Jump to content

mruganie kontrolki DPF ( filtr czasteczek stałych )


subaru_viper
 Share

Recommended Posts

Hi,

mam zrobione 163 tys. km i do tej pory nie miałem zadnych problemów. Dzisiaj zaczeła mrugac kontrolka od DPF.... Czy miał ktos podobny problem? Wpisy jakie przgladnałem w kraju i zagranica mówia o swiceniu sie kontrolki w sposób ciagły? Jaki moze byc powód.... czy marna ON na stacji czy np zwiekszony pooziom oleju w silniku??? ale też z jakiego powodu, kiedy serwis ma standardy i do tej pory nie było problemu!?

Link to comment
Share on other sites

Czym moze to byc spowodowane?

Paliwo czy za wysoki poziom oleju, czy przebieg? Jeżdże duzo i z predkosciami powyżej 90 czy 120!!

 

a jeszcze ciekawostka taka, że po sprawdzeniu oleju i przejechaniu 10 km na chwile przestała mrugać!!! No ale teraz znowu dalej mruga !!!

Link to comment
Share on other sites

Po pierwsze daj w piz.... autku, wypal smieci z DPFa.

Po drugie, jeśli auto po gwarancji - WYWAL to gówno = mniejsze spalanie, wiecej mocy.

Po trzecie, jesli na gwarancji - niestety ASO i utrata gotówki.

 

Wiem co mowie, bo w 159 miałem podobnie, ale przeszło po wypaleniu. DPF to zmora obecnych "dizli" :(

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze 2 tygodnie do końca gwarancji, ale juz termin umówiony :evil2:

Wszyscy, dosłownie wszyscy z forum Alfy, ktorym skonczyła sie gwarancja, wycieli DPFa. Spalanie spada o około 1l/100km, a samochód i tak spełnia normy z zapasem.

W Alfie brudny DPF generuje wielki komunikat "change engine oil" na czerwono co 3 minuty...

Wez pod uwage, ze nowy to kilka tysi PLN !!!

 

Niektorzy wywalaja takze EGR, no chyba ze lubią dłubac w aucie i sami go czyszcza co jakis czas, bo to też sie zapycha :(

Link to comment
Share on other sites

ASO przy mrugającej kontrolce DPF-a nie zaleca dalszej jazdy,możliwe uszkodzenie silnika.

Jeśli decydujesz się na wywalenie to jak najszybciej,jeśli na wypalenie w ASO to jeszcze szybciej. ;)

Link to comment
Share on other sites

Hi,

mam zrobione 163 tys. km i do tej pory nie miałem zadnych problemów. Dzisiaj zaczeła mrugac kontrolka od DPF.... Czy miał ktos podobny problem? Wpisy jakie przgladnałem w kraju i zagranica mówia o swiceniu sie kontrolki w sposób ciagły? Jaki moze byc powód.... czy marna ON na stacji czy np zwiekszony pooziom oleju w silniku??? ale też z jakiego powodu, kiedy serwis ma standardy i do tej pory nie było problemu!?

Powodów swiecenia kontroli DPF moze byc wiele , jak masz auto na gwarancji podjedz do dobrego ASO , , jesli po gwarancji to rownież ASO , lub serwisu ktory sie na tym zna , omilal bym szerokim łukiem serwisy ktore sie reklamują w necie na emulatory , usuwanie itp. We wszystkich autach , SubaRU jest naprawde specyficzne , i możesz sobie szybko zaszkodzić . I polecisz na gruba kasę :(

Link to comment
Share on other sites

Po pierwsze daj w piz.... autku, wypal smieci z DPFa.

 

Po pierwsze to nie dawaj rad jeśli nie wiesz. Pałowanie SBD nic nie zmieni. DPF dopala się najszybciej w zakresie obrotów 2000-2500 na najwyższych biegach. Ale w tym konkretnym przypadku może być już za późno na dłuższą trasę.

Wizyta w ASO z płukaniem DPF chemią powinna pomóc.

 

Po drugie, jeśli auto po gwarancji - WYWAL to gówno = mniejsze spalanie, wiecej mocy.
i rozbijaj skarbonkę na drugi silnik. Patrz uwagi Carfit'a.
Link to comment
Share on other sites

Po pierwsze daj w piz.... autku, wypal smieci z DPFa.

 

Po pierwsze to nie dawaj rad jeśli nie wiesz. Pałowanie SBD nic nie zmieni. DPF dopala się najszybciej w zakresie obrotów 2000-2500 na najwyższych biegach. Ale w tym konkretnym przypadku może być już za późno na dłuższą trasę.

Wizyta w ASO z płukaniem DPF chemią powinna pomóc.

 

Tak się składa, że wiem. Co prawda pisze o Alfie, ale DPF to DPF. Miałem błąd, pojechałem do serwisu - człowiek podpiął kompa, zrobiliśmy mocniejszą przejażdżkę, syf się wypalil (odcinek 10km), znowu komp i DPF czysty, ale blad byl nadal.

 

Po drugie, jeśli auto po gwarancji - WYWAL to gówno = mniejsze spalanie, wiecej mocy.
i rozbijaj skarbonkę na drugi silnik. Patrz uwagi Carfit'a.

 

Nieprawda, Edwin ma racje co do kosztów, ale wyrzucenie DPF'a ma niewiele z tym wspolnego. Po prostu trzeba zacząc od diagnozy na kompie, wtedy wiele sie wyjasni. DPFy generuja mnostwo bledow, ASO Alfy samo mi zasugerowalo usuniecie po ustaniu gwarancji, ASO Subaru nie musi. Koszt wymiany DPFa to kilka tysi PLN (w Alfie 4k), a ze auta mniej pala i lepiej bez tego jezdza to wie kazdy uzytkownik nowych "dizli".

Link to comment
Share on other sites

Widać Alfa to super samochód. Niestety( lub "stety" ) w SBD z zamkniętym DPF takie cuda się nie zdarzają.

 

Super nie super, ale Alfa wyglądem i jakością swoich diesli bije obecne Subaru na głowę, min. dlatego na dupowóz wybrałem własnie 159 a nie OBKa...

Link to comment
Share on other sites

Ygrek z cena za DPFa do alfy troche poleciałes bo to koszt 1000-1500zł ;) oczywiście mozna go wyciąć ale trzeba brac pod uwage że wycinanie jest tak samo niezgodne z prawem jak cofanie liczników ;)

Edited by Bodzlo
Link to comment
Share on other sites

no i po klopocie. Bylem ASO Emil Frey w Krakowie. z kompa wyszlo ze sadze w filtrze mialem 17% a problem wyniknal w 11% rozrzedzeniu oleju... podejrzewam ze dziadyjstwo zatankowalem i zapchalo mi filtr. w momencie autoczyszczenia przekroczylem wsk rozrzedzenia.... zmienilem olej i filtr i jest ok! :-)

 

Link to comment
Share on other sites

no i po klopocie. Bylem ASO Emil Frey w Krakowie. z kompa wyszlo ze sadze w filtrze mialem 17% a problem wyniknal w 11% rozrzedzeniu oleju... podejrzewam ze dziadyjstwo zatankowalem i zapchalo mi filtr. w momencie autoczyszczenia przekroczylem wsk rozrzedzenia.... zmienilem olej i filtr i jest ok! :-)

 

No i miło to słyszeć :-)

Bezproblemowy duży przebieg twojego diesla napawa mnie optymizmem.Tymbardziej że z pracy tej jednostki można być naprawdę zadowolonym.Przynajmniej ja jestem.Mój przebieg obecny to ok. 66 tys. i póki co problemów z dpf nie ma .

Link to comment
Share on other sites

diesel jest ok! Wazne zyby go dogrzewac i przynajmniej raz w tygodniu przegonic dluzsza trase... moj nie stygnie... :-) caly czas nim jezdze.... 163 tys w prawie 3 lata ma autko...l teraz tez wiem, ze wazne jest aby co jakis czas rzucic okiem na olej... bo przy procesie auto czyszczenia dpf sie podnosi poziom... jak bedzie pow. max rozrzedzenie oleju bedzie sie zblizac do 10% a to jest parametr ktory jest krytyczny i nalezy zmienic olej.... i mozna smigac dalej :-)

Link to comment
Share on other sites

diesel jest ok! Wazne zyby go dogrzewac i przynajmniej raz w tygodniu przegonic dluzsza trase... moj nie stygnie... :-) caly czas nim jezdze.... 163 tys w prawie 3 lata ma autko...l teraz tez wiem, ze wazne jest aby co jakis czas rzucic okiem na olej... bo przy procesie auto czyszczenia dpf sie podnosi poziom... jak bedzie pow. max rozrzedzenie oleju bedzie sie zblizac do 10% a to jest parametr ktory jest krytyczny i nalezy zmienic olej.... i mozna smigac dalej :-)

 

warto wiedzieć :) niestety na ostatnim przeglądzie chłopaki mi zalali po górną kreskę ,ale na szczęście nic się nie świeciło,zważywszy że przegoniłem na trasie ok.4700km ;)

faktycznie diselek śmiga aż miło,a w sporo lżejszej Imprezie zapewne jest jeszcze lepiej.

Link to comment
Share on other sites

Ygrek z cena za DPFa do alfy troche poleciałes bo to koszt 1000-1500zł ;) oczywiście mozna go wyciąć ale trzeba brac pod uwage że wycinanie jest tak samo niezgodne z prawem jak cofanie liczników ;)

 

1 500 PLN to mi krzyknęli za wymianę 1 (jednego !) czujnika parkowania z przodu, sam to zrobiłem za 150PLN, a obie ceny pochodzą od ASO w Wawie, więc to chyba oni polecieli...

 

no i po klopocie. Bylem ASO Emil Frey w Krakowie. z kompa wyszlo ze sadze w filtrze mialem 17% a problem wyniknal w 11% rozrzedzeniu oleju... podejrzewam ze dziadyjstwo zatankowalem i zapchalo mi filtr. w momencie autoczyszczenia przekroczylem wsk rozrzedzenia.... zmienilem olej i filtr i jest ok! :-)

 

no i gitara, wszyscy zadowoleni, a zwłaszcza Subaryna ;)

Link to comment
Share on other sites

jak bedzie pow. max rozrzedzenie oleju bedzie sie zblizac do 10%

 

Krytyczny poziom to 4%. Po jego przekroczeniu to już loteria......

 

 

 

ktory jest krytyczny i nalezy zmienic olej.... i mozna smigac dalej :-)

 

 

podali przyczynę tak dużej ilości ON w oleju ?

Link to comment
Share on other sites

przyczyna to za duze upalanie !?!.... tak mi powiedzieli....

Sprawdze teraz, bo stylu jazdy nie zmienilem... zawsze tak samo .. czyli szybko i dlugie trasy.... . Na pewno przed calym zdarzeniem zmienilem stacje paliw bo bylo troche taniej. wracam do starych stacji gdzie zawsze tankowalem i zobacze co teraz bedzie.....

Link to comment
Share on other sites

Super nie super, ale Alfa wyglądem i jakością swoich diesli bije obecne Subaru na głowę, min. dlatego na dupowóz wybrałem własnie 159 a nie OBKa...

Chyba chciałeś napisać 'biła', bo AR159 nie jest produkowana od grudnia 2011.

 

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Super nie super, ale Alfa wyglądem i jakością swoich diesli bije obecne Subaru na głowę, min. dlatego na dupowóz wybrałem własnie 159 a nie OBKa...

Chyba chciałeś napisać 'biła', bo AR159 nie jest produkowana od grudnia 2011.

 

Pozdr.

 

Wiem wiem, ale napisałem co chciałem napisać, nawet za 5 lat będzie to aktualne imo... chociaż oczywiście chciałbym się mylić...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...