Skocz do zawartości

Skrzynia od N/A z reduktorem do Turbo


tzd

Rekomendowane odpowiedzi

Rozważam zamontowanie skrzynki z Forka N/A do mojego Forka Turbo.

 

Chodzi głównie o reduktor i przełożenia, trochę lepsze do jazdy w terenie (pomysł zrodził się podczas subariady, gdy ja piłowałem auto na 1 i nie mogłem dobrać biegu do prędkości, a np Urabus spokojnie się toczył na zapiętym reduktorze ).

 

Pytanie, czy ktoś wie z jakimi modyfikacjami by się to wiązało - sprzęgło, półosie, wał, dyfer?

 

 

Wiem, że w nie-ASO w Warszawie coś takiego robili... i może ktoś wie coś więcej na ten temat np na bazie własnych doświadczeń?.

 

 

(temat nie dotyczy tego, czy to ma sens - moc w moim Forku mogę sobie obniżyć, to nie problem, i dojść do parametrów +/- seria, chodzi o poprawę właściwości terenowych - prześwit już mam ;-) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytaj Marasa - była taka opcja u mnie przy swapie silnika (zostawić z wolnossącego z reduktorem), ale zdecydowaliśmy jednak zmienić skrzynię ze względu na przełożenia - ta turbo jest znacznie przyjemniejsza na trasy/autostrady.

Z pewnością musisz zadbać o dopasowanie przełożenia skrzyni i dyfra :) Wał zostaje, nie wiem jak z półosiami - długość będzie OK, ale nie mam pewności co do ilości zębów.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a forek 2.5 us miał reduktor?

 

pozdrawiam

 

ciekawe jaką ma skrzynie

http://allegro.pl/subaru-forester-2004-na-czesci-silnik-skrzynia-i3370427284.html

 

no i czy skrzynia ej2.0 z wersji 158km nie da rady z turbo?

 

no i jest,

http://allegro.pl/skrzynia-biegow-subaru-forester-2-5-benzyna-2003r-i3351019776.html

trzeba by trochę ponegocjować i była by ok

 

aha, nie wiem czy ma reduktor...

Edytowane przez AdaSch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

forek 2.5 n/a byl z reduktorem tylko w australii i to i tak byla rzadkosc. Reduktor z OBK ma inne przelozenie nik w forku, nie da sie jechac 'tak wolno' - zaslyszane podczas dlugich rumunskich rozmow przy ognisku od Dyrekcji :) ale i tak trzymam kciuki za projekt!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli łatwiej byłoby wsadzić skrzynię z OBK 2.5 z reduktorem, to nawet bym to łyknął - i tak byłoby lepiej w powolnej jeździe, niż mam teraz, a może i przełożenia "autostradowe" byłyby przyzwoite.

 

tak czy inaczej mam na ten projekt trochę czasu, ale na następną przyszłoroczną Subariadę (wierzę, że do niej dojdzie) chciałbym jechać autem z reduktorem :) a skoro Forek zostaje u mnie jeszcze "na trochę"... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Aga to mi na autostradzie ładnie odjechała jak jechaliśmy na Plejady w tym roku, więc jak najbardziej tak skrzynia jest fajna :) Z tego co Dyrekcja mówiła, to te Forki 2,5 n/a z reduktorem w Australii miały identyczne przełożenie jak właśnie OBK 2,5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma najmniejszych problemów na taki swap , wymieniasz skrzynie, dyfer ( jesli przełozenia inne ) sprzegło , i tunel srodkowy , no chyba ze chcesz jeszcze mega profi to czujnik HI/LO zeby sie swiatełko na desce paliło :) , trzeba róznież zmienic polaryzacje czujnika biegu jałowego jesli skrzynia z 2.0 158KM , i tyle w temacie :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma najmniejszych problemów na taki swap , wymieniasz skrzynie, dyfer ( jesli przełozenia inne ) sprzegło , i tunel srodkowy , no chyba ze chcesz jeszcze mega profi to czujnik HI/LO zeby sie swiatełko na desce paliło :) , trzeba róznież zmienic polaryzacje czujnika biegu jałowego jesli skrzynia z 2.0 158KM , i tyle w temacie :)

 

Carfit. możesz w przybliżeniu powiedzieć ile takie czary mary może kosztować,mam na myśli sama robociznę??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma najmniejszych problemów na taki swap , wymieniasz skrzynie, dyfer ( jesli przełozenia inne ) sprzegło , i tunel srodkowy , no chyba ze chcesz jeszcze mega profi to czujnik HI/LO zeby sie swiatełko na desce paliło :) , trzeba róznież zmienic polaryzacje czujnika biegu jałowego jesli skrzynia z 2.0 158KM , i tyle w temacie :)

 

Carfit. możesz w przybliżeniu powiedzieć ile takie czary mary może kosztować,mam na myśli sama robociznę??

 

Nie wiem ;) ale swap jest prosty , powinien tyle kosztowac ile w danym regionie ASO czy ktokolwiek inny bierze za wymiane sprzegła , czy tylnego dyfra . , jest jeszcze kwestia , jaka skrzynia i do jakiego modelu , bo byc moze trzeba bedzie jeszcze polosie zminic , ale to bułka z masłem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma najmniejszych problemów na taki swap , wymieniasz skrzynie, dyfer ( jesli przełozenia inne ) sprzegło , i tunel srodkowy , no chyba ze chcesz jeszcze mega profi to czujnik HI/LO zeby sie swiatełko na desce paliło :) , trzeba róznież zmienic polaryzacje czujnika biegu jałowego jesli skrzynia z 2.0 158KM , i tyle w temacie :)

 

i na innym forum

Zbyszek ma skrzynie z forka n/a 07 (tylny dyfer chyba 4.11).Jeżdzi na tej skrzyni już dosyć długo.Aktualnie z tego co wiem forek jest podkręcony na ok 300 koni i skrzynia jeszcze żyje.Żeby założyć to do s-turbo trzeba dodatkowo zmienić półosie przód,wysprzęglik,koło zamachowe plus sprzęgło,mechanizm zmiany biegów z linką do reduktora

 

 

Dzięki chłopaki. Czas zacząć się rozglądać za skrzynką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Czy udało się dokonać modyfikacji? Ja jestem w trakcie takiej zmiany i jestem ciekaw jak to działa w praktyce. Czy te skrzynie wytrzymują moment i moc z turbo? Jak przełożenia w tej skrzyni działają w normalnej trasie, czy coś się zmieniło? Inne obroty na poszczególnych biegach? Czy na jedynce udało się osiągnąć lepszy dół? Ja potrzebuję wyciągać łódkę z wody bez palenia sprzęgła, mam nadzieję że reduktor pomoże. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...