Jakub Jankowski Posted August 9, 2013 Share Posted August 9, 2013 Witam Słyszałem ze przy napedzie na 4 kola musza byc jednakowe 4 opony- chodzi o bierznik i jego wysokosc. Czy to faktycznie wazna sprawa? Pytam gdyz kupilem auto z prawie nowymi oponami zimowymi jednak 2 roznych marek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted August 9, 2013 Share Posted August 9, 2013 Należy stosować opony w tym samym rozmiarze na obu osiach,najlepiej tego samego producenta i w tym samym modelu opony.Mogą się różnić stopniem zużycia. Opony w tym samym rozmiarze od różnych producentów,potrafią się różnić szerokością,średnicą zewnętrzną,obwodem w dość dużym stopniu. Przy długotrwałym użytkowaniu opon różniących się średnicą kilku mm,można uszkodzić napędy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
K12DLA Posted August 9, 2013 Share Posted August 9, 2013 Sprawa raczej ważna dla żywotności dyfrów. Zgooglój jakie są wartości oporów toczenia dla bieżników które mają Twoje opony. Może będziesz miał szczęście i będą zbliżone Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmarcin Posted August 9, 2013 Share Posted August 9, 2013 kupilem auto z prawie nowymi oponami zimowymi jednak 2 roznych marek tez tak mialem i skutki ich użytkowania kosztowały wiecej niż komplet nowych opon. dla spokojnosci - zalecany jest zakup kompletu o tych samych parametrach, od jednego producenta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
EL-Marcin Posted August 10, 2013 Share Posted August 10, 2013 (edited) Zgooglój jakie są wartości oporów toczenia dla bieżników które mają Twoje opony. To akurat jest zupełnie bez znaczenia. Problem w tym, by wszystkie opony miały taki sam OBWÓD. Wówczas zębatki "słoneczne" otartego mechanizmu różnicowego pracują tylko w zakrętach. To samo dotyczy pracy szpery wiskotycznej i sprzęgła wielopłytkowego (jeśli masz automat) Edited August 10, 2013 by EL-Marcin Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzudok Posted August 10, 2013 Share Posted August 10, 2013 najlepiej takie same.......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
fary Posted August 17, 2013 Share Posted August 17, 2013 Zgooglój jakie są wartości oporów toczenia dla bieżników które mają Twoje opony. To akurat jest zupełnie bez znaczenia. Problem w tym, by wszystkie opony miały taki sam OBWÓD. Wówczas zębatki "słoneczne" otartego mechanizmu różnicowego pracują tylko w zakrętach. To samo dotyczy pracy szpery wiskotycznej i sprzęgła wielopłytkowego (jeśli masz automat) To zła rada, nawet w instrukcji napisano że w przypadku AWD wszystkie opony muszą być takie same (producent, model rozmiar), no i zużycie powinno być zbliżone (o czym była dyskusja kiedyś na forum, są nawet jakieś wytyczne subaru) Na potwierdzenie wycinek z opisu opony Goodyear UltraGrip 7+ "Zmieniony skład mieszanki powoduje to, że należy unikać łączenia na osi Goodyear UltraGrip 7+ ze starszym modelem UltraGrip 7" (http://www.opony.com.pl/opony/goodyear/ultra-grip-7-/195/65R15/91/T/?idp=11257). Owszem, jeżeli złapiesz kapcia to śmiało do naprawy uszkodzonej opony możesz jeździć na zapasie który jest inny, ale długie przebiegi będą źle wpływać na napędy. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zbigniew Posted August 17, 2013 Share Posted August 17, 2013 Założyłem kiedyś turanzy które różniły się jedynie indeksem prędkości i nie dało się jeździć. Szybko je zdjąłem... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted August 17, 2013 Share Posted August 17, 2013 różniły się jedynie indeksem prędkości i nie dało się jeździć czemu nie dało się jeździć? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zbigniew Posted August 17, 2013 Share Posted August 17, 2013 Przy 140 kmh auto wpadało w drgania, myszkowało. Wyważałem je 3 razy w różnych miejscach. Kupiłem w końcu komplet nowych i prowadzenie było nie do poznania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pan Dziedzic Posted August 18, 2013 Share Posted August 18, 2013 Drgania od indeksu prędkości - doobre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zbigniew Posted August 18, 2013 Share Posted August 18, 2013 Dla ścisłości jeszcze rocznik o jeden i może też fakt że pochodziły z forda. Na nowych problem zniknął. Co nie zmienia faktu że szkoda czasu i pieniędzy na kombinowanie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dzierzba Posted August 23, 2013 Share Posted August 23, 2013 (edited) Dodatkowo, zalecana jest częsta kontrola ciśnienia w każdej oponie , bo przecież to ma ogromny wpływ na opory toczenia (najlepiej pompować albo upuszczać ciśnienie do zalecanych wartości na jednym kompresorze, na każdej stacji są inaczej skalibrowane i potrafią zaokrąglać nie w tą stronę co trzeba. Edited August 23, 2013 by Dzierzba Link to comment Share on other sites More sharing options...
mechanik Posted August 23, 2013 Share Posted August 23, 2013 Dodatkowo, zalecana jest częsta kontrola ciśnienia w każdej oponie , bo przecież to ma ogromny wpływ na opory toczenia (najlepiej pompować albo upuszczać ciśnienie do zalecanych wartości na jednym kompresorze, na każdej stacji są inaczej skalibrowane i potrafią zaokrąglać nie w tą stronę co trzeba Otusz to! Uważam, że na codzień to jest najistotniejsza sprawa. W przypadku opon we właściwym stanie to cisnienie odpowiada za promień koła. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zento Posted August 23, 2013 Share Posted August 23, 2013 Drgania od indeksu prędkości - doobre Różne indeksy to często bardzo różna budowa opony. Przy większych indeksach są mocniejsze boki opony przez co jest sztywniejsza i bardziej odporna na odkształcenia. Nie wiem czy takie różnice w "sztywności" opony mogą powodować drgania ale na pewno są to całkiem inne gumy. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted August 23, 2013 Share Posted August 23, 2013 Założyłem kiedyś turanzy które różniły się jedynie indeksem prędkości i nie dało się jeździć. Szybko je zdjąłem... chciałem zapytać czy były nowe .... ale: Dla ścisłości jeszcze rocznik o jeden i może też fakt że pochodziły z forda. Na nowych problem zniknął. Co nie zmienia faktu że szkoda czasu i pieniędzy na kombinowanie... czyli nie od "indeksu prędkości" Ci drgały, a od nierównego zużycia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zbigniew Posted August 25, 2013 Share Posted August 25, 2013 (edited) A skąd wziąłeś nierówne zużycie? Różnica wysokości wynosiła 0,4 mm. Proponuję zapoznać się z książką Dynamika Samochodu Manfred Mitschke, na jej podstawie dojść do wniosku że w oponie na jej zachowanie mają wpływ wszystkie parametry a przede wszystkim budowa, materiał, a co za tym idzie zachowanie w kontakcie z podłożem. Dlatego informacja że wszystkie opony powinny być identyczne jest jak najbardziej uzasadniona. Łącznie z indeksem prędkości o którym dobrze napisano wyżej. Z innej beczki, zwróciłbym też uwagę na to aby pochodziły z jednej serii produkcyjnej. Teraz pozostaje pytanie co w takim razie inne opony robiły w moim samochodzie? Odpowiedź jest bardzo prosta, chwilowo mieszkałem w Polsce i nie miałem kasy... Edited August 25, 2013 by Zbigniew Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pan Dziedzic Posted August 26, 2013 Share Posted August 26, 2013 Czyli książka Manfreda na niewiele się zdała. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jakub Jankowski Posted August 26, 2013 Author Share Posted August 26, 2013 Czyli niestety 2 opony na sprzedaz a 2 do kupna. Biednemu zawsze wiatr w oczy Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzudok Posted August 26, 2013 Share Posted August 26, 2013 Co tu debatowac 4 jednakowe opony koniec kropa....... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jakub Jankowski Posted August 28, 2013 Author Share Posted August 28, 2013 Wrazie takim gdyby ktos potrzebowal to mam 2x michelin alpin a3 205/55/16 dot3609 z 8mm bierznikiem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now