Skocz do zawartości

Wpływ stabilizatorów na prowadzenie . WRX


kudi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Pacjent : WRX 2001 .

 

Zastanawiam się nad zmianą stabilizatorów na grubsze . Obecnie zamontowane 20mm z sti p+t . Cel - poprawa prowadzenia auta w zakrętach , zmniejszenie podsterowności .

Większość zestawów posiada średnicę p 23+t 24mm . Pytanie jak taki zestaw wpłynie na jazdę po zakrętach ? Auto będzie sztywniejsze , zmniejszą się przechyły , ale jak będzie wyglądać problem z podsterownością ?

Opłaca się montować taki zestaw ( cena niska nie jest ) czy wystarczy , że wrzucę do tyłu 24mm i efekty będą zadowalające . Czy poprzez tak gruby przedni stab nie zniweluję znowu efektu nadsterowności , czyli nie powrócę do punktu wyjścia ?

 

Obecnie zawias wygląda tak : KYB AGX + sprężyny TEIN , z przodu negatyw -1,8 , z tyłu - 1,2 lekko rozbieżnie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Quba ja założyłem kilka dni temu ten tylni 20mm zamiast 16mm

Dziś tak porządnie potestowalem i nie ten Forek.

Zero wgniatania tyłu w zakrętach usztywniło autko niesamowicie

 

Kudi załóż tył+poliuretany i powinieneś być zadowolony z rezultatu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Upraszczając:

grubszy tył - nadsterowność

grubszy przód - podsterowność

 

To moze zapytam jeszcze o cos w tym temacie bo do niedawna zacząl mnie interesowac ;) Samo zwiekszenie grubosci stabilizatora tylnego, oprocz wplywu na zmniejszenie podsterownosci/zwiekszenie nadsterownosci w ogolnym rozrachunku poprawi prowadzenie auta? Upraszczajac - czy po takiej modyfikacji ten sam zakret da sie pokonac szybciej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grubszy stab z tyłu i przy lekkiej rozbieżności to proszenie się o nadsterownosc, chyba że się lubi często kręcic kierownicą ;)

:facepalm:

... przecież o to chodzi żeby była lekka nadsterowność :D

 

a wracając do tematu WRX'a, to ja mam u siebie:

przód 20mm (z STI'03, nie wiem czy jest inny niż w WRX, niby też 20mm, ale w katalogach maja inne nr oem ... miałem to wymieniłem)

tył był seryjnie 16mm, później 20mm z STI'03, a teraz jest 22mm Whiteline

 

do tego trochę inny zawias, opony i korekta geometrii ...

 

i jest super :D dużo lepiej niż na serii .... nadsterownie, podsterownie i neutralnie ... zależnie od warunków .. ,ale najważniejsze - jest przewidywalnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@cybel, raczej nie ale "szybciej" odpowie na balans i będzie gubił tył dość raptownie. Wszystko zależny jak kto lubi jeździec.

 

chyba że się lubi często kręcic kierownicą
a tu to akurat odwrotnie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Quba ja założyłem kilka dni temu ten tylni 20mm zamiast 16mm Dziś tak porządnie potestowalem i nie ten Forek. Zero wgniatania tyłu w zakrętach usztywniło autko niesamowicie Kudi załóż tył+poliuretany i powinieneś być zadowolony z rezultatu

Własnie dlatego napisałem

Ja bym zaryzykował i wrzucił na początek grubszy tył...

 

Sam mam staba z STI... do tego sprężyny z STI... no i amory z STI...

 

I nie narzekam :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...