galaxian55 Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 hmm sprawdzilem zawieszenie u mechanika szarpaki itp ogledziny mechanik stwierdzil ze zawieszenie jest w b.dobrym stanie ze niema zadnych zastrzezen a ja nadal slysze stukanie przy ruszaniu i najbardziej przy hamowaniu gumy na stabilizatorach wizualnie wygladaja ok moze wyminie wszystkie elementy gumowe z przodu ? co myslicie a jeszcze jedno co ile wyminiacie olej w silniku i mostach ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
eddie_gt4 Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 hmm sprawdzilem zawieszenie u mechanika szarpaki itp ogledziny mechanik stwierdzil ze zawieszenie jest w b.dobrym stanie ze niema zadnych zastrzezen a ja nadal slysze stukanie przy ruszaniu i najbardziej przy hamowaniu gumy na stabilizatorach wizualnie wygladaja ok moze wyminie wszystkie elementy gumowe z przodu ? co myslicie a jeszcze jedno co ile wyminiacie olej w silniku i mostach ? nie patrz na wyglad zewn. gum stab'ow, tylko je wymien na nowe (kosztuja grosze!) osobiscie olej wymieniam co pol roku, wraz z sezonowa wymiana ogumienia (ale maks. co jakies 10-12 tys. km) Link to comment Share on other sites More sharing options...
luki266 Posted July 27, 2013 Share Posted July 27, 2013 Wymieniaj. Po wyglądzie nie poznasz ze stukaja. Nawet jakby to nie było to, to będziesz miał świeże. One padają wcześniej, czy później wiec wymianę trzeba wpisać w użytkowanie Wysyłane z mojego Z10 za pomocą Tapatalk 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
vtec Posted July 27, 2013 Share Posted July 27, 2013 hmm sprawdzilem zawieszenie u mechanika szarpaki itp ogledziny mechanik stwierdzil ze zawieszenie jest w b.dobrym stanie ze niema zadnych zastrzezen a ja nadal slysze stukanie przy ruszaniu i najbardziej przy hamowaniu gumy na stabilizatorach wizualnie wygladaja ok moze wyminie wszystkie elementy gumowe z przodu ? co myslicie a jeszcze jedno co ile wyminiacie olej w silniku i mostach ? olej: -silnik do 13 kkm -skrzynia do 30 kkm (w zależności od stanu oleju, można pojeździć dłużej) -mosty do 50 kkm u mnie po 85 kkm padły amory z tyłu (możliwe że do tego przyłozył się gaz w kole i oczywiście polskie drogi ), trzeba uważać z tematem, bo lubią się łamać jeżeli chodzi o stuki, to jeśli są to głuche stuki, to Tribeca tak ma. tak czy owak, jak nie pamiętasz kiedy wymieniałem gumy stabów to należy je wymienić, bo oryginały są w śmiesznej cenie, a wymiana jest dziecinnie prosta Link to comment Share on other sites More sharing options...
korzonek Posted July 30, 2013 Share Posted July 30, 2013 a jaki jest objaw padnietych łacznikow stabilizatora Link to comment Share on other sites More sharing options...
vtec Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 a jaki jest objaw padnietych łacznikow stabilizatora zwykle są to metaliczne stuki Link to comment Share on other sites More sharing options...
peppo68 Posted November 9, 2013 Share Posted November 9, 2013 Jest jeszcze jedno "niedoceniane" miejsce powstawanie hałasu: poduszki przednich amortyzatorów (wraz z łożyskiem). Hałas jest słyszalny na drobnych wybojach i podobny jest do "przewalających się luzem i podskakujących pod maską ziemniaków" (to cytat znaleziony w necie opisujący trafnie hałasy, których źródłem są poduszki amortyzatorów). Same poduszki radzę kupić w ASO bo są tańsze niż zamienniki (230 zamiennik FEBEST, 190 oryginał) - proszę nie dziwić się, że w oryginale montowane są POLSKIE łożyska - to nie podróbka, to oryginał. A-ha, poduszka "zużywa się" nietypowo bo wygląd zużytego elementu gumowego poduszki może "na oko" nie różnić się zbytnio od tego nowego (nie musi być pęknięć, rozerwań itp.) - po prostu guma traci powoli swoje własności. U mnie konkretnie, gumy były wizualnie w dobrym stanie a jedyne do czego można by się przyczepić to delikatne przeskakiwanie wewnętrznego pierścienia łożyska. Wymiana tych poduszek jest całkiem prosta, warto tylko zaznaczyć przed rozkręceniem położenie śrub mimośrodowych względem stopy kolumny (stopę mocują dwie śruby, chodzi o te górne śruby, na łbach tych śrub są takie podziałki z kreseczkami). Mam momenty dokręcania śrub i parę rysunków z instrukcji - mogę podesłać dla chętnych... U MNIE PROBLEM HAŁASÓW PRZEDNIEGO ZAWIESZENIA ZOSTAŁ JUŻ ROZWIĄZANY!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now