Skocz do zawartości

Po rozgrzaniu kierownica pracuje ciężej


Bednarcm

Rekomendowane odpowiedzi

Chyba pierwsza awaria w forku :)

Objawy:

Po uruchomieniu zimnego silnika wszystko działa prawidłowo, kierownica pracuje lekko, można jednym palcem kręcić na postoju. Po przejechaniu kilku km, gdy silnik się rozgrzeje, wspomaganie wyraźnie zmniejsza siłę działania. Raz, na jakiejś mocno przyczepnej nawierzchni w okolicach maksymalnego skrętu zaczęło coś być słychać spod maski. Nie był to jakiś zgrzyt, tylko tak jakby jakaś guma tępo ślizgała się po metalu.

 

Po zauważeniu tego wymieniłem (tzn warsztat wymienił) płyn wspomagania z płukaniem całego układu. Zalany został "STP Steering coś_tam". Po tym kierownica odrobinę lżej pracuje, ale nadal nie jest dobrze. Wycieków płynu brak, maglownica nie poci się.

 

Czy to już oznacza koniec pompy? Czy może po rozgrzaniu silnika pasek się ślizga? Dodam, że nic nie piszczy jak to ma w zwyczaju zimny pasek. Pytałem w ASO, nowa pompa to koszt około 2400. Da się ją jakoś regenerować?

Czy może jeszcze coś innego powinienem sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

zobacz jeszcze jak jest napięty pasek i czy ma ostre ząbki czy już zjechane.

Napięty jest dosyć mocno. Rowków nie sprawdzałem - sprawdzę. Dzięki.

 

Gdyby ciekła i/lub było uwalone łożysko to tak.

Jest sucha, nie cieknie.

Widziałem Twojego posta na kresce, ponoć miałeś podobny objaw. Stąd też już się nastawiłem na zakup nowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...