Jump to content

jak legacy sedan to tylko na ropę


slesz
 Share

Recommended Posts

nie wiem czy temat zasługuje na nowy wątek :P ale spojrzałem w cennik legacy MY13 i wygląda na to że jak ktoś sobie życzy sedana to może go zakupić z każdym silnikiem pod warunkiem że to będzie diesel ;)

szczerze mówiąc trochę mnie to zdziwiło.. nie sprzedają się sedany benzynowe? przecież są ładniejsze od kombi :twisted:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

No fakt, zajrzałem z ciekawości i racja, diesel albo nic - to samo z outbackiem. W foresterze to jeszcze można myśleć, jest realny wybór - tradycyjna benzyna, DIT albo diesel. Dopiero jak do legacy wejdzie DIT, będzie jakaś alternatywa. Chciałoby się też DIT z manualem, mam nadzieję, że taka wersja będzie...

Link to comment
Share on other sites

Ja myślę, że to przemyślane działanie importera. Raz, że SBD ma niższą emisję CO2, więc można ich sprzedać więcej. Dwa, że odbiorca biznesowy prędzej zainteresuje się SBD ze względu na niższe koszty eksploatacji. Trzy - z punktu widzenia szarego posiadacza powiedzmy - Vw Passata - dwulitrowa 150-konna benzyna czy 2.5 litra i 167 KM nie są atrakcyjne. Podejrzewam, że wyniki sprzedaży silników benzynowych w Legacy/Outback nie były zbyt dobre. Ostatni czynnik to zmiana technologiczna. Idzie nowy model Legacy, na pewno będzie 2.0 Diesel (manual i automat), może będzie 2.0 DIT, wystarczy "zatkać" dziurę jakimś 1.6 DIT o mocy około 180 KM. Konkurencja jeździ już na ecoboostach i innych cudach, czas w końcu na coś od FHI.

Link to comment
Share on other sites

to samo z outbackiem

fakt.. albo diesel albo 2,5 benzyna..

 

może będzie 2.0 DIT

jak nie będzie to będzie lipa :P w tej sytuacji ;)

Link to comment
Share on other sites

Idzie nowy model Legacy, na pewno będzie 2.0 Diesel (manual i automat), może będzie 2.0 DIT, wystarczy "zatkać" dziurę jakimś 1.6 DIT o mocy około 180 KM. Konkurencja jeździ już na ecoboostach i innych cudach, czas w końcu na coś od FHI.
To prawda, zbliża sie następca, który będzie prawdopodobnie miał jednostki napędowe bardziej dostosowane do tego, co chce rynek. Ja jestem fanem benzyn i jak przeglądam od jakiegos czasu ofertę 'dostepne od ręki' w MMcars to stwierdzam ze smutkiem, że nie widzialem ani jednego Legacy czy Outbacka z silnikiem 2,5l - tylko SBD. Edited by mechanik
Link to comment
Share on other sites

Idzie nowy model Legacy, na pewno będzie 2.0 Diesel (manual i automat), może będzie 2.0 DIT, wystarczy "zatkać" dziurę jakimś 1.6 DIT o mocy około 180 KM. Konkurencja jeździ już na ecoboostach i innych cudach, czas w końcu na coś od FHI.
To prawda, zbliża sie następca, który będzie prawdopodobnie miał jednostki napędowe bardziej dostosowane do tego, co chce rynek. Ja jestem fanem benzyn i jak przeglądam od jakiegos czasu ofertę 'dostepne od ręki' w MMcars to stwierdzam ze smutkiem, że nie widzialem ani jednego Legacy czy Outbacka z silnikiem 2,5l - tylko SBD.

 

taka benzyna jest teraz tylko z CVT i sporo droższa niż diesel, a osiągi nie powalają - sprzedaż będzie symboliczna, pewnie tylko na zamówienie dla kompletnych fanatyków :)

Link to comment
Share on other sites

Ciekawe, kiedy Subaru zauwazy, ze jest juz rok 2013 i dieslowskie 150 KM w ciezkim jak slon, czteronapedowym samochodzie to od dawna zbyt malo.

 

a masz jakieś złe z tym doświadczenia,czegoś nie dało się w trasie wyprzedzić że tak piszesz? :huh:

 

Jezdzilem Forkiem z tym silnikiem i nie bylo tragedii, ale ten silnik nie zapewnia niczego "ponad".

A konkurencja nie spi i chyba kazda marka oferuje juz mocniejsze diesle.

Link to comment
Share on other sites

Swojego czasu bodajże na rynku szwajcarskim były oferowane wersje z mocą ok. 180 km. W polskich warunkach 150 KM wystarcza, a jak ktoś koniecznie chce to może sobie zachipować. Jego pieniądze i ewentualne późniejsze problemy. Biorąc pod uwagę ile osób nie potrafiło ruszyć standardowym SBD to co dopiero by się działo przy mocniejszej wersji? Ale fakt faktem, mocniejsza wersja z automatem pomogłaby w sprzedaźy na rynku europejskim. Byłby to nawet logiczny silnik do Tribeci.

Link to comment
Share on other sites

Biorąc pod uwagę ile osób nie potrafiło ruszyć standardowym SBD to co dopiero by się działo przy mocniejszej wersji? .

 

To juz w ogole byla obora, jakos w Audi, BMW, Mercedesach nie bylo tego typu problemow. Chyba ze po prostu kierowcy trafiali sie lepsi? :P

 

A chipowanie to jedno, ale powinien byc dostepny seryjny, mocniejszy silnik. I nie, w polskich warunkach 150 KM nie wystarcza, albo wystarcza ledwo. W warunkach europejskich, prosze bardzo. Ale w Polsce najlepiej miec jak najwiecej mocy.

Link to comment
Share on other sites

Biorąc pod uwagę ile osób nie potrafiło ruszyć standardowym SBD to co dopiero by się działo przy mocniejszej wersji? .

To juz w ogole byla obora, jakos w Audi, BMW, Mercedesach nie bylo tego typu problemow. Chyba ze po prostu kierowcy trafiali sie lepsi? :P

Zwróciłem uwagę, że w Audi ze skrzyniami manualnymi (na pewno w 3.0TDI) elektronika wspomaga ruszanie, m.in. steruje obrotami. Ale tam jest 500 Nm przy 1500 rpm.

Link to comment
Share on other sites

Zwróciłem uwagę, że w Audi ze skrzyniami manualnymi (na pewno w 3.0TDI) elektronika wspomaga ruszanie, m.in. steruje obrotami. Ale tam jest 500 Nm przy 1500 rpm.

Czyli - zgodnie z logiką co niektórych - kastrat! :toobad::facepalm::cry:

Powinien palić gumy na wolnych obrotach - wtedy byłby cool i lepsi kierowcy by to docenili :mrgreen:

 

Pozdr.

Edited by Knurek
Link to comment
Share on other sites

Napewno byłoby miło gdyby była mocniejsza wersja ,ale pisanie że obecny jest ociężaly i nie daje rady ,szczególnie przez tych co nim wogóle nie jeździli to jakaś bzdura.

Zrobiłem już prawie 70 tys jeżdżąc wielokrotnie w trasę w Polsce czy za granicę również po autostradach bardzo wielu krajów europejskich i NIGDY nie odczułem braku mocy czy problemów z wyprzedzaniem również przy prędkościach pow.180.Nie pojmuję skąd takie negatywne opinie.

No ale może faktycznie spod świateł na suchym sie nie poszaleje :-(:-D

Link to comment
Share on other sites

powinien byc dostepny seryjny, mocniejszy silnik.

 

użytkuje SBD i chciałoby się więcej mocy chociaż poruszać sprawnie się tym da. Pewnie jest tak że jednemu wystarcza drugiemu wydaje się za mało. Tak jak ty uważam że klient powinień mieć wybór , pod tym względem subaru blado wygląda na tle konkurencji

Link to comment
Share on other sites

powinien byc dostepny seryjny, mocniejszy silnik.

 

użytkuje SBD i chciałoby się więcej mocy chociaż poruszać sprawnie się tym da. Pewnie jest tak że jednemu wystarcza drugiemu wydaje się za mało. Tak jak ty uważam że klient powinień mieć wybór , pod tym względem subaru blado wygląda na tle konkurencji

 

japońska filozofia - bierzesz co dają, albo nic ;)

i pewnie jest to strategia skuteczna, podejrzewam, że po wprowadzeniu mocniejszego diesla nadal - z uwagi na różnice w cenach - 95% sprzedaży to byłaby obecna wersja

nie ma też co narzekać bo jest powolny ale stały postęp np. automat do diesla, na co było narzekanie przez kilka ostatnich lat

Link to comment
Share on other sites

OBK jedzie podobnie tylko jakoś nie wyobrażam sobie tej lekkości wyprzedzania przy prędkości bliskiej maksymalnej.

 

no cóż,musisz mi wierzyć,albo nie na słowo,mój kolega jadąc razem X3 parę razy się o tym przekonał,ale nie dlatego że nie był w stanie dotrzymać kroku ,tylko poprostu szybciej niż 180 nie lubi jeździć.Więcej wolałbym się już nie tłumaczyć.Jednak nie mam najmniejszych problemów ze sprawnym osiągnięciem prędkości katalogowej i wyprzedzaniem w okol.180-200.

OBK jest wyższy,ma inne opory powietrza i bardziej w nim buja,nie da się jechać tak efektywnie jak Legacem.Coś za coś.Poza tym wystarczy spojrzeć i porównać "papierowe" osiągi OBK/Legacy które w zasadzie oddają rzeczywistość.

Link to comment
Share on other sites

Jednak nie mam najmniejszych problemów ze sprawnym osiągnięciem prędkości katalogowej i wyprzedzaniem w okol.180-200.
To jest jak najbardziej możliwe. Moja Honda też jest bardzo żwawa w okolicach (było nie było) predkości maksymalnych. Prędkości 180 190km/h utrzymywane jako przelotowe na autobanie znosi bez protestu, nawet silnik przyjemniej pracuje ;) .
Link to comment
Share on other sites

ale ja wierzę ponieważ OBK podobnie osiąga licznikowe 180 - 200km z tym, że całkiem inaczej wygląda to na GPS. 180km na liczniku = poniżej 160 według GPS......

zgadza się,opieram się na wskazaniach prędkościomierza ,rzeczywiście jest przekłamanie chociaż wg. mnie nie aż tak duże o jakim piszesz(10-15km/h),ciekawe że kolega w X3 tego nie obserwował.

Pomijając te szczegóły i nie chcąc czepiać się słówek,powtarzam że nigdy nie miałem żadnych problemów ze sprawnym wyprzedzaniem naprawdę szybko jadących samochodów na przeróżnych europejskich autostradach a wielu właścicieli renomowanych aut mogło być mocno zdziwionych ,bo pomijając silnik Legacy kapitalnie trzyma się drogi a kierownica naprawdę daje dobre informacje o tym co dzieje się z samochodem a buda jest w zasadzie obojętna na boczne podmuchy.

Jak dla mnie silnik+zawieszenie w tym samochodzie działają niezwykle sprawnie i tylko dlatego nie mogłem przejść obojętnie nad stwierdzeniem że samochód jest ociężały.Dodatkowo silnik bardzo mało pali a na forum coraz mniej osób uskarżających się na jego awaryjność.

Szczerze powiedziawszy to sam sobie zadaję pytanie czy potrzebuję czegoś więcej.

Link to comment
Share on other sites

Pomijając te szczegóły i nie chcąc czepiać się słówek,powtarzam że nigdy nie miałem żadnych problemów ze sprawnym wyprzedzaniem naprawdę szybko jadących samochodów na przeróżnych europejskich autostradach a wielu właścicieli renomowanych aut mogło być mocno zdziwionych ,bo pomijając silnik Legacy kapitalnie trzyma się drogi a kierownica naprawdę daje dobre informacje o tym co dzieje się z samochodem a buda jest w zasadzie obojętna na boczne podmuchy.

Stachu, ale dynamiczny silnik nie jest potrzebny na autostradę, jest potrzebny na lokalne drogi, gdzie masz do dyspozycji 100-200 m odcinek linii przerywanej aby wyprzedzić albo 300-metrową prostą i zakręt. Na autostrady najlepsze jest auto komfortowe, duże i dobrze wyciszone, najlepiej z silnikiem wolnossący, który nie musi być wcale dynamiczny.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...