Jump to content

Legacy 3.6 US vs Outback 3.6 EU


Berni
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

byłem zdecydowany na zakup Legacy 3.6 US ale po przejażdżce zarówno praca skrzyni jak i nastawy zawieszenia nie zachwyciły mnie ( choć co do zawieszenia to być może róznica wynikała z rozmiaru kół - 17cali względem 18 na których jeżdżę na codzień). W związku z tym rozważam również OBK 3.6 EU - rozumiem że SI-Drive czyni różnicę, natomiast jak prowadzi się auto z 20cm prześwitem w szybkich zakrętach tego nie wiem. Czy ktoś z forumowiczów ma doświadczenie w kwestii bezpośredniego porównania OBK/Legaś, albo jeszcze lepiej - chętnie spotkałbym się z użytkownikiem takiego OBK w celu małej przejażdżki testowej :-)

Obecnie jeżdżę Legacy 2D z wirusem i jestem pod wrażeniem tego jak auto się prowadzi, choć brakuje mi czasami prześwitu (zwłaszcza zimą) i cześciej - osiągów przy szybkiej jeździe autostradowej.

 

Pozdrawiam,

Berni

Link to comment
Share on other sites

Juz zwykly Legacy na 16 trzyma sie drogi zdecydowanie lepiej od OBKa ,a jesli masz 18 cali to musi byc rewelacja ,jezdzilem Legacy 2010 D i uwazam ze przyczepnosc ,,prowadzenie ,jest bardziej precyzyjne od OBKa i,Forestera ,zwłaszcza przy bocznym wietrze

Link to comment
Share on other sites

Proponuję, użyć szukajki. Na powyższy temat jest sporo informacji.

W skrócie nie ma co porównywać Legacy do OBK. Same opony robią przepaść : 215/45/17 vs. 225/60/17. Co prawda można co nieco pozmieniać ale w dalszym ciągu OBK ma amortyzatory o większym skoku i bardziej "miękkie" sprężyny. Osobna kwestia to fakt, że OBK spec US mają bardziej komfortowo zestrojone zawieszenie niż EU.

Podsumowując coś za coś.

Link to comment
Share on other sites

Proponuję, użyć szukajki. Na powyższy temat jest sporo informacji.

W skrócie nie ma co porównywać Legacy do OBK. Same opony robią przepaść : 215/45/17 vs. 225/60/17. Co prawda można co nieco pozmieniać ale w dalszym ciągu OBK ma amortyzatory o większym skoku i bardziej "miękkie" sprężyny. Osobna kwestia to fakt, że OBK spec US mają bardziej komfortowo zestrojone zawieszenie niż EU.

Podsumowując coś za coś.

 

Jak najbardziej użyłem szukajki, ale nie znalazłem niczego na temat bezpośredniego porównania LGC 3.6US vs OBK 3.6EU. Może nie do końca precyzyjnie się wyraziłem ale moje pytanie to czy LGC 3.6US ma inne nastawy zawieszenia względem wersji europejskich (wiem, nie ma 3.6 EU spec, ale niech będzie względem zwykłego 2D). Jeżdżę latem na 215x45x18 a ten LGC 3.6 którym robiłem test drive był na 17'' w związku z tym nie mam pewności czy różnice w prowadzeniu wynikają z profilu opon czy różnic w zawieszeniu. Drugie pytanie to różnica w zachowaniu skrzyni AT w wersji US (tylko takie są w LGC 3.6) a skrzyni AT w OBK 3.6 EU (SI-Drive). Najlepiej byłoby przejechać się takim OBK 3.6 EU, ale w salonach same diesle stoją.

 

Pozdrawiam,

Berni

Link to comment
Share on other sites

bezpośredniego porównania LGC 3.6US vs OBK 3.6EU

 

bo trudno porównać :) A tak na poważnie Legacy 3.6 to bardzo mało popularny model. Nie wiem czy na forum znajdzie się jakiś użytkownik.

 

 

ma inne nastawy zawieszenia względem wersji europejskich

 

Z pewnością. Nie tylko jak to określiłeś "nastawy" ale są różnice w budowie.

 

różnica w zachowaniu skrzyni AT w wersji US

 

musisz się przejechać ale w salonie to chyba już nie znajdziesz. OBK H6 wypadł z oferty. Z tego co pamiętam jakiś czas temu był jeden w ASO Koper.

W skrócie Si-Drive działa tak: tryb "I" muł ze zmianami biegów jak niżej, "S" szybsza reakcja na gaz + zmian biegów ok. 4.000rpm, "#" Sharp Sport jeszcze szybsza reakcja na gaz + kręci do odcięcia.

Link to comment
Share on other sites

Berni w mojej ocenie różnica w US i EU są znaczące w dwoch najważniejszych kwestiach. Miałem okazję jeździć OBK US ale w końcu kupiłem wersje EU. Oprócz twardszego zawieszenia (co akurat w przypadku OBK jest bardzo istotne) praca skrzyni i reakcji na pedał gazu jest ogromna. Mnie to właśnie zniechęciło do zakupu wersji US.

Jeśli zajżysz na mój wątek o tuningu zobaczysz że miedzy I-drive a #SSport jest widoczna różnica a jeszcze większa jest na drodze. Zrobię testy drogowe po urlopie i podam różnice w czasie 0-100 km/h ale na drodze to po prostu jest przepaść... Wersje US mają w mojej ocenie nastawy praktycznie takie jak w trybie I.

Poza tym są drobiazgi jak np. brak nawiewów w tylnej części kabiny, chyba brak siatek na oparciach przednich foteli.

 

Jeśli będziesz kiedyś na Bemowie Warszawie to mogę Ci pokazać jakie są różnice w jeździe....

 

A jeśli będziesz w Krynicy Morskiej do końcasierpnia to daj znać, tym bardziej znajdę wolny czas na pokaz! ;)

Edited by MaciekGT
Link to comment
Share on other sites

Wersje US mają w mojej ocenie nastawy praktycznie takie jak w trybie I.

 

 

kolejne potwierdzenie opinii kilku użytkowników. OBK spec US jest wyraźnie zestrojony pod wymagania tamtejszych klientów. Pozostaje wgranie rozsądnego wirusa.

Link to comment
Share on other sites

Berni w mojej ocenie różnica w US i EU są znaczące w dwoch najważniejszych kwestiach. Miałem okazję jeździć OBK US ale w końcu kupiłem wersje EU. Oprócz twardszego zawieszenia (co akurat w przypadku OBK jest bardzo istotne) praca skrzyni i reakcji na pedał gazu jest ogromna. Mnie to właśnie zniechęciło do zakupu wersji US.

Jeśli zajżysz na mój wątek o tuningu zobaczysz że miedzy I-drive a #SSport jest widoczna różnica a jeszcze większa jest na drodze. Zrobię testy drogowe po urlopie i podam różnice w czasie 0-100 km/h ale na drodze to po prostu jest przepaść... Wersje US mają w mojej ocenie nastawy praktycznie takie jak w trybie I.

Poza tym są drobiazgi jak np. brak nawiewów w tylnej części kabiny, chyba brak siatek na oparciach przednich foteli.

 

Jeśli będziesz kiedyś na Bemowie Warszawie to mogę Ci pokazać jakie są różnice w jeździe....

 

A jeśli będziesz w Krynicy Morskiej do końcasierpnia to daj znać, tym bardziej znajdę wolny czas na pokaz! ;)

 

Tak, nie mam wątpliwości , że są różnice na korzyść EUSpec zarówno jeśli chodzi o pracę skrzyni jak (brak SIDrive w US) jak i zawieszeniu - jednak mój przypadek jest o tyle skomplikowany, że nie wybieram między OBK3.6EU a OBK3.6US (którego nigdy nie brałem pod uwagę). Myślałem o zakupie Legacy 3.6US, ale po test drive ta opcja odpada . Zostaje OBK3.6EU - o ile właściwości jezdne mnie przekonają lub dalszy tuning mojego Legacy 2D (są przetarte ścieżki nawet na 225KM/450Nm, kwestia $$).

Maciek, ciekawy wątek tuningowy - chętnie posłucham jak uwolniłeś brzmienie H6, ale raczej nie w Krynicy ( w której do końca sierpnia nie będę) ale w Wwie. Liczę na TestDrive, może być Bemowo :-)

 

Pozdrawiam,

Link to comment
Share on other sites

Myślałem o zakupie Legacy 3.6US, ale po test drive ta opcja odpada

 

rozszerzysz temat ? Ta wersja Legacy jest w Europie praktycznie niedostępna i chętnie się dowiem jak to jeździ.

 

Legacy 2D (są przetarte ścieżki nawet na 225KM/450Nm, kwestia $$).

 

jak ktoś lubi hazard i ma dużo $$$$. W sumie kto bogatemu zabroni :)

Link to comment
Share on other sites

Minusy LGC3.6US są dwa , ale istotne - leniwa praca skrzyni oraz miękkie zawieszenie. Zapewne wgranie odpowiedniego softu poprawiłoby sprawę skrzyni ale z zawiasem nie jest już tak prosto i tanio.

Jeśli chodzi o tuning D, to o hazardzie nie ma mowy jeśli robi się to z głową, $$ też nie są duże jeśli poprzestaniemy na 190-195/420Nm ( wzmocnienie sprzęgła, program, większy TMIC lub alternatywnie natrysk wody na standardowy TMIC), dopiero powyżej tych wartości robi się drozej (DPF, układ wydechowy).

 

Pozdrawiam,

Link to comment
Share on other sites

Z tego co przeczytalem na Forum gdzie lataja podrasowane Legacy 2 D to w miare zdrowe jest 180 KM i 420 Mn reszta to loteria. Pamietajmy, ze to tez powinno 210 km/h na Autostradzie wytrzymac a nie zaraz babum. Podobno taki 180 KM w gornym przedziale predkosci ladnie sie zbiera 150 KM maja tu maly problem

Link to comment
Share on other sites

Z tego co przeczytalem na Forum gdzie lataja podrasowane Legacy 2 D to w miare zdrowe jest 180 KM i 420 Mn reszta to loteria. Pamietajmy, ze to tez powinno 210 km/h na Autostradzie wytrzymac a nie zaraz babum. Podobno taki 180 KM w gornym przedziale predkosci ladnie sie zbiera 150 KM maja tu maly problem

 

Seryjne sprzęgło kończy się przy 380Nm a to daje 165KM, nie ma możliwości osiągnięcia 180KM z tej właśnie przyczyny.

Temat dokładnie przetestowany.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

to prawde ale jest zamiennik Saxa, ktory przenosi podobno 30 % Momentu wiecej od seryjnego sprzegla. No i seryjne wtryski od MY10 sa troche za malo wydajne by podawac bogata mieszanke i nie przgrzac silnika

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...