Skocz do zawartości

silnik 2,5 zakucie


lekszyc

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...

Debiut na forum i od razu dowiedzialem sie co to UPG, silnik 2.5 i dlaczego musze jechac do Nowego Sacza... ;)

 

Auto kupilem z poczatkiem roku od drugiego wlasciciela - mechanika. Ma 140k, z tego ja zrobilem 7.

 

Jest po profilaktycznej wymianie smoka, w (wydaje mi sie) dobrze zalozonej instalacji BRC i zadbanym nadwoziu.

 

Co do zmiany marki na inna, to nie jezdzilem jeszcze w takim aucie i zgadzam sie, ze takich aut juz chyba nie bedzie - dla kogos kto nie ma doswiadczenia z taka moca to jest zupelnie inny swiat. No i ten dzwiek lubi nawet moja dziewczyna :)

 

Jezdzony glownie w weekendy raczej ostro po miescie i dosc szybko na autostradzie, Dolewki Motul co 500km, bierze go chyba powyzej sredniej. Raz strzelil waz chlodnicy, wymienilem. Wlasnie wrocilem z trasy do Wloch - 3300km w dwie strony (juz wiem, ze nie bylo to nic szczegolnie madrego w tym aucie). Predkosci 170 z przyspieszeniami powyzej 200.

 

Na calej trasie kilka razy wybilo plyn z korkiem i rosla temperatura, jest ciemny osad na zbiorniczku wyrownawczym. Wyglada ze uszczelka.

 

Planuje odwiedziny w Carfit. Dzieki za posty co do wymiany uszczelek i szpilek, zamykajac sie w rozsadnych kwotach. Mam nadzieje, ze uda mi sie to tak zalatwic, nie planuje w takim razie powazniejszych modyfikacji jesli nie beda konieczne.

 

Zastanawiam sie nad dodaniem do remontu jakiegos podstawowego remapu. Czy bez wymiany seryjnych hamulcow i zawieszenia ma to sens? Jaki moze byc orientacyjny koszt?

 

Z gory dzieki za rade!

 

Auta nie zamierzam sprzedawac ani wymieniac na Golfa mimo podszeptow rodziny i znajomych ;)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zastanawiam sie nad dodaniem do remontu jakiegos podstawowego remapu. Czy bez wymiany seryjnych hamulcow i zawieszenia ma to sens? Jaki moze byc orientacyjny koszt?

Dobry remap nie jest zły,nawet na seryjnych hamulcach i zawiasie.Poprawia parametry silnika,ale nie trzeba ich wykorzystywać stale,wciąż i na maksa. ;)

Ale jeśli wydech nasz jeszcze seryjny,to sporo podniesie koszty zabawy z remapem.Koszty remapu to ok.3 tys.zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki!

 

Wydech mam otwarty, jesli nie skrytykuja w serwisie, to pewnie zostawie. Koszt w granicach rozsadku, cisniecie na maksa chyba wiaze sie z kosztami, wiec zrozumialem ;)

 

 

Zastanawiam sie nad dodaniem do remontu jakiegos podstawowego remapu. Czy bez wymiany seryjnych hamulcow i zawieszenia ma to sens? Jaki moze byc orientacyjny koszt?

Dobry remap nie jest zły,nawet na seryjnych hamulcach i zawiasie.Poprawia parametry silnika,ale nie trzeba ich wykorzystywać stale,wciąż i na maksa. ;)

Ale jeśli wydech nasz jeszcze seryjny,to sporo podniesie koszty zabawy z remapem.Koszty remapu to ok.3 tys.zł.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslisz, ze odczuje zmiane? Mam wiecej doswiadczenia z rowerami i tutaj akurat roznica bylaby chyba marginalna...

 

Zdaje sie ze wymiana calego ukladu to spory koszt?

 

 

Moim zdaniem wszystko zaczyna się od hamulców .

Można też poprawić seryjne hamowanie,zakładając lepsze klocki.  ;)

 


Takiego spalania to nie mam nawet nie wychodzac powyzej 3000 obrotow, cwiczac w Foresterze tai chi przed wymiana uszczelki... :)

 

mi tam na razie dobrze się spisuje, co prawda nie Forester, a Impreza - spalanie 8,93 l....(jazda spokojna) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zdaje sie ze wymiana calego ukladu to spory koszt?

Całkiem słuszny i czasem trzeba doliczyć koszt felg. ;) 

 

 

Myslisz, ze odczuje zmiane?

Dobry klocek,może jeszcze jakaś lepsza tarcza,sprawne zaciski i możesz być zaskoczony efektem hamowania.

Niektórzy do takiego zestawu,dorzucają jeszcze przewody hamulcowe w oplocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Ok, jestem po UPG i remoncie silnika w Carfit i jestem zadowolony, zadnych problemow po 5k kilometrow poki co, auto chodzi jak nowe.

 

Pytanie:

 

Rozmawialem juz w Carfit i mapa bedzie zrobiona na benzyne 98. Co z kolei z przestrojeniem gazu do tej mapy? 

 

Gdzie moge to zrobic, najchetniej w KRK, malopolsce, okolicach Sacza alebo gdzies po drodze? Ile mogloby to dodatkowo kosztowac? Cala reszta, czyli mapa benzyny, wydech i hamulce zrobie w Carfit.

 

Z gory dzieki za pomoc, temat jest dla mnie zupelnie nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj w Krakowie u Adama Burdy koło Politechniki, ja tam ogarniam swoje BRC i po 50k jeździ ;)

 

Dzieki, chyba sprobuje zadzwonic.

 

 

Ja po mapie pojechałem do Jako i prawie nie trzeba było robic korekty lpg.

 

Ja robiłem mapę 95/98 PB tak dla spokoju o jakosc paliwa 98 na naszych stacjach

 

Czyli niekoniecznie mapa wymaga duzej roboty przy gazie? Mam BRC. Jako chyba odpada bo daleko, ale rozumiem ze potrzebny po prostu jakis solidny gaziarz? To nie bedzie jakis znaczacy koszt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Okazuje sie, ze jednak drobny klopot jest, bo kolo Politechniki nie ma hamowni 4x4. Zrobili, chodzi w miare, ale auto wydaje sie slabsze niz mapa Carfit na Pb 98. Trzeba chyba dokladniej dostroic. Wiekszy problem jest taki, ze gaz gubi sie troszke na maksymalnych obciazeniach, moge tam jeszcze podjechac ale bez hamowni chyba nie damy rady.

 

Oni sami polecaja hamownie Czakram w Tarnowie. Moze ma ktos jakies doswiadczenie, czy warto tam pojechac? Hamowanie i strojenie gazu troszke tam kosztuje, ale jesli warto to podjade...

 

Drugie pytanie, to czy mam stroic standardowo czy pomiarem AFR, bo takie sa tam opcje i duza roznica w cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

to czy mam stroic standardowo czy pomiarem AFR, bo takie sa tam opcje i duza roznica w cenie.

 

zdecydowanie z pomiarem AFR , to kluczowy parametr :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

WItam,

 

zastanawiam się na forkiem 2,5t ale odstrasza mnie wadliwość silnika. Podobno po zakuciu można mu już ufać - prawda/fałsz. Jakie jest całkowity koszt zakucia silnika i gdzie w okolicach Warszawy polecacie to zrobić (jakość/cena)

 

dziękuję za odpowiedź

Mojego Forestera 2,5 XT MY2006 mam od nowości. Silnik padł przy 130kkm :( niestety.

Pękły pierścienie na tłokach, brał olej jak szalony, moc spadła o 50% i przy przyśpieszaniu dymił jak diesel.

Skończyło się na szlifie, zakuciu z wymianą szpilek na Cosworth, remapie i wymianie kilku innych elementów jak np. panewki.

Muszę powiedzieć że po remoncie jestem bardzo zadowolony, samochód dostał drugie życie.

Moc i moment obrotowy wyraźnie lepszy niż fabrycznie, a co najważniejsze teraz silnik nie bierze praktycznie nic oleju!

Dawniej, nawet jak samochód był nowy to brał około 1L oleju na 1500km (norma serwisowa to dopuszcza, więc tak miało być).

Teraz między wymianami oleju (mniej więcej co 12000km) dolewam może 300ml!

To tyle z moich doświadczeń. Remont robiłem w firmie Kocar w Poznaniu, może to się komuś przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...