TyrTyr Opublikowano 15 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2013 Ale hamownie SA rózne i porównanie jest takie sobie. Temat –rzeka. W USA inaczej Ano wlasnie, rzeka. Jedni robia pomiar bez osprzetu inni z osprzetem i tak dalej.. Temperatura rosnie - rosnie i sprawnosc silnika. Temperatura za wysoka w dolocie to i mniej tlenu w objetosci - moc spada (niektore komputery nie pozwola rzygac paliwem jak za goraco), czasem intercooler wystarcza czasem wtryskuje sie wode z paliwem. Nie da sie powiedziec zimniejsze powietrze = wieksza moc. No bo co jak bedzie -40C i nawet paliwo dobrze nie odparuje, co z tego ze tlenu w pierony? I wlasnie dlatego uwazam ze pytanie malo precyzyjne jest. Bez urazy, nic osobistego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
x_maly_x Opublikowano 16 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2013 0st C mieliśmy 300KM/500nm to co będzie przy ... 20 st. C Bardziej precyzyjnie się nie da... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 16 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2013 0st C mieliśmy 300KM/500nm to co będzie przy ... 20 st. C Bardziej precyzyjnie się nie da... Naprawde tak sadzisz? Jestes w bledzie. Nie wiadomo jaki to silnik, jak sterowany, jakie paliwo... Nie wiadomo czy pytanie jest o silnik juz w temperaturze roboczej czy startujemy od tem. otoczenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 16 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2013 No bo co jak bedzie -40C i nawet paliwo dobrze nie odparuje, co z tego ze tlenu w pierony? No i co z tego że na zewnątrz będzie -40C jak silnik bedzie rozgrzany do roboczej temperatury około 90C, bo chyba nikt normalny nie odpala zimnego zmrożonego silnika i od razu nie robi pomiaru za 5 sekund. A najlepiej jak właczy klimę to mu jeszcze spalanie spadnie i moc wzrośnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
x_maly_x Opublikowano 16 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2013 Naprawde tak sadzisz? Jestes w bledzie. Nie nie jestem....Jasno z pytania wynika że chodzi o TEN SAM samochód (czyt. dokładnie ten sam),którego pomiar będzie dokonywany przy temperaturze 0C a następnie przy temperaturze 20C i jaka różnica w mocy wyniknie...takie to trudne do zrozumienia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
only4free Opublikowano 16 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2013 Naprawde tak sadzisz? Jestes w bledzie. Nie nie jestem....Jasno z pytania wynika że chodzi o TEN SAM samochód (czyt. dokładnie ten sam),którego pomiar będzie dokonywany przy temperaturze 0C a następnie przy temperaturze 20C i jaka różnica w mocy wyniknie...takie to trudne do zrozumienia? dokładnie, takie same pozostałe warunki, ale tak jak widać ... jesteśmy na forum.subaru i ... coraz ciężej tu o konkretną odpowiedź a nie o wywód :/ ps. oczywiście konkretne też były ale ten przykład pokazuje podejście :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 16 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2013 No bo co jak bedzie -40C i nawet paliwo dobrze nie odparuje, co z tego ze tlenu w pierony? No i co z tego że na zewnątrz będzie -40C jak silnik bedzie rozgrzany do roboczej temperatury około 90C, bo chyba nikt normalny nie odpala zimnego zmrożonego silnika i od razu nie robi pomiaru za 5 sekund. A najlepiej jak właczy klimę to mu jeszcze spalanie spadnie i moc wzrośnie Pomysl. Proponuje tez zlosliwosci do kieszeni schowac. Naprawde tak sadzisz? Jestes w bledzie. Nie nie jestem....Jasno z pytania wynika że chodzi o TEN SAM samochód (czyt. dokładnie ten sam),którego pomiar będzie dokonywany przy temperaturze 0C a następnie przy temperaturze 20C i jaka różnica w mocy wyniknie...takie to trudne do zrozumienia? Naprawde nie jestes w stanie zrozumiec ze inaczej zachowa sie _dokładnie ten sam_ silnik gaznikowy, a inaczej silnik z bezposrednim wtryskiem? Ba, nawet nie wiemy czy chodzi o silnik wolnossacy czy doladowany. Nie wiemy czy benzyna czy ON. Czyli jestes w bledzie. bardzo nie precyzyjne pytanie. Szkoda ze takie proste rzeczy trzeba wyjasniac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bednarcm Opublikowano 16 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2013 Czy podasz szczegółowe wartości w odpowiedzi, jeżeli dostaniesz bardziej szczegółowe dane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
x_maly_x Opublikowano 16 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2013 Naprawde nie jestes w stanie zrozumiec ze inaczej zachowa sie _dokładnie ten sam_ silnik gaznikowy, a inaczej silnik z bezposrednim wtryskiem Twoim mottem życiowym musi być "nie bo nie choć nie mam racji" a upierdliwy jesteś jak baba w okresie. To może tak żebyś zozumiał.... Masz samochód A i warunki(paliwo,temperatura robocza silnika, godzina, przejrzystość powietrza,pora roku,ta sama hamownia, nawet ci sami ludzie w pomieszczeniu) B , oraz temperaturę w której dokonywany jest pomiar(załóżmy że w specjalistycznej hamowni mającej możliwość zmiany temperatury otoczenia...po to np. żeby sprawdzić np jaką mocą będzie dysponował samochód w danych warunkach pogodowo-temperaturowych) C(0C) i D(20C), gdzie A i B są niezmienne. A+B+C=? A+B+D=? Przedszkolak by zrozumiał....Jaśniej nie będzie , rysować Ci nie mam zamiaru. Pytanie było jak najbardziej precyzyjne. I każdy kto ogarnia temat mocy i hamowni dobrze wie o co chodziło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 16 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2013 Naprawde nie jestes w stanie zrozumiec ze inaczej zachowa sie _dokładnie ten sam_ silnik gaznikowy, a inaczej silnik z bezposrednim wtryskiem Twoim mottem życiowym musi być "nie bo nie choć nie mam racji" a upierdliwy jesteś jak baba w okresie. To może tak żebyś zozumiał.... Masz samochód A i warunki(paliwo,temperatura robocza silnika, godzina, przejrzystość powietrza,pora roku,ta sama hamownia, nawet ci sami ludzie w pomieszczeniu) B , oraz temperaturę w której dokonywany jest pomiar(załóżmy że w specjalistycznej hamowni mającej możliwość zmiany temperatury otoczenia...po to np. żeby sprawdzić np jaką mocą będzie dysponował samochód w danych warunkach pogodowo-temperaturowych) C(0C) i D(20C), gdzie A i B są niezmienne. A+B+C=? A+B+D=? Przedszkolak by zrozumiał....Jaśniej nie będzie , rysować Ci nie mam zamiaru. Pytanie było jak najbardziej precyzyjne. I każdy kto ogarnia temat mocy i hamowni dobrze wie o co chodziło. Prosze nie koncentrowac sie na moich mottach zyciowych, bo to zakrawa na bardzo chamskie wycieczki osobiste. Skup sie na temacie, jesli potrafisz lub jesli ogarmiasz. Daruj tez sobie glupkowata uszczypliwosc. Merytorycznie Twoja wypowiedz byla bez sensu. Da sie bardziej precyzyjnie. Wyjasnilem juz tez dlaczego. Nie rozumiesz dlaczego w silniku gaznikowym wplyw zmiany tem. od 0 C do 20 C bedzie x a w silniku z wtryskiem i z turbo bedzie z? Mozesz nie rozumiec, zgoda. Zapytaj wiec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
x_maly_x Opublikowano 16 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2013 silniku gaznikowym wplyw zmiany tem. od 0 C do 20 C bedzie x a w silniku z wtryskiem i z turbo bedzie z ....szkoda że nie napisałeś jeszcze w parowym . Podaj proszę przykład 300KM/500Nm silnika gaźnikowego stosowanego w subaru....(przypominam że pytanie zostało zadane na forum subaru a nie HEMI) . Szukasz dziury w całym i problemu gdzie go nie ma....Ale najwidoczniej tak lubisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
only4free Opublikowano 17 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2013 Naprawde nie jestes w stanie zrozumiec ze inaczej zachowa sie _dokładnie ten sam_ silnik gaznikowy, a inaczej silnik z bezposrednim wtryskiem Twoim mottem życiowym musi być "nie bo nie choć nie mam racji" a upierdliwy jesteś jak baba w okresie. To może tak żebyś zozumiał.... Masz samochód A i warunki(paliwo,temperatura robocza silnika, godzina, przejrzystość powietrza,pora roku,ta sama hamownia, nawet ci sami ludzie w pomieszczeniu) B , oraz temperaturę w której dokonywany jest pomiar(załóżmy że w specjalistycznej hamowni mającej możliwość zmiany temperatury otoczenia...po to np. żeby sprawdzić np jaką mocą będzie dysponował samochód w danych warunkach pogodowo-temperaturowych) C(0C) i D(20C), gdzie A i B są niezmienne. A+B+C=? A+B+D=? Przedszkolak by zrozumiał....Jaśniej nie będzie , rysować Ci nie mam zamiaru. Pytanie było jak najbardziej precyzyjne. I każdy kto ogarnia temat mocy i hamowni dobrze wie o co chodziło. Prosze nie koncentrowac sie na moich mottach zyciowych, bo to zakrawa na bardzo chamskie wycieczki osobiste. Skup sie na temacie, jesli potrafisz lub jesli ogarmiasz. Daruj tez sobie glupkowata uszczypliwosc. Merytorycznie Twoja wypowiedz byla bez sensu. Da sie bardziej precyzyjnie. Wyjasnilem juz tez dlaczego. Nie rozumiesz dlaczego w silniku gaznikowym wplyw zmiany tem. od 0 C do 20 C bedzie x a w silniku z wtryskiem i z turbo bedzie z? Mozesz nie rozumiec, zgoda. Zapytaj wiec. z całym szacunkiem ale ta norma DIN nie uwzględnia różnicy między gaźnikiem a wtryskiem, Turbao a N/a wiec zgadzam się z przedmówcą żę jest to wybitne szukanie arumentu, nie da się i juz bo za mało danych ale ... proszę bardzo STI MY07 USDM Spec , Paliwo zwykła 98. Proszę TyrTyr ... masz wszysko co chcesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 17 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2013 (edytowane) Czy podasz szczegółowe wartości w odpowiedzi, jeżeli dostaniesz bardziej szczegółowe dane? A jak szczegolowe wartosci chcialbys znac?Ile miejsc po przecinku?Informacje typu;gaznik czy wtryskdoladownie czy wolnossacybenzyna czy ropaja osobiscie zaliczam do danych podstawowych a nie szczegolowych.Bo, np. w tych samych warunkach ograniczajacych ilosc tlenu wollnossacy potrafi utracic 24% mocy a doladowany tylko 8%.Problem jest bardzo dobrze znany i katowany od dawna w lotnictwie.Mialem tez swego czasu okazje o tym rozmawiac z inzynierem VW w Colorado.Dosc pokazny team testowal w gorach TDI.W interwale 0C do 20C gestosc powietrza zmienia sie raczej malo (88.2 g/m^3), wiec wielkich zmian nie bedzie. Edytowane 17 Lipca 2013 przez TyrTyr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
only4free Opublikowano 17 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2013 Czy podasz szczegółowe wartości w odpowiedzi, jeżeli dostaniesz bardziej szczegółowe dane? A jak szczegolowe wartosci chcialbys znac?Ile miejsc po przecinku?Informacje typu;gaznik czy wtryskdoladownie czy wolnossacybenzyna czy ropaja osobiscie zaliczam do danych podstawowych a nie szczegolowych.Bo, np. w tych samych warunkach ograniczajacych ilosc tlenu wollnossacy potrafi utracic 24% mocy a doladowany tylko 8%.Problem jest bardzo dobrze znany i katowany od dawna w lotnictwie.Mialem tez swego czasu okazje o tym rozmawiac z inzynierem VW w Colorado.Dosc pokazny team testowal w gorach TDI.W interwale 0C do 20C gestosc powietrza zmienia sie raczej malo (88.2 g/m^3), wiec wielkich zmian nie bedzie. dostałeś dane które potrzebowałeś więc proszę o konkretną odpowiedź, bo "wielkich zmian nie bedzie" jest mało szczegółowe. Co do dokładności to wystarczy zaokrąglić do najbliższej całkowitej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 19 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2013 Chyba wyliczeń nie będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol76 Opublikowano 19 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2013 Chyba wyliczeń nie będzie. Bo brak głównej informacji szczegółwej do wyliczeń, a mianowicie koloru nadwozia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
only4free Opublikowano 21 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2013 Chyba wyliczeń nie będzie. typowe dla tego coraz bardziej "pseudoForum" . Zamieszać, dogadać każdy potrafi, ale już konkretnie pomóc , odpowiedzieć, bez komentarza to dramat Ehhh... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziarus007 Opublikowano 21 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2013 Tu jest wszystko na temat zależności mocy od temperatury i ciśnienia powietrza . http://www.godula.pl/print.php?page=article&kat=art&option=det&artid=14 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
only4free Opublikowano 21 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2013 Tu jest wszystko na temat zależności mocy od temperatury i ciśnienia powietrza . http://www.godula.pl...on=det&artid=14 zajebisty artykuł ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 21 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2013 @@ziarus007,i tyle w temacie @@only4free, masz zielona strzalke do podkreslenia uznania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziarus007 Opublikowano 21 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2013 (edytowane) @ziarus007,i tyle w temacie A co tu się rozpisywać wiadomo że im temperatura powietrza wyższa to moc mniejsza , ale z innej beczki ja miałem zmierzoną moc na hamowni 278KM i 370Nm i po założeniu oil catch tank moc na tej samej hamowni spadła do 255KM i 340Nm i teraz może ktoś podpowie dlaczego i jeszcze jedno większa dziura z dołu się zrobiła ? i zaczął strzelac z wydechu Edytowane 21 Lipca 2013 przez ziarus007 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 21 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2013 (edytowane) @@ziarus007, http://www.forum.sub...catch-tank/���� pewnie czytałeś ten mały watek. To urządzenie to jak biseptol na zamazanie objawów rzeżączki u Rumunki. Pozwale na jazde gratem bez wstydu. Możesz mieć przedmuchy w samym diwajsie. Edytowane 21 Lipca 2013 przez dzioba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziarus007 Opublikowano 21 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2013 (edytowane) ziarus007, http://www.forum.sub...catch-tank/���� pewnie czytałeś ten mały watek. To urządzenie to jak biseptol na zamazanie objawów rzeżączki u Rumunki. Pozwale na jazde gratem bez wstydu. Możesz mieć przedmuchy w samym diwajsie. Tak czytałem ,lecz u mnie założone profilaktycznie po remoncie silnika ,przedmuchów kompletnie zero , oleju od wymiany do wymiany tj. 5tys km ubywa może 1mm na miarce wiec zużycie praktycznie zerowe ,a oil catch tank założony dla całkowicie czystego dolotu ale co widzę to bardziej szkodzi niż przynosi jakieś efekty wiec będzie pewnie trzeba zdemontować Edytowane 21 Lipca 2013 przez ziarus007 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
only4free Opublikowano 21 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2013 @@ziarus007,i tyle w temacie @@only4free, masz zielona strzalke do podkreslenia uznania zielona strzałkę ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 21 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2013 silniku gaznikowym wplyw zmiany tem. od 0 C do 20 C bedzie x a w silniku z wtryskiem i z turbo bedzie z ....szkoda że nie napisałeś jeszcze w parowym . Podaj proszę przykład 300KM/500Nm silnika gaźnikowego stosowanego w subaru....(przypominam że pytanie zostało zadane na forum subaru a nie HEMI) . Szukasz dziury w całym i problemu gdzie go nie ma....Ale najwidoczniej tak lubisz. A czy auto z takim silnikiem bylo sprzedawane w Polsce? Wielokrotnie bylem strofowany ze tu na tym polskim forum tylko sie rozmawia o tym co w Polsce dostepne? A moze wlasnie zwyczajem tego forum regulamin sie zmienia w zaleznosci od potrzeb. Prosze bardzo. Silnik gaznikowy - 1% mocy na kazde 5.5 stopnia celcjusza. Najprawdopodobniej te 300 koni bylo zmierzone przy 25 C, wiec przy 20C bedzie niecale 303 a przy 0C sam sobie policz. Chyba wyliczeń nie będzie. Bo brak głównej informacji szczegółwej do wyliczeń, a mianowicie koloru nadwozia Tak, typowe dla tego pseudo forum. Chamstwo i tyle. Chyba wyliczeń nie będzie. typowe dla tego coraz bardziej "pseudoForum" . Zamieszać, dogadać każdy potrafi, ale już konkretnie pomóc , odpowiedzieć, bez komentarza to dramat Ehhh... Owszem masz racje. Najwiecej chamskich odzywek od tych co nie rozumieja roznicy pomiedzy silnikiem bez sprezarki a silnikiem ze sprezarka. Dla tych co sie liczb doczeka nie mogli. Wolnossacy 1% na kazde 5.5 stopnia celcjusza. Ze sprezarka okolo trzy razy mniejszy wplyw temperatury. I wlasnie dlatego pytanie bylo malo precyzyjne. PS. Tak dla oczyszczenia atmosfery niekorzy powinni odszczekac to i owo. Tu jest wszystko na temat zależności mocy od temperatury i ciśnienia powietrza . http://www.godula.pl...on=det&artid=14 zajebisty artykuł ! To samo mozna sobie policzyc z tabel pokazujacych spadek mocy (naprzyklad firma Mercurymarine) wzgledem wysokosci ponad poziomem morza. Ba nawet dokladniej ja tak zrobilem. (o doswiadczeniach z latania zwykla Cessna nie wspomne) PS. Jeden z naszych kierowcow rajdowych powinien sobie przeczytac i przmyslec zdanie; "-umożliwić wielokrotnie większą od zapotrzebowania silnika wymianę powietrza w pomieszczeniu " i nie bedzie atmosfery jak w starej oponie.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się