Jump to content

Rozrząd w EJ22 - wymieniać ?


Black and White
 Share

Recommended Posts

Witam, mam Legacy 2,2 z 1996 roku, który niedawno osiągnął przebieg 200 tyś km. Co jaki okres czasu lub przebiegu, wymagana jest wymiana rozrządu? Czy należy wymienić cały komplet (pasek, rolki, napinacz, pompa) czy sam pasek? Czy owa wymiana wymaga demontażu silnika, czy można to uczynić bezinwazyjnie?

Link to comment
Share on other sites

To zależy kiedy był wymieniany, jeżeli tego nie wiesz to lepiej zrobić i mieć spokój, No najlepiej cały komplet, pompę wody zależy od jej stanu. Nie trzeba wyciągać silnika.

 

Jak w ogóle sprawuję się ten silnik 2.2 ? Jakie spalanie ? Przyjemnie się nim jeździ ?

Link to comment
Share on other sites

oki dzięki. Możesz polecić mi konkretny zestaw - producenta. Co do silnika, to zrobiłem nim 40 tyś km i jest ok. Mam porównanie do 3,5 V6 250km z mojego nissana i uwierz mi, subarak start ma lepszy, mimo że z automatem i gazem !!! Olej motul od wymiany do wymiany, nie bierze oleju jest ok. Nieraz chciałbym więcej mocy pod maską i tylko pod tym względem kiedyś go wymienię na mocniejszego - chociaż szkoda mi bo jest bardzo zadbany i taki z ...duszą ;)

Edited by Black and White
Link to comment
Share on other sites

ja bym nie wymieniał - to jeden z najtrwalszych silników i prosty jak budowa cepa

 

EDIT: tzn nie wymieniałbym silnika, rozrząd - tak ;)

Edited by Fala
Link to comment
Share on other sites

Zdemontować będziesz musiał wentylatory by dostęp był wygodniejszy. Rozrząd polecam OEM. pompa, pasek, rolki, napinacz, uszczelniacze na wałki rozrządu i wał korbowy.

Edited by andre82
Link to comment
Share on other sites

W necie wyczytałem, że w tym silniku wystarczy wymienić pasek ?! Chociaż w książce mam taki wpis przy przebiegu 123 469km i dacie 16.02.2009: "pasek rozrządu + rolki".

 

Zdemontować będziesz musiał wentylatory by dostęp był wygodniejszy. Rozrząd polecam OEM. pompa, pasek, rolki, napinacz, uszczelniacze na wałki rozrządu i wał korbowy.

Z uwagi na rok produkcji 1996, w którym to była jakaś zmiana w osprzęcie silnika, fajnie byłoby gdybyście podali numery katalogowe części zaproponowane przez andre82..

Edited by Black and White
Link to comment
Share on other sites

ja u siebie wymienilem tylko pasek, reszta byla cacy podobno, przy przebiegu ~230, po okolo 40 tys od kiedy go kupilem, wymiana prosta, ja u siebie nic ekstra nie demontowalem, pasek od wspomagania, kolo pasowe, i obudowe rozrzadu

http://allegro.pl/pasek-rozrzadu-subaru-impreza-legacy-1-6-2-2-98-i3347484361.html

wyglada ze pasek jest taki sam w "kazdym" silniku, wiec chyba nie masz sie co nie potrzebnie martwic

Link to comment
Share on other sites

Jutro podam nr cżęści które wymieniałem.Napinaczy paska są 2 rodzaje musisz sprawdzić jaki masz w silniku.

Diabel_215 wymiana samego paska jest kiepskim pomysłem.tak to możesz auto na sprzedaż szykować a nie do jazdy. Sugerowanie się opisami aukcji z allegro dowodzi że nie masz pojęcia o tym co piszesz.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...