SebastianZ1 Opublikowano 5 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2006 Witam, Jako, że jestem nowym użytkownikiem Subarynki, będe potrzebował waszych wskazówek. Wczoraj na trasie po ok. 100km zapaliła sie kontrolka CHECK ENGINE. Wcześniej przejechałem nowo-nabytym autem ok. 500km i wszystko grało. No a wczoraj... Hmmm. Temperatura silnika była ok. Olej zmieniony 4dni temu (jest go odrobinka za dużo-może 1mm powyżej max.). Oleju nie bierze ani grama-był na analizie i było perfect. Natychmiast zatrzymałem autko na poboczu. Po ok. 15sek silnik zgasł (w zasadzie tak chyba powinno być). Po ponownym odpaleniu wszystko ok. Lapka zgasła. Żadnych niepokojących odgłosów. Sytuacja powtórzyła się raz jeszcze za ok. 20min. Potem przez następną godzinę było już OK. Nadmienię, że parę godzin wcześniej dotankowałem ok. 20litrów Vpower 95 do będącego wcześniej w baku Vpower Racing 99+. Także przed samym wyjazdem czyściłem silnik. Nic konkretnego. Ogólna kosmetyka plastików pod maską i czyszczenie kolektora jakimś dość agresywnym środkiem w sprayu. Uważałem żeby nie zapaskudzić nim żadnych plastików i przewodów. Na koniec obficie mokrą szmatą spłukałem to dziadostwo z żeberek boksera. Ale o żadnym myciu pod ciśnieniem czy innym prysznicu nie było mowy. Czy mimo wszysko mogłem coś wrażliwego zamoczyć? A może to już lambda daje o sobie znać? Przebieg to 113kkm. Co o tym myślicie? PS. Wspominacie coś o kodach. Jak moge odczytać kod pojawiającego się błędu? Kontrolka CHECK nie migała, tylko świeciła się cały czas, aż do zgaszenia silnika. Seb@ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 5 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2006 Wspominacie coś o kodach. Jak moge odczytać kod pojawiającego się błędu? Bylo juz 6362902773 razy.Poszukaj w archiwum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tofik Opublikowano 5 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2006 komancz, nie policzyłeś dokładnie ... było 6362902774 razy A tak poważniej, polecam dział z manualami możesz skorzystać dla rocznika 98 będzie to samo. Jest tabelka z opisem kodów oraz przepis użycia wtyczek. Żeby odczytać kody błędów w trybie read należy połączyć dwie białe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWIATEK Opublikowano 5 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2006 SebastianZ1, Co prawda moja jest MY96 ale ja tym durnym checkiem przestałem się przejmować. Po zatankowaniu innego paliwa normalna sprawa, że się pali (dla mnie). A na przyszłość jak Ci się zapali to wścisnij sprzęgło w 99% przypadków pomaga, lampka gaśnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 6 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2006 Dodam tylko, że w temacie nic się nie zmieniło - w moim STI MY'06 w miarę regularnie, przy okazji kombinacji: tankowanie + ostrzejsza jazda po zakrętach albo pustawy bak + ostrzejsza jazda na zakrętach, mam co jakiś czas check engine. Jak wspominał kiedyś ALEX - po pięciu włączeniach i wyłączeniach samochodu, check engine sam gaśnie. Na początku panikowałem, teraz przyjmuję check engine za normę 8). A - żeby nie było wątpliwości: evo też cierpi na tę przypadłość (sam widziałem), choć z tego, co wiem, troszkę rzadziej mu sie zapala CEL. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALEX Opublikowano 6 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2006 Na początku panikowałem, teraz przyjmuję check engine za normę . Przemeq. Sprawdzałeś kod błędu w swoim bolidzie?Masz jakies mody (dotyczące wydechu, silnika, elektroniki, itp)? Oj,chyba inwestycja w kabelek szybko mi sie wróci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 6 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2006 Przemeq. Sprawdzałeś kod błędu w swoim bolidzie?Masz jakies mody (dotyczące wydechu, silnika, elektroniki, itp)? Modów - zero z dziedziny dających CEL. Z rzeczy mogących mieć TEORETYCZNIE jakiś tam wpływ na CEL mam końcówkę H&S, płytę pod silnikiem (-> temp), zegary (-> 'inwazyjna' instalacja). Ale prawdopodobieństwo, że dają CEL jest bardzo niskie. Jak pojechałem do serwisu po pierwszym CEL na odczytanie kodu błędu, wyszło, że jest coś nie tak ze składem mieszanki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWIATEK Opublikowano 6 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2006 wyszło, że jest coś nie tak ze składem mieszanki. Jak mi się zapalił pierwszy raz w panice zadzwoniłem do Janka i usłyszałem dokładnie tą samą diagnozę. A z tym sprzęgłem to działa. WMorderator podpowiedział. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 6 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2006 A z tym sprzęgłem to działa. WMorderator podpowiedział. A kiedy je trzeba wcisnąć, żeby ten trick zadziałał? Bo wiesz - ja, jak jeżdżę samochodem, to wciskam czasem sprzęgło (jak nie zapomnę ) i jakoś nie gaśnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 6 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2006 Przemeq, to raczej u CIebie nie zadziała bo to inny CEL jakby się wam zapala. W starszych GT po prostu jak zobaczysz check to podczas jazdy wciskasz sprzegło i pozwalasz obrotom spać do zera i gaśnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek12 Opublikowano 7 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2006 Mi też się zapalał Check ,denerwowała mnie czerwona lampka ,wymieniłem czujnik spalania stukowego i jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wil3 Opublikowano 7 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2006 to dodam tylko, ze w automacie (przynajmniej moim) check sie zapala po zmianie paliwa lub gdy jest ono na wykonczeniu. zazwyczaj wystarczy wcisnac do dechy, podciagnac obroty do 5000 i jest ok ;-) tez sie przestalem przejmowac, aczkolwiek za pierwszym razem sie niezle spocilem i prawie awaryjnie hamowalem EDIT-> i czasem, ale to bardzo rzadko, po przelaczeniu sie z LPG na benzyne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWIATEK Opublikowano 7 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2006 Przemeq, to raczej u CIebie nie zadziała bo to inny CEL jakby się wam zapala. W starszych GT po prostu jak zobaczysz check to podczas jazdy wciskasz sprzegło i pozwalasz obrotom spać do zera i gaśnie. Kubuś trochę przesadziłeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 7 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2006 KWIATEK, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 8 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2006 Dla Kuby te około 1000 obrotów, gdy jest na jałowym biegu, jest równoznaczne z zerem 8). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 9 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2006 Przemeq, to raczej u CIebie nie zadziała bo to inny CEL jakby się wam zapala. W starszych GT po prostu jak zobaczysz check to podczas jazdy wciskasz sprzegło i pozwalasz obrotom spać do zera i gaśnie. no wlasnie, wyjechalem od Janka (robil tez reset kompa) i zapalil mi sie check na trasie torunskiej wiec w panice wyhamowalem i zgasl, Janek poweidzial zeby sie nie stresowac, wiec sie nie stresuje, najprawdopodobniej sonda lambda cos dogorywa i juz. jak obroty spadna do wolnych wtedy gasnie. jezdze na 98 okt ale moze to wlasnie o aliwko chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xbike Opublikowano 10 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2006 jak obroty spadna do wolnych wtedy gasnie. masz BOV-a?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 10 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2006 ano mam Xbike, wrzuc mi kom do siebie na PW bo mam do Ciebie biznesa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xbike Opublikowano 11 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2006 To odłącz od BOVA przewód podciśnieniowy, zaślep go śrubką i zobacz czy dalej gaśnie. Moze się po prostu nie domyka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 11 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2006 jutro jade do Janka to tam srubokretem pogrzebie mlotkiem stuknie i bedzie dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 11 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2006 adamusmax, zapomnałes dodać że parę razy bluźnie przy okazji i nakrzyczy na Kiszkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 11 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2006 " Kiszka, piiii gdzie pochowales piiiii narzedzia, pii wszystkie zmowu piiii pozabierales piiii" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 11 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2006 adamusmax, ehhh Dżanek... jak go nie lubić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 12 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2006 Az - no wlasnie bede dzisiaj u niego z Ruda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 12 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2006 bede dzisiaj u niego z Ruda Może i ja zajrzę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi