Jump to content

Problemy ze skrzynią w Foresterze S-turbo 2000


KrysNMD
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

dosyć niedawno kupiłem Forestera S-turbo z 2000r. Podczas kupna wydawało się, że nie będzie z nim w najbliższym czasie żadnych problemów, ale jednak...

 

Wydaje mi się, że coś jest nie tak ze skrzynią biegów, mianowicie:

 

-po przejściu z pozycji P lub R na pozycję D, a następnie puszczeniu hamulca auto powinno zacząć się toczyć, lecz niestety się nie toczy. Pomału wciskam gaz, obroty rosną i po chwili dopiero wskakuje bieg i rusza, czasami potrafi szarpnąć. Kiedy jest nachylenie to po puszczeniu hamulca auto zaczyna się cofać do momemtu aż nie wskoczy bieg co wymuszone jest dodaniem gazu. Jeżeli natomiast już jadąc na pozycji D, zatrzymam samochód i chce ruszyć jeszcze raz bez zmian pozycji skrzyni biegów, to na pałskim ten problem się nie pojawia lecz pod górkę również zaczyna się cofać.

 

Zapala się też raz na jakiś czas kontrolka CHECK ENGINE.

 

Jestem nowy na forum i szczerze nie bardzo znam się na mechanice samochodowej. Wiem, że część z Was jest w tym bardzo dobra, może ktoś już miał taki problem i jest w stanie mi pomóc, a może polecić jakiś warsztat w okolicy Mrągowa.

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź, czy w ogóle jest tam tyle oleju ile trzeba. Wygląda mi na to, że jest za mały poziom. Olej mierzysz na rozgrzanej skrzyni, przy włączonym silniku i po ówczesnym przerzuceniu wajchy PRND i z powrotem.

Oczywiście na równej powierzchni. Bagnet mniej więcej poniżej pompy hamulcowej.

Link to comment
Share on other sites

Przebieg 230 tys. Olej mieści się w normie, jest na środku pomiędzy min a max. Sprzedający mówił, że nie zmieniał oleju po kupnie ponieważ był w porządku a przejechał nim tylko 10 tys. Poradzicie jaki olej najlepiej wlać?

Edited by KrysNMD
Link to comment
Share on other sites

Sprzedający mówił, że nie zmieniał oleju po kupnie ponieważ był w porządku a przejechał nim tylko 10 tys.

 

A jak to stwierdził? Smakowo jakoś czy lepkość sprawdzał rozcierając między palcami?

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Mam podobny problem w S Turbo z 99 roku, 180 tys przejechane, tysiac km temu wymieniłem olej w skrzyni i nie ustąpiło. Mój ma coś takeigo raz na dwa dni. Martwi mnie to bardzo mimo, że robi się to sporadycznie i na krótką chwile. Podobno to zwiastun remontu skrzyni. Jak podłącze do kompa to napisze co za błąd mi wyskakuje.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Panowie, mam taką skrzynię jeszcze w forku, będę przekładał na manual. Pisać na PRV

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Chyba zbyt długo zwlekałem z napisaniem posta, ale wychodzę z założenia, że lepiej późno niż wcale.
 

Wymieniłem filtr i olej w skrzyni, problem zniknął. Nie miałem możliwości zrobienia dynamicznej wymiany oleju, więc spuściłem tyle ile się dało (6,5l) i tyle samo dolałem. W ciągu 2 tygodni od wymiany jeszcze z 3 razy pojawił się taki problem, a od ponad pół roku jeździ bez zarzutów. Wszystkim bardzo dziękuję za pomoc.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Odkopię - w skrzyni AT Sturbo 98 wymieniony olej. Na zimno, noga na hamulcu, przesuwam z P na D. Około sekundy potrzeba na szarpnięcie. Skrzynia zmienia biegi bardzo płynnie - zarówno w trybie normalnym jak i power. Ktoś przeżył na forum coś takiego? :D

Tzn. - nie wiem, czy  to problem, czy TTTM - czy się przyzwyczaiłem do szybkości CVT w OBKu ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...