Jump to content

Klimatyzacja – spężarka hałasuje i powoli odmawia współpracy.Gdzie zregenerować ??…serwisy i porady techniczne.


Machoń
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Pacjent: Forek 2.0 N/A MY07 – 93000 km /serwis klimy – nabijanie gazu, oleju itd. przy 88000 km / przy 90 000 km był przegląd okresowy – paski ok.

 

Objawy: od niedawna (500-800 km) podczas włączania klimatyzacji sprężarka hałasuje jak silnik jumbo jeta, świszczy, syczy – znacznie głośniej niż dotychczas. Załącza się na stałe, nie zauważyłem żeby sobie robiła jakieś specjalne przerwy jak dawniej… chociaż czasem jej się zdarzy ;) W aucie jest chłodno – tak jak trzeba, wydajność w kabinie bardzo dobra.

Obawiam się, że koniec jej jest bliski. ASO proponuje wymianę –koszt nowej części ok. 4,5 tys PLN, myślę że to jest ostateczność której da się uniknąć.

 

Teraz pytanie do Was jak ugryźć temat bo zrobić coś trzeba zanim całkiem padnie.

Zastanawiam się czy zacząć raz jeszcze od generalnego przeserwisowania – usunąć czynnik, olej , nabić itd. licząc, że to coś da… ale wątpie.

 

Drugie wyjście: naprawić sprężarkę. Tylko wymontować i odesłać do naprawy, czy kupić regenerowaną ?

 

1.Znacie firmę (najlepiej na podkarpaciu), która fachowo się zajmuje regeneracją i sprzedażą zregenerowanych sprężarek klimatyzacji? Robiliście podobną operację ?

2.Czy ewentualną zamianę sprężarek można wykonać w 1 dzień ? A jeśli nie to czy autem bez sprężarki można jechać…. pewnie nie

 

Nagrałem filmik z tego hałasowania i cykania.

Klima-hałas.wmv

Jest jeszcze jeden mały szczegół pewnie niezwiązany z klimą. Przed wystąpieniem hałasowania sprężarki pojawiło się takie „cykanie” z okolicy alternatora i sprężarki, zaraz po uruchomieniu silnika. Myślałem , że to może jakiś luz na pasku czy tych kółkach pasywnych ale to cykanie ustępuje jak tylko się wciśnie bardzo delikatnie sprzęgło – werdykt ASO – uszkodzone łożysko wyciskowe sprzęgła – pewnie jak znam życie to całe pójdzie do wymiany.

Widzę, że zaczynają się niestety wydatki, po cenach w ASO:

-klima 4,5

-sprzęgło 2,5

-rozrząd 3,5

-a jeszcze jak dojdą SLS’y

Czyli ok. 1/3 wartości auta… :unsure:

 

Dzięki za pomoc, pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

@@Machoń podjedź do serwisu zajmującego się klimatyzacjami,nie tylko gdzie nabijają.Bardzo możliwe że hałasuje tylko sprzęgiełko,albo sprężarkę da się jeszcze uratować.

Wymianę kompresora spokojnie ogarnie w ciągu 1 dnia.Bez kompresora można jeździć,byle nie jakoś długo,może skorodować układ klimatyzacji.

Z tym łożyskiem wyciskowym to poczekałbym chwilę,jeśli sprzęgło pracuje bez dziwnych objawów i spełnia dobrze swoją,brak uślizgu,szarpania,chodzi w miarę lekko.Jeśli się pogorszy jego stan,wtedy się tym zajmiesz.

Link to comment
Share on other sites

Dzwięk na filmiku jest jak by sie zabierak sprzęgiełka ślizgał na kompresorze , zdejmij osłone i sprawdz czy tak nie jest możliwe ze to kwestia regulacji odstępu lub na przykład cewki ;) 4,5 tys to juz chyba kwota z płukaniem układu :D

Link to comment
Share on other sites

Machoń, witaj w Klubie!

Niedawno miałem to samo (przebieg 106 tys.). Hałas piekielny, do tego stopnia, że aby jeździć, to trzeba było przeciąć pasek napędzający sprężarkę. Naprawa - wymiana łożyska koła pasowego kompresora + płukanie i napełnienie. Przy okazji wyszło, że sprzęgiełko jest w dość kiepskim stanie. Po niecałych 2 tygodniach okazało się niestety, że w bardzo złym - z 6 "paseczków" docisku sprzęgła zostały 3, z czego jeden trzeba było wzmacniac przez lekkie podspawanie. W tej chwili klimatyzacja działa, ale w każdej chwili sprzęgiełko może się rozlecieć, więc mimo upałów używam głównie "window clima" ;)

 

Aktualnie więc szukam:

Docisk średn. 95 mm sprzęgiełka do sprężarki DKV-10R prod. ZEXEL / VALEO

 

Występuje podobno w modelach:

Impreza 2008 -

Forester 2009 -

Legacy 2007 -

 

Niestety, ta część nie występuje jako zamienna, tylko w komplecie: sprężarka + sprzęgło

Może ktoś ma jakąś "używkę" w dobrym stanie?

 

Przy okazji ostrzeżenie: Jeżeli Wam się wydaje, że robiąc regularnie przeglądy okresowe w ASO macie serwisowaną klimatyzacę - to Wam się tak tylko wydaje - jak mnie :angry:

Czynność tę tzw. "świadomy użytkownik" zleca oddzielnie.

 

Machoń --> PW

Edited by PRIMAR
Link to comment
Share on other sites

tylko pamiętajcie że nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu i jak układ działa to się go nie dotyka. Nie jeden raz już słyszałem od zrozpaczonych użytkowników aut że usłyszeli o promocji serwisowania klimy na wiosnę i dali swoje auta na takie coś a później po tygodniu klima przestaje działać.

 

A najbardziej wnerwiają mnie takie slogany jak wymiana oleju w klimatyzacji promocja teraz tylko 90 zł tylko szkoda że po odciągnięciu czynnika z układu separator oddzieli 5% oleju a pozostałe 95 % nadal zostaje w układzie.

 

Kolejny problem jaki występuje w kochanych serwisach to zarażanie sprawnego układu syfem z układu zanieczyszczonego !

W szpitalach rozwiązali ten problem używając nowych igieł i strzykawek a w klimatyzacji nadal to występuje wystarczy że podjedzie na przegląd pacjent z zasyfiałym układem i podłączając go do maszyny napełniania ten syf wlatuje do węży a później te same adaptery i węże podpina do waszego sprawnego układu i wprowadza wam ten syf i po kilku dniach macie zatarta sprężarkę od tego brudu z poprzedniego auta.

 

jeszcze nie widziałem aby w jakim kol wiek serwisie płukali te węże po serwisowaniu jakiegokolwiek auta.

 

tak że pamiętajcie działa i chłodzi to nie ruszać

 

 

 

Machoń u Ciebie jest sprężarka wirnikowa z łopatkami które na zasadzicie siły odśrodkowej wysuwają się z wirnika i zmieniają przestrzeń sprężając czynnik obracając się w cylindrze który jest owalem. Ten świst powstaje na skutek tarcia metalu o metal bo prawdopodobnie masz już za mało czynnika w układzie a wraz z czynnikiem jest olej który chroni przed zatarciem sprężarki. Gdy nie ma czynnika to i brak oleju a jak brak oleju to wiadomo co dalej. tej sprężarki już nie naprawisz pozostaje tylko szukać drugiej z rozbitego auta.

 

a tak to wygląda w środku:

http://obrazki.elektroda.net/48_1263759914.jpg

Edited by ipsx82
Link to comment
Share on other sites

Może tak być, ale myślę, że warto sprawdzić także mój "przypadek", czyli łożysko koła pasowego kompresora. Sprężarka została zdiagnozowana jako w pełni sprawna. Koszt wymiany łożyska dość niski, więc oby to był ten przypadek.

Link to comment
Share on other sites

tylko pamiętajcie że nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu i jak układ działa to się go nie dotyka. Nie jeden raz już słyszałem od zrozpaczonych użytkowników aut że usłyszeli o promocji serwisowania klimy na wiosnę i dali swoje auta na takie coś a później po tygodniu klima przestaje działać.

 

A najbardziej wnerwiają mnie takie slogany jak wymiana oleju w klimatyzacji promocja teraz tylko 90 zł tylko szkoda że po odciągnięciu czynnika z układu separator oddzieli 5% oleju a pozostałe 95 % nadal zostaje w układzie.

 

Kolejny problem jaki występuje w kochanych serwisach to zarażanie sprawnego układu syfem z układu zanieczyszczonego !

W szpitalach rozwiązali ten problem używając nowych igieł i strzykawek a w klimatyzacji nadal to występuje wystarczy że podjedzie na przegląd pacjent z zasyfiałym układem i podłączając go do maszyny napełniania ten syf wlatuje do węży a później te same adaptery i węże podpina do waszego sprawnego układu i wprowadza wam ten syf i po kilku dniach macie zatarta sprężarkę od tego brudu z poprzedniego auta.

 

jeszcze nie widziałem aby w jakim kol wiek serwisie płukali te węże po serwisowaniu jakiegokolwiek auta.

 

tak że pamiętajcie działa i chłodzi to nie ruszać

 

 

 

Machoń u Ciebie jest sprężarka wirnikowa z łopatkami które na zasadzicie siły odśrodkowej wysuwają się z wirnika i zmieniają przestrzeń sprężając czynnik obracając się w cylindrze który jest owalem. Ten świst powstaje na skutek tarcia metalu o metal bo prawdopodobnie masz już za mało czynnika w układzie a wraz z czynnikiem jest olej który chroni przed zatarciem sprężarki. Gdy nie ma czynnika to i brak oleju a jak brak oleju to wiadomo co dalej. tej sprężarki już nie naprawisz pozostaje tylko szukać drugiej z rozbitego auta.

 

a tak to wygląda w środku:

http://obrazki.elektroda.net/48_1263759914.jpg

 

Przepraszam , ale to co napisałeś to stek bzdur ! A dlaczego ? to weź sobie poczytaj o sposobie dzialania maszyn do klimatyzacji , co to jest próżnia , filtry w maszynach , separacja , oraz po co są czujniki ciśnienia w układzie klimatyzacji ..... Urban Legends rules !

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

podjedź do serwisu zajmującego się klimatyzacjami,nie tylko gdzie nabijają.Bardzo możliwe że hałasuje tylko sprzęgiełko,albo sprężarkę da się jeszcze uratować.

Też mam taką cichą nadzieję, że uda się ją zachować ale jak coś się zaczyna pitolić to po jakimś czasie może całkiem siąść ;(

Z tym łożyskiem wyciskowym to poczekałbym chwilę,jeśli sprzęgło pracuje bez dziwnych objawów i spełnia dobrze swoją,brak uślizgu,szarpania,chodzi w miarę lekko.Jeśli się pogorszy jego stan,wtedy się tym zajmiesz.

Sprzęgło porównywałem z innym forkiem po wymianie... i tam chodzi leciutko a u mnie dość mocno trzeba naciskać... jak znam życie to będzie do roboty ;(

A poza tym Cybel to trochę lipa tak jeździć? Jadę i spod maski cykanie jak w starej skodzie (ps. nie mam nic do tej marki;), na światłach wiocha, włączam klimę jeszcze gorzej, jakby silnik od kosiarki się zacierał... podjeżdżam na parking i trzeba odłączyć aku bo dławi przy 2-3 tys.RPM. Nie za dobrze to wygląda ;(

Dzwięk na filmiku jest jak by sie zabierak sprzęgiełka ślizgał na kompresorze , zdejmij osłone i sprawdz czy tak nie jest możliwe ze to kwestia regulacji odstępu lub na przykład cewki ;) 4,5 tys to juz chyba kwota z płukaniem układu :D

Chciałeś chyba napisać 4,5 tys bez robocizny ;)

Musi to zobaczyć fachowiec, ja sam tego nie ogarnę.

Niestety, ta część nie występuje jako zamienna, tylko w komplecie: sprężarka + sprzęgło

Może ktoś ma jakąś "używkę" w dobrym stanie?

U Ciebie to chyba jedyne pewne rozwiązanie.

tak że pamiętajcie działa i chłodzi to nie ruszać...

...tej sprężarki już nie naprawisz pozostaje tylko szukać drugiej z rozbitego auta.

no chłodzi...ale hałasuje, więc działać trzeba bo całkiem przestanie działać - tak myślę

a co do samej sprężarki to może za wcześnie ją skreślasz... ale na pewno Twoje rozwiązanie by pomogło.

Przepraszam , ale to co napisałeś to stek bzdur ! A dlaczego ? to weź sobie poczytaj o sposobie dzialania maszyn do klimatyzacji , co to jest próżnia , filtry w maszynach , separacja , oraz po co są czujniki ciśnienia w układzie klimatyzacji ..... Urban Legends rules !

Carfit, wracając do naszej wczorajszej rozmowy, spróbujemy to ogarnąć... apropo tego cykania to jak się wsłuchałem w ten dźwięk i wydaje mi się, że raczej wydobywa się niżej, spód silnika więc chyba sprzęgło... trzeba zobaczyć bo na razie spekulujemy tylko ;)

Link to comment
Share on other sites

Witam

 

Mam podobny problem i to na gwarancji. Wedle osłuchu ASO wygląda na łożysko, ale nie mogą wydać 100% diagnozy i naprawić....nie mają tego nowego czynnika by porozbierać wszystko i potem uzupełnić :)

 

Na razie chłodzi bardzo dobrze, ale hałasuje dosyć mocno

 

Czy orientuje się może ktoś które ASO na południu Polski ma ten czynnik, bo podobno jest z tym aktualnie duży problem

Link to comment
Share on other sites

Witam

 

Mam podobny problem i to na gwarancji. Wedle osłuchu ASO wygląda na łożysko, ale nie mogą wydać 100% diagnozy i naprawić....nie mają tego nowego czynnika by porozbierać wszystko i potem uzupełnić :)

 

Na razie chłodzi bardzo dobrze, ale hałasuje dosyć mocno

 

Czy orientuje się może ktoś które ASO na południu Polski ma ten czynnik, bo podobno jest z tym aktualnie duży problem

 

Jak bedziesz miał problem z nowym czynnikiem R1234RYF , to pewnie moge pomóc :)

Link to comment
Share on other sites

...napelnic starym..? :)

 

nie ..... najnowszym z R

R1234RYF
, kupiłem nową maszynę ....... będąc z duchem czasu , nowości , i mega niebezpieczeństwa pokazywanym w TV :)

 

Mam decyzję o naprawie gwarancyjnej, ale nie mogą zrobić - brak czynnika.

przykro mi :(

Link to comment
Share on other sites

No!!! U mnie koniec (mam nadzieję) klimatyzacyjnej historii. Dzięki Koledze z Forum (jeszcze raz bardzo dziękuję :) ) nabyłem używaną, kompletną sprężarkę w bardzo dobrej cenie. Wymontowane z niej sprzęgiełko zastąpiło moje uszkodzone. Przy okazji znaleziono i naprawiono nieszczelność na jednej z rurek i całość od wczoraj pięknie hula.

Oby tak zostało :)

Link to comment
Share on other sites

tylko pamiętajcie że nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu i jak układ działa to się go nie dotyka. Nie jeden raz już słyszałem od zrozpaczonych użytkowników aut że usłyszeli o promocji serwisowania klimy na wiosnę i dali swoje auta na takie coś a później po tygodniu klima przestaje działać.

 

A najbardziej wnerwiają mnie takie slogany jak wymiana oleju w klimatyzacji promocja teraz tylko 90 zł tylko szkoda że po odciągnięciu czynnika z układu separator oddzieli 5% oleju a pozostałe 95 % nadal zostaje w układzie.

 

Kolejny problem jaki występuje w kochanych serwisach to zarażanie sprawnego układu syfem z układu zanieczyszczonego !

W szpitalach rozwiązali ten problem używając nowych igieł i strzykawek a w klimatyzacji nadal to występuje wystarczy że podjedzie na przegląd pacjent z zasyfiałym układem i podłączając go do maszyny napełniania ten syf wlatuje do węży a później te same adaptery i węże podpina do waszego sprawnego układu i wprowadza wam ten syf i po kilku dniach macie zatarta sprężarkę od tego brudu z poprzedniego auta.

 

jeszcze nie widziałem aby w jakim kol wiek serwisie płukali te węże po serwisowaniu jakiegokolwiek auta.

 

tak że pamiętajcie działa i chłodzi to nie ruszać

 

 

 

Machoń u Ciebie jest sprężarka wirnikowa z łopatkami które na zasadzicie siły odśrodkowej wysuwają się z wirnika i zmieniają przestrzeń sprężając czynnik obracając się w cylindrze który jest owalem. Ten świst powstaje na skutek tarcia metalu o metal bo prawdopodobnie masz już za mało czynnika w układzie a wraz z czynnikiem jest olej który chroni przed zatarciem sprężarki. Gdy nie ma czynnika to i brak oleju a jak brak oleju to wiadomo co dalej. tej sprężarki już nie naprawisz pozostaje tylko szukać drugiej z rozbitego auta.

 

a tak to wygląda w środku:

http://obrazki.elektroda.net/48_1263759914.jpg

 

Przepraszam , ale to co napisałeś to stek bzdur ! A dlaczego ? to weź sobie poczytaj o sposobie dzialania maszyn do klimatyzacji , co to jest próżnia , filtry w maszynach , separacja , oraz po co są czujniki ciśnienia w układzie klimatyzacji ..... Urban Legends rules !

 

Mi w ASO powiedzieli ze jak działa poprawnie to nie tykac, jedynie dezynfekcja może być. Najlepiej klima ma chodzić cały czas.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...
W dniu 5.08.2013 o 13:22, PRIMAR napisał:

Hałas piekielny, do tego stopnia, że aby jeździć, to trzeba było przeciąć pasek napędzający sprężarkę.

 

Też mieliśmy podobny problem w Forku i Twój wpis upewnił nas, że przecięcie paska od sprężarki to dobry pomysł.

Pomogło:thx:

Link to comment
Share on other sites

Jak już odkopane to dodam że taki skwierczący dźwięk u mnie był jak się zatarło łożysko w rolce napinacza. Kręcić się kręciło ale z ogromnym oporem i mocnym hałasem. Wymiana 50-150zł (używka-nówka)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...