Jump to content

subaru 2.0 D


Butch
 Share

Recommended Posts

Witam.

Mam parę pytań ...

Chce kupiś Subaru Outback z silnikiem 2.0d

przebieg 190 000 km

sprzegło od nowości nie wymieniane

olej systematycznie co 15 tkm

bezwypadkowy

rok 2009 styczeń

Co mnie czeka po zakupie takiego modelu z tym silnikiem właścicielem auta jest moj wuj w niemczech codziennie jezdzi nim po prawie 180 km do roboty do dzis jest serwisowany ...........

Proszę o opinie .....niewiem co robić a cena jest dobra w stosunku do tego co jest u nas w kraju....

Z góry dziękuje.

Link to comment
Share on other sites

Generalnie sbd z poczatkow produkcji (2008) nie nalezal do udanych. "Twoj" jest jedynie kilka miesiecy starszy, ale skoro przelatal bezawaryjnie 190k, tzn., ze jest OK.

 

Przeczytaj ten watek: www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/61134-legacy-20d-przebieg-200tys-warto-kupic/page__fromsearch__1

 

A tak swoja droga - co oznacza wg. Ciebie "dobra" cena?

Edited by KamilP
Link to comment
Share on other sites

Cena dobra, chociaż przy takim przebiegu dobrze też zarezerwować sobie w budżecie na wszelki wypadek parę tysięcy na naprawy...niemniej i tak lepszy pewny egzemplarz z dużym ale prawdziwym i autostradowym przebiegiem niż auto niewiadomego pochodzenia. Ja bym używanego diesla z ogłoszenia bał się kupić, bo potencjalnie zamiast oszczędności to może być skarbonka, nawet jak ma mały przebieg ale np. był eksploatowany w mieście

Link to comment
Share on other sites

Dzieki za odpowiedz. .

Dobra cena to 7000 euro + opłaty., więc wyjdze z dojazdem i powrotem około 32 tyś.pln

Pozdrawiam.

 

To faktycznie b.dobra cena. Sam bym wzial :)

Link to comment
Share on other sites

na pewno sprzęgło przy tym przebiegu, ja też wymieniałem pasek i rolki (ale to nie są bardzo duże kwoty)

jeśli auto jest zdrowe to bardzo dobra cena

Link to comment
Share on other sites

A te parę tysi to na co?

Jakieś przewidywania ?

Sprzęgło plus dwumasa to 2500 pln i wymiana 250 pln - to sprawdziłem.

Co jeszcze możemnie zaskoczyć...?

 

standardowo w każdym dieslu najbardziej wrażliwy jest kwartet: sprzęgło + dwumasa, turbina, wtryski, DPF

ale jeżeli jeżdżone faktycznie z głową, po niemieckich autostradach, na porządnym paliwie - w zasadzie chyba tylko sprzęgło może być do wymiany

Link to comment
Share on other sites

wtryski, DPF

 

To można sprawdzić przez podłączenie laptopa. Osobna kwestia, że MY08/09 miały otwarty DPF więc typowe kłopoty go nie dotyczą.

Do tego dojdzie jeszcze sprawdzenie zawiasu i amortyzatorów. Jeżeli było coś ciężkiego wożone to mogą być do wymiany a wersje z samo-poziomowaniem trochę kosztują.

 

Cena bardzo konkurencyjna. Pytanie czy aby nie za bardzo. Tak jakby właściciel nie miał internetu..... Średnia cena z ogłoszeń to 15k euro....... No ale może komuś zależy na czasie....

Posłuchaj dokładnie jak chodzi silnik. Czy po dodaniu gazu nie słychać klekotu. Na wolnych obrotach wtryski mogą trzymać ciśnienie ale wystarczy 2k rpm i już jest kłopot.

Link to comment
Share on other sites

wtryski, DPF

 

To można sprawdzić przez podłączenie laptopa. Osobna kwestia, że MY08/09 miały otwarty DPF więc typowe kłopoty go nie dotyczą.

Do tego dojdzie jeszcze sprawdzenie zawiasu i amortyzatorów. Jeżeli było coś ciężkiego wożone to mogą być do wymiany a wersje z samo-poziomowaniem trochę kosztują.

 

Cena bardzo konkurencyjna. Pytanie czy aby nie za bardzo. Tak jakby właściciel nie miał internetu..... Średnia cena z ogłoszeń to 15k euro....... No ale może komuś zależy na czasie....

Posłuchaj dokładnie jak chodzi silnik. Czy po dodaniu gazu nie słychać klekotu. Na wolnych obrotach wtryski mogą trzymać ciśnienie ale wystarczy 2k rpm i już jest kłopot.

 

No ale skoro człowiek kupuje auto od wujka, a nie z ulicy to i cena "rodzinna" nie musi być zaraz podejrzana...

Link to comment
Share on other sites

Kiedys od wujaszka kupilem honde civic coupe - po kilku miesiacach harowki (czasy liceum) udalo mi sie odlozyc na blacharza/lakiernika. Ten, bo inspekcji zlapal sie za glowe i powiedzial, ze jest w szoku, ze samochod jeszcze sie nie rozpadl.. Oczywiscie blacharki nie zrobilem - auto po tygodniu wyladowalo na alledrogo.

 

:biglol:

Link to comment
Share on other sites

Kiedys od wujaszka kupilem honde civic coupe - po kilku miesiacach harowki (czasy liceum) udalo mi sie odlozyc na blacharza/lakiernika. Ten, bo inspekcji zlapal sie za glowe i powiedzial, ze jest w szoku, ze samochod jeszcze sie nie rozpadl.. Oczywiscie blacharki nie zrobilem - auto po tygodniu wyladowalo na alledrogo.

 

:biglol:

 

jaki wujek, takie auto :biglol:

Link to comment
Share on other sites

jaki wujek, takie auto

 

mysle, ze on sam nie widzial co dokladnie ma ;)

 

wracajac do tematu - auto jezdzone na niemieckim paliwie, zapewne po autostradach, wiec moim zdaniem brac i sie nie zastanawiac, szczegolnie w takiej cenie.

Jak nie bierzesz to daj numer do wujka to ja ubije interes ;)

Edited by KamilP
Link to comment
Share on other sites

na niemieckim paliwie

 

biorąc pod uwagę że w Niemczech dopuszczają do 10% dodatków bio, za którymi każdy SBD wprost przepada to faktycznie okazja :biglol:

 

Rozumiem, ze wolisz nasze paliwo? :lol:

Link to comment
Share on other sites

nie "zaryzykowalbys" w tej cenie? :huh:

 

Dodaj to, co się zazwyczaj psuje w dieslach CR, czyli wtryski, pompa paliwa, DMF, DPF i EGR i turbo jeżeli ktoś nie umiał jeździć i/lub mu się wydawało, że 150 konny diesel to rajdówka.

W/w problemy są typowe dla CR i pomijam też tutaj problemy danego silnika/modelu.

Jeżeli te koszta są akceptowalne to śmiało.

Edited by Darkstar
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...