Skocz do zawartości

Legacy 2.0D 2008 wymiana wtrysków


piotrr

Rekomendowane odpowiedzi

samo z siebie nic nie przemineło - odpowiedz sobie na pytanie czy dziś kupiłbyś (czy ktokolwiek by wogule kupił) legacy z długowiecznym wolnossacym dieslem pod maska o mocy 75KM?

to klienci chca jezdzić szybko i tanio - więc producenci to wykorzystuja - nikt tanio nie jezdzi bo pierwszy właściciel bierze na siebie ogromna strate wartości nowego auta a drugi wydaje dziesiatki tysiecy na naprawe diesla

Raczej chodzi o normy EURO. Zwiększenie ciśnienia wtrysku, większa precyzja itp. pokajawiały sie dla spełnienia kolejnych norm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam ponownie

niestety skończyło się wymianą wtrysków w ASO

widziałem gdzieś info o dodatkach do paliwa które pomagają utrzymać wtryski w dobrym stanie

podobno ASO zmieniają na ten temat zdanie - wcześniej ze względu na gwarancję było to niewskazane

Jakie macie z tym doświadczenia - w skrócie czy i co dolewacie (polecacie) do baku aby sbd służył bezawaryjnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie

niestety skończyło się wymianą wtrysków w ASO

widziałem gdzieś info o dodatkach do paliwa które pomagają utrzymać wtryski w dobrym stanie

podobno ASO zmieniają na ten temat zdanie - wcześniej ze względu na gwarancję było to niewskazane

Jakie macie z tym doświadczenia - w skrócie czy i co dolewacie (polecacie) do baku aby sbd służył bezawaryjnie?

 

Zatankowałeś jakieś zasyfione paliwo? Ja generalnie zakładałem do tej pory, że tankując tylko paliwa typu premium (praktycznie tylko BP Ultimate), omijam problem, ale niestety silnik chodzi coraz głośniej (sam nie zwróciłem na początku uwagi, ale osoby, które na codzień nie jeżdżą tym samochodem już tak), po postoju pojawia się zadymienie po uruchomieniu i podejrzewam wtryski. Zastosowałem specyfik polecony przez kolegę Knurka, ale nie wiem czy pomoże, jak nie, to za jakieś 1,5 KKm będę na przeglądzie to poproszę żeby ktoś się przyjrzał. Na razie chyba specyfik spowodował częstsze kalibrowanie silnika, więc coś tam się dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

slw: koszt po rabatach prawie 9,5 (4 wtryski)

Pitz: co do paliwa - zapewne trafiłem gdzieś pechowo - ale nie wiem gdzie i tego nie udowodnię

tankuje tylko statoil, orlen ostatnio kilka razy shell, Bliska - stosunkowo często paliwa premium - zakładając jak Ty, że to ta lepsza jakość, zimą tylko zimowe premium

ale chyba pogląd ten należy zweryfikować - w serwisie specjalizującym się w turbo-dieselach usłyszałem wręcz że tych paliw należy unikać - ze względu na mniejszy obrót tym paliwem...

a w zamian dolać coś uszlachetniającego od czasu do czasu.

mam nadzieję że nie wykraczę ale u mnie z głośniejszą pracą było podobnie jak spojrzę z perspektywy, oby nie

 

ponawiam prośbę o sugestie dodatków uszlachetniających, może być również na priv

pozdrawiam

Edytowane przez piotrr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie opłaca się tankować "lepszego napędu",lepiej tankować ten podstawowy i używać dodatków czyszczących wtryski co 2-3 tankowania.

Jeśli dodatki stosowane są regularnie,mogą być te dostępne na stacjach benzynowych,czyli STP czy Ceramizer.U dystrybutorów oleju można dostać Millersa czy Motula.Jest jeszcze chemia firmy BG,bardzo chwalona,ale tej nie ma w sprzedaży detalicznej tylko dla warsztatów,chyba. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie opłaca się tankować "lepszego napędu",lepiej tankować ten podstawowy i używać dodatków czyszczących wtryski co 2-3 tankowania.

Jeśli dodatki stosowane są regularnie,mogą być te dostępne na stacjach benzynowych,czyli STP czy Ceramizer.U dystrybutorów oleju można dostać Millersa czy Motula.Jest jeszcze chemia firmy BG,bardzo chwalona,ale tej nie ma w sprzedaży detalicznej tylko dla warsztatów,chyba. ;)

Kolega słusznie prawi. Bazowe paliwo na porządnych stacjach + STP. Uwaga ekonomiczna - ceny tego dodatku w necie, marketach i stacjach potrafią być bardzo różne. Czasami jak trafiłem na fajną cenę to kupowałem kilka buteleczek na zapas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie macie z tym doświadczenia - w skrócie czy i co dolewacie (polecacie) do baku aby sbd służył bezawaryjnie?

Jest dokładnie jak piszesz: najlepiej lać standardowe paliwo + dodatki. Kosz 1l. takiego 'uszlachetnionego' paliwa jest i tak niższy niż gotowego 'premium'.

Dodatki zacząłem stosować przy przebiegu 75kkm (jeszcze wbrew zaleceniom SIP) a później żałowałem, że zwlekałem tak długo...

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Co do paliwa ja zawsze leje premium. Dazylo mi sie zalac normalne jak bylem w Polsce na plejadach i auto jechalo jak z kiejam w dupie, dopuki nie wypalilem zbiornika i nie zalalem premium pomimo ze z orlenu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...