Skocz do zawartości

Montaż rozpórki + zbieżność


Przemeq

Rekomendowane odpowiedzi

Mam takie pytanie, może trochę "gupie": czy po montażu rozpórki muszę jechać na nowo na ustawienie zbieżności? I czy w ogóle jest sens się zabierać za montaż rozpórki samemu, czy raczej trzeba do tego speca?

 

Rozpórka jest na śrubę rzymską, na przód.

 

Samochód - wszyscy wiedzą jaki :mrgreen:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

TAk trzeba regulować zbieżnośc, i zawiasy w drzwiach oraz pod maską.

Tylną klapę z zamkiem należy regulować po założeniu tylnej rozpórki.

 

Po za tym te pytanie Przemeq powinieneś był umieścić w dziale:

"Zapytaj Azraela - on wie." :idea:

dodatkowo zaleca się ustawienie świateł po całej operacji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak wyglad sie zmienia, to znaczy ze trzeba robic zbieznosc od nowa? Jak sie zalozy duzy spoiler to tez?

 

 

tak i trzeba zrobic 3 kroki do tylu i 2 do przodu potem 4 razy obrocic sie w lewo i 2 razy w prawo. :mrgreen:

 

 

 

 

Gdzie mi to najlepiej zrobią?

 

Przemeq'u podjedz do kogokolwiek to Ci to zalozy. Mozez dzisiaj podjechac do Janka Korneckiego i sie pochwalic DD :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TAk trzeba regulować zbieżnośc, i zawiasy w drzwiach oraz pod maską.

Tylną klapę z zamkiem należy regulować po założeniu tylnej rozpórki.

 

Po za tym te pytanie Przemeq powinieneś był umieścić w dziale:

"Zapytaj Azraela - on wie." :idea:

 

Przemeq, nie trzeba.

 

Postuluję o zachowanie on-topiczności działu technicznego i ukaranie winnych ewentualnej dezinformacji przynajmniej słownym ostrzeżeniem ze strony moderatora. I wcale nie żartuję, bo przez takie głupie żarty mógłbym wydać niepotrzebnie 200 PLN na zbieżność i równie niepotrzebnie stracić czas :evil:

 

I proszę również o ostateczną wykładnię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście takie żartobliwe wypowiedzi miejsca mieć nie powinnyna tym forum. Przemeq zadał proste pytanie i należy mu się prosta odpowiedź.

 

 

 

Żeby wyjasnić - niezależnie od tego czy rozpórkajest potrzebna czy nie, czy nadowzie w aucie sztywne czy nie to zbieżności nie trzeba ustawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pytanie, oprócz tego, że proste, wcale nie było chyba takie bezzasadne - montaż rozpórki wymaga ingerencji w mocowanie elementów przedniego zawieszenia, chociażby odkręcenie śrub od strony komory silnika. Biorąc pod uwagę precyzję jaka jest konieczna przy ustawianiu zbieżności (widzieliście elektronikę do tego używaną? No właśnie...), nie mogłem wykluczyć, że JAKAKOLWIEK ingerencja może spowodować nawet minimalne przestawienie ustawień, co z kolei może oznaczać zaburzenie tej precyzji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemeq, rozumiem dlaczego spytałeś i to chyba dobrze że spytałeś i stąd dziwią mnie te śmiechy.

 

 

Trzecia śruba oraz to ze auto stoi w miejscu i trzyma kolumny w swoich miejscach starczy. Widziałem taki montaż wielokrotnie. Śrubę rzymską napina się aż do znacznego oporu, ewentualnie aż zacznie trzeszczeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem przekorny i napiszę, że zazwyczaj odkręcając górne mocowanie Mac Phersona można regulować kąty koła (w niewielkim stopniu ale czasami wystarczy przy ustawianiu geometrii, jesli jest luz w otworach napewno zmieni sie geometria). Po zamontowaniu nie sprawdzałbym geometrii, przecież dziur mamy w drogach tyle że zaliczysz kilka i się poprzestawia :( .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...