Jump to content

Problem z napędem po zagrzaniu GC


DarkBlue
 Share

Recommended Posts

Witam. Problem wygląda tak, iż po przejechaniu około 50km z okolic skrzyni/tylnego dyfra zaczynać dobiegać dość głośny szum i samochód po wyrzuceniu biegu na "luz" w szybkim tępie sam wyhamowuje ( hamulce po naprawie, więc to na pewno nie one) tylny most jest gorący tak, że nie można go dotknąć i ewidentnie według mojej oceny to on wyhamowuje auto tak jakby się blokował. Dodatkowo przy próbie dalszej jazdy i skrętu auto "przeskakuje" tu obstawiam niestety wiskozę w skrzyni ale czy ona może blokować tylny most, który uniemożliwia jazdę? Dodam, że na zimno jest wszystko OK. Po przejechaniu tych kilkunastu km rozgrzewa się i zaczynają się problemy :( W skrzyni jest nowy olej natomiast w tylnym moście sprawdziłem stan oleju i jest OK. Może ktoś miał podobny przypadek... :(

Link to comment
Share on other sites

Panowie a gdybym zastosował skrzynię od sedana (bez reduktora) to różnica w przełożeniach na dylny dyfer będzie już inna? zakładam, że skrzynia pochodziłaby z silnika o tej samej pojemności...

Link to comment
Share on other sites

Kiedy wymieniałeś olej w tylnym moście?? Zobacz jak ten olej wygląda. Temperatura z czegoś się bierze. Spodziewam się ze olej będzie perłowy

Link to comment
Share on other sites

u mnie tez troche szumialo z tylu, na luz nie wrzucalem ale na dojazdach do swiatel itp dosc mocno predkosc gubil, z racji miarki w skrzyni olej sobie ocenilem wizualnie i wyglada na ok wiec na razie nie nie zmienilem ale w dyfrze nie wiedzialem co jest wiec poszedl do zmiany, zlalo sie cos co wygladalo podobnie do ATF, bylo dosc rzadkie i spienione, wlalem najtanszy 75W90 syntetyk od K2 i jakby mniej szumi i slabiej predkosc wytraca wiec na poczatek moge to samo Tobie zaproponowac

Link to comment
Share on other sites

lucza, o 29 czerwiec 2013 - 21:37, powiedział: Wiskoza,koniec kropka.Tylny "most" się grzeje ponieważ występuje różnica w prędkości wału a prędkości kół tylnych,pozdro. wiekszej bzdury dawno nie czytałem

 

Hahhaha też się uśmiałem,taki skrót myślowy ale nie wyszedł do końca.

Oczywiście chodziło mi o opory cierne które powstają w moście gdy wiskoza jest uszkodzona.

gdybym zastosował skrzynię od sedana (bez reduktora) to różnica w przełożeniach na dylny dyfer będzie już inna

Tu nie chodzi o typ auta tylko o przełożenia,było wiele przełożeń w sedanie i kombi,musisz znać swoje przełożenia i tak szukać skrzyni lub wymieniać kąplet wraz z tylnym dyfrem,pozdro.

Link to comment
Share on other sites

W dyfrze jest nowy olej a szum zaczyna być słychać miedzy przednimi fotelami a tylną kanapą. Oznaczenie mojego tylnego mostu to VA1RBF-XF. Decyzja zapadła na drugą skrzynie. Mam dostęp do skrzyni od 1.6, która była spięta z dyfrem o oznaczeniach VA1RBE-XE i teraz pytanie czy ten dyfer ma to samo przełożenie czy też nie...

Link to comment
Share on other sites

a na moje oko jest na opak, uszkodzeni tylnego dyfra zabiło wiskoze. Moze zrobila ci sie szpera z tyłu, moze uciekł olej, zatarło sie łozysko itp itd.

 

uszkodzenie wiskozy raczej nie ma wpływu na tylny dyfer, tam jest przeca zwykły różnicowy.

 

Choć w sumie nie, odwołuje. Być może u mnie przegrzana wiskoza przyczyniła sie do zwiekszenia luzu walka w dyfrze (watek : pukanie przy puszczniu sprzegła"). Być może u Ciebie "sklejająca" wiskoza uszkodziła go w inny sposób?

Ale to jest troche naciagana teoria...

 

najpierw zdiagnozowałeś przeskakującą wiskoze czy zwalnianie i grzanie dyfra?

 

Jeżeli chodzi o wymiany to sam bałem sie tego jak ognia. reduktorowe skrzynie są z "iksem" przez co nie mozna ich znaleść w żadnych tabelkach. Ja ostatecznie kupiłem dyfer centralny z Outbacka '08 po wysraniu skrzyni :o. na szczescie spasowało.

 

Sprawdz swoj symbol skrzyni,ale w 99 powinieneś już mieć TY754 czyli skrzynie z dyferencjałem Phase II.

decsuby008fx7.jpg

 

co do przełożeń musisz pytać jakiejś "szychy forumowej" ,czyli kogoś kto siedzi w odpowiednich tabelkach ,najlepiej od producenta. :wacko:

 

Jak coś to pw

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hah, własnie ja też nigdy tego nie umiem znaleść :angry:

 

paradox: czesto szukam tematów z forum przez google :biglol:

 

Ja założyłem też chyba swoj topic ,ale odpisał mi tylko lucza.... Wiem że byl jakiś stary temat, diagnozy były że podpora wału lub tuleje dyfra. U mnie niestety tuleje uwydatniły problem, a jak je wymieniałem podpadło mi o ile mogłem ręką przekrecić talerzyk dyfra gdzie przychodzi wał.

Zresztą odp. w Twoim wątku ;)

 

Mam, chyba to:

 

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/54433-pukanie-w-tylnym-dyferzemocowanie-dyfra

Edited by Matiz
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...