kudi Opublikowano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2013 Witam Pacjent : WRX 2001 . Zastanawiam się nad zmianą stabilizatorów na grubsze . Obecnie zamontowane 20mm z sti p+t . Cel - poprawa prowadzenia auta w zakrętach , zmniejszenie podsterowności . Większość zestawów posiada średnicę p 23+t 24mm . Pytanie jak taki zestaw wpłynie na jazdę po zakrętach ? Auto będzie sztywniejsze , zmniejszą się przechyły , ale jak będzie wyglądać problem z podsterownością ? Opłaca się montować taki zestaw ( cena niska nie jest ) czy wystarczy , że wrzucę do tyłu 24mm i efekty będą zadowalające . Czy poprzez tak gruby przedni stab nie zniweluję znowu efektu nadsterowności , czyli nie powrócę do punktu wyjścia ? Obecnie zawias wygląda tak : KYB AGX + sprężyny TEIN , z przodu negatyw -1,8 , z tyłu - 1,2 lekko rozbieżnie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2013 Upraszczając: grubszy tył - nadsterowność grubszy przód - podsterowność ;-) Ja bym zaryzykował i wrzucił na początek grubszy tył... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubabb Opublikowano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2013 Quba ja założyłem kilka dni temu ten tylni 20mm zamiast 16mm Dziś tak porządnie potestowalem i nie ten Forek. Zero wgniatania tyłu w zakrętach usztywniło autko niesamowicie Kudi załóż tył+poliuretany i powinieneś być zadowolony z rezultatu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hati Opublikowano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2013 Upraszczając: grubszy tył - nadsterowność grubszy przód - podsterowność To moze zapytam jeszcze o cos w tym temacie bo do niedawna zacząl mnie interesowac Samo zwiekszenie grubosci stabilizatora tylnego, oprocz wplywu na zmniejszenie podsterownosci/zwiekszenie nadsterownosci w ogolnym rozrachunku poprawi prowadzenie auta? Upraszczajac - czy po takiej modyfikacji ten sam zakret da sie pokonac szybciej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudi Opublikowano 26 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2013 Czekam aż wypowie się ktoś, kto montował również gruby stab z przodu . Może to sprawdzone rozwiązanie i warto założyć od razu komplet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pitro Opublikowano 28 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2013 Jak masz możliwośc to zakładaj od razy przód i tył i wg mnie to na przód może byc grubszy. Grubszy stab z tyłu i przy lekkiej rozbieżności to proszenie się o nadsterownosc, chyba że się lubi często kręcic kierownicą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 28 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2013 Grubszy stab z tyłu i przy lekkiej rozbieżności to proszenie się o nadsterownosc, chyba że się lubi często kręcic kierownicą ... przecież o to chodzi żeby była lekka nadsterowność a wracając do tematu WRX'a, to ja mam u siebie: przód 20mm (z STI'03, nie wiem czy jest inny niż w WRX, niby też 20mm, ale w katalogach maja inne nr oem ... miałem to wymieniłem) tył był seryjnie 16mm, później 20mm z STI'03, a teraz jest 22mm Whiteline do tego trochę inny zawias, opony i korekta geometrii ... i jest super dużo lepiej niż na serii .... nadsterownie, podsterownie i neutralnie ... zależnie od warunków .. ,ale najważniejsze - jest przewidywalnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 28 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2013 wg mnie to na przód może byc grubszy. A to czasem nie spowoduje rycia i wyjeżdżania przodem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 28 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2013 @@cybel, raczej nie ale "szybciej" odpowie na balans i będzie gubił tył dość raptownie. Wszystko zależny jak kto lubi jeździec. chyba że się lubi często kręcic kierownicą a tu to akurat odwrotnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 28 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2013 Quba ja założyłem kilka dni temu ten tylni 20mm zamiast 16mm Dziś tak porządnie potestowalem i nie ten Forek. Zero wgniatania tyłu w zakrętach usztywniło autko niesamowicie Kudi załóż tył+poliuretany i powinieneś być zadowolony z rezultatu Własnie dlatego napisałem Ja bym zaryzykował i wrzucił na początek grubszy tył... Sam mam staba z STI... do tego sprężyny z STI... no i amory z STI... I nie narzekam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się