Jump to content

Legacy 2.0D 2008 wymiana wtrysków


piotrr
 Share

Recommended Posts

Witam forumowiczów

Mam problem z wtryskami w moim aucie (Legacy 2.0D 2008)

Co najmniej jeden z nich jest do wymiany. bez wyjęcia nie wiadomo jak pozostałe - to tyle co usłyszałem w serwisie

Przy tym koszty kosmiczne: 1 wtrysk w ASO 5tys,/sztuka, uszczelki i wężyki 2,5 tys. + robocizna itp

oryginalne wtryski znalazłem w cenie stanowiącej 1/3 tej z ASO

 

Czy ktoś miał podobny problem - i podzieli się doświadczeniem?

co to za uszczelki i wężyki - może mogę sam kupić taniej gdzieś poza ASO?

Czy ktoś poleci serwis który wykonywał już takie naprawy - najlepiej okolice Białegostoku (może być na priv)

 

pozdrawiam

z góry dzięki za szybkie podpowiedzi

 

ps. ASO proponuje regenerację z cenie 1400 /szt - ale w innym serwisie specjalizującym się w t-dieselach

usłyszałem że tych wtrysyków się nie regeneruje /?/

Edited by piotrr
Link to comment
Share on other sites

Przy tym koszty kosmiczne: 1 wtrysk w ASO 5tys,/sztuka, uszczelki i wężyki 2,5 tys. + robocizna itp

oryginalne wtryski znalazłem w cenie stanowiącej 1/3 tej z ASO

Sam sobie odpowiedziałeś. Jakby co to ja poza opcją nr 1 bym regenerował tak jak ASO proponuje. Właśnie dlatego wyleczyłem się z diesli - Mondeo: wtryski, Fiat: dwumasa, EGR. Nie chciałbym straszyć, ale po tym pierwszym momentalnie pójdą 3 następne.
Link to comment
Share on other sites

No tak, czasy długowiecznych Diesli przemineły z wiatrem. Więc za wyborem tego silnika przemawia jedynie kwestia konsumpcji paliwa.

samo z siebie nic nie przemineło - odpowiedz sobie na pytanie czy dziś kupiłbyś (czy ktokolwiek by wogule kupił) legacy z długowiecznym wolnossacym dieslem pod maska o mocy 75KM?

to klienci chca jezdzić szybko i tanio - więc producenci to wykorzystuja - nikt tanio nie jezdzi bo pierwszy właściciel bierze na siebie ogromna strate wartości nowego auta a drugi wydaje dziesiatki tysiecy na naprawe diesla

 

ps: czym sie objawia padniety wtrysk? auto nie odpala? nie ma mocy? dymi i pali wiecej?

Edited by GRAF
Link to comment
Share on other sites

przebieg ok 84tys km

objawy trudne do zauważenia dla laika - nierówna, głośna praca silnika - coś jakby kalibracja

przy jeździe poza miastem - żadnych różnic

w moim przypadku zapytałem przy okazji przeglądu o wtryski - czy jest możliwość sprawdzenia stanu, ewentualnego profilaktycznego czyszczenia itp?

spadku mocy specjalnie nie zauważyłem, ale może faktycznie delikatnie mniej

Link to comment
Share on other sites

czym sie objawia padniety wtrysk?

 

np. "hałasują" przy dodawaniu ( nawet lekko ) gazu. Wprawny mechanik od razu wyłapuję taką usterkę mimo, że po podłączeniu kompa wyniki są OK. Na wolnych obrotach wszystko cacy a jak dostaną trochę ciśnienia to "hałasują".

 

przebieg ok 84tys km

objawy trudne do zauważenia dla laika - nierówna, głośna praca silnika - coś jakby kalibracja

przy jeździe poza miastem - żadnych różnic

w moim przypadku zapytałem przy okazji przeglądu o wtryski - czy jest możliwość sprawdzenia stanu, ewentualnego profilaktycznego czyszczenia itp?

spadku mocy specjalnie nie zauważyłem, ale może faktycznie delikatnie mniej

 

wcześniej nigdy nie sprawdzałeś stanu wtrysków ? Przez ponad 5 lat nawet najlepsze można załatwić.

Link to comment
Share on other sites

ale to jest początek końca......i klekot jest bardzo uciążliwy.

końca czego? interesuje mnie co bys sie stało gdyby ktos poprostu upalal auto dalej?- pytam całkiem serio bo troche widziałem dielsi dziwnie brzmiacych ale nie znam ich dalszej historii

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli wtrysk leje to może np.wypalić dziurę w tłoku.
Dokładnie, a to jeden przykład, dodaj bardzo nierównomierna pracę, paliwo w oleju, co może spowodować zatarcie silnika.

Na początku wtrysk źle rozpyla paliwo co niekorzystnie wpływa na proces spalania, nastepnie podaje zbyt dużą dawkę paliwa, która znacznie podnosi temperaturę w komorze spalania co bardzo źle wplywa na olej smarny którego właściwosci ulegają pogorszeniu. Mogą wypalić się też gniazda zaworów. W następnej kolejności wtrysk mówi się 'leje' paliwo i dawki przekraczają porcje możliwe do efektywnego i zupełnego spalenia w cylindrze (widać wówczas ze silnik kopci).

To tak mniej wiecej - rozważania.

Im taka zabawa trwa dłużej, tym wiecej elementów ucierpi i naprawa jest droższa.

Edited by mechanik
Link to comment
Share on other sites

przebieg ok 84tys km objawy trudne do zauważenia dla laika - nierówna, głośna praca silnika - coś jakby kalibracja

 

Co najmniej jeden z nich jest do wymiany. bez wyjęcia nie wiadomo jak pozostałe -

 

a ten jeden jak wyjęli..? . Wydaje mi się , że procedury spr. i czyszczenia ( w aso ) i ponownego spr. nikt nie robił....więc z tą wym. wtryskow ...to spokojnie.... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Panie Andrzeju

 

uszkodzenie jednego stwierdzono przy przeglądzie okresowym

wcześniejsze przeglądy niczego nie wykazały - dopytywałem - podobno taka procedura że sprawdzają (cie) standardowo przy każdym przeglądzie, także poprzez podpięcie do kompa

uszkodzenie to potwierdzono mi w innym niezależnym serwisie specjalizującym się we wtryskach i dieslach - usłyszałem tam cytuję: "kuleje na jednym cylindrze"

tam zalecono mi czyszczenie jakimś dodatkiem do paliwa - co tez zrobiłem;

Czyszszenia w ASO mi nie proponowano - kiedy zapytałem - stwierdzono że nie ma sensu;

Podpięcie do kompa w tym drugim serwisie /nie poszło gładko/ wykazały" duże różnice ciśnień na listwie" - co jak usłyszałem może sugerować uszkodzenie wtryskiwaczy.

ponowne podpięcie po czyszczeniu nie wykazało poprawy

Może Pan ma jakieś sugestie?

Link to comment
Share on other sites

Może Pan ma jakieś sugestie?

 

może bedzie Pan kiedys przejeżdzał przez Warszawę , sprawdze bezplatnie przez ciekawość... :) . Troche tych aut serwisujemy ale z koniecznoscia wym. wtrysku jeszcze sie nie spotkalem...stąd moje wątpliwości...Oczywiscie wszystko jest mozliwe...

Link to comment
Share on other sites

@@piotrr pytając o czyszczenie wtrysków,miałem na myśli podpięcie specjalnej maszyny do układu paliwowego silnika i użycie chemii warsztatowej,niektóre ASO tym dysponują.Dodatek do paliwa zastosowany jednorazowo,nie da pozytywnych efektów w przypadku dość silnego zabrudzenia,przytkania.

ASO Koper chyba tym dysponuje. ;)

Link to comment
Share on other sites

@Cybel - wiem o co chodzi, pytałem w moim ASO o taką operację - usłyszałem, jak już mówiłem: że nie ma sensu

choć wg mnie ma (miało) sens zaryzykowanie i wydanie (strzelam) 100-300zł na czyszczenie zamiast 5-9tys (zakładając regenerację)

Link to comment
Share on other sites

przy tak malym przebiegu to dziwne zeby polecial wtrysk,

 

 

w żadnym wypadku.

 

ja bym dal do czyszczenie na poczatek

 

czyszczenie ma sens jeżeli program diagnostyczny wykazuje znaczące odchyły od normy na poszczególnych wtryskach. Jeżeli nie trzyma i/lub nie trzymają ciśnienia czyszczenie niewiele pomoże.

Link to comment
Share on other sites

no cóż, w B-stoku na pewno nie jestem pierwszy, a tutejszy serwis ma mniejsze doświadczenie

pewnie tu kierowcy bardziej pechowi

 

Raczej paliwo gdzieś w okolicy trefne...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...