Skocz do zawartości

Problem z napędem po zagrzaniu GC


DarkBlue

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Problem wygląda tak, iż po przejechaniu około 50km z okolic skrzyni/tylnego dyfra zaczynać dobiegać dość głośny szum i samochód po wyrzuceniu biegu na "luz" w szybkim tępie sam wyhamowuje ( hamulce po naprawie, więc to na pewno nie one) tylny most jest gorący tak, że nie można go dotknąć i ewidentnie według mojej oceny to on wyhamowuje auto tak jakby się blokował. Dodatkowo przy próbie dalszej jazdy i skrętu auto "przeskakuje" tu obstawiam niestety wiskozę w skrzyni ale czy ona może blokować tylny most, który uniemożliwia jazdę? Dodam, że na zimno jest wszystko OK. Po przejechaniu tych kilkunastu km rozgrzewa się i zaczynają się problemy :( W skrzyni jest nowy olej natomiast w tylnym moście sprawdziłem stan oleju i jest OK. Może ktoś miał podobny przypadek... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy wymieniałeś olej w tylnym moście?? Zobacz jak ten olej wygląda. Temperatura z czegoś się bierze. Spodziewam się ze olej będzie perłowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie tez troche szumialo z tylu, na luz nie wrzucalem ale na dojazdach do swiatel itp dosc mocno predkosc gubil, z racji miarki w skrzyni olej sobie ocenilem wizualnie i wyglada na ok wiec na razie nie nie zmienilem ale w dyfrze nie wiedzialem co jest wiec poszedl do zmiany, zlalo sie cos co wygladalo podobnie do ATF, bylo dosc rzadkie i spienione, wlalem najtanszy 75W90 syntetyk od K2 i jakby mniej szumi i slabiej predkosc wytraca wiec na poczatek moge to samo Tobie zaproponowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lucza, o 29 czerwiec 2013 - 21:37, powiedział: Wiskoza,koniec kropka.Tylny "most" się grzeje ponieważ występuje różnica w prędkości wału a prędkości kół tylnych,pozdro. wiekszej bzdury dawno nie czytałem

 

Hahhaha też się uśmiałem,taki skrót myślowy ale nie wyszedł do końca.

Oczywiście chodziło mi o opory cierne które powstają w moście gdy wiskoza jest uszkodzona.

gdybym zastosował skrzynię od sedana (bez reduktora) to różnica w przełożeniach na dylny dyfer będzie już inna

Tu nie chodzi o typ auta tylko o przełożenia,było wiele przełożeń w sedanie i kombi,musisz znać swoje przełożenia i tak szukać skrzyni lub wymieniać kąplet wraz z tylnym dyfrem,pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dyfrze jest nowy olej a szum zaczyna być słychać miedzy przednimi fotelami a tylną kanapą. Oznaczenie mojego tylnego mostu to VA1RBF-XF. Decyzja zapadła na drugą skrzynie. Mam dostęp do skrzyni od 1.6, która była spięta z dyfrem o oznaczeniach VA1RBE-XE i teraz pytanie czy ten dyfer ma to samo przełożenie czy też nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a na moje oko jest na opak, uszkodzeni tylnego dyfra zabiło wiskoze. Moze zrobila ci sie szpera z tyłu, moze uciekł olej, zatarło sie łozysko itp itd.

 

uszkodzenie wiskozy raczej nie ma wpływu na tylny dyfer, tam jest przeca zwykły różnicowy.

 

Choć w sumie nie, odwołuje. Być może u mnie przegrzana wiskoza przyczyniła sie do zwiekszenia luzu walka w dyfrze (watek : pukanie przy puszczniu sprzegła"). Być może u Ciebie "sklejająca" wiskoza uszkodziła go w inny sposób?

Ale to jest troche naciagana teoria...

 

najpierw zdiagnozowałeś przeskakującą wiskoze czy zwalnianie i grzanie dyfra?

 

Jeżeli chodzi o wymiany to sam bałem sie tego jak ognia. reduktorowe skrzynie są z "iksem" przez co nie mozna ich znaleść w żadnych tabelkach. Ja ostatecznie kupiłem dyfer centralny z Outbacka '08 po wysraniu skrzyni :o. na szczescie spasowało.

 

Sprawdz swoj symbol skrzyni,ale w 99 powinieneś już mieć TY754 czyli skrzynie z dyferencjałem Phase II.

decsuby008fx7.jpg

 

co do przełożeń musisz pytać jakiejś "szychy forumowej" ,czyli kogoś kto siedzi w odpowiednich tabelkach ,najlepiej od producenta. :wacko:

 

Jak coś to pw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hah, własnie ja też nigdy tego nie umiem znaleść :angry:

 

paradox: czesto szukam tematów z forum przez google :biglol:

 

Ja założyłem też chyba swoj topic ,ale odpisał mi tylko lucza.... Wiem że byl jakiś stary temat, diagnozy były że podpora wału lub tuleje dyfra. U mnie niestety tuleje uwydatniły problem, a jak je wymieniałem podpadło mi o ile mogłem ręką przekrecić talerzyk dyfra gdzie przychodzi wał.

Zresztą odp. w Twoim wątku ;)

 

Mam, chyba to:

 

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/54433-pukanie-w-tylnym-dyferzemocowanie-dyfra

Edytowane przez Matiz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...