Skocz do zawartości

felgi 16"


kons6

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Dobra chłopaki to teraz ten kto ma XV na 16 niech proszę napisze jakie odczucia po przejściu z 17' i 225 szerokości na 16' i  215 (lub 205) 

mam 5 miesięczne dunlopy 215-60-16 z outbacka i myślę czy nie wywalić geolanderów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

własnie tego komfortu mi bardzo brakuje

pamiętam outback na 17 wręcz mnie wkurzał (dziurawo-wyeksploatowane miejskie ulice)

tu chyba nie ma co się od tym rozpisywać bo komfort oczywiście się podniesie

interesuje mnie natomiast czy w widoczny sposób spadło spalanie 

i druga rzecz jak auto skręca, 225 opony w takim autku to na prawde sporo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W spalaniu nie odczuwam żadnej różnicy, między innymi dlatego, że zimą samochód dłużej się rozgrzewa, podczas pracy ogrzewania silnik podtrzymuje wyższe obroty i oszczędność, która teoretycznie powinna się pojawić przez węższe opony, pożerają warunki zimowe. 

 

Ze statystyk spalania (link w sygnaturze) wygląda to tak: 

- auto na oponach letnich: 6,25 l/100km

- auto na oponach zimowych: 6,27 l/100km

czyli różnicy praktycznie nie ma. 

 

Różnicę w prowadzeniu odczuwam zaraz przy przekładce na opony letnie. Wtedy auto staje się sztywniejsze, bardziej przyklejone do drogi, minimalnie wzrasta hałas toczenia i oczywiście więcej trzęsie na dziurach. Za to praca układu kierowniczego jest bardziej "odpowiednia", łatwiej wyczuć, co się dzieje pod kołami, a samo wspomaganie pracuje bardziej precyzyjnie. Na zimowych, jak już wspomniałem w poprzednim poście, auto nabiera jakiejś "gumowości", kierownica obraca się oczywiście lżej, ale ciężej wyczuć, co tak naprawdę dzieje się pod kołami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

a tak pamiętam fotkę Twojej białej perły :)

tak wogule spojrzałem na moje zimówki które kupiłem z autem jakieś budżetowe Nexen Winguard Sport z index nośności 101! i jeszcze Extra load oraz z rantem na felgę co dodatkowo usztywnia bok opony, a ja się zastanawiałem co tak auto skacze :) w tygodniu założę fabryczne yokohamy bez rantu i 97V i będę miał porówanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tak mam wpisane w dowodzie rejestracyjnym: ET 48

 

A skoro już jesteśmy w temacie opon, to tak wyglądaja moje Nokiany WRD3 po 19.000km zimowego przebiegu (druga zima):

 

Opona na tyle wygląda jako tako:

ihost_1428393624__img_1771mm.jpg

 

Natomiast przód zaczyna pożerać i widać, że opony nierówno się ścierają.

ihost_1428393790__img_1772mm.jpg

 

ihost_1428393836__img_1773mm.jpg

 

ihost_1428393872__img_1774mm.jpg

 

Być może to od szybkiej jazdy po zakrętach :D

 

W każdym razie zastanawiam się, czy nie zrobić przekładki - przód/tył i przejeździć na tych oponach jeszcze jeden sezon i kupić nowe opony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W każdym razie zastanawiam się, czy nie zrobić przekładki - przód/tył i przejeździć na tych oponach jeszcze jeden sezon i kupić nowe opony

biorac pod uwage to ze na zimowych jezdzi sie  przez 1/4 roku zostawił bym sobie te zimówki ( i tak ich nie "zjezdzisz" ) i zamiast seryjnych geolandarów kupiłbym cos lepszego - nie oszukujmy sie geolandar osiagami nie powala - jak jest sucho sa ok jak jest mokro to sa słabe  w dodatku piszcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Co do letnich, to ja z Geolandarów jestem bardziej zadowolony niż z zimowych Nokianów

Ja natomiast z zimowych bridgestonów jestem bardziej zadowolony niz z geolandarów. Mimo to ze spalanie na nich jest duzo wyzsze niz na geolandarach , przy predkosciach autostradowych sa głosne to swoje zadanie w  warunkach zimowych spełniają znakomicie ( imo opona zimowa która powinno sie zakładac dopiero jak spadnie snieg bo spalanie i głosnosc moga do niej zniechecic) Natomiast geolandary na sniegu slizgaja sie jak głupie, w deszczu to samo, jedynie jak jest sucho sa ok, do najcichszych tez nie naleza no i piszcza - imo jedna z gorszych opon na którch do tej pory smigałem w moich autach ( za to auto spala na nich mniej niz na zimówkach )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż, temat opon, jest jak temat butów dla kobiet. Każdy ma swoje preferencje. Nokiany WRD3 to pierwsze opony tej marki w karierze kierowcy, może i w testach wypadły porównywalnie z oponami klasy premium, natomiast w żadnym wypadku mnie nie zachwycają i więcej ich nie kupię, a te po prostu dostałem z samochodem, tak jak i Geolandary. 

W każdym razie będę miał zgryz, co kupić, kiedy oba komplety dojadę do wartości granicznych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie się na nich źle nie jeździ, ale skoro są tak złe, jak się powszechnie na forum uważa, to znajdźcie mi jakąś alternatywę dla tych Geolandarów.

Opony czysto szosowe: ContiEcoContact, Dunlop Blue Responce, czy coś typu Dunlop Sport albo ContiPremiumContact.

W sumie w górach bardziej wolałbym bym coś typu ContiCrossContact albo Michelin Latitude?

 

 

_____

Błędy w pisowni sponsoruje

iPhone + Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja byłem bardzo bardzo zadowolony z Dunlop w Outbaku

lato miałem BluResponse 68db bardzo ciche dobra przyczepność, gorsza zużycie benzyny, opony szybciej się scierają ale to kwestia bardzo dobrej przyczepności coś za coś

zima Winter 4D ostatnio jechałem na nich 200km/h na autostradzie w ostrych warunkach nie miałem okazji testować, ale ogolnie też ciche

jak dla mnie liczą się tylko Dunlop, Continental i GoodYear, te opony sa raczej miekkie szybciej się scierają ale mają najlepszą przyczepność i są ciche i bardzo komfortowe

inne jak Michelin są już twardsze i nawet przy 20oC skaczą na drodze ale zato auto mniej pali

Nokiany mialem zimówki w Foresterze tragedia rozbiłem sobie drzwi o mercedesa bo nie wyhamowałem...

Moja opinia jest taka że nie ma sensu kupować opon tanich ani średnich bo oszczędzamy 50-100zł na oponie, opona to główne coś co łaczy auto z drogą ma być najlepsza.

Jeździłem jeszcze na BridgeStone - twardsze, BFGoodRich klasy średniej ale ok

na czeskiej wersji ceneo.pl - heureka.cz jest bardzo fajny filtr z wszystkimi parametrami, jak kupowałem opony do outbaka dałem wszystkie parametry na max i wyskoczyła mi tylko jedna opona Dunlop i takie kupiłem polecam się pobawić filtrm tutaj adres http://pneumatiky.heureka.cz/

Edytowane przez sebek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

 (...)

ihost_1413734296__img_1008m.jpg

 

Jak wspomniałem wcześniej na posiadany przeze mnie rozmiar opon i użyte felgi RC mam dopuszczenie TÜV - tu wyciąg z tabeli homologacyjnej dla felg i opon - bo w Austrii i Niemczech to nawet zawieszka do choinki zapachowej musi mieć TÜV  ;)

ihost_1413734620__img_1010m.jpg

 

(...)

 

Spośród obu rozmiarów z tabeli TÜV mam ten o niższym profilu, więc i przekłamania licznika są większe (opisywałem). Jeśli obecny komplet opon dojadę do końca (na razie jest nowy), założę opony 215/65/R16 i przekonam się, czy na nich się lepiej jeździ.

 

Pozdrawiam  

Christoph / Krzysztof. 

 

Po 25.000km / trzeci sezon zimowy / moje Nokiany WR D3 osiągnęły przewidziany prawem austriackim zakres graniczny 4mm :dance:Wcale mi ich nie żal, bo ich nie oszczędzałem. Dziś zamówiłem Nokiany WR D4 i będę miał bezpośrednie porównanie obu modeli. Zaproponowano mi jeszcze Dunlop WinterSport 5D, GoodYear Ultragrip Performans G-1, ale Nokiany według naklejek mają lepsze parametry i są cichsze, a na tym mi zależało. 

 

Poprzednio jako zamiennik na szesnastkach dla 215/55/17 ASO zastosowało 215/60/16 i na takich oponach jeździłem do tej pory. Jednak zamiennik z podstawowego rozmiaru 225/55/17 będzie lepszy 215/65/16 i dlatego dziś zamówiłem Nokiany WR D4 w drugim dopuszczonym w tabeli rozmiarze. Więcej "mięsa", to pewnie bardziej komfortowo i miękko będzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też czekam na zimówki do XV 

 

dotychczas używałem "zimówki" które dostałem z autem  Nokian WR A3 i mogę powiedzieć o nich tylko tyle, to nie jest zimówka  ;)

to jest opona na asfalt (także mokry) gdy temperatura powietrza spadnie do tych znanych zimą - tyle łączy je z zimą 

 

kopny śnieg, śnieg ubity, lód czy błoto pośniegowe są jej całkowicie obce 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tanio, wręcz budzetowo w ramach testów Federal Himalaya.

Jeszcze nie dotarły fizycznie l, możliwe że będą we wtorek, lecą z 2 różnych magazynów z tego co wiem obydwa nie w PL.

 

Tylko niestety:

- 2 z indeksem T

- 2 z indeksem o ile dobrze pamiętam V

 

Chciałem wszystkie z niższym ale niestety już nie ma w rozmiarze 225/55r17

 

 

 

tapatalk

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...