Skocz do zawartości

Wahacze przód - WRX Wagon


loser

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

 

Czy ktoś może pomóc w kwestii wahaczy przednich?

 

tj. czy wahacze stalowe sedana / kombi (WRX Bug) różnią się? Jeżeli tak, to czym i czy są zamienne? Znalazłem też stalowe wahacze WRX / GT - podejdą do kombi?

 

Z góry dziękuję.

Edytowane przez loser
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego rozeznania odnosnie przednich wahaczy to jest tak - impreza GD kombi ma takie same stalowe wahacze jak forester II (SG). Wahacz ten różni się od poprzedniego modelu sposobem zamocowania łącznika stabilizatora. MIalem założony w foresterze wlasnie wahacz od poprzedniego modelu, co skonczylo sie uszkodzeniem tego mocowania (zresztą barbarzyńsko "zmodyfikowanego" szlifierką kątową). Natomaist impreza wrx (GD) sedan ma chyba przednie wahacze aluminiowe i inne przednie błotniki - ze wzgledu na różnice właśnie w zawieszeniu.

Może ktoś to jeszcze zweryfikować? Sam chętnie się więcej dowiem na ten temat - powyższe wynika tylko i wyłącznie z własnego doświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z opposed wynika, że wahacze buga kombi nie są zamienne 1:1 z niczym innym (poza blobem kombi):

http://opposedforces...nfo/20202FE060/

Te wspomniane od Forka mają inne mocowania (jak bug sedan). Jeśli rozmiary są pasowne, to pewnie po zmianie łączników staba powinno grać.

Na pewno można wrzucić wahacze alu z buga sedana, ale wiąże się to ze zmianą łączników przedniego staba i sporą poprawką geometrii ze względu na większą długość tych alu (ok. 1cm). Mam tak u siebie, jeżdżę, działa. Być może pojawi się problem przy małym ET felg - gratisowe piaskowanie przednich błotników.

Edytowane przez mzy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...sporą poprawką geometrii ze względu na większą długość tych alu (ok. 1cm). Mam tak u siebie, jeżdżę, działa.

 

A półosie dają sobie z tym radę? Czy półosie z sedana są w ogóle inne niż w kombi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przymiarkach na aucie (wydawały się różne), sprawdzaniach na forach i nie wiadomo czym jeszcze porównałem ostatecznie przez przyłożenie do siebie stalowe wahacze z GT i te z Bug Wagon. Te z GT mają więcej "mięsa" - sporo solidniejsze ramię boczne, solidniej wspawane mocowanie bocznej tulei. Rozmiarowo to samo. Nie wiem, czy ktoś dłubał coś w jednym i drugim aucie. Wszystkie wahacze były z używanych aut. Co ciekawe, na starszych wahaczach dużo mniej rdzy.

 

PS Jeżeli ktoś ma wiedzę jaki wahacz i do czego pasuje, czym różnią się wahacze stalowe itd, to warto by tu dopisać. Temat pewnie wróci, a na Forum były omawiane głównie zamiany stal -> alu.

Edytowane przez loser
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...