Skocz do zawartości

Problemy ze skrzynią w Foresterze S-turbo 2000


KrysNMD

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

dosyć niedawno kupiłem Forestera S-turbo z 2000r. Podczas kupna wydawało się, że nie będzie z nim w najbliższym czasie żadnych problemów, ale jednak...

 

Wydaje mi się, że coś jest nie tak ze skrzynią biegów, mianowicie:

 

-po przejściu z pozycji P lub R na pozycję D, a następnie puszczeniu hamulca auto powinno zacząć się toczyć, lecz niestety się nie toczy. Pomału wciskam gaz, obroty rosną i po chwili dopiero wskakuje bieg i rusza, czasami potrafi szarpnąć. Kiedy jest nachylenie to po puszczeniu hamulca auto zaczyna się cofać do momemtu aż nie wskoczy bieg co wymuszone jest dodaniem gazu. Jeżeli natomiast już jadąc na pozycji D, zatrzymam samochód i chce ruszyć jeszcze raz bez zmian pozycji skrzyni biegów, to na pałskim ten problem się nie pojawia lecz pod górkę również zaczyna się cofać.

 

Zapala się też raz na jakiś czas kontrolka CHECK ENGINE.

 

Jestem nowy na forum i szczerze nie bardzo znam się na mechanice samochodowej. Wiem, że część z Was jest w tym bardzo dobra, może ktoś już miał taki problem i jest w stanie mi pomóc, a może polecić jakiś warsztat w okolicy Mrągowa.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź, czy w ogóle jest tam tyle oleju ile trzeba. Wygląda mi na to, że jest za mały poziom. Olej mierzysz na rozgrzanej skrzyni, przy włączonym silniku i po ówczesnym przerzuceniu wajchy PRND i z powrotem.

Oczywiście na równej powierzchni. Bagnet mniej więcej poniżej pompy hamulcowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg 230 tys. Olej mieści się w normie, jest na środku pomiędzy min a max. Sprzedający mówił, że nie zmieniał oleju po kupnie ponieważ był w porządku a przejechał nim tylko 10 tys. Poradzicie jaki olej najlepiej wlać?

Edytowane przez KrysNMD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Mam podobny problem w S Turbo z 99 roku, 180 tys przejechane, tysiac km temu wymieniłem olej w skrzyni i nie ustąpiło. Mój ma coś takeigo raz na dwa dni. Martwi mnie to bardzo mimo, że robi się to sporadycznie i na krótką chwile. Podobno to zwiastun remontu skrzyni. Jak podłącze do kompa to napisze co za błąd mi wyskakuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Chyba zbyt długo zwlekałem z napisaniem posta, ale wychodzę z założenia, że lepiej późno niż wcale.
 

Wymieniłem filtr i olej w skrzyni, problem zniknął. Nie miałem możliwości zrobienia dynamicznej wymiany oleju, więc spuściłem tyle ile się dało (6,5l) i tyle samo dolałem. W ciągu 2 tygodni od wymiany jeszcze z 3 razy pojawił się taki problem, a od ponad pół roku jeździ bez zarzutów. Wszystkim bardzo dziękuję za pomoc.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Odkopię - w skrzyni AT Sturbo 98 wymieniony olej. Na zimno, noga na hamulcu, przesuwam z P na D. Około sekundy potrzeba na szarpnięcie. Skrzynia zmienia biegi bardzo płynnie - zarówno w trybie normalnym jak i power. Ktoś przeżył na forum coś takiego? :D

Tzn. - nie wiem, czy  to problem, czy TTTM - czy się przyzwyczaiłem do szybkości CVT w OBKu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...