Piciak Opublikowano 3 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2013 Na samym wstępie podsyłam link z filmikiem Zrozumiałem, że flutterdump oznacza opóźnienie zaworu upustowego względem spuszczanego powietrza, dlatego jest taki dźwięk jaki jest. Ten typ blow-offa, czy tam flutterdumpa można spotkać w samochodach, które mają dużo koni i duże turba albo kompresory. Jest tutaj ktoś, kto byłby w stanie rzucić odrobinę światła na ten temat? Opowiedzieć coś o zaprogramowaniu tego w aucie, o zagrożeniach z tego wynikających czy też może korzyściach. Ewentualnie poprawić mnie jeśli gdzieś się pomyliłem PS. Jeśli było to przepraszam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 3 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2013 widziałem to kiedyś, to po prostu źle działajacy zawór upustowy. a ten sam dzwięk w autach u dużej mocy to compressor surge i z tego co pamietam nie jest to pozytywne zjawisko, mimo że dzwięk jest zajebisty. W szególności rządzą nowozelandzkie wankle Niech mądrzejsi opowiedzą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanPlut Opublikowano 3 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2013 Dźwięk super. Sam jestem ciekaw o co kaman. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 3 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2013 Poszperałem chwilke, Surge i Flutter to inne sprawy ,ale dają ten sam dźwięk. Z tym że Surge jest niepożądane ,a flutter celowe (ale jezeli chodzi o pozytywne ,a raczej negatywne skutki odsyłam do zwykłego watku o blow off) W dragowych autach to prawdopodobnie objaw turbiny wielkiej jak nocnik która upuszcza cisnienie tak długo ze daje taki dzwiek. No i wynika że flutter i pigeon mod to (prawie) to samo. Flutter to opoźniony zawór ,a pigeon to coś zaślepione albo jakieś obejście nie pamiętam,temat o pigeonie niedawno był. Wyszło na to że to najlepszy sposób na ten dzwiek. generalnie nie mam turbo ,ale blow of to chyba najbardziej sporny temat jezeli chodzi o subaru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piciak Opublikowano 4 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2013 No dobrze, no to mamy jakieś podstawowe informacje. Znajdzie się jakiś fanatyk, który to wyjaśni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 4 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2013 To jest bardzo proste , wystarczy blowoff , i dolot , bez tłumika szmerow , czyli popularnie stozek . I dźwięk wydaje cofajace powietrze przy krótkim dolocie . Nie polecam nie wtajemniczonym , bez remapu itp. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
t_sebek Opublikowano 4 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2013 Wprawdzie wczoraj założyłem nowiutkiego BOV`a ale jak ktoś wie za ile i gdzie kupic takiego flutter`a to byłbym zainteresowany No właśnie pytanie tylko czy przy normalnym doładowaniu to będzie działać czy trzeba mieć sto barów doładowania... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 4 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2013 I dźwięk wydaje cofajace powietrze przy krótkim dolocie . Przepływce jest obojetnie w którą strone leci powietrze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piciak Opublikowano 4 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2013 Podejrzewam, że dla przepływki, kierunek powietrza nie jest aż tak ważny, ale nagła zmiana kierunku może wywalić czekiem na desce rozdzielczej, który jest dość irytujący. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radeklwh Opublikowano 5 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2013 moja subarynka wydaje podobne odgłosy jak by koń parskną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
t_sebek Opublikowano 5 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2013 Czyli rozumiem że stożek i krótki dolot załatwi taki efekt.... ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edek2006 Opublikowano 5 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2013 (edytowane) Czyli rozumiem że stożek i krótki dolot załatwi taki efekt.... ?? Mój ładuje do 1,65 i ma stożek, bez żadnych innych bajerów a dzwięk identyczny. Ja to nazywam Pufaniem. Edytowane 5 Lipca 2013 przez edek2006 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radeklwh Opublikowano 6 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2013 remap+dolot+blowoff=parskanko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
California Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 Flutter dump/ compressor surge to jest wszystko to samo. Po polsku to się nazywa pompaż, przepływ wsteczny w sprężarce. Jeżeli część napompowanego przez turbo powietrza, po zamknięciu przepustnicy nie ma gdzie uciekać, wraca przez łopatki turbiny. Raczej niepożądane w cywilu, więc nie szukałbym na siłę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się