kons6 Opublikowano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2013 myślę o kupnie XV, więc może pojawić się więcej pytań czy ktoś sprawdzał temat założenia felg 16" do XV, a może ktoś na takich felgach już jeździ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki266 Opublikowano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2013 Jaki cel tego pomyslu? Wysyłane z mojego GT-N7000 za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2013 w necie na youtube jest filmik jak amerykance smigaja XV na 16tkach z oponami szutrowymi wiec pewnie sie da bo dużych hebli XV nie ma 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 26 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2013 (edytowane) Jaki cel tego pomyslu? wyższy profil opony - na tej samej średnicy/promieniu więcej gumy, mniej metalu - dziury, kamienie, nierówności na zimę węższa opona - np. 205 czy 195 bez konieczności kupowania nietypowych opon możliwość założenia opon szutrowych - nie wiem czy są większe niż 16" auto jest lekkie, więc węższe opony powinny również dobrze dać radę tutaj coś znalazłem Edytowane 26 Czerwca 2013 przez kons6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andremil Opublikowano 27 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2013 (edytowane) wyższy profil opony - na tej samej średnicy/promieniu więcej gumy, mniej metalu - dziury, kamienie, nierówności na zimę węższa opona - np. 205 czy 195 bez konieczności kupowania nietypowych opon możliwość założenia opon szutrowych - nie wiem czy są większe niż 16" Moim zdaniem "seryjne" opony mają wystarczająco "mięsa" żeby spokojnie pomykać po polskich dziurach a z drugiej strony również wystarczająco żeby się "kładły" przy ostrzejszych skrętach Opony szutrowe? - hmmm Pozdrawiam Edytowane 27 Czerwca 2013 przez Andremil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SX4ever Opublikowano 20 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2013 czy ktoś sprawdzał temat założenia felg 16" do XV, a może ktoś na takich felgach już jeździ? Założyłem felgi 6,5Jx16 H2, ET 48 z oponami zimowymi 215/65 R16 98H (Vredestein Wintrac 4 Xtreme). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raff2 Opublikowano 24 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2013 Też mam taką "pokusę" ale instrukcja obsługi wymienia tylko felgi 17 i 18 - czy nie będzie to wykroczeniem poza gwarancję? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andremil Opublikowano 24 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2013 a właśnie - czy ktoś w XV na 18 jeździ? Bo znalazłem ładny model OZ ale tylko 18" i teraz nie wiem czy to nie lekka przesada :-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Czy XV wymaga stosowania opon Run Flat? ponieważ nie ma koła zapasowego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki266 Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Masz zestaw naprawczy w bagażniku. Opony sa zwykłe Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 2 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2014 Sorry za odgrzanie kotleta, ale że się sezon na zmianę opon zbliża, to dopiszę parę zdań. Kupując Moje XV w salonie, jako bonus dostałem alufelgi RC i zimowe opony o rozmiarze: 215/60/16 Nokian WRD3, na które otrzymałem "Einzelgenehmigung", czyli pojedyńcze dopuszczenie na opony o innym rozmiarze, niż zawarte są w homologacji - czyli te wpisane do dowodu rejestracyjnego. Z tym kwitkiem można jeździć, ważne przy badaniach technicznych i kontroli drogowej. Zmieniły się różnice we wskazaniach (przekłamaniach) prędkości licznika i GPS: 50/44, 100/93, 130/121, na oryginalnych 225/55R17 jest odpowiednio 50/47, 100/96, 130/125 km/h. Darowanemu koniowi nie zagląda się w zęby, ale auto jeździ bardziej miękko, gumowato, opony są minimalnie głośniejsze niż Geolandary 95A, ale są tańsze niż 17. Co do wyglądu, kwiestia gustu, ale wzór felgi mi się podoba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebek Opublikowano 18 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2014 215/60/16 są zamiennikiem dla 215/55/17 - tak ma mój outback dla XV powinieneś mieć opony 215/65/16 które są zamiennikiem dla 225/55/17 przypominam druga liczba to nie wysokość opony w cm tylko procent z pierwszej liczby tj 60% z 215 itp polecam do zabawy z przeliczeniami kalkulator http://www.rimsntires.com/specspro.jsp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 18 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2014 Ja rozumiem tych, co chcą szesnastki na zimę. Ja na dziurach to pewnie czułem się na 235/85R16, ostatnio miałem 265/75r16 i to buduje zupełnie inne spojrzenie na drogę, dziury, kamienie i krawężniki. W subaru muszę bardzo uważać i na zimę już mam 17 (do xt). Wiosną będę pewnie takie dziury jak co roku, często zalane wodą, a ja wolę uwagę kierować na inne samochody, niż tylko pod koła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 18 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2014 (edytowane) 215/60/16 są zamiennikiem dla 215/55/17 - tak ma mój outback dla XV powinieneś mieć opony 215/65/16 które są zamiennikiem dla 225/55/17 przypominam druga liczba to nie wysokość opony w cm tylko procent z pierwszej liczby tj 60% z 215 itp polecam do zabawy z przeliczeniami kalkulator http://www.rimsntires.com/specspro.jsp Sam się zastanawiałem, bo przeliczałem zamiennik z rozmiaru 225/55/17 i w ogóle mi to nie pasowało, bo dla mnie oczywiście 215/65/16 byłoby właściwym zamiennikiem dla tego rozmiaru, ale skoro w ASO takie założyli i dostałem na to papier z Subaru Österreich, więc już tak zostało. Przeczytałem Twój post i mnie natchnęło, żeby zobaczyć, co mam wpisane w dowodzie: - letnie: 225/55 R17 97V - zimowe 225/55 R17 97Q i 215/55 R17 94Q. Widocznie zamiennik jest obliczony dla tego drugiego rozmiaru i tak by to wyszło, chociaż według mnie powinno się liczyć od podstawowego rozmiaru. Może jutro zerknę jeszcze w te papiery i sprawdzę, czy jest też podany inny zamiennik. Jeśli tak, to następny komplet będzie w tym rozmiarze, który podałeś. PS: dzięki za przypomnienie, nie było konieczne, bo dla mnie ten drugi parametr, tzw. profil opony to jednak wysokość opony wyrażona w procentach jej szerokości Edytowane 18 Października 2014 przez Christoph Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 19 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2014 Może chodzi o miejsce na łańcuchy? Zobacz w instrukcji czy nie ma ograniczeń stosowania łańcuchów przy letnim rozmiarze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebek Opublikowano 19 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2014 (edytowane) 215/60/16 są zamiennikiem dla 215/55/17 - tak ma mój outback dla XV powinieneś mieć opony 215/65/16 które są zamiennikiem dla 225/55/17 przypominam druga liczba to nie wysokość opony w cm tylko procent z pierwszej liczby tj 60% z 215 itp polecam do zabawy z przeliczeniami kalkulator http://www.rimsntires.com/specspro.jsp Sam się zastanawiałem, bo przeliczałem zamiennik z rozmiaru 225/55/17 i w ogóle mi to nie pasowało, bo dla mnie oczywiście 215/65/16 byłoby właściwym zamiennikiem dla tego rozmiaru, ale skoro w ASO takie założyli i dostałem na to papier z Subaru Österreich, więc już tak zostało. Przeczytałem Twój post i mnie natchnęło, żeby zobaczyć, co mam wpisane w dowodzie: - letnie: 225/55 R17 97V - zimowe 225/55 R17 97Q i 215/55 R17 94Q. Widocznie zamiennik jest obliczony dla tego drugiego rozmiaru i tak by to wyszło, chociaż według mnie powinno się liczyć od podstawowego rozmiaru. Może jutro zerknę jeszcze w te papiery i sprawdzę, czy jest też podany inny zamiennik. Jeśli tak, to następny komplet będzie w tym rozmiarze, który podałeś. PS: dzięki za przypomnienie, nie było konieczne, bo dla mnie ten drugi parametr, tzw. profil opony to jednak wysokość opony wyrażona w procentach jej szerokości przypomniało mi się jeszcze, że dopuszczalne jest zmiana rozmiarów kół w zakresie plus minus 2% a do 4% warunkowo, opona 215/55/17 jest o 1,6% niższa od 225/55/17 czyli pasuje, ale 215/60/16 już nie, tutaj inny kalkulator ze http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/225/55r17/ kiedyś też rozmawiałem z jednym fachmanem pamiętam, że mówił zawsze rozmiar w tą tamtą można zmienić, generalnie nic się nie stanie jak będziesz mial 215/60/16, licznik może troche przekłamywać, i pamiętaj tylko że w subaru wszystkie opony takie same, równo zużyte i odpowiednio napompowane lub uszkodzone sprzęgło wiskotyczne jeszcze jedno w outbacku i foresterze miałem tabliczkę na słupku przy drzwiach kierowcy z zalecanym rozmiarem i ciśnieniami Edytowane 19 Października 2014 przez sebek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 19 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2014 (edytowane) Panowie, już odpowiadam. Tabliczkę oczywiście posiadam i regularnie przy okazji kontroli ciśnienia czytam Jak wspomniałem wcześniej na posiadany przeze mnie rozmiar opon i użyte felgi RC mam dopuszczenie TÜV - tu wyciąg z tabeli homologacyjnej dla felg i opon - bo w Austrii i Niemczech to nawet zawieszka do choinki zapachowej musi mieć TÜV ... a tu zatwierdzenie przez ASO Subaru LINZ: Wszystko jest legalnie, dlatego strachu nie ma. Spośród obu rozmiarów z tabeli TÜV mam ten o niższym profilu, więc i przekłamania licznika są większe (opisywałem). Jeśli obecny komplet opon dojadę do końca (na razie jest nowy), założę opony 215/65/R16 i przekonam się, czy na nich się lepiej jeździ. Pozdrawiam Christoph / Krzysztof. Edytowane 19 Października 2014 przez Christoph Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebek Opublikowano 20 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2014 (edytowane) bardzo ciekawy ten dokument TUV, na 215/65/R16 będzie bardziej miękko jest też tańszy od 215/60/R16 a może wogule pójdziesz w 205/65/R16, węższa opona - spadnie spalanie i jeszcze tańszy rozmiar do silnika 150km - 205 rozmiar idealny Edytowane 20 Października 2014 przez sebek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 20 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2014 Następnym razem nie kupię Nokianów, jakikolwiek rozmiar by to nie były, bo są głośne, huczą i gwiżdżą podczas jazdy. Na razie druga zima przede mną i mam nadzieję, że śnieżna Jak się zetrą, nie będzie ich szkoda. Co do rozmiaru, to na razie zbieram doświadczenie, więc porównania nie mam, ale przemyślę czy nie założyć 215/65/R16. _____ Gesendet vom iPhone mit Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 20 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2014 a może wogule pójdziesz w 205/65/R16, węższa opona - spadnie spalanie i jeszcze tańszy rozmiar do silnika 150km - 205 rozmiar idealny BRZ ma 200KM jest fabrycznie na 205 szczerze to miałem 205 na 17 felgach w Yeti i na drogach zawalonych śniegiem spisywały się świetnie biorąc pod uwagę, że XV SBD jest o 180 kg lżejszy od wspomnianego Yeti nie było by to takie złe rozwiązanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebek Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 pewnie że to nie jest złe rozwiązanie, szerokość opon stosuje się do mocy i masy, mój outback 3.0 ma 1565kg i 245km i ma 215-tki jak bym miał wersje outbacka 2.5 163km sam bym założył 205-tki mój kolega ma audi 2.0turbo 170km i ma fabrycznie 205-tki pamiętam też, że imprezy 2.0 120km jeżdżą na 195-tkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 że XV SBD jest o 180 kg lżejszy od wspomnianego Yeti XV SBD waży co najmniej 1525 kg + ewentualne bogatsze wyposażenie. Najcięższe Yeti z automatem to 1565kg. To nie wiem gdzie te 180 kg? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 (edytowane) opierasz się na danych fabrycznych tzn. katalogowych (w dowodzie rej. są już prawidłowe wartości) Subaru XV SBD Comfort z pełnym bakiem paliwa 1455 kg (w specyfikacji SIP jest błąd lub jest to masa własna z kierowcą czego nie podają) Skoda Yeti 2.0 TDI DSG 4x4 (maks wyposażenie bez skóry, pełnowymiarowe koło zapasowe) 1640 kg (1620kg z połową baku) ważę każde swoje auto Edytowane 23 Października 2014 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 W specyfikacji na rynek austriacki podane są wartości dla 2.0D Comfort i 2.0D Exclusive - 1435 kg - masa własna: http://www.subaru.at/Models/Subaru-XV/Specifications.aspx#02 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebek Opublikowano 7 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2015 (edytowane) Tutaj dokument z Czeskiej Republiki Jaki cel tego pomyslu? Taki, że nie którzy mają pod domem kostę brukową i nie lubią czuć wibracji na plecach W outbacku 17 też zmieniłem na 16, w XV zrobię chyba to samo. Następnym razem nie kupię Nokianów, jakikolwiek rozmiar by to nie były, bo są głośne, huczą i gwiżdżą podczas jazdy. Przejechałem już kilka opon, najbardziej jestem zadowolony z Dunlop i teraz już tylko takie kupuje, na zimę miałem w Outbacku Dunlop WinterSport 4D ostatnio jechałem z prędkościami 160-200 nawet 210 na jednym odcinku, na lato kupiłem BluResponse opony bardzo ciche. Edytowane 2 Marca 2015 przez sebek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się