Jump to content

brak klimy


insula
 Share

Recommended Posts

Witam, moje legacy jest z 2008 roku diesel sedan, padła klima , ciśnienie w układzie jest, środek chłodniczy jest , wszystko szczelne, czujnik zewnętrzny temeperatury wskazuje dobrą temperature, sprzęgiełko od startu sprężarki działa, panel klimatyzacji też jest ok, a klima wraz nie chce działać, co mogło się popsuć i jak to zdjagnozować ?

Link to comment
Share on other sites

Grzebanie samemu w układzie klimatyzacji bez odpowiedniego oprzyrządowania i wiedzy,może generować tylko koszta.Podjedź do warsztatu obsługującego klimatyzację albo ASO.Może się okazać ,że to jakiś drobiazg w postaci cewki albo braku styku.

Link to comment
Share on other sites

a skąd wiesz że jest szczelna i że jest ciśnienie w układzie i że masz czynnik ?

 

bo sprawdzałem

 

Fachowiec od elektroniki stwierdził ,, brak masy przekaźnika sprężarki kompresora'', powiedział że usterki mozna bliżej zdiagnozować za pomocą schematu elektroniki klimatronika, skąd wziąść taki schemat ?

Link to comment
Share on other sites

to jeszcze wyjaśnij to " sprzęgiełko od startu sprężarki działa " co masz na myśli ? czy słychać kliknięcie tarczy i czy kreci się razem z kołem pasowym ?

Link to comment
Share on other sites

to jeszcze wyjaśnij to " sprzęgiełko od startu sprężarki działa " co masz na myśli ? czy słychać kliknięcie tarczy i czy kreci się razem z kołem pasowym ?

 

tak jak piszesz, słychać i kręci się razem z kołem pasowym

Link to comment
Share on other sites

To mogą być 3 lub 4 a nawet więcej przyczyn:

 

1) urwana krzywka na wale kompresora - objawia się to tym że wał się kręci ale tłoki łub łopatki stoją w miejscu

2) wyrobiony frez na tarczy - objawia się to tym że tarcza się kręci wraz z kołem ale wał stoi w miejscu

oba przypadki dzieją się gdy kompresor ulega zatarciu.

3) zawór rozprężny uległ rozregulowaniu lub zawiesił się w pozycji maksymalnie otwartej iglicy i masz swobodny przepływ czynnika

 

powiedziałeś że sprawdzałeś ciśnienia ale nie podałeś jakie jest na niskiej a jakie na wysokiej i czy te ciśnienia były sprawdzane teraz gdy klima nie działa czy przed pojawieniem się tej usterki

 

czy macałeś rurki od klimatyzacji ? czy możesz mi powiedzieć jaka jest przed osuszaczem temperatura rurki a jaka za osuszaczem oraz jaka jest temperatura rurki na wejściu do parownika przed zaworem rozprężnym a jaka temperatura na powrocie z parownika ?

 

4) czy podłączałeś skaner serwisowy do OBD i próbowałeś zresetować położenie klap nawiewowych ? możliwe że jakaś się zawiesiła i jak ustawiasz na chłodzenie to klapa wtedy ustawiona jest na grzanie i zamiast zimnego wieje ciepłym z nagrzewnicy.

 

 

 

sprawdź te punkty oraz temperatury na rurkach i ciśnienia to wtedy będę mógł łatwiej znaleźć przyczynę braku działania klimy

 

 

a jeszcze jedno, jak ustawisz nawiew na max to wieje tak jak od nowości czy słabiej - jak słabiej to wymień filtr pyłkowy

Link to comment
Share on other sites

@@insula byłoby fajnie gdybyś opisał krótko co było przyczyną usterki itp. ;)

Tak dla innych. :)

 

przyczyną usterki był posputy czujnik cisnienia sprężąrki klimatyzacji który znajduje się pod grilem, w serwisie u Kopra czujnik występuje razem z rurkami i kosztuje 875 netto i trzeba by było czekać 2 tygodnie na sprowadzenie, ja podstawiłem taki czujnik z Hondy Accord, napięcia na pinach okazały się bardzo zbliżone tylko istaniało niebezpieczeństwo innych ciśnień ale wszystko zadziałało bezproblemowo i klima chłodzi, dodam że ten czujnik od Hondy kupiłem nówke sztuke serwisie Hondy za 215 brutto a to nie 875netto u Kopra :)

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

To mogą być 3 lub 4 a nawet więcej przyczyn:

 

1) urwana krzywka na wale kompresora - objawia się to tym że wał się kręci ale tłoki łub łopatki stoją w miejscu

2) wyrobiony frez na tarczy - objawia się to tym że tarcza się kręci wraz z kołem ale wał stoi w miejscu

oba przypadki dzieją się gdy kompresor ulega zatarciu.

3) zawór rozprężny uległ rozregulowaniu lub zawiesił się w pozycji maksymalnie otwartej iglicy i masz swobodny przepływ czynnika

 

powiedziałeś że sprawdzałeś ciśnienia ale nie podałeś jakie jest na niskiej a jakie na wysokiej i czy te ciśnienia były sprawdzane teraz gdy klima nie działa czy przed pojawieniem się tej usterki

 

czy macałeś rurki od klimatyzacji ? czy możesz mi powiedzieć jaka jest przed osuszaczem temperatura rurki a jaka za osuszaczem oraz jaka jest temperatura rurki na wejściu do parownika przed zaworem rozprężnym a jaka temperatura na powrocie z parownika ?

 

4) czy podłączałeś skaner serwisowy do OBD i próbowałeś zresetować położenie klap nawiewowych ? możliwe że jakaś się zawiesiła i jak ustawiasz na chłodzenie to klapa wtedy ustawiona jest na grzanie i zamiast zimnego wieje ciepłym z nagrzewnicy.

 

 

 

sprawdź te punkty oraz temperatury na rurkach i ciśnienia to wtedy będę mógł łatwiej znaleźć przyczynę braku działania klimy

 

 

a jeszcze jedno, jak ustawisz nawiew na max to wieje tak jak od nowości czy słabiej - jak słabiej to wymień filtr pyłkowy

 

U mnie trochę podobna sytuacja i pytanie w jaki sposób zresetować klapy bo prawdopodobnie to ich wina

Link to comment
Share on other sites

Za pomocą komputera serwisowego ze złączem diagnostycznym np: http://www1.snapon.com/diagnostics/us/SOLUSUltra lub taki http://www.ebay.co.uk/sch/sis.html?_kw=BOSCH+KTS+570+WIRELESS+DISGNOSTIC+SCAN+TOOL+BLUETOOTHz bo te zabawki w postaci złącz obd2 z bluetooth i programem do wgrania na pc to o kant tyłka bo prawie nic nie da się pozmieniać w ustawieniach , bardzie do odczytów niż serwisowania prawdziwego jak te wyżej podane.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Za pomocą komputera serwisowego ze złączem diagnostycznym np: http://www1.snapon.com/diagnostics/us/SOLUSUltra lub taki http://www.ebay.co.uk/sch/sis.html?_kw=BOSCH+KTS+570+WIRELESS+DISGNOSTIC+SCAN+TOOL+BLUETOOTHz bo te zabawki w postaci złącz obd2 z bluetooth i programem do wgrania na pc to o kant tyłka bo prawie nic nie da się pozmieniać w ustawieniach , bardzie do odczytów niż serwisowania prawdziwego jak te wyżej podane.

reset nie pomógł dalej napierdziela "wrzątkiem" jak się nawiew na szybę włączy

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...