thorek Posted August 3, 2013 Share Posted August 3, 2013 (edited) Witam, Kupilem na dawce części suba wrx 2002 r niby z silnikiem od Sti. jednak zaintrygował mnie silnik, mimo iż chodzi kulawo postanowiłem go zreanimować Chodzi tak: https://www.dropbox....0803_174541.mp4 . motor nie chce się wkręcić czasami ponad 2 tys czasami dochodzi nawet do 4 faluje na wolnych no i stuka panewka raczej odpada wraz ze wzrostem obrotów dźwięk słabnie ciś oleju ok mam wrażenie, że wraz ze wzrostem temp dźwięk się osłabia kompresja równa 10bar na każdym, rozrząd ok , ciś. paliwa 3 bar podpiąłem kompa wywaliło litanie: Temporary Diagnostic Trouble Code(s): P0122Throttle Position Sensor Low Input P0118Engine Coolant Temperature Sensor Circuit High Input P0108Manifold Pressure Sensor Circuit Malfunction (High Input) P1094Tumble Generator Valve (TGV) 1 Signal Circuit Malfunction (Open) P1096Tumble Generator Valve (TGV) 2 Signal Circuit Malfunction (Open) P1086Tumble Generator Valve (TGV) Position Sensor 2 Circuit Low P1088Tumble Generator Valve (TGV) Position Sensor 1 Circuit Low 1.ostatnie 4 to nieszczęsne tgv już się tym zająłem i tu pierwsze pytanie czy te klapy mogę się w ogóle nie otwierać i powodować aż takie problemy z równą pracą ??2. 2.wężyki od nich miałem odłączone gdzie się je podłącza ? foto: https://www.dropbox....0803_174806.jpg 3. gdzie znajduje się czujnik temp silnika (p0118)? 4. błąd P0122 - na których pinach podpiąć multimetr i jaki jest prawidłowy zakres dla potencjometra przepustnicy 5. Błąd P0108 - czy moze być związany z nieszczelnością w dolocie 5. Sprzedający napisał :że silnik jest closed block z STI po czym można rozpoznać ten motor od "zwykłego" Dodam, że sporo info wyszukałem na forum jednak na powyższe pytania nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Będę wdzięczny za podpowiedzi co może powodować stuki jak i odp, na moje pytanka Edited August 4, 2013 by thorek Link to comment Share on other sites More sharing options...
siwiutki Posted August 4, 2013 Share Posted August 4, 2013 Ten dźwięk na zimno to tłoki Link to comment Share on other sites More sharing options...
thorek Posted August 4, 2013 Author Share Posted August 4, 2013 Z opisu byłego właściciela wynika, że auto stało rok i po tym czasie takie cyrki. stuki są raczej po lewej stronie silnika tyka bardziej w głowicy. Myślę o zaworach bądź przestawionym rozrządzie Dzisiaj zrobie pomiar kompresji jak dam rade aha ciś paliwa po wyjściu z filtra a przed listwa wtryskową ponad 3 bar pompa wabro 255 więc chyba ok Bład ; P0108Manifold Pressure Sensor Circuit Malfunction (High Input) może być spowodowany nieszczelnością w dolocie ? kompresja według mojego marnego manometru równo 10 bar na każdym jaka jest seryna? Rozrząd jest nowy i prawidłowo ustawiony czy jest ktoś w stanie podpowiedzieć coś w reszcie pytań? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted August 4, 2013 Share Posted August 4, 2013 czy te klapy mogę się w ogóle nie otwierać i powodować aż takie problemy z równą pracą ??2. Mogą się nie otwierać,potrafią się zacinać albo uszkodzenie silniczka sterującego. Sprzedający napisał :że silnik jest closed block z STI po czym można rozpoznać ten motor od "zwykłego" Pod alternatorem masz oznaczenie typu bloku.Pytanie jeszcze z którego STi ten motorek? Link to comment Share on other sites More sharing options...
thorek Posted August 4, 2013 Author Share Posted August 4, 2013 jesli to tu gdzie mysle to jest tylko EJ20 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mzy Posted August 7, 2013 Share Posted August 7, 2013 Ale STI chyba nie ma "Teżewe"? Może to ściema z przełożonym silnikiem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
antikos Posted August 7, 2013 Share Posted August 7, 2013 moim zdaniem to silnik z wrx-a dwa czy na ciepłym dalej tak dzwoni ?? dziwne jak na zawory, mi też zawory stukały ale stukały tylko na zimnym tu ewidentnie tak jak by coś stukało moim skromnym zdaniem trzepie ci panewka delikatnie bo delikatnie ale jednak panewka Link to comment Share on other sites More sharing options...
thorek Posted August 7, 2013 Author Share Posted August 7, 2013 (edited) na cieplym cichnie, po czym wnioskujesz, ze ze zwykłego wrx-a? sam słupek jest jak to napisał sprzedawca" closed deck block sti 320HP 60k" osprzęt jest ze zwyklego bo np kolektor jest pomalowany pędzlem:P Edited August 7, 2013 by thorek Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted August 7, 2013 Share Posted August 7, 2013 sam słupek jest jak to napisał sprzedawca" closed deck block sti 320HP 60k" Nie przywiązywałbym się do tego stwierdzenia. Pewność jaki masz blok,będzie dopiero po rozebraniu silnika. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thorek Posted August 7, 2013 Author Share Posted August 7, 2013 od początku zakładałem, że to fake:) ale nie ukrywam miło by było Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted August 7, 2013 Share Posted August 7, 2013 widze ze jestes z DDZ , po co zgadywac , forum nic nie pomoże , jedz do dzierzoniowa do ASO i problem załatwiony Link to comment Share on other sites More sharing options...
thorek Posted August 7, 2013 Author Share Posted August 7, 2013 ja łubie autka ogarniać sam,mam z tego satysfakcje a i przy okazji coś się naucze. Nigdy nie oddaje fur do mechaników no chyba, że są na gwarancji jeszcze, ot takie Hobby:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted August 7, 2013 Share Posted August 7, 2013 a łubie autka ogarniać sam ot takie Hobby:) Bez urazy, ale brzmi drogo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted August 7, 2013 Share Posted August 7, 2013 ja łubie autka ogarniać sam,mam z tego satysfakcje a i przy okazji coś się naucze. Nigdy nie oddaje fur do mechaników no chyba, że są na gwarancji jeszcze, ot takie Hobby:) Przy Subaraku może się to hobby okazać dość kosztowne. Ale powodzenia życzę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted August 7, 2013 Share Posted August 7, 2013 ja łubie autka ogarniać sam,mam z tego satysfakcje a i przy okazji coś się naucze. Nigdy nie oddaje fur do mechaników no chyba, że są na gwarancji jeszcze, ot takie Hobby:) patrzac szczerze na tą kaszane i błędy , to podejrzewam ze bedziesz miał niezłą zagadke , ale zycze powodzenia , choc jak znam zycie , to itak na koncu auto trafi do kogos ogarniajacego , ale pewnie bedzie drozej jak zaczniesz sam kombinowac , tak to niestety bywa . Link to comment Share on other sites More sharing options...
thorek Posted August 10, 2013 Author Share Posted August 10, 2013 (edited) nie moje pierwsze auto i tym bardziej mniej skomplikowane niż pozostałe projekty, robię to tylko dla funu i tak to jest tylko dawca części a łubie autka ogarniać sam ot takie Hobby:) Bez urazy, ale brzmi drogo... jak narazie wydałem 120zł i już błędów niema ;] niema co popychać pierdół. zapytał bym o schemat podciśnień ale pewnie nikt niema ;/ Wszystko ogarnięte:D dla potomnych napiszę co i jak ;wymieniłem czujnik temp silnika, usunąłem klapy w TGV ( błędu na kompie niema, widocznie były zapieczone ) przy okazji poskładałem wszystko po swojemu bo było zrobione partacko, uszczelniłem TIPa do turbo, poskładałem cały dolot z ickiem od nowa, przejrzałem świecę (jedna była niedokręcona), wyczyściłem przepustnice i przy okazji wszystkie styki contac sprayem. efek: błędów niema, a co najlepsze silnik przestał dzwonić i chodzi jak pszczółka można zamknąć. Edited August 7, 2013 by thorek Link to comment Share on other sites More sharing options...
antikos Posted August 10, 2013 Share Posted August 10, 2013 I rewelacja Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubasti Posted August 11, 2013 Share Posted August 11, 2013 spryciarz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now