piotrr Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 (edytowane) Witam forumowiczów Mam problem z wtryskami w moim aucie (Legacy 2.0D 2008) Co najmniej jeden z nich jest do wymiany. bez wyjęcia nie wiadomo jak pozostałe - to tyle co usłyszałem w serwisie Przy tym koszty kosmiczne: 1 wtrysk w ASO 5tys,/sztuka, uszczelki i wężyki 2,5 tys. + robocizna itp oryginalne wtryski znalazłem w cenie stanowiącej 1/3 tej z ASO Czy ktoś miał podobny problem - i podzieli się doświadczeniem? co to za uszczelki i wężyki - może mogę sam kupić taniej gdzieś poza ASO? Czy ktoś poleci serwis który wykonywał już takie naprawy - najlepiej okolice Białegostoku (może być na priv) pozdrawiam z góry dzięki za szybkie podpowiedzi ps. ASO proponuje regenerację z cenie 1400 /szt - ale w innym serwisie specjalizującym się w t-dieselach usłyszałem że tych wtrysyków się nie regeneruje /?/ Edytowane 20 Sierpnia 2013 przez piotrr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przymar Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Przy tym koszty kosmiczne: 1 wtrysk w ASO 5tys,/sztuka, uszczelki i wężyki 2,5 tys. + robocizna itp oryginalne wtryski znalazłem w cenie stanowiącej 1/3 tej z ASO Sam sobie odpowiedziałeś. Jakby co to ja poza opcją nr 1 bym regenerował tak jak ASO proponuje. Właśnie dlatego wyleczyłem się z diesli - Mondeo: wtryski, Fiat: dwumasa, EGR. Nie chciałbym straszyć, ale po tym pierwszym momentalnie pójdą 3 następne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 A próbowali czy proponowali czyszczenie chemią wtrysków? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 No tak, czasy długowiecznych Diesli przemineły z wiatrem. Więc za wyborem tego silnika przemawia jedynie kwestia konsumpcji paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrr Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Cybel w ASO mi nie proponowali, zrobiłem gdzie indziej - nie pomogło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viking1232 Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 (edytowane) duzy masz przebieg silnika ze padl wtrysk Edytowane 20 Sierpnia 2013 przez viking1232 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 (edytowane) No tak, czasy długowiecznych Diesli przemineły z wiatrem. Więc za wyborem tego silnika przemawia jedynie kwestia konsumpcji paliwa. samo z siebie nic nie przemineło - odpowiedz sobie na pytanie czy dziś kupiłbyś (czy ktokolwiek by wogule kupił) legacy z długowiecznym wolnossacym dieslem pod maska o mocy 75KM? to klienci chca jezdzić szybko i tanio - więc producenci to wykorzystuja - nikt tanio nie jezdzi bo pierwszy właściciel bierze na siebie ogromna strate wartości nowego auta a drugi wydaje dziesiatki tysiecy na naprawe diesla ps: czym sie objawia padniety wtrysk? auto nie odpala? nie ma mocy? dymi i pali wiecej? Edytowane 20 Sierpnia 2013 przez GRAF Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrr Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 przebieg ok 84tys km objawy trudne do zauważenia dla laika - nierówna, głośna praca silnika - coś jakby kalibracja przy jeździe poza miastem - żadnych różnic w moim przypadku zapytałem przy okazji przeglądu o wtryski - czy jest możliwość sprawdzenia stanu, ewentualnego profilaktycznego czyszczenia itp? spadku mocy specjalnie nie zauważyłem, ale może faktycznie delikatnie mniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 czym sie objawia padniety wtrysk? np. "hałasują" przy dodawaniu ( nawet lekko ) gazu. Wprawny mechanik od razu wyłapuję taką usterkę mimo, że po podłączeniu kompa wyniki są OK. Na wolnych obrotach wszystko cacy a jak dostaną trochę ciśnienia to "hałasują". przebieg ok 84tys km objawy trudne do zauważenia dla laika - nierówna, głośna praca silnika - coś jakby kalibracja przy jeździe poza miastem - żadnych różnic w moim przypadku zapytałem przy okazji przeglądu o wtryski - czy jest możliwość sprawdzenia stanu, ewentualnego profilaktycznego czyszczenia itp? spadku mocy specjalnie nie zauważyłem, ale może faktycznie delikatnie mniej wcześniej nigdy nie sprawdzałeś stanu wtrysków ? Przez ponad 5 lat nawet najlepsze można załatwić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 no dobra tak wam przeszkadza ten hałas że chcecie wydać 20tys PLN w ASO za naprawie? podejżewam że sprawde 1.9TDI hałasuje bardziej a ludzie jeżdza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 (edytowane) ale to jest początek końca......i klekot jest bardzo uciążliwy. Edytowane 20 Sierpnia 2013 przez Adam12 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 ale to jest początek końca......i klekot jest bardzo uciążliwy. końca czego? interesuje mnie co bys sie stało gdyby ktos poprostu upalal auto dalej?- pytam całkiem serio bo troche widziałem dielsi dziwnie brzmiacych ale nie znam ich dalszej historii Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lembke Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Jeżeli wtrysk leje to może np.wypalić dziurę w tłoku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 (edytowane) Jeżeli wtrysk leje to może np.wypalić dziurę w tłoku. Dokładnie, a to jeden przykład, dodaj bardzo nierównomierna pracę, paliwo w oleju, co może spowodować zatarcie silnika.Na początku wtrysk źle rozpyla paliwo co niekorzystnie wpływa na proces spalania, nastepnie podaje zbyt dużą dawkę paliwa, która znacznie podnosi temperaturę w komorze spalania co bardzo źle wplywa na olej smarny którego właściwosci ulegają pogorszeniu. Mogą wypalić się też gniazda zaworów. W następnej kolejności wtrysk mówi się 'leje' paliwo i dawki przekraczają porcje możliwe do efektywnego i zupełnego spalenia w cylindrze (widać wówczas ze silnik kopci). To tak mniej wiecej - rozważania. Im taka zabawa trwa dłużej, tym wiecej elementów ucierpi i naprawa jest droższa. Edytowane 20 Sierpnia 2013 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 przebieg ok 84tys km objawy trudne do zauważenia dla laika - nierówna, głośna praca silnika - coś jakby kalibracja Co najmniej jeden z nich jest do wymiany. bez wyjęcia nie wiadomo jak pozostałe - a ten jeden jak wyjęli..? . Wydaje mi się , że procedury spr. i czyszczenia ( w aso ) i ponownego spr. nikt nie robił....więc z tą wym. wtryskow ...to spokojnie.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrr Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Panie Andrzeju uszkodzenie jednego stwierdzono przy przeglądzie okresowym wcześniejsze przeglądy niczego nie wykazały - dopytywałem - podobno taka procedura że sprawdzają (cie) standardowo przy każdym przeglądzie, także poprzez podpięcie do kompa uszkodzenie to potwierdzono mi w innym niezależnym serwisie specjalizującym się we wtryskach i dieslach - usłyszałem tam cytuję: "kuleje na jednym cylindrze" tam zalecono mi czyszczenie jakimś dodatkiem do paliwa - co tez zrobiłem; Czyszszenia w ASO mi nie proponowano - kiedy zapytałem - stwierdzono że nie ma sensu; Podpięcie do kompa w tym drugim serwisie /nie poszło gładko/ wykazały" duże różnice ciśnień na listwie" - co jak usłyszałem może sugerować uszkodzenie wtryskiwaczy. ponowne podpięcie po czyszczeniu nie wykazało poprawy Może Pan ma jakieś sugestie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Może Pan ma jakieś sugestie? może bedzie Pan kiedys przejeżdzał przez Warszawę , sprawdze bezplatnie przez ciekawość... . Troche tych aut serwisujemy ale z koniecznoscia wym. wtrysku jeszcze sie nie spotkalem...stąd moje wątpliwości...Oczywiscie wszystko jest mozliwe... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 końca czego? i silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrr Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 no cóż, w B-stoku na pewno nie jestem pierwszy, a tutejszy serwis ma mniejsze doświadczenie pewnie tu kierowcy bardziej pechowi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 @@piotrr pytając o czyszczenie wtrysków,miałem na myśli podpięcie specjalnej maszyny do układu paliwowego silnika i użycie chemii warsztatowej,niektóre ASO tym dysponują.Dodatek do paliwa zastosowany jednorazowo,nie da pozytywnych efektów w przypadku dość silnego zabrudzenia,przytkania. ASO Koper chyba tym dysponuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrr Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 @Cybel - wiem o co chodzi, pytałem w moim ASO o taką operację - usłyszałem, jak już mówiłem: że nie ma sensu choć wg mnie ma (miało) sens zaryzykowanie i wydanie (strzelam) 100-300zł na czyszczenie zamiast 5-9tys (zakładając regenerację) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viking1232 Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 przy tak malym przebiegu to dziwne zeby polecial wtrysk, ja bym dal do czyszczenie na poczatek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2013 przy tak malym przebiegu to dziwne zeby polecial wtrysk, w żadnym wypadku. ja bym dal do czyszczenie na poczatek czyszczenie ma sens jeżeli program diagnostyczny wykazuje znaczące odchyły od normy na poszczególnych wtryskach. Jeżeli nie trzyma i/lub nie trzymają ciśnienia czyszczenie niewiele pomoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pitz Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2013 no cóż, w B-stoku na pewno nie jestem pierwszy, a tutejszy serwis ma mniejsze doświadczenie pewnie tu kierowcy bardziej pechowi Raczej paliwo gdzieś w okolicy trefne... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Raczej paliwo gdzieś w okolicy trefne... też tak słyszałem..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się