Jump to content

Impreza STI max 50k PLN


Charlemagne
 Share

Recommended Posts

Witam serdecznie,

 

Chciałbym kupić w najbliższym czasie (3-6 msc) subaru imprezę sti rocznik 2004+. Czy myślicie, że budżet którym dysponuję - 50 tys. PLN wystarczy by nabyć zdrowy samochód? Dodatkowo jaki rocznik / wersja powinna być ok? Czy przed zakupem auta koniecznie sprawdzić je w jakimś ogarniętym serwisie? Ile kosztuje takie sprawdzenie od auta? Jakby ktoś mógł poratować takimi informacjami to bardzo proszę - spinam budżet i chciałbym wiedzieć co ile by mogło mnie kosztować.

 

Pozdr

Link to comment
Share on other sites

Zrób sobie zakładkę w budżecie na ok. 10 tys. PLN na tzw. "nieprzewidziane wydatki".

 

dobrze gada i nie myśl że nie będzie potrzebne bo zawsze się przyda ;)

Link to comment
Share on other sites

Zwróci się, ale jednak mimo to zrób jak Ci kolega radzi, nie odkrywaj Japonii na nowo ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja za sprawdzenie swojego w ASO dałem 300 zł. Opłacało się, wyszło co miało wyjść, a było to podstawą do negocjacji ceny z właścicielem. Do ceny już teraz doliczam 1,5k na nowe opony, 1k na wymianę płynów i filtrów, ubezpieczenie ac to sprawa indywidualna, ale też trzeba liczyć jak ktoś woli jeździć bezpiecznie. Niejedno jeszcze pewnie w praniu wyjdzie, ale spokojnie dobiję do 10k o których wspominają przedmówcy. Swój kupiłem - uśredniając za 55k.

Link to comment
Share on other sites

za 50 powinien sie trafic calkiem dobry blob EU, wersje US przewaznie sa tansze, kwestia co wolisz.

sprawdzenie samochodu jak najbardziej tak, ale nie licz ze sprawdzony samochod to pewny samochod, bo wszystkiego nie ma masz szans wylapac.

jak sprzedawalem samochod to nowy wlasciciel zaplacil za sprawdzenie auta w aso cos kolo 200-300 chyba, relatywnie zaden koszt do ceny samochodut.

rozwaz tez WRXa o ile trafi sie jakas wyjatkowa sztuka.

Edited by Ayo
Link to comment
Share on other sites

Wszystko zależy z jakiego źródła i w jakim stanie kupisz auto. Ja zapłaciłem za swoje więcej ale przynajmniej przez 2 lata oprócz eksploatacyjnych rzeczy nie popsuło się nic grubszego. Mając 50 tys zł zadbanej sztuki z rocznika 2004 w góre też raczej nie kupisz więc albo kup coś starszego i zostaw sobie zapas na jakieś naprawy albo dozbieraj trochę i kup auto w pewne i w dobrym stanie!

Link to comment
Share on other sites

Nie kupuj przypadkiem WRX ,bo to jeżdżąca kupa w porównaniu do STI .

 

to jest dobre.

 

sprawdzenie ok 300zł ,a z hamownią to ok 400-500 w pewnej firmie jak się nie mylę

 

Sprawdzenie, jak znasz się na tym coś, to ocen najpierw sam a jesli się spodoba do wtedy sprawdz wybraną sztukę jak należy w ,zawieszenie zprawdzisz na każdej stacji kontroli pojazdów ale lepiej resztę ocenią w miejścu gdzie mają z takim autem do czynienia na co dzień

 

Kup sobie bloba STI MY05 z 2.0 i eu :yahoo: ,cenę trudno określić bo w tej samej cenie auta mogą się diametralnie różnić i tych jest bardzo mało.

 

Na 07r 50 zdecydowanie za mało

 

Na pewno jak ktoś ma doinwestowanego i zadbanego to za 50 nie odda sti 04+ kwestia jak bardzo mu zależy szybko sprzedać

 

10K na początkowe wydatki zaraz po zakupie to musiało by Ci się sporo wysypać albo coś grubego , np jakieś typowe wydatki , sprzęgło kompletne ok 1700-1800 , rozrząd ok 1500,tarcze klocki przedni ok 3tyś ,łożyska tył ok 200 ,przednie piasty ok 500 ,oleje płyny filtry ok 1000, jakiś amortyzator ok 700 ,jeśli przedni na 5x114,3 to tylko ori ok 1500 sztuka plus robota ,,tylko że zawieszenie jest stosunkowo łatwo sprawdzić w porównaniu do silnika skrzyni ,napędów (co w kosztach naprawy wychodzą najdrożej) bo nikt nie zagwarantuje ile pożyje . O padnięcu silnika czy skrzyni nie myślimy bo 10K na to już samo jest mało .

STI nie należy do tanich w utrzymaniu ,ja w swoje w ciągu 2lat wsadziłem ok 20tyś (a kupiony za ok 60tyś) a jakiś modów nie robiłem i jeszcze tak z 10k by się przydło żebym był zadowolony :D :D :D :D :D :D

Ze swojego

Edited by Grzesiek79
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dzięki Wam wszystkim za konkretne odpowiedzi. Trochę drogi ten temat. Czy ktoś z Was liczy ile to szaleństwo kosztuje Was na miesiąc? :)

 

Podaliście pełno różnych kosztów które łatwo doleciały do dyszki, a silnik przecież też może się rozklekotać, słyszałem, że 2.5 w hawku na serii nie jest szczególnie wytrzymały.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Wam wszystkim za konkretne odpowiedzi. Trochę drogi ten temat. Czy ktoś z Was liczy ile to szaleństwo kosztuje Was na miesiąc? :) Podaliście pełno różnych kosztów które łatwo doleciały do dyszki, a silnik przecież też może się rozklekotać, słyszałem, że 2.5 w hawku na serii nie jest szczególnie wytrzymały.

 

Subaru impreza czy to WRX czy WRX STI to droga zabawka w utrzymaniu , najbardziej nadaje się jako drugi samochód. Remont silnika to ok 10-15 tys zł do tego dochodzi zużycie paliwa ok 14-17L w mieście , w trasie pali ok 12L na torze potrafił mi spalić ok 50-60L , do tego dochodzą oleje , filtry klocki , opony które zjada bardzo szybko :) . Ale mimo tego wszystkiego frajda z jazdy tym autkiem to wynagradza :yahoo:

Miesięczny koszt utrzymania nie licząc ubezpieczeń i zużycia autka to jakieś 2 tys zł na paliwo bo ten samochód trzeba tankować bardzo często.

Edited by ziarus007
Link to comment
Share on other sites

a ja w swojego WRXa 07 przez 2 lata wsadzilem 1500 i to tylko dlatego ze sprzegla nie umialem puszczac :P

i dalej sie upeiram ze na pierwsza impreze dobrze dlubniety WRX jest super wyborem

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Wam wszystkim za konkretne odpowiedzi. Trochę drogi ten temat. Czy ktoś z Was liczy ile to szaleństwo kosztuje Was na miesiąc?

:)

 

Na to pytanie nie da się odpowiedzieć jednoznacznie

 

wszystko zależy to czego ma to auto służyć

 

Ja będziesz spokojnie latał to i będą mniejsze koszty utrzymania i to znacznie

 

Ja będzie dostawać zdrowo w palnik jeszcze nie umiejętnie to koszty będą duże i to bardzo.

 

Kosztów nie da się przewidzieć bo nikt nie potrafi przewidzieć co w ciągu roku może się zepsuć

 

2.5 musi być lekko poprawiony żeby usunąć wady fabryczne albo już zakuty

 

2.0 też nie jest jakiś bez awaryjny ale seryjny w porównaniu z 2.5 jest mniej awaryjny ,dla tedo jak chcesz żeby było taniej to skłonił bym się ku 2.0

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Czy ktoś z Was liczy ile to szaleństwo kosztuje Was na miesiąc?

 

Zapomnij już o nowych butach na zimę. Napewno uda Ci się wydać więcej niż masz. :D

 

Jak chcesz nim w Zimę jeździć to licz koło 1300zł miesięcznie*(minimum) na samo paliwo ;)

Link to comment
Share on other sites

Czy ktoś z Was liczy ile to szaleństwo kosztuje Was na miesiąc?

 

Zapomnij już o nowych butach na zimę. Napewno uda Ci się wydać więcej niż masz. :D

 

Jak chcesz nim w Zimę jeździć to licz koło 1300zł miesięcznie*(minimum) na samo paliwo ;)

1300 zł ,to wyjdzie jak co trzeci dzień będziesz jeździł :P

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...