DarkBlue Opublikowano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2013 Witam. Problem wygląda tak, iż po przejechaniu około 50km z okolic skrzyni/tylnego dyfra zaczynać dobiegać dość głośny szum i samochód po wyrzuceniu biegu na "luz" w szybkim tępie sam wyhamowuje ( hamulce po naprawie, więc to na pewno nie one) tylny most jest gorący tak, że nie można go dotknąć i ewidentnie według mojej oceny to on wyhamowuje auto tak jakby się blokował. Dodatkowo przy próbie dalszej jazdy i skrętu auto "przeskakuje" tu obstawiam niestety wiskozę w skrzyni ale czy ona może blokować tylny most, który uniemożliwia jazdę? Dodam, że na zimno jest wszystko OK. Po przejechaniu tych kilkunastu km rozgrzewa się i zaczynają się problemy W skrzyni jest nowy olej natomiast w tylnym moście sprawdziłem stan oleju i jest OK. Może ktoś miał podobny przypadek... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2013 Wiskoza,koniec kropka.Tylny "most" się grzeje ponieważ występuje różnica w prędkości wału a prędkości kół tylnych,pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2013 No chyba, że opony są różnych rozmiarów... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2013 Wiskoza,koniec kropka.Tylny "most" się grzeje ponieważ występuje różnica w prędkości wału a prędkości kół tylnych,pozdro. wiekszej bzdury dawno nie czytałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarkBlue Opublikowano 30 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 No chyba, że opony są różnych rozmiarów... Opony ten sam wymiar... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarkBlue Opublikowano 7 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2013 Panowie a gdybym zastosował skrzynię od sedana (bez reduktora) to różnica w przełożeniach na dylny dyfer będzie już inna? zakładam, że skrzynia pochodziłaby z silnika o tej samej pojemności... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 7 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2013 Kiedy wymieniałeś olej w tylnym moście?? Zobacz jak ten olej wygląda. Temperatura z czegoś się bierze. Spodziewam się ze olej będzie perłowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zyggi Opublikowano 7 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2013 u mnie tez troche szumialo z tylu, na luz nie wrzucalem ale na dojazdach do swiatel itp dosc mocno predkosc gubil, z racji miarki w skrzyni olej sobie ocenilem wizualnie i wyglada na ok wiec na razie nie nie zmienilem ale w dyfrze nie wiedzialem co jest wiec poszedl do zmiany, zlalo sie cos co wygladalo podobnie do ATF, bylo dosc rzadkie i spienione, wlalem najtanszy 75W90 syntetyk od K2 i jakby mniej szumi i slabiej predkosc wytraca wiec na poczatek moge to samo Tobie zaproponowac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 7 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2013 lucza, o 29 czerwiec 2013 - 21:37, powiedział: Wiskoza,koniec kropka.Tylny "most" się grzeje ponieważ występuje różnica w prędkości wału a prędkości kół tylnych,pozdro. wiekszej bzdury dawno nie czytałem Hahhaha też się uśmiałem,taki skrót myślowy ale nie wyszedł do końca. Oczywiście chodziło mi o opory cierne które powstają w moście gdy wiskoza jest uszkodzona. gdybym zastosował skrzynię od sedana (bez reduktora) to różnica w przełożeniach na dylny dyfer będzie już inna Tu nie chodzi o typ auta tylko o przełożenia,było wiele przełożeń w sedanie i kombi,musisz znać swoje przełożenia i tak szukać skrzyni lub wymieniać kąplet wraz z tylnym dyfrem,pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarkBlue Opublikowano 13 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2013 W dyfrze jest nowy olej a szum zaczyna być słychać miedzy przednimi fotelami a tylną kanapą. Oznaczenie mojego tylnego mostu to VA1RBF-XF. Decyzja zapadła na drugą skrzynie. Mam dostęp do skrzyni od 1.6, która była spięta z dyfrem o oznaczeniach VA1RBE-XE i teraz pytanie czy ten dyfer ma to samo przełożenie czy też nie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 13 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2013 a na moje oko jest na opak, uszkodzeni tylnego dyfra zabiło wiskoze. Moze zrobila ci sie szpera z tyłu, moze uciekł olej, zatarło sie łozysko itp itd. uszkodzenie wiskozy raczej nie ma wpływu na tylny dyfer, tam jest przeca zwykły różnicowy. Choć w sumie nie, odwołuje. Być może u mnie przegrzana wiskoza przyczyniła sie do zwiekszenia luzu walka w dyfrze (watek : pukanie przy puszczniu sprzegła"). Być może u Ciebie "sklejająca" wiskoza uszkodziła go w inny sposób? Ale to jest troche naciagana teoria... najpierw zdiagnozowałeś przeskakującą wiskoze czy zwalnianie i grzanie dyfra? Jeżeli chodzi o wymiany to sam bałem sie tego jak ognia. reduktorowe skrzynie są z "iksem" przez co nie mozna ich znaleść w żadnych tabelkach. Ja ostatecznie kupiłem dyfer centralny z Outbacka '08 po wysraniu skrzyni . na szczescie spasowało. Sprawdz swoj symbol skrzyni,ale w 99 powinieneś już mieć TY754 czyli skrzynie z dyferencjałem Phase II. co do przełożeń musisz pytać jakiejś "szychy forumowej" ,czyli kogoś kto siedzi w odpowiednich tabelkach ,najlepiej od producenta. Jak coś to pw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skrzypekQ4 Opublikowano 26 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2013 (watek : pukanie przy puszczniu sprzegła") a mozesz podac link, bo jakos nie moge tego znalezc za pomoca SZUKAJ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 27 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2013 (edytowane) Hah, własnie ja też nigdy tego nie umiem znaleść paradox: czesto szukam tematów z forum przez google Ja założyłem też chyba swoj topic ,ale odpisał mi tylko lucza.... Wiem że byl jakiś stary temat, diagnozy były że podpora wału lub tuleje dyfra. U mnie niestety tuleje uwydatniły problem, a jak je wymieniałem podpadło mi o ile mogłem ręką przekrecić talerzyk dyfra gdzie przychodzi wał. Zresztą odp. w Twoim wątku Mam, chyba to: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/54433-pukanie-w-tylnym-dyferzemocowanie-dyfra Edytowane 27 Lipca 2013 przez Matiz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się