viperski Posted August 9, 2013 Share Posted August 9, 2013 Jakiś czas temu zaczęło mi losowo wywalać error 22 - knock sensor. Wyskakiwał po rozgrzaniu silnika, przy różnych obrotach, potem gasł i zapalał się ponownie. Wymieniłem czujnik, co prawda na używkę, ale po wymianie nic się nie zmieniło. Poczytałem trochę różne fora i w efekcie wymieniłem kabelek od sensora do komputera, co również nie pomogło. Potem znów poczytałem i sprbowałem podłożyć miedzianą podkładkę pod czujnik - bez zmian. Już nie mam pomysłu co dalej. Jakieś sugestie macie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
siekla Posted August 9, 2013 Share Posted August 9, 2013 dokręcałeś go w odpowiedni sposób ? Sprawdziłęs gniazdo mocujące i śrubę ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
viperski Posted August 9, 2013 Author Share Posted August 9, 2013 Jaki to jest odpowiedni sposób? Przeczyściłem to miejsce przylegania na czujniku i oczyściłem śrubę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted August 9, 2013 Share Posted August 9, 2013 Jaki to jest odpowiedni sposób? Czujnik stukowy dokręca się z odpowiednią siłą,bodaj 20 czy 25Nm. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
viperski Posted August 9, 2013 Author Share Posted August 9, 2013 (edited) Nie miałem co prawda dynamometru pod ręką, dokręciłem na czuja ale pamiętałem że ma być jakoś koło 20Nm. Jakoś nie chce mi się wierzyć, że jak poluzuję i dokręcę odpowiednim momentem, to będzie dobrze. Poprawcie mnie jeśli się mylę ale ten błąd oznacza chyba, że jest jakaś awaria czujnika, ew wiązki. Czy może wyskakiwać taki błąd jeśli układ jest sprawny, a odbiera z silnika takie stuki, że nie może sobie z nimi poradzić i wywala błąd? EDIT: po przeniesieniu czujnika w inne miejsce, działa dobrze. Inne miejsce - jakiś wolny otwór w bloku po lewej stronie od przepustnicy Edited August 11, 2013 by viperski Link to comment Share on other sites More sharing options...
viperski Posted August 16, 2013 Author Share Posted August 16, 2013 Temat powrócił. Tym razem błąd wyskakuje tylko kiedy stanę w korku lub dłuższy czas manewruję gdzieś na parkingu. Zupełnie tak jakby to było powiązane z temperaturą w komorze silnika. Podczas normalnej jazdy jest OK Będę jeszcze kombinował. Na razie dałem podkładkę miedzianą pod czujnik zamontowany w nowym miejscu. Pierwsze testy OK Czy jest na to jakiś sprawdzony sposób? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pan Dziedzic Posted August 17, 2013 Share Posted August 17, 2013 Wymienić na nowy, zamontować we właściwym miejscu i problem zniknie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
viperski Posted August 21, 2013 Author Share Posted August 21, 2013 Jest nowy, w ori miejscu. Jest dobrze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
viperski Posted September 11, 2013 Author Share Posted September 11, 2013 Błędu nie wywala ale zdarzają się objawy podobne do tych kiedy wywalał. Poszarpuje sobie między 2-3,5 tys obrotów. Czasem bardzo a czasem wcale, czy to może nadal być wina czujnika spalania? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now