EL-Marcin Opublikowano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2013 Cześć Mam taki problem w Forestrze, że nie zawsze kręci mi rozrusznik po przekręceniu kluczyka. Gdy już działa to kręci żwawo i machina ładnie odpala. Chcę zrobić przegląd całej elektryki, czyli od stacyjki aż do rozrusznika. - czy ma ktoś dokładny schemat jak to wygląda w Foresterze MY02 z automatem - będę również wdzięczny za podpowiedzi jakie są kolory przewodów odpowiedzialnych za rozrusznik idących do stacyjki, gdzie ta wiązka potem znika, gdzie są po drodze jakieś przekaźniki itp... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suberet Opublikowano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2013 (edytowane) Zacznij od wymontowania, rozkręcenia i wyczyszczenia rozrusznika. Na 95% ma zasyfioną oś, po której przesuwa się zębatka. Dość prawdopodobne jest też oblepienie brudem trzpienia elektromagnesu, i tulei, w której się porusza. To wszystko razem powoduje, że elektromagnes nie wyrzuca do końca zębatki i nie zwiera styku podającego napięcie na silnik rozrusznika. Przy okazji wymień szczotki, bo się pewnie kończą. Edytowane 6 Sierpnia 2013 przez suberet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EL-Marcin Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Rozruchawka już po przeglądzie. Wewnątrz było zaskakująco czysto, żadnych objawów zużycia czy uszkodzenia.... Oczywiście wymyłem go jak należy i założyłem, ale nadal obstawiam problem gdzieś między stacyjką a samym rozrusznikiem. Baaardzo proszę o jakiś schemat i lokalizację podzespołów.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neighbor Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2013 witaj Nie wiem może się nie znam ,ale znajomy elektryk samochodowy często wymienia tzw kostkę stacyjki. Nie wiem czy w subaru takowa występuje jako część zamienna ale może warto się przyglądnąć, jak go pytałem to mówił że często się nadpalają styki i raz działa a raz lipa. pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suberet Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Rozruchawka już po przeglądzie. Wewnątrz było zaskakująco czysto, żadnych objawów zużycia czy uszkodzenia.... Oczywiście wymyłem go jak należy i założyłem, ale nadal obstawiam problem gdzieś między stacyjką a samym rozrusznikiem. Baaardzo proszę o jakiś schemat i lokalizację podzespołów.... Rozebrałeś też elektromagnes? A jak tam szczotki wyglądały? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EL-Marcin Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Szczotki były chyba zmieniane, bo miały wyraźnie mniejszy przebieg niż reszta, komutator przeszlifowałem papierem ściernym, myślę, że wszystko jest teraz ładnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się