Jump to content

Legacy I Turbo - remont czy zmiana silnika


OFF123456789
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

auto było użytkowane z wiatrakiem od WRX i doładowanie ustawione na 1.3 bar.... przy 200 kmh auto zaczęło tracić moc, biały dym z wydechu, olej wystrzelony na masce... póki co diagnoza jest taka, że brak kompresji na 4 cylindrze i trza wyjąć silnik by zobaczyć co dalej... w najlepszym wypadku to pierścienie w najgorszym tłoka już może nie być i Bóg wie co jeszcze... pytanie brzmi: pakować się w remont czy szukać silnika? jakie mogą być koszty remontu?

Link to comment
Share on other sites

Trzeba wyjąć i rozebrać silnik. Zweryfikować stan i zakres uszkodzeń i wtedy podejmować decyzję.

Jeżeli blok przetrwał, ja bym naprawiał.

Jaki jest przebieg tego silnika?

Link to comment
Share on other sites

Trzeba wyjąć i rozebrać silnik. Zweryfikować stan i zakres uszkodzeń i wtedy podejmować decyzję.

Jeżeli blok przetrwał, ja bym naprawiał.

Dokładnie. Bez rozebrania, weryfikacji, pomiaru podejmowanie decyzji niejako w ciemno jest bez sensu.

Istnieje też inne ryzyko, że używany motor, który działa i który wydaje się wporzo, za chwilę zrobi ka boom i apiać od nowa wszystko zaczynasz.

 

Trzeba to dobrze przemyśleć. Jeśli jest co ratować, to remont bo przynajmniej masz silnik jak nowy, który będzie dotarty i serwisowany od początku przez Ciebie.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tłok wypalony... trzeba jeszcze sprawdzić w jakim stanie jest cylinder i ewentualnie polerka...

po remoncie myślę żeby przykręcić mbc do 1.1 aby uniknąć/ograniczyć powtórkę z rozrywki...... do tylu chyba maksymalnie wystrojony jest komp w dziadzie?

 

EDIT:

 

Jednak będzie nowy motor :)

Edited by sentex
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

up

 

Auto już zasuwa z nowym silnikiem od GT... wszystko ładnie pięknie, ale..

 

1. na zimnym dosłuchałem się dziwnych stuków, a co najciekawsze tylko z lewej strony silnika... coś jakby piston slap - ale czy to możliwe żeby był z jednej strony? gdy się rozgrzeje jest już można powiedzieć ładnie i czysto nie słychać nawet popychaczy hydraulicznych

 

2. wczoraj regulowałem MBC na 1.1 i zastanawia mnie że już na drugim biegu potrafi dobić do tej wartości, zmiana na 3 i znów ta sama wartość czy to nie dziwne? może wskaźnik źle pokazuje?

mam dokładnie taki, tylko wężyk podłączony do dwóch krućcy po bokach, a ten dolny został wolny... czy to jest OK

post-13106-0-98378000-1379434080_thumb.jpg

Edited by sentex
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...