555marcin Opublikowano 26 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2020 Z wielosozonami miałem raz styczność ale abstrahując, może rozważ 215/60/17? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 26 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2020 2 godziny temu, Garibaldi napisał: Jest sporo tematów o oponach ale niewiele o całorocznych Tu jest wątek o całorocznych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radix99 Opublikowano 26 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2020 Zajrzyj jeszcze na testy: https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/tests/reifen/ganzjahresreifen/175-65-r14t/alle-testergebnisse/ Co prawda zupełnie inny rozmiar, ale przeanalizowanie tabelki, a zwłaszcza wyników w poszczególnych konkurencjach, pomoże Ci w wyborze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 26 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2020 17 minut temu, radix99 napisał: Co prawda zupełnie inny rozmiar, ale przeanalizowanie tabelki, a zwłaszcza wyników w poszczególnych konkurencjach, pomoże Ci w wyborze. kompletnie nie pomoże, przenoszenie wyników z R14 na R17 jest kompletnie bez sensu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 26 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2020 46 minut temu, ozarek napisał: kompletnie nie pomoże, przenoszenie wyników z R14 na R17 jest kompletnie bez sensu Rozmair zmienia zachowanie opony i jej zdolności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 27 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2020 (edytowane) 13 godzin temu, Garibaldi napisał: Dzień Dobry Jest sporo tematów o oponach ale niewiele o całorocznych. Mój styl jazdy 90% miasto (zakorkowane) 10% wyjazd nad morze i wyjazd w góry. W sumie przez 5 lat przejechane 45k km. Zimówki po zimie poszły na utylizację a letnie już się kończą (oryginalne). Jako że przed subaru zawsze miałem całoroczne (vectra, corsa) to i teraz chyba wrócę do tego rozwiązania. Mam na oku: (subaru xv 2.0 benzyna, automat) Vredestein Quatrac PRO 225/55 R17 101 Y XL, FSL Michelin CrossClimate+ 225/55 R17 101 W XL Bridgestone Weather Control A005 225/55 R17 101 W XL Goodyear Vector 4Seasons G2 225/55 R17 97 V MFS Ktoś coś może w tym temacie doradzić ? Pozdrawiam mieszkasz w małopolsce gdzie zima potrafi uprzykrzyć jazdę autem. Jeżeli uparłeś się już na całoroczne to szukaj takich które mają oznaczenie 3PMSF np wyżej wymienione nokiany weatherproof lub Vredestein Quatrac PRO. Widziałem jak ten nokian radzi sobie na śniegu w aucie z napędem na 1 oś - praktycznie jak zimówka. Nie wiem jak radzi sobie latem ale tutejsi użytkownicy chwalą . Edytowane 27 Czerwca 2020 przez Karas 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 27 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2020 13 godzin temu, mechanik napisał: Rozmair zmienia zachowanie opony i jej zdolności. no dokładnie o to mi chodzi, dlatego wybieranie opon R17 na podstawie wyników testu R14 jest kompletnym absurdem. Czasami wręcz występuje różnica w rzeźbie bieżnika pomiędzy rozmiarami wewnątrz tej samej linii modelowej. 4 godziny temu, Karas napisał: mieszkasz w małopolsce gdzie zima potrafi uprzykrzyć jazdę autem. w obrębie jazdy miejskiej nie ma większego znaczenia czy to jest Kraków, Katowice, Wrocław czy Warszawa. Jak sypnie ostro śniegiem to bezwładność służb jest zbliżona. Generalnie jeżeli ktoś kręci się wokół komina to opony całoroczne są bardzo rozsądnym wyjściem. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radix99 Opublikowano 27 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2020 Przecież napisałem (chyba wyraźnie): "...Co prawda zupełnie inny rozmiar, ale przeanalizowanie tabelki, a zwłaszcza wyników w poszczególnych konkurencjach, pomoże Ci w wyborze. ..." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 27 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2020 18 godzin temu, Garibaldi napisał: Michelin CrossClimate+ w fabryce nasz flociarz zamowil je do passatow bo wyliczyl ze bedzie taniej faktycznie opony ok ale szybko znika bieznik i juz nie bylo tak rewelacyjnie na sliskim zaczelo sie jojczenie i o ile wiem wrocili do klasyki zimowe/letnie tapatalked Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 27 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2020 16 minut temu, OBK CVT napisał: w fabryce nasz flociarz zamowil je do passatow bo wyliczyl ze bedzie taniej faktycznie opony ok ale szybko znika bieznik i juz nie bylo tak rewelacyjnie na sliskim zaczelo sie jojczenie i o ile wiem wrocili do klasyki zimowe/letnie tapatalked Mam wielosezonowe opony i zachowują się zimą świetnie. Byliśmy i w bardzo śnieżną zimę w górach i w upały na Bałkanach. Mega opony, jestem pod wrażeniem uniwersalności. Tyle, że jeżeli używa się jednego kompletu opon zamiast dwóch to oczywistym powinien być fakt iż zużycie będzie szybsze. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 27 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2020 1 minutę temu, mechanik napisał: Mega opony, jestem pod wrażeniem uniwersalności. moze podaj marke to pomozesz w wyborze innym 3 minuty temu, mechanik napisał: fakt iż zużycie będzie szybsze. ten konkretny model ktory podalem wycofano po ok 30tys przebiegu (moge to po niedzieli sprawdzic) auta to przednionapedowe passaty w wiekszosci diesle 1.6 nie mam powodu zeby nie wierzyc flociarzowi, przez kilka lat widzialem jak pracuje tapatalked Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 27 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2020 8 minut temu, OBK CVT napisał: nie mam powodu zeby nie wierzyc flociarzowi, przez kilka lat widzialem jak pracuje Mnie chodzi o zwykły rachunek matematyczny. Jeśli robię rocznie 35 tys kilometrów na jednych oponach zużyją się szybciej niż gdy zmieniam dwa razy do roku i każde zrobią 17000km Ja używam AT, rozmiar i przeznaczenie raczej nie dla Subaru. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 27 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2020 58 minut temu, OBK CVT napisał: ten konkretny model ktory podalem wycofano po ok 30tys przebiegu (moge to po niedzieli sprawdzic) auta to przednionapedowe passaty w wiekszosci diesle 1.6 nie mam powodu zeby nie wierzyc flociarzowi, przez kilka lat widzialem jak pracuje jakoś mnie to wcale nie dziwi, służbowymi autami robi się duże przebiegi i nikt nie jeździ delikatnie - szczególnie latem. To nie jest target pod całoroczne opony, bez względu na to co komuś wyszło w tabelkach. Żywotność kompletu dobrych sezonowych opon to jest ok 50-60kkm, wielosezonowe traktowane normalnie będą miały ok 40-50kkm, bo jednak latem szybciej się zużywają. Dodatkowo po ok 4latach zaczynają tracić parametry, ale przy przebiegach na poziomie 10-15kkm/rok to się ładnie zbiega ze zużyciem. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szürkebarát Opublikowano 28 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2020 W dniu 27.06.2020 o 15:09, ozarek napisał: W dniu 27.06.2020 o 14:04, OBK CVT napisał: ten konkretny model ktory podalem wycofano po ok 30tys przebiegu (moge to po niedzieli sprawdzic) auta to przednionapedowe passaty w wiekszosci diesle 1.6 nie mam powodu zeby nie wierzyc flociarzowi, przez kilka lat widzialem jak pracuje jakoś mnie to wcale nie dziwi, służbowymi autami robi się duże przebiegi i nikt nie jeździ delikatnie - szczególnie latem. To nie jest target pod całoroczne opony, bez względu na to co komuś wyszło w tabelkach. Żywotność kompletu dobrych sezonowych opon to jest ok 50-60kkm, wielosezonowe traktowane normalnie będą miały ok 40-50kkm, bo jednak latem szybciej się zużywają. Dodatkowo po ok 4latach zaczynają tracić parametry, ale przy przebiegach na poziomie 10-15kkm/rok to się ładnie zbiega ze zużyciem. Może "flociarz" został tak przyciśnięty przez swojego szefa i może z sugestią, że te wielosezonowe kupił? Skoro flociarz to w korpo, takiej czy innej, tam takie myki są na na porządku dziennym. Zużycie opony jakie będzie takie będzie ale odpadają rocznie dwie wizyty w warsztacie i koszt przechowywania opon. Excell to wszystko przeliczy Na moich Nokianach WatherProof właśnie zanika cyferka 8, po jakichś ~20 kkm. Fajny ten patent, podoba mi się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 28 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2020 40 minut temu, Szürkebarát napisał: Zużycie opony jakie będzie takie będzie ale odpadają rocznie dwie wizyty w warsztacie i koszt przechowywania opon. Excell to wszystko przeliczy Jest jeszcze jeden plus. Zmieniając opony na sezon na pewno kilka razy w roku spotkamy się z sytuacją w której założone opony są nieodpowiednie. Np w maju znienacka śnieg przez trzy dni. Czy też wysoka temp późną jesienią czy wczesną wiosną. Mając opony wielosezonowe nie ma takich problemów. 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szürkebarát Opublikowano 28 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2020 2 godziny temu, mechanik napisał: 3 godziny temu, Szürkebarát napisał: Zużycie opony jakie będzie takie będzie ale odpadają rocznie dwie wizyty w warsztacie i koszt przechowywania opon. Excell to wszystko przeliczy Jest jeszcze jeden plus. Zmieniając opony na sezon na pewno kilka razy w roku spotkamy się z sytuacją w której założone opony są nieodpowiednie. Np w maju znienacka śnieg przez trzy dni. Czy też wysoka temp późną jesienią czy wczesną wiosną. Mając opony wielosezonowe nie ma takich problemów. Czyżbym znalazł bratnią duszę? Bo zaczynam się obawiać, że lobby gumiarskie lada dzień wymyśli opony wiosenne i jesienne a "suweren" za pomocą swoich przedstawicieli to zatwierdzi. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 28 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2020 (edytowane) 3 godziny temu, mechanik napisał: Zmieniając opony na sezon na pewno kilka razy w roku spotkamy się z sytuacją w której założone opony są nieodpowiednie. Np w maju znienacka śnieg przez trzy dni. Czy też wysoka temp późną jesienią czy wczesną wiosną. Mając opony wielosezonowe nie ma takich problemów. to działa w 2 strony. Jak jest mocna zima czy jesteś w Chorwacji gdzie asfalt ma + 60st C+ wielosezonowa opona to kicha. To są opony uniwersalne a jak coś jest to wszystkiego to jest wiadomo jakie. W teren golf czy civic też się średnio nadaje...Po szuterku jeszcze pojedzie ale jak zaczyna sie błotko nie da rady. Oczywiście niektórzy śmigają na zimówkach latem i mówią że jeździ się znakomicie Edytowane 28 Czerwca 2020 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 28 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2020 Godzinę temu, Karas napisał: Jak jest mocna zima czy jesteś w Chorwacji gdzie asfalt ma + 60st C+ wielosezonowa opona to kicha. To są opony uniwersalne a jak coś jest to wszystkiego to jest wiadomo jakie. Byłem w Chorwacji, Czarnogórze i Albanii. Temperatury takie o jakich piszesz, jak dla mnie było bardzo w porządku. Wiadomo że te opony są kompromisem, jednak technika i technologia idą na przód i postęp jest duży moim zdaniem. Szczerze byłem przygotowany że dużo będę musiał tym oponom wybaczyć, a tym czasem duże pozytywnie zaskoczenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 28 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2020 (edytowane) różnica pojawia się w warunkach ekstremalnych typu nagłe hamowanie, jazda po okręgu na mokrym itp. W takich warunkach wielosezon wypada gorzej np na wyhamowanie potrzebuje kilka metrów dalej w szczególności na mokrym czy śniegu itp ale do ostrożnej jazdy powinny być ok. Imo jedynie gdzie wielosezon może wypasc lepiej to warunki typy pozna jesien jak np masz założone jeszcze letnie ale jak masz już zimówki to nie Edytowane 28 Czerwca 2020 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snuff Opublikowano 29 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2020 Moje Michelin CC SUV zaczynają trzeci sezon, mi pasują. Latem (w Chorwacji też) b.dobrze się zachowują...w końcu to letnie z atestem zimowym Na mokrym czy zimą ok (chociaż w Szczecinie ciężko to zimą nazwać), nie są głośne. Co do zużycia bieżnika nie będę się wypowiadał, bo robię małe przebiegi roczne...kręcę się wokół komina 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szürkebarát Opublikowano 29 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2020 10 godzin temu, Karas napisał: różnica pojawia się w warunkach ekstremalnych typu nagłe hamowanie, jazda po okręgu na mokrym itp. W takich warunkach wielosezon wypada gorzej np na wyhamowanie potrzebuje kilka metrów dalej Jeździłem jesienią w SJS na swoich Nokianach WeatherProof. Jedno auto było na oponach letnich pozostałe na oponach zimowych. To na letnich miało problemy podczas jazdy po okręgu czy podczas testu łosia, moje jeździło tak samo dobrze jak te na zimówkach. Podczas nagłego hamowania mój samochód zatrzymywał się tak samo skutecznie jak pozostałe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 29 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2020 19 godzin temu, Szürkebarát napisał: Może "flociarz" został tak przyciśnięty przez swojego szefa i może z sugestią, że te wielosezonowe kupił? Skoro flociarz to w korpo, takiej czy innej, tam takie myki są na na porządku dziennym. Zużycie opony jakie będzie takie będzie ale odpadają rocznie dwie wizyty w warsztacie i koszt przechowywania opon. Excell to wszystko przeliczy no właśnie to jest kwestia excella, znam kilku flociarzy i tam podstawą jest koszt, nawet jak coś w dłuższej perspektywie wydaje się bez sensu. Ich obliczenia obejmują najczęściej 3 lata, a potem auto może się nawet rozsypać - dosłownie taki tekst mi kiedyś jeden powiedział jak montowali LPG do fordów albo toyot ( nie pamiętam). Oszczędność na paliwie była taka, że ich to nie interesowało w ogólnym rozrachunku. Tyle tylko, że przy tych oponach to się nie sprawdzi wg mnie, one za szybko się zużyją i w efekcie nic z tych oszczędności nie zostanie. Pamiętaj też, że koszty przechowywania czy przekładek giną w odliczeniach, prawdziwym kosztem we flotach jest tylko czas. 19 godzin temu, Szürkebarát napisał: Na moich Nokianach WatherProof właśnie zanika cyferka 8, po jakichś ~20 kkm. Fajny ten patent, podoba mi się. bardzo fajny wynik. Już trochę o nich dobrego słyszałem, ale ten poziom zużycia jest zaskakująco niski. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 29 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2020 40 minut temu, ozarek napisał: ale ten poziom zużycia jest zaskakująco niski. Ostatnio czytałem artykuł o oponach całorocznych, starający się też wskazać, że stare powiedzenie: 15 godzin temu, Karas napisał: To są opony uniwersalne a jak coś jest to wszystkiego to jest wiadomo jakie. nieco straciło na aktualności. Oczywiście opony te dalej są kompromisem, ale jak ktoś jeździ wokół komina, albo nie jest agresywnie jeżdżącym kierowcą - to jak najbardziej są OK. Ogólnie agresywna jazda powoduje szybsze zużycie bieżnika w oponach całorocznych niż sezonowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szürkebarát Opublikowano 29 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2020 (edytowane) 8 godzin temu, ozarek napisał: W dniu 28.06.2020 o 16:18, Szürkebarát napisał: Na moich Nokianach WatherProof właśnie zanika cyferka 8, po jakichś ~20 kkm. Fajny ten patent, podoba mi się. bardzo fajny wynik. Już trochę o nich dobrego słyszałem, ale ten poziom zużycia jest zaskakująco niski. Może tak się dzieje bo zacząłem na nich jeździć jesienią, w październiku chyba, gdy już nie było gorąco? I tak się złożyło, że tego lata też zbyt wiele na nich nie pojeżdżę. A jeśli chodzi o agresywną jazdę to wystarczy mi oglądanie na drodze innych agresorów. "Agresja zero!", że zacytuję Albercika. Z resztą, co tu można poagresorować z fb16 pod maską? Edytowane 29 Czerwca 2020 przez Szürkebarát 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
poziom Opublikowano 29 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2020 W dniu 24.06.2020 o 21:27, Danko napisał: Pochwal się, jak się jeździ Dziś założone więc na razie nie mam za wiele do napisania :). Pierwsze wrażenie: wydaje sie, że trzymają lepiej na zakrętach niż zużyte GY Vector 4Season (I generacja). No ale tak raczej być powinno, skoro tamte nadawały się do wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się