Jump to content

felgi 16"


Recommended Posts

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

w necie na youtube jest filmik jak amerykance smigaja XV na 16tkach z oponami szutrowymi wiec pewnie sie da bo dużych hebli XV nie ma

Posted Images

w necie na youtube jest filmik jak amerykance smigaja XV na 16tkach z oponami szutrowymi wiec pewnie sie da bo dużych hebli XV nie ma

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
Jaki cel tego pomyslu?

 

wyższy profil opony - na tej samej średnicy/promieniu więcej gumy, mniej metalu - dziury, kamienie, nierówności

na zimę węższa opona - np. 205 czy 195 bez konieczności kupowania nietypowych opon

możliwość założenia opon szutrowych - nie wiem czy są większe niż 16"

 

auto jest lekkie, więc węższe opony powinny również dobrze dać radę

 

tutaj coś znalazłem

Edited by kons6
Link to post
Share on other sites

 

wyższy profil opony - na tej samej średnicy/promieniu więcej gumy, mniej metalu - dziury, kamienie, nierówności

na zimę węższa opona - np. 205 czy 195 bez konieczności kupowania nietypowych opon

możliwość założenia opon szutrowych - nie wiem czy są większe niż 16"

 

 

Moim zdaniem "seryjne" opony mają wystarczająco "mięsa" żeby spokojnie pomykać po polskich dziurach a z drugiej strony również wystarczająco żeby się "kładły" przy ostrzejszych skrętach

Opony szutrowe? - hmmm

 

Pozdrawiam

Edited by Andremil
Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...

czy ktoś sprawdzał temat założenia felg 16" do XV, a może ktoś na takich felgach już jeździ?

 

Założyłem felgi 6,5Jx16 H2, ET 48 z oponami zimowymi 215/65 R16 98H (Vredestein Wintrac 4 Xtreme).

 

post-15099-0-23148700-1384986940_thumb.jpg post-15099-0-76659200-1384986934_thumb.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...
  • 5 months later...

Sorry za odgrzanie kotleta, ale że się sezon na zmianę opon zbliża, to dopiszę parę zdań. 

 

Kupując Moje XV w salonie, jako bonus dostałem alufelgi RC i zimowe opony o rozmiarze: 215/60/16 Nokian WRD3, na które otrzymałem "Einzelgenehmigung", czyli pojedyńcze dopuszczenie na opony o innym rozmiarze, niż zawarte są w homologacji - czyli te wpisane do dowodu rejestracyjnego. Z tym kwitkiem można jeździć, ważne przy badaniach technicznych i kontroli drogowej. 

 

Zmieniły się różnice we wskazaniach (przekłamaniach) prędkości licznika i GPS: 50/44, 100/93, 130/121, na oryginalnych 225/55R17 jest odpowiednio 50/47, 100/96, 130/125 km/h. 

 

Darowanemu koniowi nie zagląda się w zęby, ale auto jeździ bardziej miękko, gumowato, opony są minimalnie głośniejsze niż Geolandary 95A, ale są tańsze niż 17. Co do wyglądu, kwiestia gustu, ale wzór felgi mi się podoba. 

 

ihost_1389267431__20131203_135658.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

215/60/16 są zamiennikiem dla 215/55/17 - tak ma mój outback

dla XV powinieneś mieć opony 215/65/16 które są zamiennikiem dla 225/55/17

przypominam druga liczba to nie wysokość opony w cm tylko procent z pierwszej liczby tj 60% z 215 itp

polecam do zabawy z przeliczeniami kalkulator http://www.rimsntires.com/specspro.jsp

Link to post
Share on other sites

Ja rozumiem tych, co chcą szesnastki na zimę. Ja na dziurach to pewnie czułem się na 235/85R16, ostatnio miałem 265/75r16 i to buduje zupełnie inne spojrzenie na drogę, dziury, kamienie i krawężniki. W subaru muszę bardzo uważać i na zimę już mam 17 (do xt). Wiosną będę pewnie takie dziury jak co roku, często zalane wodą, a ja wolę uwagę kierować na inne samochody, niż tylko pod koła.

Link to post
Share on other sites

215/60/16 są zamiennikiem dla 215/55/17 - tak ma mój outback

dla XV powinieneś mieć opony 215/65/16 które są zamiennikiem dla 225/55/17

przypominam druga liczba to nie wysokość opony w cm tylko procent z pierwszej liczby tj 60% z 215 itp

polecam do zabawy z przeliczeniami kalkulator http://www.rimsntires.com/specspro.jsp

Sam się zastanawiałem, bo przeliczałem zamiennik z rozmiaru 225/55/17 i w ogóle mi to nie pasowało, bo dla mnie oczywiście 215/65/16 byłoby właściwym zamiennikiem dla tego rozmiaru, ale skoro w ASO takie założyli i dostałem na to papier z Subaru Österreich, więc już tak zostało.

 

Przeczytałem Twój post i mnie natchnęło, żeby zobaczyć, co mam wpisane w dowodzie: 

- letnie: 225/55 R17 97V  

- zimowe 225/55 R17 97Q i 215/55 R17 94Q. 

 

Widocznie zamiennik jest obliczony dla tego drugiego rozmiaru i tak by to wyszło, chociaż według mnie powinno się liczyć od podstawowego rozmiaru. Może jutro zerknę jeszcze w te papiery i sprawdzę, czy jest też podany inny zamiennik. Jeśli tak, to następny komplet będzie w tym rozmiarze, który podałeś. 

 

PS: dzięki za przypomnienie, nie było konieczne, bo dla mnie ten drugi parametr, tzw. profil opony to jednak wysokość opony wyrażona w procentach jej szerokości ;)

Edited by Christoph
Link to post
Share on other sites

 

215/60/16 są zamiennikiem dla 215/55/17 - tak ma mój outback

dla XV powinieneś mieć opony 215/65/16 które są zamiennikiem dla 225/55/17

przypominam druga liczba to nie wysokość opony w cm tylko procent z pierwszej liczby tj 60% z 215 itp

polecam do zabawy z przeliczeniami kalkulator http://www.rimsntires.com/specspro.jsp

Sam się zastanawiałem, bo przeliczałem zamiennik z rozmiaru 225/55/17 i w ogóle mi to nie pasowało, bo dla mnie oczywiście 215/65/16 byłoby właściwym zamiennikiem dla tego rozmiaru, ale skoro w ASO takie założyli i dostałem na to papier z Subaru Österreich, więc już tak zostało.

 

Przeczytałem Twój post i mnie natchnęło, żeby zobaczyć, co mam wpisane w dowodzie: 

- letnie: 225/55 R17 97V  

- zimowe 225/55 R17 97Q i 215/55 R17 94Q. 

 

Widocznie zamiennik jest obliczony dla tego drugiego rozmiaru i tak by to wyszło, chociaż według mnie powinno się liczyć od podstawowego rozmiaru. Może jutro zerknę jeszcze w te papiery i sprawdzę, czy jest też podany inny zamiennik. Jeśli tak, to następny komplet będzie w tym rozmiarze, który podałeś. 

 

PS: dzięki za przypomnienie, nie było konieczne, bo dla mnie ten drugi parametr, tzw. profil opony to jednak wysokość opony wyrażona w procentach jej szerokości ;)

 

przypomniało mi się jeszcze, że dopuszczalne jest zmiana rozmiarów kół w zakresie plus minus 2% a do 4% warunkowo, opona 215/55/17 jest o 1,6% niższa od 225/55/17 czyli pasuje, ale 215/60/16 już nie, tutaj inny kalkulator ze http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/225/55r17/ kiedyś też rozmawiałem z jednym fachmanem pamiętam, że mówił zawsze rozmiar w tą tamtą można zmienić, generalnie nic się nie stanie jak będziesz mial 215/60/16, licznik może troche przekłamywać, i pamiętaj tylko że w subaru wszystkie opony takie same, równo zużyte i odpowiednio napompowane lub uszkodzone sprzęgło wiskotyczne ;) jeszcze jedno w outbacku i foresterze miałem tabliczkę na słupku przy drzwiach kierowcy z zalecanym rozmiarem i ciśnieniami

Edited by sebek
Link to post
Share on other sites

Panowie, już odpowiadam.

 

Tabliczkę oczywiście posiadam i regularnie przy okazji kontroli ciśnienia czytam :P

ihost_1413734296__img_1008m.jpg

 

Jak wspomniałem wcześniej na posiadany przeze mnie rozmiar opon i użyte felgi RC mam dopuszczenie TÜV - tu wyciąg z tabeli homologacyjnej dla felg i opon - bo w Austrii i Niemczech to nawet zawieszka do choinki zapachowej musi mieć TÜV ;)

ihost_1413734620__img_1010m.jpg

 

... a tu zatwierdzenie przez ASO Subaru LINZ:

ihost_1413734745__img_1012m.jpg

 

Wszystko jest legalnie, dlatego strachu nie ma. Spośród obu rozmiarów z tabeli TÜV mam ten o niższym profilu, więc i przekłamania licznika są większe (opisywałem). Jeśli obecny komplet opon dojadę do końca (na razie jest nowy), założę opony 215/65/R16 i przekonam się, czy na nich się lepiej jeździ.

 

Pozdrawiam  

Christoph / Krzysztof. 

Edited by Christoph
Link to post
Share on other sites

bardzo ciekawy ten dokument TUV,

na 215/65/R16 będzie bardziej miękko

jest też tańszy od 215/60/R16

a może wogule pójdziesz w 205/65/R16, węższa opona - spadnie spalanie i jeszcze tańszy rozmiar  :)

do silnika 150km - 205 rozmiar idealny

Edited by sebek
Link to post
Share on other sites

Następnym razem nie kupię Nokianów, jakikolwiek rozmiar by to nie były, bo są głośne, huczą i gwiżdżą podczas jazdy.

 

Na razie druga zima przede mną i mam nadzieję, że śnieżna ;) Jak się zetrą, nie będzie ich szkoda.

 

Co do rozmiaru, to na razie zbieram doświadczenie, więc porównania nie mam, ale przemyślę czy nie założyć 215/65/R16.

 

 

 

 

 

_____

Gesendet vom iPhone mit Tapatalk

Link to post
Share on other sites

 

 

a może wogule pójdziesz w 205/65/R16, węższa opona - spadnie spalanie i jeszcze tańszy rozmiar  do silnika 150km - 205 rozmiar idealny
 

 

BRZ ma 200KM jest fabrycznie na 205

 

szczerze to miałem 205 na 17 felgach w Yeti i na drogach zawalonych śniegiem spisywały się świetnie

biorąc pod uwagę, że XV SBD jest o 180 kg lżejszy od wspomnianego Yeti nie było by to takie złe rozwiązanie

Link to post
Share on other sites

pewnie że to nie jest złe rozwiązanie, szerokość opon stosuje się do mocy i masy, mój outback 3.0 ma 1565kg i 245km i ma 215-tki

jak bym miał wersje outbacka 2.5 163km sam bym założył 205-tki

mój kolega ma audi 2.0turbo 170km i ma fabrycznie 205-tki

pamiętam też, że imprezy 2.0 120km jeżdżą na 195-tkach 

Link to post
Share on other sites

 

 

że XV SBD jest o 180 kg lżejszy od wspomnianego Yeti

XV SBD waży co najmniej 1525 kg + ewentualne bogatsze wyposażenie. Najcięższe Yeti z automatem to 1565kg. To nie wiem gdzie te 180 kg?

Link to post
Share on other sites

opierasz się na danych fabrycznych tzn. katalogowych (w dowodzie rej. są już prawidłowe wartości)   ;)

 

Subaru XV SBD Comfort z pełnym bakiem paliwa 1455 kg (w specyfikacji SIP jest błąd lub jest to masa własna z kierowcą czego nie podają)

 

Skoda Yeti 2.0 TDI DSG 4x4 (maks wyposażenie bez skóry, pełnowymiarowe koło zapasowe) 1640 kg (1620kg z połową baku)

 

ważę każde swoje auto

Edited by ketivv
Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...

Tutaj dokument z Czeskiej Republiki :)

 

gallery_3552_583_93177.jpg

Jaki cel tego pomyslu?

Taki, że nie którzy mają pod domem kostę brukową i nie lubią czuć wibracji na plecach :)

W outbacku 17 też zmieniłem na 16, w XV zrobię chyba to samo.


 

 

Następnym razem nie kupię Nokianów, jakikolwiek rozmiar by to nie były, bo są głośne, huczą i gwiżdżą podczas jazdy.
 

Przejechałem już kilka opon, najbardziej jestem zadowolony z Dunlop i teraz już tylko takie kupuje, na zimę miałem w Outbacku Dunlop WinterSport 4D ostatnio jechałem z prędkościami 160-200 nawet 210 na jednym odcinku, na lato kupiłem BluResponse opony bardzo ciche. 

Edited by sebek
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...