SebastianZ1 Posted June 5, 2006 Share Posted June 5, 2006 Witam, Jako, że jestem nowym użytkownikiem Subarynki, będe potrzebował waszych wskazówek. Wczoraj na trasie po ok. 100km zapaliła sie kontrolka CHECK ENGINE. Wcześniej przejechałem nowo-nabytym autem ok. 500km i wszystko grało. No a wczoraj... Hmmm. Temperatura silnika była ok. Olej zmieniony 4dni temu (jest go odrobinka za dużo-może 1mm powyżej max.). Oleju nie bierze ani grama-był na analizie i było perfect. Natychmiast zatrzymałem autko na poboczu. Po ok. 15sek silnik zgasł (w zasadzie tak chyba powinno być). Po ponownym odpaleniu wszystko ok. Lapka zgasła. Żadnych niepokojących odgłosów. Sytuacja powtórzyła się raz jeszcze za ok. 20min. Potem przez następną godzinę było już OK. Nadmienię, że parę godzin wcześniej dotankowałem ok. 20litrów Vpower 95 do będącego wcześniej w baku Vpower Racing 99+. Także przed samym wyjazdem czyściłem silnik. Nic konkretnego. Ogólna kosmetyka plastików pod maską i czyszczenie kolektora jakimś dość agresywnym środkiem w sprayu. Uważałem żeby nie zapaskudzić nim żadnych plastików i przewodów. Na koniec obficie mokrą szmatą spłukałem to dziadostwo z żeberek boksera. Ale o żadnym myciu pod ciśnieniem czy innym prysznicu nie było mowy. Czy mimo wszysko mogłem coś wrażliwego zamoczyć? A może to już lambda daje o sobie znać? Przebieg to 113kkm. Co o tym myślicie? PS. Wspominacie coś o kodach. Jak moge odczytać kod pojawiającego się błędu? Kontrolka CHECK nie migała, tylko świeciła się cały czas, aż do zgaszenia silnika. Seb@ Link to comment Share on other sites More sharing options...
komancz Posted June 5, 2006 Share Posted June 5, 2006 Wspominacie coś o kodach. Jak moge odczytać kod pojawiającego się błędu? Bylo juz 6362902773 razy.Poszukaj w archiwum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tofik Posted June 5, 2006 Share Posted June 5, 2006 komancz, nie policzyłeś dokładnie ... było 6362902774 razy A tak poważniej, polecam dział z manualami możesz skorzystać dla rocznika 98 będzie to samo. Jest tabelka z opisem kodów oraz przepis użycia wtyczek. Żeby odczytać kody błędów w trybie read należy połączyć dwie białe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KWIATEK Posted June 5, 2006 Share Posted June 5, 2006 SebastianZ1, Co prawda moja jest MY96 ale ja tym durnym checkiem przestałem się przejmować. Po zatankowaniu innego paliwa normalna sprawa, że się pali (dla mnie). A na przyszłość jak Ci się zapali to wścisnij sprzęgło w 99% przypadków pomaga, lampka gaśnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted June 6, 2006 Share Posted June 6, 2006 Dodam tylko, że w temacie nic się nie zmieniło - w moim STI MY'06 w miarę regularnie, przy okazji kombinacji: tankowanie + ostrzejsza jazda po zakrętach albo pustawy bak + ostrzejsza jazda na zakrętach, mam co jakiś czas check engine. Jak wspominał kiedyś ALEX - po pięciu włączeniach i wyłączeniach samochodu, check engine sam gaśnie. Na początku panikowałem, teraz przyjmuję check engine za normę 8). A - żeby nie było wątpliwości: evo też cierpi na tę przypadłość (sam widziałem), choć z tego, co wiem, troszkę rzadziej mu sie zapala CEL. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ALEX Posted June 6, 2006 Share Posted June 6, 2006 Na początku panikowałem, teraz przyjmuję check engine za normę . Przemeq. Sprawdzałeś kod błędu w swoim bolidzie?Masz jakies mody (dotyczące wydechu, silnika, elektroniki, itp)? Oj,chyba inwestycja w kabelek szybko mi sie wróci Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted June 6, 2006 Share Posted June 6, 2006 Przemeq. Sprawdzałeś kod błędu w swoim bolidzie?Masz jakies mody (dotyczące wydechu, silnika, elektroniki, itp)? Modów - zero z dziedziny dających CEL. Z rzeczy mogących mieć TEORETYCZNIE jakiś tam wpływ na CEL mam końcówkę H&S, płytę pod silnikiem (-> temp), zegary (-> 'inwazyjna' instalacja). Ale prawdopodobieństwo, że dają CEL jest bardzo niskie. Jak pojechałem do serwisu po pierwszym CEL na odczytanie kodu błędu, wyszło, że jest coś nie tak ze składem mieszanki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KWIATEK Posted June 6, 2006 Share Posted June 6, 2006 wyszło, że jest coś nie tak ze składem mieszanki. Jak mi się zapalił pierwszy raz w panice zadzwoniłem do Janka i usłyszałem dokładnie tą samą diagnozę. A z tym sprzęgłem to działa. WMorderator podpowiedział. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted June 6, 2006 Share Posted June 6, 2006 A z tym sprzęgłem to działa. WMorderator podpowiedział. A kiedy je trzeba wcisnąć, żeby ten trick zadziałał? Bo wiesz - ja, jak jeżdżę samochodem, to wciskam czasem sprzęgło (jak nie zapomnę ) i jakoś nie gaśnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted June 6, 2006 Share Posted June 6, 2006 Przemeq, to raczej u CIebie nie zadziała bo to inny CEL jakby się wam zapala. W starszych GT po prostu jak zobaczysz check to podczas jazdy wciskasz sprzegło i pozwalasz obrotom spać do zera i gaśnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomek12 Posted June 7, 2006 Share Posted June 7, 2006 Mi też się zapalał Check ,denerwowała mnie czerwona lampka ,wymieniłem czujnik spalania stukowego i jest ok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wil3 Posted June 7, 2006 Share Posted June 7, 2006 to dodam tylko, ze w automacie (przynajmniej moim) check sie zapala po zmianie paliwa lub gdy jest ono na wykonczeniu. zazwyczaj wystarczy wcisnac do dechy, podciagnac obroty do 5000 i jest ok ;-) tez sie przestalem przejmowac, aczkolwiek za pierwszym razem sie niezle spocilem i prawie awaryjnie hamowalem EDIT-> i czasem, ale to bardzo rzadko, po przelaczeniu sie z LPG na benzyne Link to comment Share on other sites More sharing options...
KWIATEK Posted June 7, 2006 Share Posted June 7, 2006 Przemeq, to raczej u CIebie nie zadziała bo to inny CEL jakby się wam zapala. W starszych GT po prostu jak zobaczysz check to podczas jazdy wciskasz sprzegło i pozwalasz obrotom spać do zera i gaśnie. Kubuś trochę przesadziłeś Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted June 7, 2006 Share Posted June 7, 2006 KWIATEK, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted June 8, 2006 Share Posted June 8, 2006 Dla Kuby te około 1000 obrotów, gdy jest na jałowym biegu, jest równoznaczne z zerem 8). Link to comment Share on other sites More sharing options...
adamusmax Posted June 9, 2006 Share Posted June 9, 2006 Przemeq, to raczej u CIebie nie zadziała bo to inny CEL jakby się wam zapala. W starszych GT po prostu jak zobaczysz check to podczas jazdy wciskasz sprzegło i pozwalasz obrotom spać do zera i gaśnie. no wlasnie, wyjechalem od Janka (robil tez reset kompa) i zapalil mi sie check na trasie torunskiej wiec w panice wyhamowalem i zgasl, Janek poweidzial zeby sie nie stresowac, wiec sie nie stresuje, najprawdopodobniej sonda lambda cos dogorywa i juz. jak obroty spadna do wolnych wtedy gasnie. jezdze na 98 okt ale moze to wlasnie o aliwko chodzi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xbike Posted June 10, 2006 Share Posted June 10, 2006 jak obroty spadna do wolnych wtedy gasnie. masz BOV-a?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
adamusmax Posted June 10, 2006 Share Posted June 10, 2006 ano mam Xbike, wrzuc mi kom do siebie na PW bo mam do Ciebie biznesa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xbike Posted June 11, 2006 Share Posted June 11, 2006 To odłącz od BOVA przewód podciśnieniowy, zaślep go śrubką i zobacz czy dalej gaśnie. Moze się po prostu nie domyka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
adamusmax Posted June 11, 2006 Share Posted June 11, 2006 jutro jade do Janka to tam srubokretem pogrzebie mlotkiem stuknie i bedzie dobrze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted June 11, 2006 Share Posted June 11, 2006 adamusmax, zapomnałes dodać że parę razy bluźnie przy okazji i nakrzyczy na Kiszkę Link to comment Share on other sites More sharing options...
adamusmax Posted June 11, 2006 Share Posted June 11, 2006 " Kiszka, piiii gdzie pochowales piiiii narzedzia, pii wszystkie zmowu piiii pozabierales piiii" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted June 11, 2006 Share Posted June 11, 2006 adamusmax, ehhh Dżanek... jak go nie lubić? Link to comment Share on other sites More sharing options...
adamusmax Posted June 12, 2006 Share Posted June 12, 2006 Az - no wlasnie bede dzisiaj u niego z Ruda Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted June 12, 2006 Share Posted June 12, 2006 bede dzisiaj u niego z Ruda Może i ja zajrzę... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts