnika spalinowego 35-45%(średnio 40%) a elektrycznego 90% jest dalekie od prawdy(Trzeba jeszcze uwzględnić falownik zmieniający prąd stały na zmienny potrzebny do zasilania silnika, oraz prostownik robiący odwrotną operację podczas ładowania akumulatorów.

Chłopie ogarnij się ! Gdzie w moim poście podałem wartości sprawności ? Dopowiadasz sobie do moich wypowiedzi różne rzeczy, nie pierwszy raz, ale wcześniej puszczałem to mimo chodem.

 

Więc powtórzę:

Twierdzenie, że sprawność (w zakresie zamiany energii cieplnej na mechaniczną) silnika spalinowego jest większa od sprawności silnika elektrycznego jest po prostu śmieszne.

Edytowane przez subleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopowiadasz sobie do moich wypowiedzi różne rzeczy, nie pierwszy raz, ale wcześniej puszczałem to mimo chodem.
Zluzuj warkocze...to nie onet. Jeśli coś dopowiadałem trzeba było się odezwać.Więc jeszcze raz tym razem żebyś nie brał tego do siebie -zakładając że sprawność silnika spalinowego 35-45%(średnio 40%) a elektrycznego 90% jest dalekie od prawdy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podziel przez 18 x 10^3 s

Co to jest?

podziel przez 18 x 10^3 s

Co to jest?

Założył, że jedzie do Zakopca 5 godzin :)

Aha :) s jak sekunda

 

Jakie 3 razy mniej energi?

Policz raz jeszcze.

Litr benzyny = 3.44 x 10^7 J

Spalasz 36 litrow -> 124 x 10^7 J

podziel przez 18 x 10^3 s

wychodzi 68kW (moze gdzies jest blad?)

To znaczy ze palac benzyne w prymitywnym silniku spalinowym na dojazd do zakopca poszlo 68kW.

Seperowa Tesla o "mocy" 85kW mozeee, dojedziesz.

Wg powyższych obliczeń, auto benzynowe, zużywa 68kW ale na godzinę ! Przy odległości Warszawa - Zakopane około 400 km i średniej prędkości 100 km/h to jest 4*68kW = 272 kWh.

 

Twierdzenie, że sprawność (w zakresie zamiany energii cieplnej na mechaniczną) silnika spalinowego jest większa od sprawności silnika elektrycznego jest po prostu śmieszna.

Nie prawda ze na godzine. 36 litrow benzyny w 5 godzin to jest 68kW.

Warszawa - Zakopane to nie jest 400 ale ponad 450 (ponad 12% bledu)

No i ta srednia 100km/g - wiem, tez bym tak chcial no chyba ze jestes nastepnym ktory mi bedzie wmawial ze w Polsce to dwie paki z blatu nie schodzi :)

 

Wiesz co jest smieszne? myslenie ze energia elektryczna to manna z nieba.

Cos jak piece gazowe o sprawnosci 109%. :facepalm:

Albo etanol :facepalm:

 

 

A masz momysl co ma zrobic mieszkaniec bloku?

Ja mieszkam w bloku, ale nie jakiś strasznie starym (raptem 10-letni), mam 3 fazowe zasilanie i bezpiecznik 3 x 100A na wejściu do mieszkania. Ładowanie Tesli nie byłoby jakimś wielkim problemem i przyznam, że takie elektryczne do jazdy po mieście czy na krótkich odcinkach (jakie głównie robię) to dla mnie ideał. W trasy jeżdżę może 2-3 razy w miesiącu, więc jakbym miał zapłacić za pożyczenie auta na weekend - to czemu nie. Odpada mi koszt zakupu, serwisowania i ubezpieczenia auta, którego używałbym sporadycznie.

 

Trzy fazy i 100A na faze? 360 czy 220? 66kW (albo nawet ponad 100) no, no tyle na jedno mieszkanie...

I masz do tego pelen dostep?

"Odpada mi koszt zakupu, serwisowania i ubezpieczenia auta, którego używałbym sporadycznie."

Mowisz ze Tesli juz ubezpieczac nie trzeba? :P

Polecam usiasc i bez emocji policzyc wszystko.

Ja to policzylem przed zakupem Outbacka.

Bralem pod uwage rozne wersje Priusa ktore w najgorszym wypadku kosztuje polowe Tesli.

Tez myslalem ze jak trzeba cos wiekszego to sie wypozyczy.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie 3 razy mniej energi?

Policz raz jeszcze.

Litr benzyny = 3.44 x 10^7 J

Spalasz 36 litrow -> 124 x 10^7 J

podziel przez 18 x 10^3 s

wychodzi 68kW (moze gdzies jest blad?)

To znaczy ze palac benzyne w prymitywnym silniku spalinowym na dojazd do zakopca poszlo 68kW.

Seperowa Tesla o "mocy" 85kW mozeee, dojedziesz.

Wg powyższych obliczeń, auto benzynowe, zużywa 68kW ale na godzinę ! Przy odległości Warszawa - Zakopane około 400 km i średniej prędkości 100 km/h to jest 4*68kW = 272 kWh.

 

Twierdzenie, że sprawność (w zakresie zamiany energii cieplnej na mechaniczną) silnika spalinowego jest większa od sprawności silnika elektrycznego jest po prostu śmieszna.

Nie prawda ze na godzine. 36 litrow benzyny w 5 godzin to jest 68kW.

Warszawa - Zakopane to nie jest 400 ale ponad 450 (ponad 12% bledu)

No i ta srednia 100km/g - wiem, tez bym tak chcial no chyba ze jestes nastepnym ktory mi bedzie wmawial ze w Polsce to dwie paki z blatu nie schodzi :)

 

Wiesz co jest smieszne? myslenie ze energia elektryczna to manna z nieba.

Cos jak piece gazowe o sprawnosci 109%. :facepalm:

Albo etanol :facepalm:

Mówisz, że mamy nową jednostkę 1W = 1J / 5s :facepalm::question:

 

Każdy kto zna podstawy fizyki i matematyki sobie policzy ... a Ty zostań w swoim świecie, jeżeli Ci tam dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mówisz, że mamy nową jednostkę 1W = 1J / 5s :facepalm::question:

 

Każdy kto zna podstawy fizyki i matematyki sobie policzy ... a Ty zostań w swoim świecie, jeżeli Ci tam dobrze.

 

NIE, to TY tak mowisz.

I moze istotnie w Twoim swiecie, aby nie bylo watpliwosci w awiecie subleo 1W = 1J / 5s

Ale w swiecie/glowie/wyobrazni/rozumie w ktorym silnik spalinowy zamienia energie cieplna na mechaniczna moze i inne cuda sie dzieja.

Poza tym nazwanie wyrazenia 1W = 1J / 5s jednostka bez wzgledu na to czy prawdziwego czy nie tez daje obraz wyksztalcenia.

PS. i nie placz ze przywoluje poziom Twojego wyksztalcenia, sam zapoczatkowales taki "trynd"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto: Outback 2.5i CVT Napisany Dzisiaj, 20:04 Zobacz postsubleo, o 24 wrzesień 2013 - 19:23, powiedział: Mówisz, że mamy nową jednostkę 1W = 1J / 5s :facepalm::question: Każdy kto zna podstawy fizyki i matematyki sobie policzy ... a Ty zostań w swoim świecie, jeżeli Ci tam dobrze. NIE, to TY tak mowisz. I moze istotnie w Twoim swiecie, aby nie bylo watpliwosci w awiecie subleo 1W = 1J / 5s Ale w swiecie/glowie/wyobrazni/rozumie w ktorym silnik spalinowy zamienia energie cieplna na mechaniczna moze i inne cuda sie dzieja. Poza tym nazwanie wyrazenia 1W = 1J / 5s jednostka bez wzgledu na to czy prawdziwego czy nie tez daje obraz wyksztalcenia. PS. i nie placz ze przywoluje poziom Twojego wyksztalcenia, sam zapoczatkowales taki "trynd"

Subleo ma absolutną rację i zuzycie jedynie 68kWh w silniku spalinowym przy założeniu zużycia 36l paliwa na trasie wawa-zakopane to bzdura.

Gęstosc energetyczna benzyny to w przybliżeniu 12kwh na litr. Tak więc zużywając 36l paliwa zuzywamy 432 kWh.

Edytowane przez lukass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie 3 razy mniej energi?

Policz raz jeszcze.

Litr benzyny = 3.44 x 10^7 J

Spalasz 36 litrow -> 124 x 10^7 J

podziel przez 18 x 10^3 s

wychodzi 68kW (moze gdzies jest blad?)

To znaczy ze palac benzyne w prymitywnym silniku spalinowym na dojazd do zakopca poszlo 68kW.

Seperowa Tesla o "mocy" 85kW mozeee, dojedziesz.

 

1litr benzyny daje 3.44 * 107 J

36 l benzyny daje 36 * 3.44 * 107 J = 1238.4 MJ

(1238.4 * 106 J) / 1 s = 1238.4 MW

1238.4 MW / 3600 s = 344 kWh (1h = 3600 s)

 

Twój samochód zużyje 344 kWh.

 

Zresztą, patrząc na Twoje obliczenia widać, że zużycie energii jest odwrotnie proporcjonalne do czasu (ciekawa teoria :biglol:). "36 litrow benzyny w 5 godzin to jest 68kW", zatem wg Twoich teorii/obliczeń 36 litrów benzyny w 10 godzin to będzie już 34 kW, a w 100 godzin, uuu, to już będzie tylko 3.4 kW (pominę już kwestię jednostki, którą użyłeś, wszak Ty na jednostkach znasz się najlepiej :facepalm:) :excl:

 

NIE, to TY tak mowisz.

I moze istotnie w Twoim swiecie, aby nie bylo watpliwosci w awiecie subleo 1W = 1J / 5s

Poza tym nazwanie wyrazenia 1W = 1J / 5s jednostka bez wzgledu na to czy prawdziwego czy nie tez daje obraz wyksztalcenia.

PS. i nie placz ze przywoluje poziom Twojego wyksztalcenia, sam zapoczatkowales taki "trynd"

Ha, z Twoich obliczeń to wynika, co zostało udowodnione powyżej. Nie kompromituj się bardziej. Twoje ataki ad personam są na poziomie 6-latka, więc rozmowa z Tobą, po prostu, jest stratą czasu. Nie ma sensu udowadniać rzeczy oczywistych.

 

 

@@Urabus, proszę Cię daj mi bana na tydzień, albo przynajmniej do jutra plisss :biglol:

Edytowane przez subleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, bardzo ciekawe rzeczy liczycie, ale ogarnijcie to, bo ciekawy jestem wyniku....

 

Jako elektryk pamietam, ze istotnie sprawność samego silnika elekryczego jest w okolicy 90%,

w tych prostych liczeniach mocy i pradow nie bralismy pod uwage innych elementow ukladu zasiania i ladowania baterii,

bo sama bateria ma sprawność pewnie ok 80%, przeksztaltniki, i potem silnik, mysle ze arytmetycznie wylądujemy gdzies w okolicach 70% sprawnosci calego układu auta na baterie - licząc od mocy ładowania, kończąc na mocy mechanicznej na wale.

Gdyby licząc z ręką na sercu te prądy, czyli sprawnośc plus cos fi przesuniecia fazowego prąd napięcie, czyli kolejne ok 0,9 do mocy, to te prady ładowania, wychodziły by jeszcze bardziej katastrofalne, a czasy ladowań takiej Tesli w domu nie byłyby 26 godzin, a ponad 30....

 

Ja mieszkam w bloku, ale nie jakiś strasznie starym (raptem 10-letni), mam 3 fazowe zasilanie i bezpiecznik 3 x 100A na wejściu do mieszkania

Nie uwierze w takie instalacje w domu....

Klatka schodowa w bloku 4 pietrowym, na 10 mieszkan, na bezpieczniki 3x80A na wejciu do klatki, gdzie są obciążone równomiernie trzy fazy na wsztskie lokale.

Przewód dla tych 100A byłby mocno ciężki do ułożenia w domowej instalacji podtynkowej, czy wtynkowej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy ktoś policzy,ile więcej węgla trzeba by spalić w Polsce do rocznego ładowania akumulatorów,gdyby chcieć zamienić wszystkie samochody na elektryczne?

 

1kg węgla to ok. 7kWh, czyli żeby naładować jedną Teslę trzeba 8,5kg. Razy 5mln samochodów to 42mln ton. Obecne wydobycie to ok 70 mln ton.

Do tego trzeba jeszcze uwzględnić sprawność wytworzenia, przesyłu, itp.

Edytowane przez leon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy ktoś policzy,ile więcej węgla trzeba by spalić w Polsce do rocznego ładowania akumulatorów,gdyby chcieć zamienić wszystkie samochody na elektryczne?

 

1kg węgla to ok. 7kWh, czyli żeby naładować jedną Teslę trzeba 8,5kg. Razy 5mln samochodów to 42mln ton. Obecne wydobycie to ok 70 mln ton.

Do tego trzeba jeszcze uwzględnić sprawność wytworzenia, przesyłu, itp.

Chyba Ci sie trochę cyferki pomieszały

8.5 kg * 5mln aut to 42mln kg czyli 42 tyś ton.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...