Jump to content

tuning H6 spec b.


Recommended Posts

Szczerze mówiąc, to do mnie nie przemawiają 2 podwójne wydechy, wolę pojedyńcze.

Za to do mnie jak najbardziej, przemawiają i to bardzo głośno ;) wszystkie flat 6 powinny tak wyjeżdżać z fabryki obojętnie czy z porsche czy z subaru :P

Link to post
Share on other sites

Najlepszy tuning Spec B to zmian hamulca na BBK i pakiet skręcanie = ? AR2R moglbys cos wiecej powiedziec na ten temat

Mialem poprzednio w gc8 zlote brembo i wiadomo super czy tu tez isc tym tropem i czy to podejdzie p&p?

I co z tym skrecaniem spec b. ma chyba przekladnie z sti?

 

Wydech na Twoim H6 wyglada bardzo ladnie - widac ze robiony przez kogos kto ma pojecie ( czytalem gdzies w innym watku ze jedziesz zrobic nie kupujesz gotowego ; dobrze pamietam? ) - wiadomo koncowki kwestia gustu ale gada jak trzeba pozdro

Link to post
Share on other sites

Tak, wydech robiłem na zamówienie w MIJ Performance w Walsall koło Birmingham.

Poprosiłem ich o legalne "odetkanie" wydechu plus zmiane brzmienia na jak najbardziej zbliżoną do 4S-ki, nie było to trudne bo silniki podobne ;)

Opis:

-kolektory jeszcze fabryczne (czekam aż Raptor wypuści wersję SS, mówią, że zajmie im to do 4ech tygodni)

-przednie 2 katalizatory fabryczne,

-3ci cat usunięty,

dalej już kopia oryginalnych rurek z SS o nie zmienianej średnicy,

w tym rezonator mid-sport MIJ Performance,

-oryginalne wypolerowane backboxy z wymienionymi końcówkami na dwururki.

I tyle. Koszt całości lekko ponad 500 funtów.

Link to post
Share on other sites

Jakies odczuwalne zmiany po zabawie z wydechem poza dzwiekiem?

Te kolektory Raptora moga zmienic duzo? i jak z cenami za to?

dzieki pozdro

ps wlasnie poszukalem i 745$ nie przeraza za przyrost jaki obiecuja

Edited by Monza
Link to post
Share on other sites

Jakies odczuwalne zmiany po zabawie z wydechem poza dzwiekiem?

tak, lepszy dół, szybsze wkręcanie się na obroty, na trasie przy spokojnej jeżdzie osiągnąłem najniższe jak dotąd spalanie 39MPG !!!!

 

Te kolektory Raptora moga zmienic duzo? i jak z cenami za to?

dzieki pozdro

ps wlasnie poszukalem i 745$ nie przeraza za przyrost jaki obiecuja

za 4 tygodnie ich oferta rozszerza się o wersje SS tych kolektorów będą kosztować 450$, zbiłem u nich cenę do 300$ ale trzeba wziąć 6szt. Jak ktoś chętny pisać !!! obecnie jestem na etapie negocjacji ceny wysyłki i rozeznania w opłatach granicznych (podatek, cło) w UK . pzdr

Edited by AR2R_K19DLA
Link to post
Share on other sites

Jakies odczuwalne zmiany po zabawie z wydechem poza dzwiekiem?

tak, lepszy dół, szybsze wkręcanie się na obroty, na trasie przy spokojnej jeżdzie osiągnąłem najniższe jak dotąd spalanie 39MPG !!!!

 

Te kolektory Raptora moga zmienic duzo? i jak z cenami za to?

dzieki pozdro

ps wlasnie poszukalem i 745$ nie przeraza za przyrost jaki obiecuja

za 4 tygodnie ich oferta rozszerza się o wersje SS tych kolektorów będą kosztować 450$, zbiłem u nich cenę do 300$ ale trzeba wziąć 6szt. Jak ktoś chętny pisać !!! obecnie jestem na etapie negocjacji ceny wysyłki i rozeznania w opłatach granicznych (podatek, cło) w UK . pzdr

 

też jestem po zmianie całego wydechu (niestety nie w spec b ale zwykłym H6) i wywaleniu katalizatorów i mam podpobne odczucia czyli lepszy dół i wkręcanie na obroty.

Niebawem postaram się to wystroić także zobaczymy czy będzie lepiej

 

 

co do kolektorów to nieźle zeszli z ceny :) ale wysyłka z Australii tania nie będzie a jak dowalą cło i vat (chociaż może w UK jest mniejszy rygor- aczkolwiek z informacji od znajomych wychodzi że nie) to cena lekko abstrakcyjna się robi. Na szczęście ja swój wydech zrobiłem w rozsądnych $$

 

 

Mialem poprzednio w gc8 zlote brembo i wiadomo super czy tu tez isc tym tropem i czy to podejdzie p&p?

I co z tym skrecaniem spec b. ma chyba przekladnie z sti?

hamulce na przód podchodzą p&p tył z adapterem ogólnodostępnym i specjalnymi tarczami lub szczękami

 

a pakiet skręcanie to pewnie stablilizatory i rozpórka a nie przekładnia.

129.jpg

128.jpg

130.jpg

 

 

i gada to tak

Edited by Bartosz-B
Link to post
Share on other sites

Mój też nie spec B, ja za wygodny jestem więc brałem automat ;)

Silnik się marnuje. Ja też mam automat i żałuję.

nie do końca się zgodzę ;) trzeba zrobić wydech a później po opuszczeniu zakorkowanego miasta przerzucić na tryb sport lub sekwencje i jest bardzo dobrze ;)

Link to post
Share on other sites

Mój też nie spec B, ja za wygodny jestem więc brałem automat ;)

Silnik się marnuje. Ja też mam automat i żałuję.

nie do końca się zgodzę ;) trzeba zrobić wydech a później po opuszczeniu zakorkowanego miasta przerzucić na tryb sport lub sekwencje i jest bardzo dobrze ;)

Nie wiem ile może dać wydech + program więc mogę się tylko wypowiedzieć o serii.

Jak dla mnie to nawet na sekwencji czuję jak oprogramowanie "myśli" przez chwilę zanim zmieni bieg a pełny adaptacyjny tryb auto kompletnie nie nadąża za zmianami stylu jazdy. Może jest jakaś firma przeprogramowująca sterownik skrzyni?

Edited by Darkstar
Link to post
Share on other sites

http://www.ecutek.com/Home.aspx

http://subaru.nie-ASO..._3_0_i_3_6l.php

 

Wiem, od innego użytkownika tego forum, że oni całkiem nieźle ogarniają poprawę reakcji na pedał gazu w naszych H6-kach. Pzdr

Edited by AR2R_K19DLA
Link to post
Share on other sites

Prawda stara jak swiat, ze w EZ30R niewiele mozna zrobic dla zwiekszenia mocy, jesli sie nie chce wydac kupy kasy. Najbardziej ekstremalna metoda to bedzie zmiana wlasciwie wszystkich elementow, od tlokow, po rozrzad i sterowanie. Alternatywnie sa te pakiety z kompresorem albo turbo, ale to tez gruba sprawa i tylko dla pasjnoatow, bo co jak co ale mniejszym kosztem i lepszy efekt bedzie w Imprezie :)

 

Tansze metody po prostu niewiele daja, zmiany oprogramowania, wymiana filtrow, ewentualnie to:

 

img4410.jpg

 

Lepiej te pieniadze zainwestowac w hamulce (ja mialem EBC Turbogroove + czerwone klocki), albo zawieszenie. Tu polecam rozporke (najlepiej STI Flexible Tower Bar, dziala cuda!) i grubsze staby (nie probowalem, ale na rozsadek powinno zmniejszyc przechyly karoserii).

 

Gdybym nie byl sprzedal swojego bialego, to na pewno dlugo zanim bym myslal o zwiekszeniu mocy, raczej bym zamontowal szpery i aktywny dyferencjal. Niejeden SJS i pojezdzawki udowonily mi, ze zeby ogarnac seryjna moc to potrzebuje jeszcze duzo duzo treningu, ale poprawic prowadzenie zawsze mozna. I jak ktos uwaza, ze 245KM to malo to zapraszam na Autobahny. BARDZO rzadko mi sie zdarzalo, zeby ktos mu dorownywal 8) To auto potrafi byc naprawde bardzo bardzo szybkie i do predkosci powyzej 200kmh rozpedza sie tak latwiusko, ze szok.

Link to post
Share on other sites

Gdybym nie byl sprzedal swojego bialego, to na pewno dlugo zanim bym myslal o zwiekszeniu mocy, raczej bym zamontowal szpery i aktywny dyferencjal. Niejeden SJS i pojezdzawki udowonily mi, ze zeby ogarnac seryjna moc to potrzebuje jeszcze duzo duzo treningu, ale poprawic prowadzenie zawsze mozna. I jak ktos uwaza, ze 245KM to malo to zapraszam na Autobahny. BARDZO rzadko mi sie zdarzalo, zeby ktos mu dorownywal 8) To auto potrafi byc naprawde bardzo bardzo szybkie i do predkosci powyzej 200kmh rozpedza sie tak latwiusko, ze szok.

 

245 koni sobie radzi, ale w dzisiejszych czasach pełnych wyżyłowanych 3.0 TDI nie robi takiego wrażenia jak 10 lat temu. Tym niemniej jest to mocny silnika jak dla Legacy, które jakoś szczególnie duże czy ciężkie nie jest.

Co do autobahny to mi się wydaje, że Niemcy nie jeżdżą tak szybko jak dekadę temu. Pamiętam dawniej wrzucało się tempomat na 180 i zostawało na środkowym pasie, bo było sporo ludzi jadących szybiej. Ostatnie parę lat jak jeżdżę (fakt faktem jestem tam jakieś 2 razy do roku) to 160tka i w zasadzie nie zjeżdża się z szybkiego pasa. Plus duża cześć autostrad ma ograniczenie do 120 niestety.

Link to post
Share on other sites

Owszem, ogólnie jeżdżą wolniej. Ale nie wszyscy! Mieszkam tu na stałe więc poruszam sie cały czas po autostradach i szczególnie ci jeżdżący służbowymi autami czyli nie zwracajacg uwagi na koszty paliwa, wciąż depcza ile wlezie.

 

I jak do tej pory żadne trzylitrowe diesle nie były mi groźne :) chociaż oczywiście zacznijmy od tego, ze nie o to chodzi zeby sie ścigać!

 

Zostaje więc pytanie: po co modyfikować ten silnik? Skoro do bardzo szybkiej jazdy jak i do zdecydowanie ponadprzecietnie dynamicznego wyprzedzania (śmiem twierdzić ze na trasie STIem szybciej sie nie bedzie podróżować) w zupełności wystarcza? A tuning tego silnika to ogromne koszty oraz ryzyko utraty niemalże legendarnej niezawodnosci H6?

 

Wg mnie totalnie bez sensu :)

Link to post
Share on other sites

Święta racja TJ, ja zmieniłem filtr i wydech dla lepszego brzmienia. Miałem iść w kolektory Raptora oraz sprężarkę od nich. Ale nie ścigając się po torach, doszedłem do wniosku, że to zupełnie bez sensu...Na zwykłych drogach oraz autostradach H6 nie potrzebuję żadnych "silnikowych ulepszeń"

Edited by AR2R_K19DLA
Link to post
Share on other sites
  • 8 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...