Marcin Wiśniewski Opublikowano 31 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2013 Witam Od około pół roku jestem użytkownikiem OUTBACK-a 2.0D rok 2008 przebieg 89000. Znalazłem wiele wątków na temat gaśnięcia ale nic z podobnymi wibracjami i hałasem. Od około 2 miesięcy przy przebiegu 80000 zaczęły się problemy z dziwnymi wibracjami w czasie jazdy, przy prędkościach autostradowych około 120-140 co jakiś czas pojawia się wibracja z głośnym hałasem z przodu samochodu. Dźwięk i odczucia w rodzaju krzywych tarcz, kapcia, muszę zwolnić do około 80 chwile przejechać z tą prędkością i wszystko ustępuje. Próbowałem ze sprzęgłem bez sprzęgał na luzie, biegu bez różnicy. W czasie tych wibracji jak hamuje vibracje mocno przenoszą się na układ kierowniczy. Ostatnio zaczeło się to nasilać. Sprawdziłem tarcze łożyska, wszystko w zawieszeniu i nic. Mam podejrzenie koła dwumasowego lub układ wtryskowy (może gubi któryś wtryskiwacz) na wolnych obrotach czasem faluje i oczywiście zdarza mu się czasem zgasnąć na wolnych obrotach (po odpaleniu bez gazu gaśnie, z lekkim gazem wkręca się na obroty ale brak momentu/ mocy). Sprzęgło z dwumasą było wymieniane jakie 45tys km temu. Może miał ktoś do czynienia z czymś podobnym lub ma pomysł od czego zacząć, prosty czytnik błędów nic nie pokazuje, a nie chce generować kosztów zaczynając od dwumasy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 31 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2013 Zacznij od diagnozy układu wtryskowego. Nie wiem, co powoduje wibracje, ale objawy o których piszesz na wolnych obrotach i po zapaleniu świadczą raczej o problemie z układem zasilania. Jeżdżenie z taką awarią może szybko doprowadzić do zniszczenia silnika - np wypalenia dziury w tłoku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Wiśniewski Opublikowano 31 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2013 Dziś przegoniłem dosyć mocno sprzęt tak z 60km kręcąc pod odcinkę i po tym silnik pracuje równiej i ciszej. I tak muszę się wybrać na diagnostykę, jakieś sugestie gdzie w okolicach W-wy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 31 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2013 Dziś przegoniłem dosyć mocno sprzęt tak z 60km kręcąc pod odcinkę i po tym silnik pracuje równiej i ciszej. Też mam takie odczucia po przegonieniu WRX-a... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 31 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2013 I tak muszę się wybrać na diagnostykę, jakieś sugestie gdzie w okolicach W-wy? Polecam ASO A.Koper lub inne "ulubione" warszawskie ASO.Dysponują sprzętem i wiedzą do diagnostyki SBD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 31 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2013 (edytowane) Częstotliwość tych wibracji jest powiązana z prędkością silnika czy kół? Pozdr. Edytowane 31 Lipca 2013 przez Knurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Wiśniewski Opublikowano 31 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2013 Częstotliwość tych wibracji jest powiązana z prędkością silnika czy kół? Pozdr. Ciężko mi stwierdzić na 100% ale wydaje mi się to związane z prędkością bo zdaża się głównie na szybszych przelotach, i jak na jakiś czas zwolnie to się uspokaja. Jak nie cisne autostradowo tak do 120 to raz się tylko zdażyło, a ostatni przelot 400km po autostradzie tak co 50km mniej więcej. Przez ostatni miesiąc niewiele jeździłem zrobiłem może 1.5 tys. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 (edytowane) Sprawdziłem tarcze jak sprawdzałeś tarcze ? miernikiem ? Norma dla tarcz to odchylenie max. 0.5mm. W Twoim przypadku mogą nakładać się dwa lub więcej problemów. Po podłączeniu kompa aso stwierdzi w jakim stanie są wtryski ale na wolnych obrotach może być w miarę OK a i tak nie będą trzymać ciśnienia na wyższych i albo czyszczenie albo wymiana. Przy przebiegu 89k km jeżeli ich nie czyściłeś to prawdopodobnie będzie to konieczne. Edytowane 1 Sierpnia 2013 przez Adam12 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Wiśniewski Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Sprawdziłem tarcze jak sprawdzałeś tarcze ? miernikiem ? Norma dla tarcz to odchylenie max. 0.5mm. tarcze mają max do 0.2mm ale i tak je wykluczyłem bo symptomy nigdy nie były efektem hamowania, tylko po ich wystąpieniu przy hamowaniu przenoszą się na układ kierowniczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowalunio Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Witam Nie wiem czy to Cię pocieszy, ale taki sam efekt miałem jakieś 2 lata temu przy dużo mniejszym przebiegu (ok.20000).Zaczynało trzęść autem już od 90 km/h. Wystąpiło 2-3 razy w czasie użytkowania - zawsze zimą - i po 3-4 dniach jazdy przechodziło. W czerwcu br. przy przeglądzie w ASO Koper zasugerowałem sprawdzenie układu wtryskowego i badanie wyszło O.K. Do tej pory nie miałem podobnych objawów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Wiśniewski Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 I stało się nie wiem czy ma to związek z wcześniejszym ale właśnie stałem się nieszczęśliwym posiadaczem Outbacka BEZ-turbo, diesla 650km od domu pod Szczecinem turbina powiedziała ostatnie słowo, nie dmucha i koniec i mam ból co robić dalej. Czy nie rozsypie więcej wracając w trybie servisowym bez turbo ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gzyp1 Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Zadzwoń do ASO a najlepiej zawieź samochód. Może rozszczelnił się przewód między intercooloerem a silnikiem. Może tak źle nie jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się