lekszyc Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 WItam, zastanawiam się na forkiem 2,5t ale odstrasza mnie wadliwość silnika. Podobno po zakuciu można mu już ufać - prawda/fałsz. Jakie jest całkowity koszt zakucia silnika i gdzie w okolicach Warszawy polecacie to zrobić (jakość/cena) dziękuję za odpowiedź 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 zastanawiam się na forkiem 2,5t ale odstrasza mnie wadliwość silnika. Niepotrzebnie się martwisz.Faktem jest,że lubią te silniki sobie "wypluć" uszczelkę pod głowicą,ale to nie jest powód do wsadzania "kucizny".Naprawia się to na trochę lepszej uszczelce i mocniejszych śrubach głowic,dochodzą do tego jeszcze modyfikacje zależne od warsztatu naprawiającego i śmigamy autkiem dalej. Zakuwanie silnika ma sens tylko przy zamiarze podniesienia mocy w silniku i "sportowego" używania auta.Przy codziennej,nawet dynamicznej jeździe wystarczają seryjne graty. Co do warsztatów,na Forum polecamy tylko ASO. Ale popytaj miejscowych na jakimś spociku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mike85 Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 Wpadaj w Czwartek na spota pod Stadion Narodowy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lekszyc Posted August 6, 2013 Author Share Posted August 6, 2013 o ktorej i gdzie dokladnie z ktorej strony? moze mi sie uda podjechac pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdaSch Posted August 7, 2013 Share Posted August 7, 2013 ale odstrasza mnie wadliwość silnika chyba chciałeś napisać "odstrasza mnie moc silnika 2.5T" 150kkm i padła zaczęła padać upg. ale robisz raz a dobrze i zapominasz. co do panewek jto stan bdb. pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
drout Posted August 9, 2013 Share Posted August 9, 2013 AdaSch padła Ci uszczelka?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted August 9, 2013 Share Posted August 9, 2013 AdaSch padła Ci uszczelka?? nie zdążyla.....pilnował jej do 150 tyś...i nie padła.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
lekszyc Posted August 10, 2013 Author Share Posted August 10, 2013 wlasnie o to mi chodzi trzeba pilnowac i ciagle brac pod uwage ze moze pasc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arq Posted August 16, 2013 Share Posted August 16, 2013 (edited) wlasnie o to mi chodzi trzeba pilnowac i ciagle brac pod uwage ze moze pasc Ale co chcesz pilnować, padnie wymieniasz w komplecie ze szpilkami i masz spokój. Mnie jak padła to z Poznania do Sącza dojechałem Jak pytałem Carfita co ewentualnie źle zrobiłem że padła, to usłyszałem TTTM Więc jak masz opory wymień od razu po zakupie jak Cię to ma uszczęśliwić, albo kupuj Forka po wymianie. Edited August 16, 2013 by Arek_W Link to comment Share on other sites More sharing options...
forester2006 Posted August 17, 2013 Share Posted August 17, 2013 Drodzy Koledzy, Forek 2.5 to najgorsze auto jakie mialem. Nie wiadomo do czego ma sluzyc?! W teren nie bo za delikatne (zreszta bez terenu tez amortyzatory leca), na autostrade tez nie bo uszczelke wydmucha. Na tylnej kanapie miejsce najwyżej dla dwojki dzieci , bagaznik na wiekszy laptop. Skrzynia automatyczna fatalna. Wszystkim zastanawiającym się nad kupnem Forka zdecydowanie odradzam. Uszczelke wydmuchuje średnio co 40000 km. Koszt naprawy 4000 zł . To ta żenująca firma Subaru powinna pokryc koszty! Tak jak kiedys Nissan wymienial bezplatnie silniki. Ja dzieki Bogu juz sie go pozbylem i marke omijam z daleka. Teraz jezdze Jeepem V8 i za kazdym razem kiedy slysze dzwiek silnika mam usmiech na twarzy. Pozdrawiam wszystkich forumowiczow, Marcin Link to comment Share on other sites More sharing options...
muzyk Posted August 17, 2013 Share Posted August 17, 2013 Teraz jezdze Jeepem V8 i za kazdym razem kiedy slysze dzwiek silnika mam usmiech na twarzy. To zmień podpis pod avatarem bagaznik na wiekszy laptop :question: :question: Uszczelke wydmuchuje średnio co 40000 km Przykro mi, ale tak na prawdę. To ta żenująca firma Subaru powinna pokryc koszty! Tutaj się akurat zgodzę :thumbup: PzDr Link to comment Share on other sites More sharing options...
bzyq Posted August 18, 2013 Share Posted August 18, 2013 (edited) Potwierdze. Dopoki ktos ma 2.5 to chwali z obawą o pozniejsza sprzedaz. Silnik 2.5 jest super jezeli chodzi o osiagi, ale totalna porazka jesli chodzi o komfort psychiczny. Jak ktos wcześniej nie zakul, nie zrobil porzadku z uszczelka to omijac z daleka, chyba ze za bezcen. Ze sie popsuje to pewne. Pytanie jest tylko kiedy. A w serii nastepuje to dosyc szybko. Moj jako nowka z salonu u pierwszego wlasciciela wytrzymal masakryczne 50tys. Kucizna zalatwila sprawe trwalosci tlokow lecz uszczelka wypluta po kolejnych 50 tys. Z 2.5 ciesza sie jedynie serwisy. Jernym zdaniem: chcesz miec spokoj - omijaj z daleka. Nie zgadzasz sie z tym - trudno. Tez sie nie zgadzalem. Sprzedalem choc sie nie popsul i byl w swietnej kondycji, ale psychicznie juz nie znosilem tej ciszy przed burza. Teraz polece w 2.0, ale raczej w evo. W Subaru 2.0 to tez w miare pancerniaki. Sporadyczne panewki da sie przezyc. Tapatalk. Edited August 18, 2013 by bzyq 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
muzyk Posted August 18, 2013 Share Posted August 18, 2013 Uszczelke wydmuchuje średnio co 40000 km Jak na razie 84.568 tyś. przebiegu i zero symptomów uszczelki, odpukać na przyszłość. W między czasie i tak zbieram na "kuciznę" ,żeby zrobić przelot, remap i wzmocnić silnik. PzDr Link to comment Share on other sites More sharing options...
bzyq Posted August 18, 2013 Share Posted August 18, 2013 Ogolnie to polecam sluchac ludzi co mieli, a nie co maja. Dobra rada z doswiadczenia. Tapatalk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
owad Posted August 18, 2013 Share Posted August 18, 2013 uszczelka wypluta po kolejnych 50 tys. Na OEMowych częściach ta druga? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bzyq Posted August 18, 2013 Share Posted August 18, 2013 Szpilki na pewno arp. Uszczelka raczej OEM. Poprzedni wlasciciele robili. Pierwsza byla robiona w Sączu wiec na pewno lipy nie bylo. Taki urok tego motoru. Tapatalk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
forester2006 Posted August 18, 2013 Share Posted August 18, 2013 W którymś z ostatnich Auto Światów. Najgorsze silniki benzynowe Subaru 2.5 turbo pierwsze miejsce. Tylko V8 wolnossascy , nikt tego nie zastąpi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiotrGS Posted August 18, 2013 Share Posted August 18, 2013 taaa - 135tys km i ciągle nic. Normalnie, nic. ' Chyba zacznę brać Prozac Coś mi się zdaje, że sami stworzyliśmy potwora. Oczywiście nie orientuje się w statystykach ale obstawiam, iż ; - na 100% przypadków naprawy UPG ze 20-30% było z faktyczną awarią a 70% to zrobiło to "на всякий случай" oczywiście po przeczytaniu lamentowania tych ok 30% - ale to są tylko moje prywatne zdanie niczym nie powierdzone. Link to comment Share on other sites More sharing options...
forester2006 Posted August 18, 2013 Share Posted August 18, 2013 Ale po co go zakuwac jak można sie go pozbyć ( sądząc po ogłoszeniach to nie takie proste) i kupić coś innego, lepszego?! Ostatnio widziałem, ze ten którego ja sie pozbylem jest już na sprzedaż...he,he,he. Link to comment Share on other sites More sharing options...
muzyk Posted August 18, 2013 Share Posted August 18, 2013 - na 100% przypadków naprawy UPG ze 20-30% było z faktyczną awarią a 70% to zrobiło to "на всякий случай" oczywiście po przeczytaniu lamentowania tych ok 30% - ale to są tylko moje prywatne zdanie niczym nie powierdzone. Też mi się tak wydaje, poszedłbym nawet dalej i obstawił na 80% P.S. @@forester2006, Ale po co go zakuwac jak można sie go pozbyć ( sądząc po ogłoszeniach to nie takie proste) i kupić coś innego, lepszego?! Ostatnio widziałem, ze ten którego ja sie pozbylem jest już na sprzedaż...he,he,he. To zmień to auto w podpisie PzDr Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted August 19, 2013 Share Posted August 19, 2013 Najgorsze silniki benzynowe Subaru 2.5 turbo pierwsze miejsce. Chyba trochę pokręciłeś kategorie. Tylko V8 wolnossascy , nikt tego nie zastąpi. A tych to awarie nie nękają wcale. I fakt "nikt" ich nie zastąpi. Nie ma co demonizować,wiele czynników i użytkowników składa się na te awarie.A pewnie i paru "mechaników" też. Jedno można powiedzieć,fajnie jedzie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
drout Posted August 19, 2013 Share Posted August 19, 2013 185kkm na blacie i nie dotykalem, no moze poza remapem i lpg. Jak padnie tozrobie. Na poczatku mialem zwidy i zagladalem codziennie w zbiorniczek ale juz mi przeszlo :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiotrGS Posted August 20, 2013 Share Posted August 20, 2013 A może ktoś kto potrafi niech przygotuje taki temat z ankietą o UPG? 1) robiłem UPG bo padła 2) robiłem bo chciałem - ale nie padła 3) nie padła No i każdy kto będzie chciał "odznaczy" odpowiednią odpowiedź Tylko V8 wolnossascy , nikt tego nie zastąpi. Taaa - super porównanie Forester za ok 130 czy 140tys (w 2006r) vs Jeep z V8 za 2 razy tyle kasy. to jak porównanie bezawaryjności Yaris za 50tys i Porsche za 300 czy 500tys Link to comment Share on other sites More sharing options...
vitiis Posted August 20, 2013 Share Posted August 20, 2013 (edited) Dokladnie. Moj tez juz kilkadziesiat tys po pakiecie ( pompka+wydech 3 cale przelot + mapa) i nic. W sumie pewnie przejechane ok 100tys. Mialem robic upg profilaktycznie,ale odpuscilem. Olej sprawdzam co pare dni. Nic sie nie grzeje,nic mi nie skacze. Padnie to zrobie i tyle.Nie bede popadal w paranoje Trzeba zrozumiec,ze wrx to szybsze miejskie wozidlo,a nie pojazd na tory czy po to by pobijac predkosci maksymalne. Wielu ludzi to wg mnie myli. Mysla,ze jak kupia wrxa to sa rajdowcami,a potem zdziwko,ze silnik padl. Zdaje sobie oczywiscie sprawe,ze 2,5 t nie jest zbyt udanym motorem pod tym wzgledem i czasami normalne uzytkowanie powoduje duze problemy,ale to chyba rzadkosc. Edited August 20, 2013 by vitiis Link to comment Share on other sites More sharing options...
forester2006 Posted August 20, 2013 Share Posted August 20, 2013 Jeep Grand Cherokee V8 99 rok za 25000 zł. Proponuje przejechać sie i zobaczyć różnice miedzy Forkiem 2006 rok za 45000 zł. A skrzynia automat w Forku to dramat. Trudno przewidzieć jaki bieg wrzuci. Po co zakuwac Forka jak można kupić naprawdę nieporównywalnie lepsze auto za pól ceny np.Audi S6 4.2 99 rok. Już dajcie spokojna tymi Forkami bo to będziecie jakich mało. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now