tzd Opublikowano 7 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2013 Rozważam zamontowanie skrzynki z Forka N/A do mojego Forka Turbo. Chodzi głównie o reduktor i przełożenia, trochę lepsze do jazdy w terenie (pomysł zrodził się podczas subariady, gdy ja piłowałem auto na 1 i nie mogłem dobrać biegu do prędkości, a np Urabus spokojnie się toczył na zapiętym reduktorze ). Pytanie, czy ktoś wie z jakimi modyfikacjami by się to wiązało - sprzęgło, półosie, wał, dyfer? Wiem, że w nie-ASO w Warszawie coś takiego robili... i może ktoś wie coś więcej na ten temat np na bazie własnych doświadczeń?. (temat nie dotyczy tego, czy to ma sens - moc w moim Forku mogę sobie obniżyć, to nie problem, i dojść do parametrów +/- seria, chodzi o poprawę właściwości terenowych - prześwit już mam ;-) ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 7 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2013 Zapytaj Marasa - była taka opcja u mnie przy swapie silnika (zostawić z wolnossącego z reduktorem), ale zdecydowaliśmy jednak zmienić skrzynię ze względu na przełożenia - ta turbo jest znacznie przyjemniejsza na trasy/autostrady. Z pewnością musisz zadbać o dopasowanie przełożenia skrzyni i dyfra Wał zostaje, nie wiem jak z półosiami - długość będzie OK, ale nie mam pewności co do ilości zębów. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 pogadaj z Adamusmaxem - bo on jeździł takim forkiem zrobionym tam gdzie piszesz. Operacja wykonalna i podobno całkiem fajnie się sprawdza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beren Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 oo, dobre! to by było coś dla mnie (jakbymiał turbo ;p) Życzę powodzenia z modem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Basmanek Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 Też myślałem o tym i dowiadywałem sie kiedyś... trzeba wsadzić skrzynkę od obk 2,5 i wymienić sprzęgło. Skrzynia od forka NA nie wytrzyma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 (edytowane) a forek 2.5 us miał reduktor? pozdrawiam ciekawe jaką ma skrzynie http://allegro.pl/subaru-forester-2004-na-czesci-silnik-skrzynia-i3370427284.html no i czy skrzynia ej2.0 z wersji 158km nie da rady z turbo? no i jest, http://allegro.pl/skrzynia-biegow-subaru-forester-2-5-benzyna-2003r-i3351019776.html trzeba by trochę ponegocjować i była by ok aha, nie wiem czy ma reduktor... Edytowane 8 Lipca 2013 przez AdaSch Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 forek 2.5 n/a byl z reduktorem tylko w australii i to i tak byla rzadkosc. Reduktor z OBK ma inne przelozenie nik w forku, nie da sie jechac 'tak wolno' - zaslyszane podczas dlugich rumunskich rozmow przy ognisku od Dyrekcji ale i tak trzymam kciuki za projekt! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 8 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 jeśli łatwiej byłoby wsadzić skrzynię z OBK 2.5 z reduktorem, to nawet bym to łyknął - i tak byłoby lepiej w powolnej jeździe, niż mam teraz, a może i przełożenia "autostradowe" byłyby przyzwoite. tak czy inaczej mam na ten projekt trochę czasu, ale na następną przyszłoroczną Subariadę (wierzę, że do niej dojdzie) chciałbym jechać autem z reduktorem a skoro Forek zostaje u mnie jeszcze "na trochę"... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 9 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 No Aga to mi na autostradzie ładnie odjechała jak jechaliśmy na Plejady w tym roku, więc jak najbardziej tak skrzynia jest fajna Z tego co Dyrekcja mówiła, to te Forki 2,5 n/a z reduktorem w Australii miały identyczne przełożenie jak właśnie OBK 2,5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 9 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 Nie ma najmniejszych problemów na taki swap , wymieniasz skrzynie, dyfer ( jesli przełozenia inne ) sprzegło , i tunel srodkowy , no chyba ze chcesz jeszcze mega profi to czujnik HI/LO zeby sie swiatełko na desce paliło , trzeba róznież zmienic polaryzacje czujnika biegu jałowego jesli skrzynia z 2.0 158KM , i tyle w temacie 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtas. Opublikowano 9 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 Nie ma najmniejszych problemów na taki swap , wymieniasz skrzynie, dyfer ( jesli przełozenia inne ) sprzegło , i tunel srodkowy , no chyba ze chcesz jeszcze mega profi to czujnik HI/LO zeby sie swiatełko na desce paliło , trzeba róznież zmienic polaryzacje czujnika biegu jałowego jesli skrzynia z 2.0 158KM , i tyle w temacie Carfit. możesz w przybliżeniu powiedzieć ile takie czary mary może kosztować,mam na myśli sama robociznę?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 9 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 Nie ma najmniejszych problemów na taki swap , wymieniasz skrzynie, dyfer ( jesli przełozenia inne ) sprzegło , i tunel srodkowy , no chyba ze chcesz jeszcze mega profi to czujnik HI/LO zeby sie swiatełko na desce paliło , trzeba róznież zmienic polaryzacje czujnika biegu jałowego jesli skrzynia z 2.0 158KM , i tyle w temacie Carfit. możesz w przybliżeniu powiedzieć ile takie czary mary może kosztować,mam na myśli sama robociznę?? Nie wiem ale swap jest prosty , powinien tyle kosztowac ile w danym regionie ASO czy ktokolwiek inny bierze za wymiane sprzegła , czy tylnego dyfra . , jest jeszcze kwestia , jaka skrzynia i do jakiego modelu , bo byc moze trzeba bedzie jeszcze polosie zminic , ale to bułka z masłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 10 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 Nie ma najmniejszych problemów na taki swap , wymieniasz skrzynie, dyfer ( jesli przełozenia inne ) sprzegło , i tunel srodkowy , no chyba ze chcesz jeszcze mega profi to czujnik HI/LO zeby sie swiatełko na desce paliło , trzeba róznież zmienic polaryzacje czujnika biegu jałowego jesli skrzynia z 2.0 158KM , i tyle w temacie i na innym forum Zbyszek ma skrzynie z forka n/a 07 (tylny dyfer chyba 4.11).Jeżdzi na tej skrzyni już dosyć długo.Aktualnie z tego co wiem forek jest podkręcony na ok 300 koni i skrzynia jeszcze żyje.Żeby założyć to do s-turbo trzeba dodatkowo zmienić półosie przód,wysprzęglik,koło zamachowe plus sprzęgło,mechanizm zmiany biegów z linką do reduktora Dzięki chłopaki. Czas zacząć się rozglądać za skrzynką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niemiec Opublikowano 17 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2017 Czy udało się dokonać modyfikacji? Ja jestem w trakcie takiej zmiany i jestem ciekaw jak to działa w praktyce. Czy te skrzynie wytrzymują moment i moc z turbo? Jak przełożenia w tej skrzyni działają w normalnej trasie, czy coś się zmieniło? Inne obroty na poszczególnych biegach? Czy na jedynce udało się osiągnąć lepszy dół? Ja potrzebuję wyciągać łódkę z wody bez palenia sprzęgła, mam nadzieję że reduktor pomoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 5 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2018 TZD, założył skrzynie z 2.0XT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 6 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2018 A tak dokładniej to swap był, ale nie na skrzynię z redaktorem z NA, tylko bez reduktora z nowszego turbo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się