viperski Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Jakiś czas temu zaczęło mi losowo wywalać error 22 - knock sensor. Wyskakiwał po rozgrzaniu silnika, przy różnych obrotach, potem gasł i zapalał się ponownie. Wymieniłem czujnik, co prawda na używkę, ale po wymianie nic się nie zmieniło. Poczytałem trochę różne fora i w efekcie wymieniłem kabelek od sensora do komputera, co również nie pomogło. Potem znów poczytałem i sprbowałem podłożyć miedzianą podkładkę pod czujnik - bez zmian. Już nie mam pomysłu co dalej. Jakieś sugestie macie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2013 dokręcałeś go w odpowiedni sposób ? Sprawdziłęs gniazdo mocujące i śrubę ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viperski Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Jaki to jest odpowiedni sposób? Przeczyściłem to miejsce przylegania na czujniku i oczyściłem śrubę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Jaki to jest odpowiedni sposób? Czujnik stukowy dokręca się z odpowiednią siłą,bodaj 20 czy 25Nm. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viperski Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2013 (edytowane) Nie miałem co prawda dynamometru pod ręką, dokręciłem na czuja ale pamiętałem że ma być jakoś koło 20Nm. Jakoś nie chce mi się wierzyć, że jak poluzuję i dokręcę odpowiednim momentem, to będzie dobrze. Poprawcie mnie jeśli się mylę ale ten błąd oznacza chyba, że jest jakaś awaria czujnika, ew wiązki. Czy może wyskakiwać taki błąd jeśli układ jest sprawny, a odbiera z silnika takie stuki, że nie może sobie z nimi poradzić i wywala błąd? EDIT: po przeniesieniu czujnika w inne miejsce, działa dobrze. Inne miejsce - jakiś wolny otwór w bloku po lewej stronie od przepustnicy Edytowane 11 Sierpnia 2013 przez viperski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viperski Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Temat powrócił. Tym razem błąd wyskakuje tylko kiedy stanę w korku lub dłuższy czas manewruję gdzieś na parkingu. Zupełnie tak jakby to było powiązane z temperaturą w komorze silnika. Podczas normalnej jazdy jest OK Będę jeszcze kombinował. Na razie dałem podkładkę miedzianą pod czujnik zamontowany w nowym miejscu. Pierwsze testy OK Czy jest na to jakiś sprawdzony sposób? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Wymienić na nowy, zamontować we właściwym miejscu i problem zniknie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viperski Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Jest nowy, w ori miejscu. Jest dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viperski Opublikowano 11 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 Błędu nie wywala ale zdarzają się objawy podobne do tych kiedy wywalał. Poszarpuje sobie między 2-3,5 tys obrotów. Czasem bardzo a czasem wcale, czy to może nadal być wina czujnika spalania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się