EL-Marcin Posted July 25, 2013 Share Posted July 25, 2013 (edited) Pochwalony! Ponieważ muszę/chcę wyrezać grzanie lusterek zwenętrzych, potrzebuję dostać się do wiązki przechodzącej z karoserii do wnętrza drzwi i potem do lusterek. I tu pytanie: Jak (nie robiąc krzywdy sobie i Foresterowi) zdemontować tapicerkę drzwiową? Auto jak w podpisie Na razie rozkminiłem, że muszę odkręcić śruby schowane w klamce i małym schowku. Coś jeszcze? Będę wdzięczny za opis krok po kroku, zdjęcia czy jakiś link do YT. Edited July 25, 2013 by EL-Marcin Link to comment Share on other sites More sharing options...
adamski Posted July 25, 2013 Share Posted July 25, 2013 Może pomoże Link to comment Share on other sites More sharing options...
anakinsky Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 Jak (nie robiąc krzywdy sobie i Foresterowi) zdemontować tapicerkę drzwiową? delikatnie - inaczej będziesz musiał sie zaopatrzyć w nowe zaczepy w Romixie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mike-m Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 Ja kupiłem sobie coś takiego : http://www.jula.pl/nylonowe-dzwignie-do-podwazania-7-sztuk-600000 Przy wymianie radia się sprawdziło, więc i tu pewnie będzie pomocne Link to comment Share on other sites More sharing options...
KamilP Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 Jak demontowalem u siebie boczki to nic nie polamalem. W seacie lamalem niemal kazdy zaczep. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WueM Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 Nic więcej nie trzeba odkręcać...tylko ostrożności potrzeba Link to comment Share on other sites More sharing options...
EL-Marcin Posted July 29, 2013 Author Share Posted July 29, 2013 (edited) Już po zabiegu. Pacjent i chirurg czują się dobrze. Tak w skrócie, dla potomnych oto, co trzeba wyrkęcić - duży wkręt w małym, zamykanym schowku - duży wkręt widoczny w czarnej części tapicerki drzwiowej poniżej lusterka - mały wkręt we wnęce klamki (być może ukryty pod plastikową pokrywką) - wyjąć spinkę tapicerską umieszczoną w tylnej krawędzi tapicerki drzwiowej. Środek spinki wykręca się śrubokrętem "+" a potem wyciąga ją - wykręcić mały wkręt umieszczony w obudowie głośniczka wysokotonowego. Siatkę głośnika można wygodnie podważyć od przedniej strony drzwi - podważyć przełącznik opuszczania/podnoszenia szyby i przełącznik centralnego zamka. Należy to podważyć od tylnej strony drzwi i po wyjęciu wypiąć dwie wiązki - po wyjęciu ww przełacznika mamy dostęp do ostatnego dużego wkręta, który także trzeba wykręcić - następnie z czuciem odrywamy tapiecerkę drzwiową od blachy trzwi - jest ona trzymana na 6 czy 7 zatrzasków, po czym unosimy ku górze całą tapicerkę drzwiową. Edited July 29, 2013 by EL-Marcin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leniu78 Posted January 28, 2019 Share Posted January 28, 2019 Podbiję topic, żeby nie multiplikować bytów. Myślę, że nie odbiegnę zbytnio od tematu. W Forku pojawił się problem z otwieraniem drzwi od strony kierowcy. Centralny zamek z pilota działa (rygluje i otwiera wszystkie drzwi, klamki funkcjonują poprawnie), "na ucho" ryglowanie/otwieranie drzwi od strony kierowcy także działa poprawnie, niestety nie mogę ich otworzyć klamką zewnętrzną, ani wewnętrzną. Zakładam (być może błędnie), że cięgno klamki fiksuje (pękło/zsunęło się/rozciągnęło się?). I tutaj jest pies pogrzebany, bo by dostać się do mechanizmu muszę ściągnąć boczki, co z zamkniętymi drzwiami wydaje mi się być dość karkołomnym zadaniem Zapytuję zatem, czy ktoś miał podobny problem, jeśli tak - jak go rozwiązał? Jakieś sprawdzone "złodziejskie" patenty z odchylaniem uszczelki i drutem z wieszaka? Z góry dziękuję za pomoc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted January 28, 2019 Share Posted January 28, 2019 (edited) Ciężko będzie, nie masz tam za co pociągnąć nawet. Tapicerka schodzi w kierunku szyby, z boku od strony zamka jest trzymana dodatkowo klipsem. Nie ma nawet jak ręki wsunąć. Rozbierz drugie drzwi i zobacz jak to wygląda, jest to identyczne tylko lustrzane odbicie. Jeśli się nie mylę to klamka zewnętrzna ciągnie cięgno zamka do góry. Z innej strony, zadzwoń do kogoś a'la "włamywacz" oni otwierają samochody bez większych problemów. Patrząc jeszcze inaczej, kompletne drzwi kosztują ok 150 pln, więc tapicerka pewnie z 50PLN. W ostateczości tą wyrwij na siłę. Edited January 28, 2019 by ewemarkam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leniu78 Posted January 28, 2019 Share Posted January 28, 2019 Poczytałem manual serwisowy, dużo mądrzejszy nie jestem :\ Obawiam się, że "spec od zamków" raczej nie będzie się bawił w otwieranie uszkodzonych drzwi, trudno mieć pretensje, nie jest mechanikiem. Do dewastowania boczków mi się nie pali ;) Dzięki za szybką reakcję, poczekam cierpliwie, może objawi się jakiś oświecony cudotwórca od spraw beznadziejnych :) Trochę to irytujące, bo z mechanicznej strony sprawa jest banalna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ech Posted January 28, 2019 Share Posted January 28, 2019 Zdarzyło mi sie otwierać takie drzwi, ale nie w foresterze. Możesz spróbować odkręcić obramówke klamki wewnętrznej i dostrzec więcej. Cięgno nie powinno być luźne, ale moze uda Ci się coś dalej poszperać w kierunku zamka. Możesz jeszcze obniżyłlć szybę na sam dół, ściągnąć gumową uszczelkę, która chroni szybę przed zarysowaniami i zamyka, nazwijmy to żeby sie nie powtórzyć, wewnętrzną część drzwi przed brudem i wodą tego świata. I wtedy po wewnętrznej stronie szyby może znajdziesz miejsce żeby jakims dorabianym narzędziem, coś pokroju drucika z zakrzywieniem, i próbować. Jeśli zamek pracuje, postaraj się najlepiej z czyjąś pomocą dopchnąc drzwi i wtedy próbować. Może akurat. A poza tym nic więcej nie moge pomóc, powiedzonka w ewentualnej zabawie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dzixd Posted January 29, 2019 Share Posted January 29, 2019 Podbiję topic, żeby nie multiplikować bytów. Myślę, że nie odbiegnę zbytnio od tematu. W Forku pojawił się problem z otwieraniem drzwi od strony kierowcy. Centralny zamek z pilota działa (rygluje i otwiera wszystkie drzwi, klamki funkcjonują poprawnie), "na ucho" ryglowanie/otwieranie drzwi od strony kierowcy także działa poprawnie, niestety nie mogę ich otworzyć klamką zewnętrzną, ani wewnętrzną. Zakładam (być może błędnie), że cięgno klamki fiksuje (pękło/zsunęło się/rozciągnęło się?). I tutaj jest pies pogrzebany, bo by dostać się do mechanizmu muszę ściągnąć boczki, co z zamkniętymi drzwiami wydaje mi się być dość karkołomnym zadaniem Zapytuję zatem, czy ktoś miał podobny problem, jeśli tak - jak go rozwiązał? Jakieś sprawdzone "złodziejskie" patenty z odchylaniem uszczelki i drutem z wieszaka? Z góry dziękuję za pomoc. O którą generacje forka chodzi?Po pierwsze odkręć klamkę wewnętrzną I zobacz czy ciegło jest na swoim miejscu. Jeśli jest i drzwi się nie otwierają to możliwe że problem jest z zamkiem lub z ciegłem przy zamku.Odkręć wszystkie śrubki mocujące boczek i delikatnie pociągnij za rączkę drzwi i za "kieszeń" na dole drzwi do środka. Może akurat klipsy wyskoczą z otworów. Jeśli zaczepy wyskoczyły, to wtedy delikatnie pociągnij boczek do góry. Nic na siłę bo łatwo połamać mocowania plastikowe w boczku i potem klops . Można też próbować łomikiem, łyżką do opon przez otwór po klamce wewnętrznej i delikatnie podważać boczek Wysłane z mojego mądrego telefonu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leniu78 Posted January 30, 2019 Share Posted January 30, 2019 (edited) W dniu 28.01.2019 o 20:37, Leniu78 napisał: Podbiję topic, żeby nie multiplikować bytów. Myślę, że nie odbiegnę zbytnio od tematu. W Forku pojawił się problem z otwieraniem drzwi od strony kierowcy. Centralny zamek z pilota działa (rygluje i otwiera wszystkie drzwi, klamki funkcjonują poprawnie), "na ucho" ryglowanie/otwieranie drzwi od strony kierowcy także działa poprawnie, niestety nie mogę ich otworzyć klamką zewnętrzną, ani wewnętrzną. Zakładam (być może błędnie), że cięgno klamki fiksuje (pękło/zsunęło się/rozciągnęło się?). I tutaj jest pies pogrzebany, bo by dostać się do mechanizmu muszę ściągnąć boczki, co z zamkniętymi drzwiami wydaje mi się być dość karkołomnym zadaniem Zapytuję zatem, czy ktoś miał podobny problem, jeśli tak - jak go rozwiązał? Jakieś sprawdzone "złodziejskie" patenty z odchylaniem uszczelki i drutem z wieszaka? Z góry dziękuję za pomoc. Podobno tylko egotycy cytują samych siebie, czynię to dla przejrzystości wątku Update. Jeśli ktoś będzie miał podobny problem, jest to wykonalne, operacja zakończona sukcesem. Trochę rozwiązań siłowych (odginanie tapicerki "od góry" narzędziem łomopodobnym, z wyczuciem), trochę poobcieranego naskórka dłoni przy wsuwaniu w powstałą szczelinę. Da się, ale ani to łatwe, ani przyjemne. Zajęło mi to dobrych kilka godzin, na szczęście bez widocznych uszkodzeń boczku, o dziwo spinki też zdzierżyły operację. Problemem okazał się być stary, zakrzepły od temperatury smar. Cięgna nie powracały do pozycji początkowych, ergo mechanizm nie wykonywał poprawnie całego cyklu. Dziękuję za wszystkie podpowiedzi. Pzdr. Edited January 30, 2019 by Leniu78 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now