Skocz do zawartości

Czy silniki diesla mają przyszłość? Czy zastąpią je hybrydy ?


krako

Rekomendowane odpowiedzi

Rozumiem że wg Ciebie Tesla ma tych miejsc więcej....
Ma jedno w twoim domu i wszedzie tam gdzie dochodzi siec elektryczna.
Z całym szacunkiem , ale Ty potrzebujesz 10przykładów żeby to zrozumieć...? Do celu masz 800km ,czyli wg Ciebie mam iść spać na 10h żeby tam dojechać...? Są też ludzie którzy na stację benzynową zaglądają raz na tydzień...dwa tygodnie i raczej nie będą zadowoleni z codziennej wizycie żeby naładować do 80% baterie w Tesli...a skoro się tej Tesli tak uczepiłeś to nie wiem czy wiesz ale w warunkach domowych ładowałbyś ja przez cały weekend...

Jedziesz kilka godzin, pokonujesz np 500 km, robisz przerwe 30 minutowa na ladowanie, obiad i odswiezenie sie. Wsiadasz do auta, jedziesz kolejne 300km i dojezdzasz na miejsce z zapasem.

pewnie tak jak Ty

Ja podalem przyklad z aut hybrydowych, ktore sa na drogach wiecej niz 10 lat i pokonuja setki km np jako taxowki. Samochody elektryczne produkowane na masowa skale chyba jeszcze nie maja 5 lat.

 

w nocy jest mniejsze zapotrzebowanie na energiie

 

OK. Mamy 5mln samochodów el., każdy ładuje się powiedzmy prądem 10A. Ile potrzebujemy elektrowni ?

Zalezy jaka moc maksymalnie moze wygenerowac jedna elektrownia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma jedno w twoim domu i wszedzie tam gdzie dochodzi siec elektryczna.
To jeszcze raz żebyś zrozumiał... Ta Twoja Tesla ładowana w domu potrzebuje prawie całego weekendu żeby się naładować...
robisz przerwe 30 minutowa na ladowanie
i w tym czasie robi to przed Tobą jak średnio na każdej stacji 2-4 samochody = 60/120min przymusowej przerwy
podalem przyklad z aut hybrydowych
to nie myl hybrydy z samochodem elektrycznym , bo to zupełnie dwie różne sprawy.

Będąc 2-5km od stacji będziesz musiał też wezwać Pana z elektrownią zamiast zrobić sobie 20minutowy spacerek.... :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Mamy 5mln samochodów el., każdy ładuje się powiedzmy prądem 10A. Ile potrzebujemy elektrowni ?

:blink: nigdy tego nie liczyłem, ale wychodzi masakra...

 

10A to 2,3 kW przy prostym liczeniu,

czyli mamy 11 500 000 kW dla 5 mln aut,

czyli 11500 MW......

Obecnie budowany blok elektrowni Kozienice za 5,5 mld PLN ma 1075 MW i jest najwiekszą tego typu inwestycją w Polsce.

Nie chce mi sie już patrzeć ile mamy mocy z elektrwoni w Polsce, ale od razu widać po tym przybliżeniu, że potrzeba by postawić ok 3 elektrowni atomowych żeby takie ładowaniu było możliwe.

A właśnie, to tylko 10A, czyli dupa a nie ładowanie, 2,3kWh *8 godzin, to jakies 18 kWh po nocnym ładowaniu, czyli wielkie nic....

Ja obstawiałem, że minium 30A niech by było, żeby cokolwiek dawało takie ładowanie dla jakiegoś małego kompakta...

 

No to powiem jestem w szoku, bo to wychodzi na to, że ogólno narodowe ładowanie nie jest totalnie możliwe w perspektywie co najmniej 40-50 lat....

 

to jest to co pisałem w pierwszym poście, auto daje mocowo człowiekowi do ręki, do dyspozycji, wręcz nieprzyzwoite ilości mocy i energii, niedostepne w zadnej jego innej sferze życia.

 

 

edit:

kolega dał linka :)

wychodzi na to, ze musielibysmy wyjąc trzy najwieksze polskie elektrownie - Bełchatów, Kozienice, Połaniec - żeby móc ładować te 5 mln aut w nocy prądem 10A :)

Najwieksza elektrownia Bełchatów to nieco ponad 5 000 MW, czyli nawet nie połowa potrzeb dla aut w nocy....

Edytowane przez boogie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A właśnie, to tylko 10A

 

Chciałem dozować szok. :biglol:

 

Ten sam pan, ktory Ci przywiózł karnister, przywiezie Ci prad.

 

Aha, a on ten prąd skąd weźmie ? Będąc pośrodku niczego ? Z generatora ? No i całą ekologię szlag trafił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja widze ze entuzjastow ilczba rosnie.

Kto juz sobie kupil elektryczne auto?

 

Ja sobie mysle tak;

Warszawa - Zakopane 455km czyli jakies 36 litrow benzyny w powiedzmy 5 godzin. (zakladam 8 litrow na setke)

Czyli 122.4 x 10^7 J, a to jest 68kW

Stu warszawiakow przyjechalo do zakopca i nagle tam potrzeba 6.8 MW. dobrze licze?

Setka takich aut to pewnie nie problem, ale wiecej.

A co sie stanie jak wszystkie takie beda?

 

Albo inaczej. te 122 x 10^7 J w benzynie mozna nalac w kilka minut.

68kW to jest sporo pradu (Amperow).

 

Albo jeszcze inaczej,

Benzyna 46 MJ/kg

Kwasowy akumulator 0.17 MJ/kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w nocy jest mniejsze zapotrzebowanie na energiie

 

OK. Mamy 5mln samochodów el., każdy ładuje się powiedzmy prądem 10A. Ile potrzebujemy elektrowni ?

 

Pradem 10A to sobie akumulator mozna ladowac .......

 

Stu warszawiakow przyjechalo do zakopca

 

No nie, zabroni się, bo to nieekologiczne będzie tak daleko jeździć. :biglol:

Matrixa trzeba odrazu zafundowac.... i kazdy w kokonie bedzie sobie wyobrazal ze jedzie do Zakopanego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakos w Polsce wiecej ludzi gotuje wode w czajniku elektrycznym niz na piecu opalanym drewnem.

Kuba, ale wode w czajniku mozesz gotowac tylko w domu, a na drewnie wszedzie gdzie zabierzesz paliwo :)

 

i tu fajny przykład z paliwem, a raczej rozróżnieniem paliwa od miejsca dostepu do mocy:

Stu warszawiakow przyjechalo do zakopca i nagle tam potrzeba 6.8 MW

dostęp do mocy jest sztywny, nieelastyczny, uzelżniony od infrastruktury,

paliwo jest bardziej mobilne, jak nomad z drewnem na podpałke, a nie czajnik na szafce w domu i niegdzie indziej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wyglądałyby koszta ładowania "domowego" takiego auta?Zakładając,że ładujemy je 15 razy w miesiącu po 10 godzin na dobę?

Prądem o natężeniu wystarczającym dla potrzeb auta o mocy 100KW.Przyjmijmy nawet stawki tzw.taryfy nocnej. ;)

Mniemam,że raczej obniżek cen energii elektrycznej nie będzie. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tesla ma aku 60kWh, razy 15 razy 0,2270zł/kWh wychodzi 204,30 zł. Powinno starczyć na 5000km, czyli ok 4gr/km.

 

Pradem 10A to sobie akumulator mozna ladowac .......

 

26h na naładowanie Tesli.

Edytowane przez leon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tesla ma aku 60kWh, razy 15 razy 0,2270zł/kWh wychodzi 204,30 zł. Powinno starczyć na 5000km, czyli ok 4gr/km.

 

333 km na pełnym naładowaniu ?

Może w idealnych warunkach pt. route 66 i stale 80 km/h bez przyspieszen, zatrzyman, zwolnień.

Realnie obstawiam ~200km, co i tak jest znacznie taniej niż z użyciem paliwa konwencjonalnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

333 km na pełnym naładowaniu ?

Wedlug amerykanskiej normy EPA zasieg wynosi 335km i wedlug europejskiej normy NEDC 375km.

Może w idealnych warunkach pt. route 66 i stale 80 km/h bez przyspieszen, zatrzyman, zwolnień.

Akurat samochody elektryczne lepiej spisuja sie trudniejszych warunkach jazdy poniewaz laduja baterie podczas hamowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tesla ma aku 60kWh, razy 15 razy 0,2270zł/kWh wychodzi 204,30 zł. Powinno starczyć na 5000km, czyli ok 4gr/km.

 

333 km na pełnym naładowaniu ?

Może w idealnych warunkach pt. route 66 i stale 80 km/h bez przyspieszen, zatrzyman, zwolnień.

Realnie obstawiam ~200km, co i tak jest znacznie taniej niż z użyciem paliwa konwencjonalnego.

Ha! to tym cudem nawet do zakopca nie dojade ......

Znaczy auto dla tych co lubia celebrowac podroze..

 

4gr/km,.... hmm, a te $601 co miesiac????

 

 

Akurat samochody elektryczne lepiej spisuja sie trudniejszych warunkach jazdy poniewaz laduja baterie podczas hamowania.

Naprawde?

A jak te baterie sie spisuja przy np. -20 C ?

I co z tym ograniczaniem liczby przyspieszen by sie bateria nie stopila?

 

Ale jaja, wlasnie zauwazylem ze;

 

Warszawa - Zakopane 455km czyli jakies 36 litrow benzyny w powiedzmy 5 godzin. (zakladam 8 litrow na setke)

Czyli 122.4 x 10^7 J, a to jest 68kW

 

Tesla 60kW 332km zasiegu.

Juz golym okiem widac ze sprawnosc znacznie gorsza.

A jak sie jeszcze pod uwage wezmie ze prad z wegla sie robi i np. brunatny to ledwie 14 MJ/kg.

(krowie lajno juz ma wiekszosc gestosc energetyczna - rozumiem teraz ze zbieraja i pala tym we Francji)

Kurcze, pomysl samochodu elektrycznego to jak by nie patrzec spisek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warszawa - Zakopane 455km czyli jakies 36 litrow benzyny w powiedzmy 5 godzin. (zakladam 8 litrow na setke) Czyli 122.4 x 10^7 J, a to jest 68kW

Jeden litr benzyny to 9.7kWh x 36 litrow to 350kWh. Zeby dojechac do Zakopanego potrzebujesz model z bateria 85kWh.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważasz, że osiągniesz większy zasięg wyhamowując prawie zera co, powiedzmy, 1 km niż jadąc ze stałą optymalną prędkością?

Co to jest optymalna prędkość?

Większość hybryd i elektryków ma większy zasięg w cyklu miejskim niż na autostradzie. Na autostradzie masz większa średnia,a pokonywanie oporów powietrza wymaga sporej energii. W czasie hamowania dalej pokonujesz jakiś dystans i jednocześnie w tym czasie ladujesz baterie. W spalinowym energia hamowana jest tracona bezpowrotnie.

Edytowane przez Kuba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde te dywagacje na temat ilości prądu akumulatorach czy inszych wynalazkach wodorowych wprawdzie bardzo ciekawe i kontrowersyjne, lecz nijak się mają do podstawowej kwestii: SKĄD mamy w przyszłości brać energię a juz czy ona będzie w wiązaniach chemicznych węglowodorów czy w ołowianych płytach zanurzonych w elektrolicie to wsio ryba zawsze się cos ogarnie w miarę rozsądnego. Z tego co liznałem z dokumantalnego filmu tu i tam wynika że jednak fizyka kwantowa, rozszczepianie atomów niestety i tym podobne nam się klaniają - tam jest od groma niewykorzystanej energii. Znajdziemy sposób żeby każdy miał mały prywatny reaktorek jądrowy i będzie pełny odlot :yahoo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warszawa - Zakopane 455km czyli jakies 36 litrow benzyny w powiedzmy 5 godzin. (zakladam 8 litrow na setke) Czyli 122.4 x 10^7 J, a to jest 68kW

Jeden litr benzyny to 9.7kWh x 36 litrow to 350kWh. Zeby dojechac do Zakopanego potrzebujesz model z bateria 85kWh.

Jeden litr benzyny to 9.7kWh

Podaj prosze zrodlo tej informacji.

 

Uważasz, że osiągniesz większy zasięg wyhamowując prawie zera co, powiedzmy, 1 km niż jadąc ze stałą optymalną prędkością?

Co to jest optymalna prędkość?

Większość hybryd i elektryków ma większy zasięg w cyklu miejskim niż na autostradzie.

Dokladnie.

Ford naklamal w reklamach i teraz ma klopoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co liznałem z dokumantalnego filmu tu i tam wynika że jednak fizyka kwantowa, rozszczepianie atomów niestety i tym podobne nam się klaniają - tam jest od groma niewykorzystanej energii. Znajdziemy sposób żeby każdy miał mały prywatny reaktorek jądrowy i będzie pełny odlot :yahoo:

Moze nie koniecznie kwantowa....... ale jak zwal tak zwal. FIZYKA !

Problem polega na percepcji.

Fizyk nuklearny to taki co zabil tysiace ludzi w Hiroszimie.... imperium zla zostalo opanowane .... baa, europa widzi w nim wielkiego przyjaciela (bo gaz plynie) wiec bomby sa juz nie potrzebne a tym samym i fizycy....

Naklady na nauke spadaja.... benzyny jest dosc, wiemy jak robic ON z gazu ziemnego....

 

Ford naklamal w reklamach i teraz ma klopoty.

 

Co twierdził?

... ze jego hybryd pali na autostradzie jeszcze mniej niz w miescie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na PIT PARTY VERVA Street Racing na stoisku nissana oglądałem elenktycznego nissana LEAF - cena oczyśćcie jak to w elektrycznych ... zaporowa

 

Spytałem się co jak jest z żywotnością baterii - dowiedziałem się że jest gwarancja* na 10 lat

 

* zapewne ta gwarancja nie jest na pojemność ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...