Jump to content

Czy silniki diesla mają przyszłość? Czy zastąpią je hybrydy ?


Recommended Posts

W przypadku klienta indywidualnego - można go odtworzyć przez system audio, tak jak się już teraz robi.

To trochę jak silikon, botox i tynk na twarzy :biglol:

Link to post
Share on other sites
  • Replies 296
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

@eddie_gt4 - odznaka "Zasłużony dla górnictwa" wędruje do Ciebie za wykopanie wątku . A poważniej - u nas podobnie: Forek jako dupowóz zostaje zastąpiony przez diesla pewnej "szwedzkiej" marki (

Pewne rzeczy sa ponadczasowe. Zmienia sie scenografia i chwilowa moda jednak podstawowe instynkty ciagle sa w nas, nawet jezeli chwilowo uspione. Wspominalem o terminatorze - chce wierzyc ze w przyszl

Złoty kilof Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

To trochę jak silikon, botox i tynk na twarzy

Zapewne podobne obiekcje towarzyszyły ludziom przesiadającym się z koni żywych na mechaniczne.

Podobnie jak niewielu by zamieniło kolejowy skład elektryczny na parowy ;)

Link to post
Share on other sites
To trochę jak silikon, botox i tynk na twarzy

Zapewne podobne obiekcje towarzyszyły ludziom przesiadającym się z koni żywych na mechaniczne.

Podobnie jak niewielu by zamieniło kolejowy skład elektryczny na parowy ;)

 

Zapewne tak; jednak i dzis kolej parowa ma swoich pasjonatow, wydajnosc to nie wszystko. Imitacja dzwieku poprzez glosniki to moim zdaniem, "bad engineering", lipa, pic i fotomontaz. Mam nadzieje ze obecna rewolucja technologiczna zostanie przeprowadzona przez fachowcow z pasja i powyzszy scenariusz sie nie sprawdzi.

Link to post
Share on other sites
Mam nadzieje ze obecna rewolucja technologiczna zostanie przeprowadzona przez fachowcow z pasja i powyzszy scenariusz sie nie sprawdzi.

Jeżdżących pasjonatów jest coraz mniej, młodzi zdobywający prawko... to już nie ta sama iskra co kiedyś. Teraz samochód stał się takim samym sprzętem jak rower czy lodówka. Jest, służy do jakiegoś celu i tyle. Nikt się tym nie jara. Dla nas smutne, dla innych obojętne.

Link to post
Share on other sites

Jeżdżących pasjonatów jest coraz mniej, młodzi zdobywający prawko... to już nie ta sama iskra co kiedyś. Teraz samochód stał się takim samym sprzętem jak rower czy lodówka. Jest, służy do jakiegoś celu i tyle. Nikt się tym nie jara. Dla nas smutne, dla innych obojętne.

 

Pewne rzeczy sa ponadczasowe. Zmienia sie scenografia i chwilowa moda jednak podstawowe instynkty ciagle sa w nas, nawet jezeli chwilowo uspione. Wspominalem o terminatorze - chce wierzyc ze w przyszlosci ludzie tacy jak ty i ja odnajda sie w rzeczywistosci podobnej do tej jak ta: http://youtu.be/IdSUKIFnYc8

 

Alternatywa to rzeczywistosc pozbawiona jakosci, jak w NRD, PRL lub Korei Polnocnej. Uwazam ze miejsce dawnych czerwonych zajeli dzisiaj zieloni. Inna ideologia ale arogancja i buta te same.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Motoryzacja się kończy :'( wystarczy popatrzeć na swoich znajomych. Może z 1/10 osób kupuje auto które będzie dawało przyjemność z jazdy, reszta traktuje to tylko jak środek komunikacji :-) nie raz pytają mnie dlaczego trzymam stare subaru... jak można kupić sporo nowszą skode w dieslu... nóż się w kieszeni otwiera...

 

Wysłane z mojego GT-I9300

 

 

Link to post
Share on other sites

Niech sie pytaja; jakosc zawsze sie obroni, nawet jezeli bedzie w mniejszosci. Fajnie ilustruje to kolejny film sf: nawet w nowym, wspanialym, brunatnym, czerwonym badz zielonym swiecie, nie da sie wyplenic ludzkiego pedu do emocji oraz indywidualizmu:

 

zmierzamy w tym kierunku ale nie damy sie!

 

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...
  • 3 months later...

W Norwegii w 2014 roku 12,5% sprzedanych aut to AUTA W PEŁNI ELEKTRYCZNE.

Za pierwszy kwartał 2015 roku wyniki są jeszcze ciekawsze - ponad 20% sprzedazy to auta EV.

Link to post
Share on other sites

W Norwegii w 2014 roku 12,5% sprzedanych aut to AUTA W PEŁNI ELEKTRYCZNE.

Za pierwszy kwartał 2015 roku wyniki są jeszcze ciekawsze - ponad 20% sprzedazy to auta EV.

 

Jak państwo dotuje takie rozwiązania to czemu nie. Do dojazdów do pracy całkiem dobre rozwiązanie, do intensywnego używania średnio na razie się samochody elektryczne nadają (zasięg, czas ładowania). W innych krajach poważny problem to cena. Poczekamy, zobaczymy ...

Link to post
Share on other sites

 

 

Zapewne podobne obiekcje towarzyszyły ludziom przesiadającym się z koni żywych na mechaniczne.

Nie wiem co dokladnie masz na mysli, ale jesli zdamy sobie sprawe z ilosci konskiego lajna i truchła w wiekszych miastach to obiekcji nie bylo.

Ba, konie mechaniczne uznano za CZYSTE.

 

 

PS. Dzieki koniom mechanicznym Lenim zaglodzil tylko 9-10 milionow ludzi.

Link to post
Share on other sites
  • 5 years later...

Witam w 2021 roku! :hi:

Oby ten Nowy Rok był dla nas wszystkich jak najlepszy! :yahoo:

 

Nawiązując do tytułu wątku: być może silniki diesla i nie mają przyszłości, ale aktualnie chyba optymalna opcja to diesel + hybryda (niektórzy producenci stawiają właśnie na takie rozwiązanie)

 

 

Edited by eddie_gt4
Link to post
Share on other sites

@eddie_gt4 - odznaka "Zasłużony dla górnictwa" wędruje do Ciebie za wykopanie wątku :).

A poważniej - u nas podobnie: Forek jako dupowóz zostaje zastąpiony przez diesla pewnej "szwedzkiej" marki ( strasznie chcielismy kolejnego forczysława, ale obecny e-boxer nie przemawia do mnie...zwłaszcza jak sie pomyka(ło) XTiem jedynie słusznym czyli bezramkowym ;) )

 

Forczysław awansuje z "dupowozu" na auto z serii "wieczorny lans po dzielni" + "nie ma takiej rzeczy, której nie dowiązę na budowę" :)

 

Najlepszego na ten 2021!

 

  • Haha 2
Link to post
Share on other sites

Złoty kilof


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Autor tego tekstu dosyć ma wąski horyzont, bo postrzega szkodliwość elektryków poprzez kominy naszych elektrowni. Ale w dużej części UE prąd jest pozyskiwany z OZE czy atomu i taki elektryk faktycznie może tę emisję zmniejszać. Nie zmienia to oczywiście faktu, że na dłuższe trasy wyprawa elektrykiem jest jakimś wyzwaniem i nie są one pod tym względem idealnym wyborem.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Jakoś o kosztach produkcji i utylizacji akumulatorów nikt nie wspomina. Poczytajcie jak wydobywa się lit. Rozumiem, że za kilkanaście lat być może nastąpi równowaga między wydobywaniem surowców, a recyklingiem. Odzyskujemy 100 %, nie potrzebujemy nowych surowców. Ale nie DZIŚ !

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
W dniu 27.08.2013 o 20:56, krako napisał:

Czy silniki diesla mają przyszłość? Czy zastąpią je hybrydy ?

Jak widać wątek okazał się proroczy.

Powiem szczerze, nie żal mi diesli kompletnie.

Link to post
Share on other sites

Ależ dlaczego ? W takiej ubijarce do gruntu, czy w kafarze, to idealne rozwiązanie ! Taki kafar lata sobie góra - dół, zasysa, odpala i może działać tygodniami. Jak odważny, tam na górze, paliwa mu doleje :biglol:

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...