loser Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 (edytowane) Cześć. Czy ktoś może pomóc w kwestii wahaczy przednich? tj. czy wahacze stalowe sedana / kombi (WRX Bug) różnią się? Jeżeli tak, to czym i czy są zamienne? Znalazłem też stalowe wahacze WRX / GT - podejdą do kombi? Z góry dziękuję. Edytowane 19 Sierpnia 2013 przez loser Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hati Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Z mojego rozeznania odnosnie przednich wahaczy to jest tak - impreza GD kombi ma takie same stalowe wahacze jak forester II (SG). Wahacz ten różni się od poprzedniego modelu sposobem zamocowania łącznika stabilizatora. MIalem założony w foresterze wlasnie wahacz od poprzedniego modelu, co skonczylo sie uszkodzeniem tego mocowania (zresztą barbarzyńsko "zmodyfikowanego" szlifierką kątową). Natomaist impreza wrx (GD) sedan ma chyba przednie wahacze aluminiowe i inne przednie błotniki - ze wzgledu na różnice właśnie w zawieszeniu. Może ktoś to jeszcze zweryfikować? Sam chętnie się więcej dowiem na ten temat - powyższe wynika tylko i wyłącznie z własnego doświadczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 (edytowane) Z opposed wynika, że wahacze buga kombi nie są zamienne 1:1 z niczym innym (poza blobem kombi): http://opposedforces...nfo/20202FE060/ Te wspomniane od Forka mają inne mocowania (jak bug sedan). Jeśli rozmiary są pasowne, to pewnie po zmianie łączników staba powinno grać. Na pewno można wrzucić wahacze alu z buga sedana, ale wiąże się to ze zmianą łączników przedniego staba i sporą poprawką geometrii ze względu na większą długość tych alu (ok. 1cm). Mam tak u siebie, jeżdżę, działa. Być może pojawi się problem przy małym ET felg - gratisowe piaskowanie przednich błotników. Edytowane 19 Sierpnia 2013 przez mzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hati Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 ...sporą poprawką geometrii ze względu na większą długość tych alu (ok. 1cm). Mam tak u siebie, jeżdżę, działa. A półosie dają sobie z tym radę? Czy półosie z sedana są w ogóle inne niż w kombi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Najwyraźniej dają. Kompletne półosie są inne w sedanie. Co do części składowych, to nie chce mi się sprawdzać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loser Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 (edytowane) Po przymiarkach na aucie (wydawały się różne), sprawdzaniach na forach i nie wiadomo czym jeszcze porównałem ostatecznie przez przyłożenie do siebie stalowe wahacze z GT i te z Bug Wagon. Te z GT mają więcej "mięsa" - sporo solidniejsze ramię boczne, solidniej wspawane mocowanie bocznej tulei. Rozmiarowo to samo. Nie wiem, czy ktoś dłubał coś w jednym i drugim aucie. Wszystkie wahacze były z używanych aut. Co ciekawe, na starszych wahaczach dużo mniej rdzy. PS Jeżeli ktoś ma wiedzę jaki wahacz i do czego pasuje, czym różnią się wahacze stalowe itd, to warto by tu dopisać. Temat pewnie wróci, a na Forum były omawiane głównie zamiany stal -> alu. Edytowane 19 Sierpnia 2013 przez loser Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się