Jump to content

Ciśnienie oleju a kontrolka.....


obcy17
 Share

Recommended Posts

Jako iż jestem na wakacjach a problem się pojawił taki:

Po deszczu, na zimnym silniku lekko się żarzy kontrolka ciśnienia oleju.

pozwolę się zapytać czy czujnik ciśnienia działa jako zero/jeden czy też mam już robić w gacie? Jak jest ciepło i/lub sucho problemu nie ma.

Link to comment
Share on other sites

Nie ma to jak na wakacjach oddawać się grzebaniu przy aucie :)

Właśnie przed sekundą wróciłem ubabrany po pachy i zobaczymy jakie będą efekty. Zapytałem gdyż pierwszy raz mi się co takie pojawiło.Oleju zawsze około 5 mm poniżej maks, silnik się nie grzeje, płyn w zbiorniczku okej, silnik normalnie działa......... A tutaj takie co. Ciężko złaziła wtyczka od czujnika ciśnienia, jednak po kilku I/O już ok. Zobaczymy czy się co poprawi. Czy jakiś przekaźnik za to odpowiada czy idzie 1 do 1 na tablicę? Bo jak rozumiem sam czujnik jest 0/1 ?

pozdrawiam

Marcin

Link to comment
Share on other sites

Well...... Auto stało dwa dni i znowu to samo :( Od pierwszego posta do przedwczoraj nabiłem ze 400 km i wszystko działa za wyjątkiem tej pierniczonej kontrolki. Ponawiam więc pytanie: "Czy czujnik ciśnienia działa na zasadzie jest - nie ma", czy może ma jakiś opornik (czy inną duperszwancę) co to potrafi żarzyć ową kontrolkę. Może macie jakieś pomysły gdzie poszukać ewentualnej wilgoci, przebicia czy kij wie co. Nadmieniam iż sama gaśnie po jakiś 2 minutach pracy silnika.

Pozdrawiam

Marcin

Edyta :

Ciśnienie jakieś tam musi być gdyż nim miną te dwie cholerne minuty to jak wyłącze silnik i włącze zapłon to kontrolka zapala się po około 5 sekundach. Domniemuję wiec iż ciśnienie jest. Po uruchomieniu wspaniałego ej204 znowu się lekko świeci.

Edited by obcy17
Link to comment
Share on other sites

Nie chciał bym tutaj czarnych wizji rozsiewać ale podobnie miałem kiedyś w Hondzie. Też na wolnych obrotach się zaczynała lekko tlić kontrolka ciśnienia oleju. Jak się okazało po rozebraniu silnika powodem była panewka, a nie było żadnych innych objawów.

Jednak życzę aby to nie było to.

Link to comment
Share on other sites

Ale tylko na zimnym silniku czy na ciepłym też? U mnie tylko na zimnym się tak dzieje i to nie zawsze.... Jak postoi dłużej to jest (dwie nocki) wnerw. Duże różnice temperatur są nad morzem więc poranna rosa jest wszechobecna i liczę że się coś gdzieś...... Nie lubię takich sytuacji i się martwię czy dojadę i czy będą duuuuuże wydatki czy to tylko pierdoła....

Link to comment
Share on other sites

@@obcy17 wymień ten czujnik,wygląda na jego uszkodzenie.

Może jeszcze wchodzić w grę oberwanie smoka oleju,niezwykle rzadkie w wolnych ssakach,ale zdarzające się.Tylko stwierdzenie tego w polowych warunkach raczej trudne.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Też jestem po wymianie czujnika. U mnie wcale się nie zapalała. Obejrzyj dokładnie czujnik, u mnie widać było że puszczał olej. Napięcie na zegarach było tylko 7V i wcale się nie zapalała. Po wymianie jak ręką odjął.

Jak masz gdzie kupić to wymiana zajmuje 10min tylko musisz mieć nasadkę 24, przegub i przedłużkę do grzechotki ;)

Edited by dodo
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...