Jakub Jankowski Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Witam Słyszałem ze przy napedzie na 4 kola musza byc jednakowe 4 opony- chodzi o bierznik i jego wysokosc. Czy to faktycznie wazna sprawa? Pytam gdyz kupilem auto z prawie nowymi oponami zimowymi jednak 2 roznych marek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Należy stosować opony w tym samym rozmiarze na obu osiach,najlepiej tego samego producenta i w tym samym modelu opony.Mogą się różnić stopniem zużycia. Opony w tym samym rozmiarze od różnych producentów,potrafią się różnić szerokością,średnicą zewnętrzną,obwodem w dość dużym stopniu. Przy długotrwałym użytkowaniu opon różniących się średnicą kilku mm,można uszkodzić napędy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K12DLA Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Sprawa raczej ważna dla żywotności dyfrów. Zgooglój jakie są wartości oporów toczenia dla bieżników które mają Twoje opony. Może będziesz miał szczęście i będą zbliżone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bmarcin Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2013 kupilem auto z prawie nowymi oponami zimowymi jednak 2 roznych marek tez tak mialem i skutki ich użytkowania kosztowały wiecej niż komplet nowych opon. dla spokojnosci - zalecany jest zakup kompletu o tych samych parametrach, od jednego producenta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EL-Marcin Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2013 (edytowane) Zgooglój jakie są wartości oporów toczenia dla bieżników które mają Twoje opony. To akurat jest zupełnie bez znaczenia. Problem w tym, by wszystkie opony miały taki sam OBWÓD. Wówczas zębatki "słoneczne" otartego mechanizmu różnicowego pracują tylko w zakrętach. To samo dotyczy pracy szpery wiskotycznej i sprzęgła wielopłytkowego (jeśli masz automat) Edytowane 10 Sierpnia 2013 przez EL-Marcin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzudok Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2013 najlepiej takie same.......... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fary Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Zgooglój jakie są wartości oporów toczenia dla bieżników które mają Twoje opony. To akurat jest zupełnie bez znaczenia. Problem w tym, by wszystkie opony miały taki sam OBWÓD. Wówczas zębatki "słoneczne" otartego mechanizmu różnicowego pracują tylko w zakrętach. To samo dotyczy pracy szpery wiskotycznej i sprzęgła wielopłytkowego (jeśli masz automat) To zła rada, nawet w instrukcji napisano że w przypadku AWD wszystkie opony muszą być takie same (producent, model rozmiar), no i zużycie powinno być zbliżone (o czym była dyskusja kiedyś na forum, są nawet jakieś wytyczne subaru) Na potwierdzenie wycinek z opisu opony Goodyear UltraGrip 7+ "Zmieniony skład mieszanki powoduje to, że należy unikać łączenia na osi Goodyear UltraGrip 7+ ze starszym modelem UltraGrip 7" (http://www.opony.com.pl/opony/goodyear/ultra-grip-7-/195/65R15/91/T/?idp=11257). Owszem, jeżeli złapiesz kapcia to śmiało do naprawy uszkodzonej opony możesz jeździć na zapasie który jest inny, ale długie przebiegi będą źle wpływać na napędy. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbigniew Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Założyłem kiedyś turanzy które różniły się jedynie indeksem prędkości i nie dało się jeździć. Szybko je zdjąłem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2013 różniły się jedynie indeksem prędkości i nie dało się jeździć czemu nie dało się jeździć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbigniew Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Przy 140 kmh auto wpadało w drgania, myszkowało. Wyważałem je 3 razy w różnych miejscach. Kupiłem w końcu komplet nowych i prowadzenie było nie do poznania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Drgania od indeksu prędkości - doobre Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbigniew Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Dla ścisłości jeszcze rocznik o jeden i może też fakt że pochodziły z forda. Na nowych problem zniknął. Co nie zmienia faktu że szkoda czasu i pieniędzy na kombinowanie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzierzba Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2013 (edytowane) Dodatkowo, zalecana jest częsta kontrola ciśnienia w każdej oponie , bo przecież to ma ogromny wpływ na opory toczenia (najlepiej pompować albo upuszczać ciśnienie do zalecanych wartości na jednym kompresorze, na każdej stacji są inaczej skalibrowane i potrafią zaokrąglać nie w tą stronę co trzeba. Edytowane 23 Sierpnia 2013 przez Dzierzba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Dodatkowo, zalecana jest częsta kontrola ciśnienia w każdej oponie , bo przecież to ma ogromny wpływ na opory toczenia (najlepiej pompować albo upuszczać ciśnienie do zalecanych wartości na jednym kompresorze, na każdej stacji są inaczej skalibrowane i potrafią zaokrąglać nie w tą stronę co trzeba Otusz to! Uważam, że na codzień to jest najistotniejsza sprawa. W przypadku opon we właściwym stanie to cisnienie odpowiada za promień koła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zento Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Drgania od indeksu prędkości - doobre Różne indeksy to często bardzo różna budowa opony. Przy większych indeksach są mocniejsze boki opony przez co jest sztywniejsza i bardziej odporna na odkształcenia. Nie wiem czy takie różnice w "sztywności" opony mogą powodować drgania ale na pewno są to całkiem inne gumy. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Założyłem kiedyś turanzy które różniły się jedynie indeksem prędkości i nie dało się jeździć. Szybko je zdjąłem... chciałem zapytać czy były nowe .... ale: Dla ścisłości jeszcze rocznik o jeden i może też fakt że pochodziły z forda. Na nowych problem zniknął. Co nie zmienia faktu że szkoda czasu i pieniędzy na kombinowanie... czyli nie od "indeksu prędkości" Ci drgały, a od nierównego zużycia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbigniew Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2013 (edytowane) A skąd wziąłeś nierówne zużycie? Różnica wysokości wynosiła 0,4 mm. Proponuję zapoznać się z książką Dynamika Samochodu Manfred Mitschke, na jej podstawie dojść do wniosku że w oponie na jej zachowanie mają wpływ wszystkie parametry a przede wszystkim budowa, materiał, a co za tym idzie zachowanie w kontakcie z podłożem. Dlatego informacja że wszystkie opony powinny być identyczne jest jak najbardziej uzasadniona. Łącznie z indeksem prędkości o którym dobrze napisano wyżej. Z innej beczki, zwróciłbym też uwagę na to aby pochodziły z jednej serii produkcyjnej. Teraz pozostaje pytanie co w takim razie inne opony robiły w moim samochodzie? Odpowiedź jest bardzo prosta, chwilowo mieszkałem w Polsce i nie miałem kasy... Edytowane 25 Sierpnia 2013 przez Zbigniew Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Czyli książka Manfreda na niewiele się zdała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakub Jankowski Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Czyli niestety 2 opony na sprzedaz a 2 do kupna. Biednemu zawsze wiatr w oczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzudok Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Co tu debatowac 4 jednakowe opony koniec kropa....... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakub Jankowski Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Wrazie takim gdyby ktos potrzebowal to mam 2x michelin alpin a3 205/55/16 dot3609 z 8mm bierznikiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się