Jump to content

Zawieszenie


galaxian55
 Share

Recommended Posts

hmm sprawdzilem zawieszenie u mechanika szarpaki itp ogledziny mechanik stwierdzil ze zawieszenie jest w b.dobrym stanie ze niema zadnych zastrzezen a ja nadal slysze stukanie przy ruszaniu i najbardziej przy hamowaniu gumy na stabilizatorach wizualnie wygladaja ok moze wyminie wszystkie elementy gumowe z przodu ? co myslicie a jeszcze jedno co ile wyminiacie olej w silniku i mostach ?

Link to comment
Share on other sites

hmm sprawdzilem zawieszenie u mechanika szarpaki itp ogledziny mechanik stwierdzil ze zawieszenie jest w b.dobrym stanie ze niema zadnych zastrzezen a ja nadal slysze stukanie przy ruszaniu i najbardziej przy hamowaniu gumy na stabilizatorach wizualnie wygladaja ok moze wyminie wszystkie elementy gumowe z przodu ? co myslicie a jeszcze jedno co ile wyminiacie olej w silniku i mostach ?

nie patrz na wyglad zewn. gum stab'ow, tylko je wymien na nowe (kosztuja grosze!)

 

osobiscie olej wymieniam co pol roku, wraz z sezonowa wymiana ogumienia (ale maks. co jakies 10-12 tys. km)

Link to comment
Share on other sites

Wymieniaj. Po wyglądzie nie poznasz ze stukaja. Nawet jakby to nie było to, to będziesz miał świeże. One padają wcześniej, czy później wiec wymianę trzeba wpisać w użytkowanie

 

Wysyłane z mojego Z10 za pomocą Tapatalk 2

 

 

Link to comment
Share on other sites

hmm sprawdzilem zawieszenie u mechanika szarpaki itp ogledziny mechanik stwierdzil ze zawieszenie jest w b.dobrym stanie ze niema zadnych zastrzezen a ja nadal slysze stukanie przy ruszaniu i najbardziej przy hamowaniu gumy na stabilizatorach wizualnie wygladaja ok moze wyminie wszystkie elementy gumowe z przodu ? co myslicie a jeszcze jedno co ile wyminiacie olej w silniku i mostach ?

olej:

-silnik do 13 kkm

-skrzynia do 30 kkm (w zależności od stanu oleju, można pojeździć dłużej)

-mosty do 50 kkm

 

u mnie po 85 kkm padły amory z tyłu (możliwe że do tego przyłozył się gaz w kole i oczywiście polskie drogi :) ), trzeba uważać z tematem, bo lubią się łamać ;)

 

jeżeli chodzi o stuki, to jeśli są to głuche stuki, to Tribeca tak ma. tak czy owak, jak nie pamiętasz kiedy wymieniałem gumy stabów to należy je wymienić, bo oryginały są w śmiesznej cenie, a wymiana jest dziecinnie prosta

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Jest jeszcze jedno "niedoceniane" miejsce powstawanie hałasu: poduszki przednich amortyzatorów (wraz z łożyskiem). Hałas jest słyszalny na drobnych wybojach i podobny jest do "przewalających się luzem i podskakujących pod maską ziemniaków" (to cytat znaleziony w necie opisujący trafnie hałasy, których źródłem są poduszki amortyzatorów). Same poduszki radzę kupić w ASO bo są tańsze niż zamienniki (230 zamiennik FEBEST, 190 oryginał) - proszę nie dziwić się, że w oryginale montowane są POLSKIE łożyska - to nie podróbka, to oryginał. A-ha, poduszka "zużywa się" nietypowo bo wygląd zużytego elementu gumowego poduszki może "na oko" nie różnić się zbytnio od tego nowego (nie musi być pęknięć, rozerwań itp.) - po prostu guma traci powoli swoje własności. U mnie konkretnie, gumy były wizualnie w dobrym stanie a jedyne do czego można by się przyczepić to delikatne przeskakiwanie wewnętrznego pierścienia łożyska.

Wymiana tych poduszek jest całkiem prosta, warto tylko zaznaczyć przed rozkręceniem położenie śrub mimośrodowych względem stopy kolumny (stopę mocują dwie śruby, chodzi o te górne śruby, na łbach tych śrub są takie podziałki z kreseczkami). Mam momenty dokręcania śrub i parę rysunków z instrukcji - mogę podesłać dla chętnych...

 

U MNIE PROBLEM HAŁASÓW PRZEDNIEGO ZAWIESZENIA ZOSTAŁ JUŻ ROZWIĄZANY!!!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...