Jump to content

Ile Subaru można rzeczywiście kupić za 6-8kPLN?!


Lechu_
 Share

Recommended Posts

Witam. Potrzebuję tanie auto 4x4 na dojazdy w zimę z przedmieść do centrum miasta. Zacząłem przeglądać alledrogo i ku mojemu zdziwieniu w przedziale cenowym 6-8k PLN najczęściej pojawiającym się samochodem było właśnie Subaru. I tu moje pytanie do fanów marki: czy faktycznie można kupić sprawne Subaru za takie pieniądze? Czy może jest jakiś haczyk w tych wszystkich ogłoszeniach? Padnięte napędy? Sypiące się silniki? Łamiące się nadwozia w 15-20 letnich autach?

 

Zawsze przy takich "okazjach" sprawdzam ile kosztują takie auta u naszych zachodnich sąsiadów i tu znowu zaskoczenie, bo w Niemczech również pojawia się (nie tak mało) ogłoszeń w przedziale cenowym 1000-2000 EUR. Oczywiście nie zakładam, że kupię auto w stanie idealnym, ale przy założeniu że parę dodatkowych tys. PLN zostawię sobie na pierwszy pożądny serwis to czy jest sens w ogóle się rozglądać za takimi autami? Interesowałaby mnie Impreza kombi z silnikiem delikatnie mocniejszym niż 1.6 i jego 90KM (2.0 125KM?).

 

Sorry za takie spłaszczenie tematu, ale to moje pierwsze podejście do marki Subaru.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

@@Lechu_, w Twoim budżecie bez większego problemu kupisz przyzwoity egzemplarz. Silniki są długowieczne, napędy też.

Unikaj tylko silnika 1,6. Nie jedzie, a pali tyle samo co 2,0. 2,0 jest jedynym słusznym wolnossącym silnikiem.

 

Przeszukaj Forum. Zostało już sporo napisane na interesujący Cię temat.

Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP
Interesowałaby mnie Impreza kombi z silnikiem delikatnie mocniejszym niż 1.6 i jego 90KM (2.0 125KM?).

To jest generalnie rozsądny wybór. Sugeruję uzgodnić ze sprzedawcą wizytę w ASO w celu sprawdzenia stanu technicznego auta - wtedy zdecydowanie leipiej można ocenić oczekiwany poziom oczekiwanych wydatków, ale także czy auto było gdzieś "bite".

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

Unikaj tylko silnika 1,6. Nie jedzie, a pali tyle samo co 2,0. 2,0 jest jedynym słusznym wolnossącym silnikiem.

 

Jedynym słusznym jest H6 :D .

 

1.6 jest dobre, jak ktoś ma za dużo punktów karnych.

 

Tak jak napisała Dyrekcja - koniecznie na przegląd przedzakupowy do ASO. Niski koszt a większa pewność.

 

Nie skupiaj się za bardzo na widełkach cenowych. Są ludzie, którzy po prostu chcą się auta pozbyć i czasem za 6-kę można kupić lepsze auto niż za 8-kę. Tak było w moim przypadku. Celuj od razu w Forestera z silnikiem 2.0 (125 KM). Wiele dróg dojazdowych, o których istnieniu nie wiedziałeś, stanie przed Tobą otworem :D .

 

Ale też radzę się pospieszyć, bo na początku października handlarze potrafią doliczyć z 10% do ceny z powodu nadchodzącej zimy.

Edited by Dark Knight
Link to comment
Share on other sites

Panowie, dzięki za pierwsze komentarze. Nie powiem, jestem pozytywnie zaskoczony bo myślałem, że "się nie da" z urzędu.

 

Oczywiście wątki o tym na co zwrócić uwagę przy kupnie przestudiuję uważnie.

Link to comment
Share on other sites

Da się. W jednym z sąsiadujących z moim budynków pracuje kobieta, której mąż na zimę kupił Imprezę 1.8 - antidotum na zimowe awarie PKP. Rocznik chyba 94, skrzynia automat, lpg. Bez grama rdzy, z sekwencyjnym LPG zapłacił 4500 zł.

Link to comment
Share on other sites

Unikaj tylko silnika 1,6. Nie jedzie, a pali tyle samo co 2,0. 2,0 jest jedynym słusznym wolnossącym silnikiem.

 

Celuj od razu w Forestera z silnikiem 2.0 (125 KM). Wiele dróg dojazdowych, o których istnieniu nie wiedziałeś, stanie przed Tobą otworem :D .

 

rozumiem że Forester polecany bardziej niż Impreza kombi ze względu na wysokość zawieszenia? Czy może napęd 4x4 jest też jakoś inaczej skonstruowany?

Link to comment
Share on other sites

Bardzo podobnie, jedynie przez swoją pudełkowatość będzie trochę obszerniejszy bagażnik. No i to o czym wspominasz, czyli większy prześwit. Piszesz, że potrzebujesz na zimę, więc Forester wydaje się słuszniejszym wyborem.

Link to comment
Share on other sites

Mialem wszystkie modele imprez 1,6 1,8 i 2,0 (2,0t - też) z rożnych roczników 93-2000 i generalnie 1,6-1,8 z lat 93-95 sa mega pancerne dlatego nie skreślalbym takiego auta jesli ma byc tylko użytkowe to szukałbym wersji bez rdzy w podanej kwocie mozna wybierać w ofertach - czasem trafiaja sie ladne auta 1,6 - 1,8 w okolicach 3-3,5tys, fakt silnik slabo przyspiesza (ale za to na autostradzie jezdzie bardzo dobrze spokojnie licznikowe 150 mozna trzymać z gorki duzo wiecej) ale dostaje sie duzo wiecej auta za pieniadze niż płacac 7-8 za wersje 2.0 - które coraz cześciej sa niestety zajechane przez kierowców których nie stać na GT a też chca poszaleć. Obecnie jezdze wersja 2.0 125KM 2000r z przelotem tylko 91 tys km i widze poprawe wzgledem dynamiki w stosunku do 1,6 - 1,8 i moze pod wzgledem wygladu - jakość niestety gorsza!!! - jeździ sie lepiej ale czy warto dać za taka wersje 3x wiecej niz za 1,6-1,8 z lat 93-94 teraz juz wiem że nie!!!!

Ideałem jest trafić za 5-6 tys zadbana wersje 2.0 z 95-96r ale takich praktycznie nie ma na rynku - dlatego jeszcze raz podkreślam z czysto użytecznego pkt warto kupić zdrowa 1,6 czy 1,8 z lat 93-94 za połowe tej kwoty. W codziennej jezdzie 1,6 i 1,8 sa bardzo podobne różnice w osiagach i spalaniu są nie widoczne (z tym że 1,6 ma tańsze OC i łatwiej nim spalic poniżej 7 poza miastem) - dlatego brałbym taka w lepszej cenie i lepszym stanie.

Wszystko powyższe odnosi sie tylko do wersji kombi. Sedany bez reduktora nie sa warte uwagi.

Link to comment
Share on other sites

2,5 ma 165KM 2,0 ma 218-225KM pala tyle samo (przy takiej jezdzie tym samym tempem)

No i znów źle. W Imprezie 2.5 ma 173KM, a jego górna granica zapotrzebowania na paliwo to jakieś 15l/100km. Górna granica spalania 2.0T to pojemność baku :P

Link to comment
Share on other sites

Unikaj tylko silnika 1,6. Nie jedzie, a pali tyle samo co 2,0. 2,0 jest jedynym słusznym wolnossącym silnikiem.

 

Celuj od razu w Forestera z silnikiem 2.0 (125 KM). Wiele dróg dojazdowych, o których istnieniu nie wiedziałeś, stanie przed Tobą otworem :D .

 

rozumiem że Forester polecany bardziej niż Impreza kombi ze względu na wysokość zawieszenia? Czy może napęd 4x4 jest też jakoś inaczej skonstruowany?

 

Forester to Impreza w innej budzie, generalnie wszystkie Subaru mechanicznie są podobne. Zastanów się też nad Legacy, większy, wygodniejszy, tańszy, rzadziej upalany, generalnie lepszy niż Impreza. ;)

 

Witam kolejnego FSO-maniaka. :)

Link to comment
Share on other sites

Forek za 8k pln to będzie padlina. Jeśli już nie impreza to faktycznie Legacy będzie zdecydowanie dobrym wyborem i tak jak mówi Leon - tańszym.

Link to comment
Share on other sites

2,5 ma 165KM 2,0 ma 218-225KM pala tyle samo (przy takiej jezdzie tym samym tempem)

No i znów źle. W Imprezie 2.5 ma 173KM, a jego górna granica zapotrzebowania na paliwo to jakieś 15l/100km. Górna granica spalania 2.0T to pojemność baku :P

nikt tu o górnej granicy nie pisze a raczej o aucie do normalnej jazdy, normalnie jezdzony seryjne forek 2.0t nie powinien spalic wiecej niz 2.5 n/a z racji wiekszego momentu z dołu

Link to comment
Share on other sites

 

Witam kolejnego FSO-maniaka. :)

 

Pozdrawiam rowniez :-)

Czy przypadkiem nie FSO AK? kojarze z forum jednego Leona z tych okolic.

 

na forum z kreska Umberto sprzedaje kombi 2.0 z LPG 96/97 za 7500,- może warto obejzec ( f o r u m - s u b a r u . p l bez spacji)

 

Graf, dzieki wielkie za namiar. Odezwe sie do kolegi szczegolnie ze z rodzinnych okolic i w zalozonym budzecie.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...