Berni Posted August 15, 2013 Share Posted August 15, 2013 Witam, byłem zdecydowany na zakup Legacy 3.6 US ale po przejażdżce zarówno praca skrzyni jak i nastawy zawieszenia nie zachwyciły mnie ( choć co do zawieszenia to być może róznica wynikała z rozmiaru kół - 17cali względem 18 na których jeżdżę na codzień). W związku z tym rozważam również OBK 3.6 EU - rozumiem że SI-Drive czyni różnicę, natomiast jak prowadzi się auto z 20cm prześwitem w szybkich zakrętach tego nie wiem. Czy ktoś z forumowiczów ma doświadczenie w kwestii bezpośredniego porównania OBK/Legaś, albo jeszcze lepiej - chętnie spotkałbym się z użytkownikiem takiego OBK w celu małej przejażdżki testowej :-) Obecnie jeżdżę Legacy 2D z wirusem i jestem pod wrażeniem tego jak auto się prowadzi, choć brakuje mi czasami prześwitu (zwłaszcza zimą) i cześciej - osiągów przy szybkiej jeździe autostradowej. Pozdrawiam, Berni Link to comment Share on other sites More sharing options...
car1961 Posted August 15, 2013 Share Posted August 15, 2013 Juz zwykly Legacy na 16 trzyma sie drogi zdecydowanie lepiej od OBKa ,a jesli masz 18 cali to musi byc rewelacja ,jezdzilem Legacy 2010 D i uwazam ze przyczepnosc ,,prowadzenie ,jest bardziej precyzyjne od OBKa i,Forestera ,zwłaszcza przy bocznym wietrze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam12 Posted August 16, 2013 Share Posted August 16, 2013 Proponuję, użyć szukajki. Na powyższy temat jest sporo informacji. W skrócie nie ma co porównywać Legacy do OBK. Same opony robią przepaść : 215/45/17 vs. 225/60/17. Co prawda można co nieco pozmieniać ale w dalszym ciągu OBK ma amortyzatory o większym skoku i bardziej "miękkie" sprężyny. Osobna kwestia to fakt, że OBK spec US mają bardziej komfortowo zestrojone zawieszenie niż EU. Podsumowując coś za coś. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berni Posted August 16, 2013 Author Share Posted August 16, 2013 Proponuję, użyć szukajki. Na powyższy temat jest sporo informacji. W skrócie nie ma co porównywać Legacy do OBK. Same opony robią przepaść : 215/45/17 vs. 225/60/17. Co prawda można co nieco pozmieniać ale w dalszym ciągu OBK ma amortyzatory o większym skoku i bardziej "miękkie" sprężyny. Osobna kwestia to fakt, że OBK spec US mają bardziej komfortowo zestrojone zawieszenie niż EU. Podsumowując coś za coś. Jak najbardziej użyłem szukajki, ale nie znalazłem niczego na temat bezpośredniego porównania LGC 3.6US vs OBK 3.6EU. Może nie do końca precyzyjnie się wyraziłem ale moje pytanie to czy LGC 3.6US ma inne nastawy zawieszenia względem wersji europejskich (wiem, nie ma 3.6 EU spec, ale niech będzie względem zwykłego 2D). Jeżdżę latem na 215x45x18 a ten LGC 3.6 którym robiłem test drive był na 17'' w związku z tym nie mam pewności czy różnice w prowadzeniu wynikają z profilu opon czy różnic w zawieszeniu. Drugie pytanie to różnica w zachowaniu skrzyni AT w wersji US (tylko takie są w LGC 3.6) a skrzyni AT w OBK 3.6 EU (SI-Drive). Najlepiej byłoby przejechać się takim OBK 3.6 EU, ale w salonach same diesle stoją. Pozdrawiam, Berni Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam12 Posted August 16, 2013 Share Posted August 16, 2013 bezpośredniego porównania LGC 3.6US vs OBK 3.6EU bo trudno porównać A tak na poważnie Legacy 3.6 to bardzo mało popularny model. Nie wiem czy na forum znajdzie się jakiś użytkownik. ma inne nastawy zawieszenia względem wersji europejskich Z pewnością. Nie tylko jak to określiłeś "nastawy" ale są różnice w budowie. różnica w zachowaniu skrzyni AT w wersji US musisz się przejechać ale w salonie to chyba już nie znajdziesz. OBK H6 wypadł z oferty. Z tego co pamiętam jakiś czas temu był jeden w ASO Koper. W skrócie Si-Drive działa tak: tryb "I" muł ze zmianami biegów jak niżej, "S" szybsza reakcja na gaz + zmian biegów ok. 4.000rpm, "#" Sharp Sport jeszcze szybsza reakcja na gaz + kręci do odcięcia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaciekGT Posted August 18, 2013 Share Posted August 18, 2013 (edited) Berni w mojej ocenie różnica w US i EU są znaczące w dwoch najważniejszych kwestiach. Miałem okazję jeździć OBK US ale w końcu kupiłem wersje EU. Oprócz twardszego zawieszenia (co akurat w przypadku OBK jest bardzo istotne) praca skrzyni i reakcji na pedał gazu jest ogromna. Mnie to właśnie zniechęciło do zakupu wersji US. Jeśli zajżysz na mój wątek o tuningu zobaczysz że miedzy I-drive a #SSport jest widoczna różnica a jeszcze większa jest na drodze. Zrobię testy drogowe po urlopie i podam różnice w czasie 0-100 km/h ale na drodze to po prostu jest przepaść... Wersje US mają w mojej ocenie nastawy praktycznie takie jak w trybie I. Poza tym są drobiazgi jak np. brak nawiewów w tylnej części kabiny, chyba brak siatek na oparciach przednich foteli. Jeśli będziesz kiedyś na Bemowie Warszawie to mogę Ci pokazać jakie są różnice w jeździe.... A jeśli będziesz w Krynicy Morskiej do końcasierpnia to daj znać, tym bardziej znajdę wolny czas na pokaz! Edited August 18, 2013 by MaciekGT Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam12 Posted August 19, 2013 Share Posted August 19, 2013 Wersje US mają w mojej ocenie nastawy praktycznie takie jak w trybie I. kolejne potwierdzenie opinii kilku użytkowników. OBK spec US jest wyraźnie zestrojony pod wymagania tamtejszych klientów. Pozostaje wgranie rozsądnego wirusa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berni Posted August 19, 2013 Author Share Posted August 19, 2013 Berni w mojej ocenie różnica w US i EU są znaczące w dwoch najważniejszych kwestiach. Miałem okazję jeździć OBK US ale w końcu kupiłem wersje EU. Oprócz twardszego zawieszenia (co akurat w przypadku OBK jest bardzo istotne) praca skrzyni i reakcji na pedał gazu jest ogromna. Mnie to właśnie zniechęciło do zakupu wersji US. Jeśli zajżysz na mój wątek o tuningu zobaczysz że miedzy I-drive a #SSport jest widoczna różnica a jeszcze większa jest na drodze. Zrobię testy drogowe po urlopie i podam różnice w czasie 0-100 km/h ale na drodze to po prostu jest przepaść... Wersje US mają w mojej ocenie nastawy praktycznie takie jak w trybie I. Poza tym są drobiazgi jak np. brak nawiewów w tylnej części kabiny, chyba brak siatek na oparciach przednich foteli. Jeśli będziesz kiedyś na Bemowie Warszawie to mogę Ci pokazać jakie są różnice w jeździe.... A jeśli będziesz w Krynicy Morskiej do końcasierpnia to daj znać, tym bardziej znajdę wolny czas na pokaz! Tak, nie mam wątpliwości , że są różnice na korzyść EUSpec zarówno jeśli chodzi o pracę skrzyni jak (brak SIDrive w US) jak i zawieszeniu - jednak mój przypadek jest o tyle skomplikowany, że nie wybieram między OBK3.6EU a OBK3.6US (którego nigdy nie brałem pod uwagę). Myślałem o zakupie Legacy 3.6US, ale po test drive ta opcja odpada . Zostaje OBK3.6EU - o ile właściwości jezdne mnie przekonają lub dalszy tuning mojego Legacy 2D (są przetarte ścieżki nawet na 225KM/450Nm, kwestia $$). Maciek, ciekawy wątek tuningowy - chętnie posłucham jak uwolniłeś brzmienie H6, ale raczej nie w Krynicy ( w której do końca sierpnia nie będę) ale w Wwie. Liczę na TestDrive, może być Bemowo :-) Pozdrawiam, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam12 Posted August 20, 2013 Share Posted August 20, 2013 Myślałem o zakupie Legacy 3.6US, ale po test drive ta opcja odpada rozszerzysz temat ? Ta wersja Legacy jest w Europie praktycznie niedostępna i chętnie się dowiem jak to jeździ. Legacy 2D (są przetarte ścieżki nawet na 225KM/450Nm, kwestia $$). jak ktoś lubi hazard i ma dużo $$$$. W sumie kto bogatemu zabroni Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berni Posted August 20, 2013 Author Share Posted August 20, 2013 Minusy LGC3.6US są dwa , ale istotne - leniwa praca skrzyni oraz miękkie zawieszenie. Zapewne wgranie odpowiedniego softu poprawiłoby sprawę skrzyni ale z zawiasem nie jest już tak prosto i tanio. Jeśli chodzi o tuning D, to o hazardzie nie ma mowy jeśli robi się to z głową, $$ też nie są duże jeśli poprzestaniemy na 190-195/420Nm ( wzmocnienie sprzęgła, program, większy TMIC lub alternatywnie natrysk wody na standardowy TMIC), dopiero powyżej tych wartości robi się drozej (DPF, układ wydechowy). Pozdrawiam, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam12 Posted August 20, 2013 Share Posted August 20, 2013 zawias to najmniejszy problem. Amortyzatory KYB U-SR + spręży + rozpórka + gumy PowerFlex i masz twarda aż miło. Link to comment Share on other sites More sharing options...
haubi65 Posted August 23, 2013 Share Posted August 23, 2013 Z tego co przeczytalem na Forum gdzie lataja podrasowane Legacy 2 D to w miare zdrowe jest 180 KM i 420 Mn reszta to loteria. Pamietajmy, ze to tez powinno 210 km/h na Autostradzie wytrzymac a nie zaraz babum. Podobno taki 180 KM w gornym przedziale predkosci ladnie sie zbiera 150 KM maja tu maly problem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berni Posted August 23, 2013 Author Share Posted August 23, 2013 Z tego co przeczytalem na Forum gdzie lataja podrasowane Legacy 2 D to w miare zdrowe jest 180 KM i 420 Mn reszta to loteria. Pamietajmy, ze to tez powinno 210 km/h na Autostradzie wytrzymac a nie zaraz babum. Podobno taki 180 KM w gornym przedziale predkosci ladnie sie zbiera 150 KM maja tu maly problem Seryjne sprzęgło kończy się przy 380Nm a to daje 165KM, nie ma możliwości osiągnięcia 180KM z tej właśnie przyczyny. Temat dokładnie przetestowany. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
haubi65 Posted August 24, 2013 Share Posted August 24, 2013 to prawde ale jest zamiennik Saxa, ktory przenosi podobno 30 % Momentu wiecej od seryjnego sprzegla. No i seryjne wtryski od MY10 sa troche za malo wydajne by podawac bogata mieszanke i nie przgrzac silnika Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now