Jump to content

wrx kilka problemów


thorek
 Share

Recommended Posts

Witam, Kupilem na dawce części suba wrx 2002 r niby z silnikiem od Sti. jednak zaintrygował mnie silnik, mimo iż chodzi kulawo postanowiłem go zreanimować :) Chodzi tak: https://www.dropbox....0803_174541.mp4 .

 

motor nie chce się wkręcić czasami ponad 2 tys czasami dochodzi nawet do 4 :D faluje na wolnych no i stuka panewka raczej odpada wraz ze wzrostem obrotów dźwięk słabnie ciś oleju ok mam wrażenie, że wraz ze wzrostem temp dźwięk się osłabia

 

 

kompresja równa 10bar na każdym, rozrząd ok , ciś. paliwa 3 bar

podpiąłem kompa wywaliło litanie:

Temporary Diagnostic Trouble Code(s):

P0122Throttle Position Sensor Low Input

P0118Engine Coolant Temperature Sensor Circuit High Input

P0108Manifold Pressure Sensor Circuit Malfunction (High Input)

P1094Tumble Generator Valve (TGV) 1 Signal Circuit Malfunction (Open)

P1096Tumble Generator Valve (TGV) 2 Signal Circuit Malfunction (Open)

P1086Tumble Generator Valve (TGV) Position Sensor 2 Circuit Low

P1088Tumble Generator Valve (TGV) Position Sensor 1 Circuit Low

 

1.ostatnie 4 to nieszczęsne tgv już się tym zająłem i tu pierwsze pytanie czy te klapy mogę się w ogóle nie otwierać i powodować aż takie problemy z równą pracą ??2.

2.wężyki od nich miałem odłączone gdzie się je podłącza ?

foto:

20130803_174806.jpg

https://www.dropbox....0803_174806.jpg

3. gdzie znajduje się czujnik temp silnika (p0118)?

4. błąd P0122 - na których pinach podpiąć multimetr i jaki jest prawidłowy zakres dla potencjometra przepustnicy

5. Błąd P0108 - czy moze być związany z nieszczelnością w dolocie

5. Sprzedający napisał :że silnik jest closed block z STI po czym można rozpoznać ten motor od "zwykłego"

 

Dodam, że sporo info wyszukałem na forum jednak na powyższe pytania nie znalazłem konkretnej odpowiedzi.

Będę wdzięczny za podpowiedzi co może powodować stuki jak i odp, na moje pytanka

Edited by thorek
Link to comment
Share on other sites

Z opisu byłego właściciela wynika, że auto stało rok i po tym czasie takie cyrki.

stuki są raczej po lewej stronie silnika tyka bardziej w głowicy. Myślę o zaworach bądź przestawionym rozrządzie

 

Dzisiaj zrobie pomiar kompresji jak dam rade

 

 

aha ciś paliwa po wyjściu z filtra a przed listwa wtryskową ponad 3 bar pompa wabro 255 więc chyba ok

 

 

Bład ; P0108Manifold Pressure Sensor Circuit Malfunction (High Input)

może być spowodowany nieszczelnością w dolocie ?

 

kompresja według mojego marnego manometru równo 10 bar na każdym jaka jest seryna?

Rozrząd jest nowy i prawidłowo ustawiony

 

 

czy jest ktoś w stanie podpowiedzieć coś w reszcie pytań?

Link to comment
Share on other sites

czy te klapy mogę się w ogóle nie otwierać i powodować aż takie problemy z równą pracą ??2.

Mogą się nie otwierać,potrafią się zacinać albo uszkodzenie silniczka sterującego.

Sprzedający napisał :że silnik jest closed block z STI po czym można rozpoznać ten motor od "zwykłego"

Pod alternatorem masz oznaczenie typu bloku.Pytanie jeszcze z którego STi ten motorek?

Link to comment
Share on other sites

moim zdaniem to silnik z wrx-a dwa czy na ciepłym dalej tak dzwoni ?? dziwne jak na zawory, mi też zawory stukały ale stukały tylko na zimnym tu ewidentnie tak jak by coś stukało moim skromnym zdaniem trzepie ci panewka delikatnie bo delikatnie ale jednak panewka

Link to comment
Share on other sites

na cieplym cichnie, po czym wnioskujesz, ze ze zwykłego wrx-a? sam słupek jest jak to napisał sprzedawca" closed deck block sti 320HP 60k" osprzęt jest ze zwyklego bo np kolektor jest pomalowany pędzlem:P

Edited by thorek
Link to comment
Share on other sites

sam słupek jest jak to napisał sprzedawca" closed deck block sti 320HP 60k"

Nie przywiązywałbym się do tego stwierdzenia. ;)

Pewność jaki masz blok,będzie dopiero po rozebraniu silnika. :(

Link to comment
Share on other sites

widze ze jestes z DDZ :) , po co zgadywac , forum nic nie pomoże , jedz do dzierzoniowa do ASO i problem załatwiony :)

Link to comment
Share on other sites

ja łubie autka ogarniać sam,mam z tego satysfakcje a i przy okazji coś się naucze. Nigdy nie oddaje fur do mechaników no chyba, że są na gwarancji jeszcze, ot takie Hobby:)

Link to comment
Share on other sites

ja łubie autka ogarniać sam,mam z tego satysfakcje a i przy okazji coś się naucze. Nigdy nie oddaje fur do mechaników no chyba, że są na gwarancji jeszcze, ot takie Hobby:)

Przy Subaraku może się to hobby okazać dość kosztowne. ;)

Ale powodzenia życzę. :)

Link to comment
Share on other sites

ja łubie autka ogarniać sam,mam z tego satysfakcje a i przy okazji coś się naucze. Nigdy nie oddaje fur do mechaników no chyba, że są na gwarancji jeszcze, ot takie Hobby:)

 

patrzac szczerze na tą kaszane i błędy , to podejrzewam ze bedziesz miał niezłą zagadke , ale zycze powodzenia , choc jak znam zycie , to itak na koncu auto trafi do kogos ogarniajacego , ale pewnie bedzie drozej :( jak zaczniesz sam kombinowac , tak to niestety bywa .

Link to comment
Share on other sites

nie moje pierwsze auto i tym bardziej mniej skomplikowane niż pozostałe projekty, robię to tylko dla funu i tak to jest tylko dawca części :)

 

a łubie autka ogarniać sam
ot takie Hobby:)
Bez urazy, ale brzmi drogo... ;)

 

jak narazie wydałem 120zł i już błędów niema ;]

 

niema co popychać pierdół. zapytał bym o schemat podciśnień ale pewnie nikt niema ;/

 

Wszystko ogarnięte:D dla potomnych napiszę co i jak :) ;wymieniłem czujnik temp silnika, usunąłem klapy w TGV ( błędu na kompie niema, widocznie były zapieczone ) przy okazji poskładałem wszystko po swojemu bo było zrobione partacko, uszczelniłem TIPa do turbo, poskładałem cały dolot z ickiem od nowa, przejrzałem świecę (jedna była niedokręcona), wyczyściłem przepustnice i przy okazji wszystkie styki contac sprayem. efek: błędów niema, a co najlepsze silnik przestał dzwonić i chodzi jak pszczółka ;)

 

 

można zamknąć.

Edited by thorek
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...