insula Opublikowano 31 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2013 Witam, moje legacy jest z 2008 roku diesel sedan, padła klima , ciśnienie w układzie jest, środek chłodniczy jest , wszystko szczelne, czujnik zewnętrzny temeperatury wskazuje dobrą temperature, sprzęgiełko od startu sprężarki działa, panel klimatyzacji też jest ok, a klima wraz nie chce działać, co mogło się popsuć i jak to zdjagnozować ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 31 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2013 Grzebanie samemu w układzie klimatyzacji bez odpowiedniego oprzyrządowania i wiedzy,może generować tylko koszta.Podjedź do warsztatu obsługującego klimatyzację albo ASO.Może się okazać ,że to jakiś drobiazg w postaci cewki albo braku styku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 a skąd wiesz że jest szczelna i że jest ciśnienie w układzie i że masz czynnik ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
insula Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 a skąd wiesz że jest szczelna i że jest ciśnienie w układzie i że masz czynnik ? bo sprawdzałem Fachowiec od elektroniki stwierdził ,, brak masy przekaźnika sprężarki kompresora'', powiedział że usterki mozna bliżej zdiagnozować za pomocą schematu elektroniki klimatronika, skąd wziąść taki schemat ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 @@insula,może tam znajdziesz http://opposedforces.com/parts/legacy/en_b13/type_40/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
insula Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 @@insula,może tam znajdziesz http://opposedforces...en_b13/type_40/ znam tą stronę, ale tu nie ma schematów, ale dzięki za chęci, pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yaroslav Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 U mnie kiedyś zerwał się pasek wielorowkowy i wyrwał wtyczkę z kompresora - objawy były takie same. Może tym tropem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
insula Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 wszystkie połączenia elektryczne sprawdzone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 to jeszcze wyjaśnij to " sprzęgiełko od startu sprężarki działa " co masz na myśli ? czy słychać kliknięcie tarczy i czy kreci się razem z kołem pasowym ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
insula Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2013 to jeszcze wyjaśnij to " sprzęgiełko od startu sprężarki działa " co masz na myśli ? czy słychać kliknięcie tarczy i czy kreci się razem z kołem pasowym ? tak jak piszesz, słychać i kręci się razem z kołem pasowym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2013 To mogą być 3 lub 4 a nawet więcej przyczyn: 1) urwana krzywka na wale kompresora - objawia się to tym że wał się kręci ale tłoki łub łopatki stoją w miejscu 2) wyrobiony frez na tarczy - objawia się to tym że tarcza się kręci wraz z kołem ale wał stoi w miejscu oba przypadki dzieją się gdy kompresor ulega zatarciu. 3) zawór rozprężny uległ rozregulowaniu lub zawiesił się w pozycji maksymalnie otwartej iglicy i masz swobodny przepływ czynnika powiedziałeś że sprawdzałeś ciśnienia ale nie podałeś jakie jest na niskiej a jakie na wysokiej i czy te ciśnienia były sprawdzane teraz gdy klima nie działa czy przed pojawieniem się tej usterki czy macałeś rurki od klimatyzacji ? czy możesz mi powiedzieć jaka jest przed osuszaczem temperatura rurki a jaka za osuszaczem oraz jaka jest temperatura rurki na wejściu do parownika przed zaworem rozprężnym a jaka temperatura na powrocie z parownika ? 4) czy podłączałeś skaner serwisowy do OBD i próbowałeś zresetować położenie klap nawiewowych ? możliwe że jakaś się zawiesiła i jak ustawiasz na chłodzenie to klapa wtedy ustawiona jest na grzanie i zamiast zimnego wieje ciepłym z nagrzewnicy. sprawdź te punkty oraz temperatury na rurkach i ciśnienia to wtedy będę mógł łatwiej znaleźć przyczynę braku działania klimy a jeszcze jedno, jak ustawisz nawiew na max to wieje tak jak od nowości czy słabiej - jak słabiej to wymień filtr pyłkowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
insula Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2013 (edytowane) temat ogarnięty, wszystko działa, do zamknięcia, dzieki wszytkim za pomoc, pozdrawiam Edytowane 2 Sierpnia 2013 przez insula Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2013 @@insula byłoby fajnie gdybyś opisał krótko co było przyczyną usterki itp. Tak dla innych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
insula Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2013 @@insula byłoby fajnie gdybyś opisał krótko co było przyczyną usterki itp. Tak dla innych. przyczyną usterki był posputy czujnik cisnienia sprężąrki klimatyzacji który znajduje się pod grilem, w serwisie u Kopra czujnik występuje razem z rurkami i kosztuje 875 netto i trzeba by było czekać 2 tygodnie na sprowadzenie, ja podstawiłem taki czujnik z Hondy Accord, napięcia na pinach okazały się bardzo zbliżone tylko istaniało niebezpieczeństwo innych ciśnień ale wszystko zadziałało bezproblemowo i klima chłodzi, dodam że ten czujnik od Hondy kupiłem nówke sztuke serwisie Hondy za 215 brutto a to nie 875netto u Kopra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2013 Heh, to nie wiesz że nic do subaru kosztuje pińcet? Cena u Kopra wygląda na normalną i jeszcze masz czujnik do tego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartosz-B Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 To mogą być 3 lub 4 a nawet więcej przyczyn: 1) urwana krzywka na wale kompresora - objawia się to tym że wał się kręci ale tłoki łub łopatki stoją w miejscu 2) wyrobiony frez na tarczy - objawia się to tym że tarcza się kręci wraz z kołem ale wał stoi w miejscu oba przypadki dzieją się gdy kompresor ulega zatarciu. 3) zawór rozprężny uległ rozregulowaniu lub zawiesił się w pozycji maksymalnie otwartej iglicy i masz swobodny przepływ czynnika powiedziałeś że sprawdzałeś ciśnienia ale nie podałeś jakie jest na niskiej a jakie na wysokiej i czy te ciśnienia były sprawdzane teraz gdy klima nie działa czy przed pojawieniem się tej usterki czy macałeś rurki od klimatyzacji ? czy możesz mi powiedzieć jaka jest przed osuszaczem temperatura rurki a jaka za osuszaczem oraz jaka jest temperatura rurki na wejściu do parownika przed zaworem rozprężnym a jaka temperatura na powrocie z parownika ? 4) czy podłączałeś skaner serwisowy do OBD i próbowałeś zresetować położenie klap nawiewowych ? możliwe że jakaś się zawiesiła i jak ustawiasz na chłodzenie to klapa wtedy ustawiona jest na grzanie i zamiast zimnego wieje ciepłym z nagrzewnicy. sprawdź te punkty oraz temperatury na rurkach i ciśnienia to wtedy będę mógł łatwiej znaleźć przyczynę braku działania klimy a jeszcze jedno, jak ustawisz nawiew na max to wieje tak jak od nowości czy słabiej - jak słabiej to wymień filtr pyłkowy U mnie trochę podobna sytuacja i pytanie w jaki sposób zresetować klapy bo prawdopodobnie to ich wina Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Za pomocą komputera serwisowego ze złączem diagnostycznym np: http://www1.snapon.com/diagnostics/us/SOLUSUltra lub taki http://www.ebay.co.uk/sch/sis.html?_kw=BOSCH+KTS+570+WIRELESS+DISGNOSTIC+SCAN+TOOL+BLUETOOTHz bo te zabawki w postaci złącz obd2 z bluetooth i programem do wgrania na pc to o kant tyłka bo prawie nic nie da się pozmieniać w ustawieniach , bardzie do odczytów niż serwisowania prawdziwego jak te wyżej podane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartosz-B Opublikowano 1 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2014 Za pomocą komputera serwisowego ze złączem diagnostycznym np: http://www1.snapon.com/diagnostics/us/SOLUSUltra lub taki http://www.ebay.co.uk/sch/sis.html?_kw=BOSCH+KTS+570+WIRELESS+DISGNOSTIC+SCAN+TOOL+BLUETOOTHz bo te zabawki w postaci złącz obd2 z bluetooth i programem do wgrania na pc to o kant tyłka bo prawie nic nie da się pozmieniać w ustawieniach , bardzie do odczytów niż serwisowania prawdziwego jak te wyżej podane. reset nie pomógł dalej napierdziela "wrzątkiem" jak się nawiew na szybę włączy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się