Jump to content
bbulet

Opony całoroczne - Opinie

Recommended Posts

3 minuty temu, ewemarkam napisał:

W jakim rozmiarze? Bo to jednak istotne.

 

195/50/15

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jeździłem na 225/40/18 i nie miałem problemu ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam drugi sezon Micheliny Crossclimate i innych nie chce. Bardzo przewidywalne rzekłbym, na mokrym również


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pod względem technicznym wiele się zmieniło,  to już nie te czasy.  Jak ktoś robi bardzo mało kilometrów rocznie to jest to idealne rozwiązanie.  

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minuty temu, abecer napisał:

Ja jeździłem na 225/40/18 i nie miałem problemu ;)

W sensie z Fuldą?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, rosaskc napisał:

W sensie z Fuldą?

 Kleber Quadraxer.  Sprawdzone w mieście i poza miastem.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja teraz mam 2 zestawy, ale oryginalnie auto było na całorocznych Vredestein Quatrac 3. Akurat w 2011 r. była zima z mrozami -30C trzymającymi parę tyg, a w zimie 2012 spadł śnieg po pas - nigdy nie zawiodły. Z minusów to głównie że szybko się zużywały i były bardzo głośne na mokrym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

My w ubiegłym roku w firmie zdecydowaliśmy się założyć opony wielosezonowe w 2 samochodach. Zakładaliśmy, że posłużą 4 sezony (zima/lato/zima/lato). Decyzja zapadła po zauważeniu na jakich oponach jeżdżą auta w dużych wypożyczalniach samochodów (głównie tych na lotniskach). Tam 80% aut ma założone wielosezonówki.  Nasze podsumowanie po 2 sezonach poniżej (należy mieć na uwadze również fakt, że to auta firmowe ... wszyscy mają raczej ciężką nogę) : 

 

  • Goodyear VECTOR 4SEASONS G2    w samochodzie Citroen C4 Grand Picasso (duże, ciężkie auto). Zwykle jeżdżone w 4 osoby. Czasem w 7 ;)  Obecnie ~30-35tys przebiegu na tych oponach. Sporo w mieście, sporo na autostradach. Pierwsza zima wszystko OK. Lato OK, ale już widać zużycie na przednich oponach. W deszczu przy dynamicznej jeździe czuć, że gorzej trzymają. Zdarza się, że ABS włącza się przy hamowaniu. Opony przewidywalne, choć obawiam się ich 3 sezonu (nadchodząca zima) i okresu przejściowego zima/lato. Chyba jednak do tak dużego samochodu jeżdżącego z 4 dorosłymi pasażerami to nie był najlepszy wybór. 
  • Nokian Weatherproof w samochodzie Skoda Fabia kombi. 25tys km przebiegu. Zwykle tylko z kierowcą. Jak do tej pory wszystko OK. Opony przewidywalne, nie widać oznak zużycia. na pewno wytrzymają kolejne 2 sezony (zima/lato) i kolejne 25tys km. 
     

 

Edited by Bros
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem, czy mieć pretensje do siebie o gorącą głowę przy zakupie, czy do Sprzedawcy, od którego kupiłem OBK na oponach z ... 2006 roku (w 2019). Wrzucam zdjęcie Geolandarów 215/55R17, może coś źle odczytuję.

 

Miałem kupić zimowe, bo myślałem, że mam letnie, ale teraz jestem zdecydowany na wielosezonowe. Jaki rozmiar polecacie, ten sam? I jakie opony, macie jakieś pozytywne doświadczenia z takim gatunkiem opon?

a.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minuty temu, Guliwer napisał:

jestem zdecydowany na wielosezonowe. Jaki rozmiar polecacie, ten sam? I jakie opony, macie jakieś pozytywne doświadczenia z takim gatunkiem opon?

Już mamy o takich oponach wątek, połączyłam :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, kriskristoffers napisał:

ile km rocznie pokonujesz?

Jeszcze nie wiem, ale ca. 8-10 kkm.

 

4 minuty temu, Aga napisał:

Już mamy o takich oponach wątek, połączyłam :)

THX.

Share this post


Link to post
Share on other sites
50 minut temu, Guliwer napisał:

Nie wiem, czy mieć pretensje do siebie o gorącą głowę przy zakupie, czy do Sprzedawcy, od którego kupiłem OBK na oponach z ... 2006 roku (w 2019).

 

Kupiłeś używany samochód, chłopina założył co miał, żeby jak najmniej stracić na samochodzie, nie zdziw się jak się okażę że aku ma kilkanaście lat i też dogorywa.

 

Co do wielosezonów, to zależy gdzie bedziesz używał tego samochodu, jak wokół komina w Krośnie czy Jaśle , po tym jak pługi już uporają się że śniegiem to jak najbardziej, ale jak będziesz myślał o wypadach w góry w czasie obfitych opadów śniegu, to może to średnio wyglądać.

Ja sam planuje do WRXa kupić wielosezony ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Michelin Cross Climate - sam mam takie i polecam, są b.dobre.., ale to oczywiście też kwestia portfela jakim dysponujesz. 

Jeżeli cena ma mniejsze znaczenie to super wybór.

Zwłaszcza przy małych przebiegach auta..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli kręcisz ponad 7kkm rocznie to odpuść wielosezon. Ja w OBK H6 miałem Nokiany 215/55 R17. Teraz do Forka na zimę też chyba Nokiany kupię, ale 215/60 R16. Polecam opony z parametrem XL wzmacniane, to nie będziesz peniał jak przytrzesz o krawężnik :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, lutek34 napisał:

Co do wielosezonów, to zależy gdzie bedziesz używał tego samochodu, jak wokół komina w Krośnie czy Jaśle , po tym jak pługi już uporają się że śniegiem to jak najbardziej, ale jak będziesz myślał o wypadach w góry w czasie obfitych opadów śniegu, to może to średnio wyglądać.

Tak, jak mówisz, w góry mamy FXT, ja muszę czymś do pracy jeździć. Nie wiem, czy kurczowo trzymać się 215/55R17, czy może 225?

 

Nie wiem, dlaczego MichelinCrossClimate+ i NokianWeatherProof są tylko XL.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, Guliwer napisał:

 

Nie wiem, dlaczego MichelinCrossClimate+ i NokianWeatherProof są tylko XL.

To akurat jest jedna z zalet..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Letnie opony Geolander, homologowane do mojego modelu i od nowości auta, 225/55/17

Zimowe Nokian 225/60/17, nic nie obciera od 5 sezonów.

Łączny przebieg 140 Mm

Zgodnie z tym kalkulatorem i dobrą praktyką: https://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/225/55r17/#

nie występuje dozwolony zamiennik 225/60/17.

Z racji iż oba komplety opon się kończą, planuję zakup wielosezonowych.

Czy mogę bez narażania się na negatywne konsekwencje (prawne lub inne) używać opon 225/60/17 ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od paru lat używam Michelin Cross Climate w Mercedesie (napęd na tył, słabe auto 122 KM, bez elektroniki, jeździ bokiem po śniegu przy lekkim dodaniu gazu w zakręcie :D), jak kupowałem Subaru to kupiłem ten sam model. Polecam. Jeżdżę ok. 20 tys. km / rok, mieszkam w górach.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, cewie napisał:

Letnie opony Geolander, homologowane do mojego modelu i od nowości auta, 225/55/17

Zimowe Nokian 225/60/17, nic nie obciera od 5 sezonów.

Łączny przebieg 140 Mm

Zgodnie z tym kalkulatorem i dobrą praktyką: https://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/225/55r17/#

nie występuje dozwolony zamiennik 225/60/17.

Z racji iż oba komplety opon się kończą, planuję zakup wielosezonowych.

Czy mogę bez narażania się na negatywne konsekwencje (prawne lub inne) używać opon 225/60/17 ?

 

 

Przypuszczam, ze zakladasz opony na te same felgi. Skoro musisz zmienic oba komplety, czemu wiec nie pozostaniesz przy oryginalnym rozmiarze 225/55/17? 

 

225 * 0,55 = 123,75 mm profilu opony. 

225 * 0,60 = 135,0 mm profilu opony. 

 

Roznica w wysokosci profilu 11,25 mm. Jesli te roznice pomnozysz razy dwa (gora i dol) to samo kolo na tej samej feldze jest juz 22,5 mm wyzsze od standardowego rozmiaru. 

 

Srednica kola dla 225/55/17 to: 

2(225 * 0,55) + 17*25,4 mm = 247,5 + 431,8 mm = 679,3 mm

 

Srednica kola dla 225/60/17 to: 

2(225 * 0,60) + 17 * 25,4 mm = 

270,0 + 431,8 = 701,8 mm

 

Roznica w srednicy 22,5 mm oznacza + 3,31 % w stosunku do opony wzorcowej.

22,5 / 679,3 * 100 = 3,31 %

 

Wedlug informacji na oponeo.pl za duzo. 

 

Oponeo.pl podaje dopuszczalne +1,5 % do - 2% od srednicy opony wzorcowej - standardowy, homologowany rozmiar). 

 

Pytanie, co stoi za zmiana rozmiaru i czy warto? 

 

 

Edited by Christoph

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Christoph

Mam dwa komplety kół: letnie na felgach od XV i zimowe na oryginalnych Forestera.

Fakt, lepiej się jeździ po asfalcie na oponie 225/55/17, ale zimowe w rozmiarze 225/60/17, dla moich potrzeb, to trochę jak AT:)

Dla wygody i uniwersalności chcę więc kupić opony wielosezonowe w rozmiarze moich zimowych.

Stąd pytanie o negatywne konsekwencje, bo mam świadomość lekkiej nielegalności takiej modyfikacji.

W planach też, podwyższenie auta o 2-3cm.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

W warunkach austriackich bylo by to bardzo nielegalne, do tego stopnia, ze nie dostalbys przegladu, a w razie wypadku powolany przez ubezpieczyciela rzeczoznawca zakwestionowalby legalnosc wyposazenia, a wiec bylaby to przyczyna do odmowy przejecia odpowiedzialnosci przez ubezpieczyciela. 

 

Jak jest w PL - nie mam pojecia, za dlugo siedze poza ojczyzna. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki wielkie, już mnie wyleczyłeś z nielegala.

Zdarzają mi się wyjazdy zagraniczne z Austrią włącznie.

Na szczęście nie zimą.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chciałbym tylko zauważyć, że gdy różnica w średnicy koła jest 2cm, a w promieniu 1cm, to auto będzie "stało" 1cm wyżej ;)

 

Co do Austrii czy Szwajcarii, to tam można nie przejść przeglądu za niewłaściwy kolor tulejek w zawieszeniu, więc... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

W Austrii nie chodzi o to, czy auto stoi wyzej, czy nizej (o dodatkowy centymetr), ale o to, czy opona/kolo odpowiada homologacyjnym badz uznanym/dopuszczonym prawem parametrom pojazdu. 

W Austrii z roku na rok rosna koszty napraw i odszkodowan powypadkowych (w tym odpowiedzialnosc ubezpieczyciela za dlugoterminowe skutki wypadku - leczenie, rehabilitacja, renta powypadkowa) stad stale rosna skladki ubezpieczen. Ubezpieczyciele szukaja oszczednosci lub zysku na kazdym szczegole, gdzie moga ograniczyc swoja odpowiedzialnosc, stad szukaja byle pretekstu, aby uniknac wyplaty badz pomniejszyc odszkodowanie, osadzajac np. wspolwine ze wzgledu na stan techniczny pojazdu, braki w wyposazeniu itd. 

Edited by Christoph

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...