Skocz do zawartości

Legacy I Turbo - remont czy zmiana silnika


OFF123456789

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

auto było użytkowane z wiatrakiem od WRX i doładowanie ustawione na 1.3 bar.... przy 200 kmh auto zaczęło tracić moc, biały dym z wydechu, olej wystrzelony na masce... póki co diagnoza jest taka, że brak kompresji na 4 cylindrze i trza wyjąć silnik by zobaczyć co dalej... w najlepszym wypadku to pierścienie w najgorszym tłoka już może nie być i Bóg wie co jeszcze... pytanie brzmi: pakować się w remont czy szukać silnika? jakie mogą być koszty remontu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba wyjąć i rozebrać silnik. Zweryfikować stan i zakres uszkodzeń i wtedy podejmować decyzję.

Jeżeli blok przetrwał, ja bym naprawiał.

Dokładnie. Bez rozebrania, weryfikacji, pomiaru podejmowanie decyzji niejako w ciemno jest bez sensu.

Istnieje też inne ryzyko, że używany motor, który działa i który wydaje się wporzo, za chwilę zrobi ka boom i apiać od nowa wszystko zaczynasz.

 

Trzeba to dobrze przemyśleć. Jeśli jest co ratować, to remont bo przynajmniej masz silnik jak nowy, który będzie dotarty i serwisowany od początku przez Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tłok wypalony... trzeba jeszcze sprawdzić w jakim stanie jest cylinder i ewentualnie polerka...

po remoncie myślę żeby przykręcić mbc do 1.1 aby uniknąć/ograniczyć powtórkę z rozrywki...... do tylu chyba maksymalnie wystrojony jest komp w dziadzie?

 

EDIT:

 

Jednak będzie nowy motor :)

Edytowane przez sentex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

up

 

Auto już zasuwa z nowym silnikiem od GT... wszystko ładnie pięknie, ale..

 

1. na zimnym dosłuchałem się dziwnych stuków, a co najciekawsze tylko z lewej strony silnika... coś jakby piston slap - ale czy to możliwe żeby był z jednej strony? gdy się rozgrzeje jest już można powiedzieć ładnie i czysto nie słychać nawet popychaczy hydraulicznych

 

2. wczoraj regulowałem MBC na 1.1 i zastanawia mnie że już na drugim biegu potrafi dobić do tej wartości, zmiana na 3 i znów ta sama wartość czy to nie dziwne? może wskaźnik źle pokazuje?

mam dokładnie taki, tylko wężyk podłączony do dwóch krućcy po bokach, a ten dolny został wolny... czy to jest OK

post-13106-0-98378000-1379434080_thumb.jpg

Edytowane przez sentex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...