Skocz do zawartości

Swap w Legacy 2.0 -> 2,5 STi coś o tym wiadomo?


Jarekk

Rekomendowane odpowiedzi

Przymierzam się do Subaru, żeby napęd był na odpowiednią oś i wogóle żeby moje auto jechało wreszcie tam gdzie ja chcę.

 

Problem polega na tym, że chcę mieć w miarę komfortowe kombi, za ok 100K PLN i nie chcę auta sprowadzonego (przynajmniej na razie).

Są fajne i niezbyt drogie Legacy kombi, podobają mi się i wogóle mógłbym takie kupić ale niestety nie jesteśmy w USA i nie ma wersji 2,5T :(

H6 po pierwsze jest bardzo drogie, po drugie słabe a po trzecie nie ma perspektyw na moc (specB to już wogóle jest zbyt drogie dla mnie).

 

Wpadł mi do głowy pomysł żeby kupić Legacy kombi 2.0 za dokładnie tyle, żeby się niezbyt nadwyrężyć finansowo i "pokulać się" nim trochę.

Potem już bez presji czasu czyli przez kilka miesięcy, może rok zebrać części potrzebne do swapa (nie wiem jeszcze co) na 2,5 STi, może od razu zakuś blok... na spokojnie.

W efekcie mogłoby powstać ciekawe i w miarę niepozorne szybkie kombi - turbo i z wciąż sporymi perspektywami.

 

Pytanie jest następujące: czy ktoś z was natknął się na taką przeróbkę lub wie co trzeba zmieniać a co może zostać?

Napewno silnik, wiązka silnika, skrzynia, dyfer tylny ale co jeszcze?

Mocowania? W sumie powinny chyba pasować bo to 2.0 a nie 3.0...

 

Od razu zaznaczam, że mam trochę doświadczenia z różnymi przeróbkami silników, "tuningiem" i swapami. Wiem jakie wiążą się z tym niebezpieczeństwa i jak to wygląda (kiedyś ścigałem się "po prostej" Volvo V40 T4 z dobrymi rezultatami a potem założyłem w Krakowie ProjectXs - potem odszedłem... :lol: i teraz sam przerabiam ale Volvo).

Chodzi mi tylko o to, że nigdy nie przyglądałem się Legacy 2.0 i Imprezie STi pod kątem swapowania. Jest Legacy 2,5T. Jest H6 ze skrzynią od STi. Powinno się to dać zrobić w miarę bezboleśnie (bez cięcia karoserii, kabli i "drutowania").

 

Będę wdzięczny za KAŻDE info na ten temat.

 

Wiem, że to może to wyglądać głupio ale z różnych względów nie chcę teraz ładować więcej kasy w nowe auto (z resztą i tak nie ma takiego modelu) a muszę kupić samochód teraz.

Legacy kombi 2.0 pasuje mi idealnie ale nie lubię kupować aut "bez perspektyw" czyli takich, które w celu podniesienia mocy trzeba sprzedać... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu nie Legacy 2.5T?

 

Poza tym - już nie wiem, czy nie łatwiej ściągnąć Legacy 2.0T z Japonii i przełożyć kierę... :roll:

To już chyba prościej ściągnąć nowego z USA i zmienić zderzak i co tam jeszcze trzeba by normalnie wyglądał, a nie taka bułka z przodu. Przekładka japończyka to będzie druciarstwo straszne, bo nie ma europejskiej wiązki do Legacy Turbo, chyba, że coś z Imprezy podejdzie, ale wątpię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu nie Legacy 2.5T?

 

Poza tym - już nie wiem, czy nie łatwiej ściągnąć Legacy 2.0T z Japonii i przełożyć kierę... :roll:

To już chyba prościej ściągnąć nowego z USA i zmienić zderzak i co tam jeszcze trzeba by normalnie wyglądał, a nie taka bułka z przodu. Przekładka japończyka to będzie druciarstwo straszne, bo nie ma europejskiej wiązki do Legacy Turbo, chyba, że coś z Imprezy podejdzie, ale wątpię.

 

Mimo wszystko, chyba najtrudniejszy będzie swap z STi.

 

I pokrętło od DCCD w drzwiach :mrgreen:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarekk a Foryś 2,5T nie moze byc? Szybki w serii, a mozna jeszcze mocniej(ostatnio chlopaki z mapteka zrobili takiego Forysia i wyniki sa bardzo interesujace)

 

kiedyś ścigałem się "po prostej" Volvo V40 T4 z dobrymi rezultatami

 

skromny jestes jak na bylego Mistrza Polski w swojej klasie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysiom!Czy będziesz na Plejadach? Pytam, bo chciałbym się przejechać Twoim autem. Mam OBK MY01 i nie wiem, czy nowe modele (jeździłem trochę) sa takie do dupy, czy Ty masz takie wygórowane oczekiwania :!: Z mojego OBK jestem coraz bardziej zadowolony i każdy przejechany kilometr utwierdza mnie, że to auto jest bardzo solidne. Ostatnimi czasy odwoziłem Żonę nad morze OBK, a przywoziłem nową E klasą. Powiedziała, że Subaru jest dużo wygodniejsze i bardziej ciche. Ona jest obiektywna, ponieważ zna moją subarofobię :wink:

Pytam poważnie, bo chciałbym wiedzieć, czy Subaru tak bardzo zeszło z jakością

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Losy mojego auta wciąż się ważą. Z jednej strony przydałoby się coś o parametrach WRXa a z drugiej, Legacy kombi jako samochód lepiej spełnia moje oczekiwania względem pierwszego auta w rodzinie. Nie wiem jeszcze jaki byłby koszt części bo nie wiem co jest potrzebne ale podejrzewam, że za ok 30K PLN (bo taka wychodzi mi różnica w cenie między Legacy a WRXem) to można już myśleć o swapie...

 

Piszecie, że nie ma wiązki europejskiej do Legacy 2,5T - a nie może być amerykańska?

 

Spróbuję jeszcze dowiedzieć się więcej w na ten temat...

 

No i jeszcze jeden pomysł: Możnaby kupić Legacy H6 (za ok 100K PLN wydaje się to realne) i zmienić skrzynię na Manual 6 z STI... tylko, że taki Swap może też nie być prosty - tu akurat nie mam większego doświadczenia. Wiem, że w jednych modelach to bułka z masłem i wszystko pasuje, trzeba po prostu przełożyć wszystko z manuala a w niektórych trzeba ciąć przegrody, wzmocnienia, drutować a na koniec komp się buntuje, że nie ma skrzyni automatycznej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowiutki, prosto od dealera Legacy GT Limited 2.5 turbo kosztuje $30k. Czy dalej oplaca Ci sie bawic w swapy itd? Ile takie auto wyjdzie po sprowadzeniu do PL?

 

Kuba, w moim odczuciu Jarek po prostu odnajduje przyjemność w zrobieniu czegoś fajnego/trudnego/niespotykanego*. Czasem taka przyjemność jest ważniejsza niż parę złotych.

 

Przyglądam się temu wątkowi z uwagą. A nuż coś fajnego z tego powstanie.

 

p.s. Też podzielam ten pogląd, że to się niestety nie kalkuluje w żadną stronę.

 

*)niepotrzebne skreślić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...