Jump to content

Reperaturki nadkoli - masowa produkcja? ;)


BelegUS
 Share

Recommended Posts

Siemanko!

 

Robiąc konserwację mojej GC8, i obserwując z bólem w sercu purchle na tylnych nadkolach (zwłaszcza po stronie wlewu paliwa), natchnęła mnie myśl:

Ponoć (ktoś-gdzieś-kiedyś wspominał na Forum) są dostępne reperaturki całego poszycia tylnego do Imprezy GF (kombi). Szukałem, nie znalazłem, ale faktycznie, sam chyba je nawet widziałem. Zastanawia mnie kwestia:

Czy przy odpowiedniej ilości chętnych (tzn. dużym zainteresowaniu) firmy wykonujące takie reperaturki nadkoli były by skłonne zrobić reperaturki nadkoli tylnych do Imprezy GC/GF?

 

Temat ogółem założony w celu dyskusji - nie siedzę w tych sprawach, ale wiem, że problem jest dość powszechny - może ktoś ma jakiś kontakty/znajomości u tego typu firm blacharskich, może odpowiednia ilość zadeklarowanych chętnych (a KAŻDEGO posiadacza Klasyka czeka robota blacharska :/) skłoniła by ich do zrobienia takich reperaturek?

 

Przerabianie reperaturek z Puga 405 czy innego Syfika Sedan to średnio przyjemna i pracochłonna kwestia. Tak mielibyśmy plug&play.

 

Ktoś, coś?

Link to comment
Share on other sites

Myślę, że pomysł wart rozważenia, a jeśli znalazłby się ktoś kto zrobiłby to porządnie i w rozsądnych pieniądzach to pewnie miałby stałe źródło dochodu przez dłuższy czas.

 

Do New Age'y też przydałoby się dorobić. :)

Link to comment
Share on other sites

No właśnie o tym myślę... kilkunastu zadeklarowanych klientów mogło by przekonać firmę do produkcji. Ktoś jest w stanie polecić jakąś firmę tym się zajmującą?

Link to comment
Share on other sites

Bez sensu. Reperaturki często są z cienkiej, słabej jakości blachy. Oddajcie auto do dobrego blacharza a on z dobrej, grubej , ocynkowanej blachy dorobi to co ubyło. Jeszcze ważniejsze jest zabezpieczenie wstawionego kawałka blachy bądź to cyną /rzadko się ktoś bawi/ lub inaczej.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Bez sensu. Reperaturki często są z cienkiej, słabej jakości blachy. Oddajcie auto do dobrego blacharza a on z dobrej, grubej , ocynkowanej blachy dorobi to co ubyło. Jeszcze ważniejsze jest zabezpieczenie wstawionego kawałka blachy bądź to cyną /rzadko się ktoś bawi/ lub inaczej.

 

1. Dlatego pytam o opinie i dobrych producentów, żeby zrobić coś o dobrej jakości.

2. "Dobry blacharz" to w większości przypadków taki jednorożec. Spotkałem w swoim życiu wielu, i praktycznie każdy to partacz.

3. "Dorobi z ocynkowanej blachy to, co ubyło" - powodzenia, jeżeli połączy się zwykłą blachę (jak w Subaru) z ocynkiem. W następnym sezonie zabawę trzeba będzie zacząć od nowa...

Link to comment
Share on other sites

BelegUS ma bardzo dobrą myśl....Życzę powodzenia w jej ugryzieniu....Do wanny robią takie ćwiartki i to chyba ode Mnie to wie/ słyszał/ kiedyś widział...U Mnie zostało to zrobione profi dzięki wspawaniu większej ilości blachy niżby tego wymagała sama naprawa...po prostu poszliśmy wyżej/ dalej...cwiartka spora bo od dachu po prób do słupka B- więc było co brać :)

Nie jest prawa słabe ich wykonanie/ cienka blacha itp itd...Byłem obecny przy praktycznie całym procesie wspawania tego płatu blachy i wszystko ładnie się spasowało...dodatkowo zostało zabezpieczone od wewnątrz...i spokój :)

Czy każdy blacharz to partacz? Nie- nie każdy...trzeba tylko znaleźć odpowiedni warsztat....ludźmi, którzy lubią to co robią i zrobią to dokładnie...A nie na odwal się tylko by szybko kase zgarnąć :D

Link to comment
Share on other sites

Dla większej firmy produkcja kilkunastu reperaturek nawet na miesiąc to słaby zarobek.

Gdyby zamówienie szło w setki to co innego.

Taka matryca kosztuje, strzelam, 50k zł, może lepiej.

Ile taka reperaturka miałaby kosztować?

Link to comment
Share on other sites

To zmienia postać rzeczy, skoro matryce do tego tyle kosztują... wszystkie reperaturki są robione matrycowo? Trochę mi się nie chce wierzyć, że np. do Puga 405 i innych takich opłaca się robić, a do Imprezy - nie.

 

Ktoś dysponuje linkiem do reperaturek tyłu do Imprezy GF (kombi)? Czy nadkola w GF są identyczne jak w GC?

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem czy wszystkie, cenę strzeliłem.

 

Bez sensu. Reperaturki często są z cienkiej, słabej jakości blachy. Oddajcie auto do dobrego blacharza a on z dobrej, grubej , ocynkowanej blachy dorobi to co ubyło. Jeszcze ważniejsze jest zabezpieczenie wstawionego kawałka blachy bądź to cyną /rzadko się ktoś bawi/ lub inaczej.

 

Blachy samochodowe to max 0,8mm, nie liczę wzmocnień wewnątrz profili.

Ocynkowana blacha jest niewdzięczna do spawania, to już lepsza nierdzewka/kwasówka, wytrzyma chyba jakieś 100-150lat :D .

Link to comment
Share on other sites

Wżery galwanizacyjne się ponoć robią...?

Tak słyszałem przynajmniej... nie znam sposobu połączenia nierdzewki/ocynku ze zwykłą stalą... jakim spawem dwa różne materiały łączyć...?

Link to comment
Share on other sites

Po spawaniu ocynkowanej blachy po prostu wypali się ocynk.

Nierdzewka/kwasówka pospawana TIGiem niepowinna korodować w miejscu łączenia, ale jest bardziej twarda więc trudniejsza w obróbce.

Link to comment
Share on other sites

hehehe....reperaturki..czyli taki mały fragment blachy to za pewne te 170zł. mogą kosztować....Cała ćwiartka kosztuje jednak 3x tyle a czasem i więcej oczywiście mowa tutaj o gf :P

Link to comment
Share on other sites

hehehe....reperaturki..czyli taki mały fragment blachy to za pewne te 170zł. mogą kosztować....Cała ćwiartka kosztuje jednak 3x tyle a czasem i więcej oczywiście mowa tutaj o gf :P

 

To wiem... te z Civica/405, które można dopasować, kosztują po 100-110zł - za wygodę byłbym skłonny te 50zł dopłacić, ale też bez przesady...

Link to comment
Share on other sites

Tylko są one wykonane ze zwykłej blachy więc gdyby miały być z nierdzewki/kwasówki byłoby drożej minimum 3 razy.

Przykład: arkusz 0,8x1000x200:

- stal zwykła (czarna) około 51zł

- nierdzewka około 180zł

Wnioski niech każdy sam wyciągnie.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Odgrzewam temat.

Czy może coś się pojawiło?

 

Niestety w moim bugu kombi zbliża się czas naprawy tylnych nadkoli i chyba już tylko reparaturki mogą pomóc.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Czy ktoś już spawał tą pozycje z allegro jak z jakością ??

http://allegro.pl/subaru-impreza-gc-gf-reperaturka-blotnika-tylnego-i4622535382.html

 

Auto aktualnie się robi z wykorzystaniem tych reperaturek. Dam znać jak już auto będzie zrobine.

Póki co blacharz nie zgłaszał żadnych uwag, ale zabrał się do pracy wczoraj więc jeszcze jest zbyt wcześnie aby wydać jakąś opinię.

Dodam tylko, że będą wstawiane reperaturki na obie strony.

Mam nadzieję, że wszystko będzie ładnie spasowane i reperaturki się sprawdzą :) 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...