Skocz do zawartości

Odbija przy tankowaniu


Mandaryn112

Rekomendowane odpowiedzi

Witam...

 

mam kolejne pytanie... tak jak w temacie, odbija mi przy tankowaniu... i moze byc pusty bak... w polowie czy prawie pelny jak tylko wciskam pistolet do konca... to zaraz mi odbija...

 

domyslam sie ze chodzi o zatkany przewod odpowietrzenia... ale gdzie go szukac....??

 

bo nie musze mowic jak bardzo upierdliwe jest tankowanie w tempie 2L/minute zwlaszcza ze dosc czesto sie tu tankuje... :P

 

 

no chyba ze to jakis inny problem...

 

dodam jeszcze ze dzieje sie tak na roznych stacjach, dzieje sie zawsze.... i doprowadza do furii jak sie czlowiek spieszy... :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam...

mam kolejne pytanie... tak jak w temacie, odbija mi przy tankowaniu... i moze byc pusty bak... w polowie czy prawie pelny jak tylko wciskam pistolet do konca... to zaraz mi odbija...

i doprowadza do furii jak sie czlowiek spieszy... :P

odpowietrzenie by nie waliło od razu, może coś być w rurze - szczur, żaba albo oba razem w ramach partnerstwa LGBT, nie pamiętam jaki tam jest back-flow-prevention, nie mam beki, ale sprężyna/...w moim forku końcówka pistoletu musi być pod kątem bo tez wali - wyczuj położenie i zapamiętaj raz na jutro

Edytowane przez limeryk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w (OBK MY2012), też jest czasami problem z odbijaniem i nie zależy on od ilości paliwa w baku, a raczej od konkretnego dystrybutora. Właściwie zawsze tankuję jak zaświeci się rezerwa. W takim przypadku wystarczy cofnąć nieco pistolet i wówczas jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niestety z metod nie inwazyjnych nic nie pomaga.... ale nowe obserwacje sa takie ze jak leje paliwo to faktycznie "cos" albo blokkuje przeplyw paliwa w tej rurce... albo wlasnie to odpowietrzenie... bo widze i slysze jak paliwo mi podchodzi rurka i buzuje.... a pewnie gdyby pistolet nie odbil to rzygneloby mi na ulice.... :P

 

wiec moze tam jest jakies sitko w tej rurce do baku... i sie cos tam nazbieralo i blokuje.... ??? jakas tajniacka kamerka na patyku by sie przydala....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nowych typach samochodów są sitka i różne zapadki we wlewach paliwa, możliwe że któraś się u Ciebie nie otwiera do końca i blokuje, bądź coś przepchało wlew. Proponował bym wydobyć zbiornik ( nie jestem pewien, ale wlew chyba nie jest aż tak długi i zespawany na sztywno ze zbiornikiem) rozebrać to i spróbować przeczyścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
  • 4 lata później...

odsmażam smakowitego kotleta...  czy ktoś rozwiązał problem? też tak mam,że w baku sahara, a pistolet odbija od pierwszego wlanego litra. myślę,że to jest nienormalne. Pytanie jest , co jest nie tak? nie sądzę,żeby Japończycy zaprojektowali wlew,żeby były męczarnie przy drystrybutorze, szczególnie, że Subaraki chleją  i bez ołowiowa jest dla tych samochodów, jak zimna coca-cola ,przy 30'C upale :P  coś zapycha? coś trzeba przeczyścić  jest jakaś rada,żeby normalnie tankować? 

Edytowane przez Qubu666-Baja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

pytanie do EDDIego. Jaki w jakim roczniku OBK miałeś z tym wężykiem problem? Ja mam USA wersję i może twoja rada rozwiąże problem. Jeżeli coś wskóram i rozwiąże ten temat ,to daję znać ;) . Ps Póki co ciurkiem leję paliwo do baku (nie mogę jeszcze odstawić ''na kołki'' bryczki ze względu na charakter pracy,ale na bank uporam się z tym) . Może endoskop HD wpuszczę i coś się wyjaśni ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Kilka tygodni temu kupiłem w Holandii Jeepa Patriota. Też miałem problem z tankowaniem. Oddałem do serwisu i przepchali odpowietrznik. Zobaczę co dalej. Dam znać. A tak a propos myślę, że teksty typu złodziei i tak dalej są na miarę przedszkola.  A tam nie jeżdżą za kółkiem:). Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Odświeżam kotleta,bo sam miałem problem z tankowaniem, jak kolega w Tribece.  Nikt nie projektuje samochodu,żeby pistolet pod kątem wpychać ,to tak na wstępie. Fakt ,że może się coś zapchać we wlewie,ale do faktów... Opisuję mój przypadek. Ja tankowałem po kropli,bo co chwilę mi odbijał pistolet,a problemem był EVAP, czyli system odprowadzania par paliwa (obowiązkowy w samochodach od któregoś tam roku) . EVAP to po krótce system utrzymujący opary paliwa(po zatankowaniu) w układach samochodu, tak aby nie zatruwać oparami środowiska. Subaraki mają często problem z "filtrem oparów paliwa" ,lub jak ktoś chce szukać na YT,lub Google "EVAP canister". Po dłuższym czasie użytkowania samochodu , pary paliwa krążące w filtrze, rozkładają,zbrylają węgiel aktywny, który jest w nim zawarty. Zbrylony węgiel działa jak zatyczka i opary paliwa nie są "wpuszczane" do układu EVAP,a ulatują bardzo szybko ku górze, do pistoletu i wtedy pistolet zaczyna odbijać.  Jeżeli "czop","korek" węglowy nie jest taki duży , to przepustowość filtra jakaś tam jest zachowana i pistolet tylko czasem "odbija" ,ale węgiel zbryla się dalej i przepustowość jego schodzi do zera. Wtedy furia przy drystrybutorze i robienie śmigła z pistoletu "kombinacje" . Rada 1. wymiana filtra (najszybciej,bo po zakupie 1h i wymienione,jak śruby nie zapieczone. Opcja najdroższa) Rada 2. Ściągamy filtr rozpiłowujemy ,gdzie trzeba (w moim modelu w dwóch miejscach. jak w innych modelach filtra to nie wiem, trzeba szukać danej  konstrukcji w necie), wysypujemy stary granulat ze środka ,pył,czy co tam znajdziecie. Wymieniamy gąbki filtracyjne w odpowiednich miejscach. Wsypujemy świeży węgiel aktywny,a odseparowane wcześniej elementy lutujemy lutownicą do plastiku lub kleimy. Montujemy i gotowe. Pompa drystrybutora,aż huczy...  zero odbijania. Koszt operacji (opcja numer .2 ) to około 100zł. Do regeneracji potrzeba piłka do piłowania obudowy filtra, odpowiednia ilość węgla aktywnego (do akwariów), dla danego modelu filtra .Potrzebna jeszcze jest gąbka filtracyjna (do akwarów), spoiwo do lutowania plastiku/ lub klej do plastiku.  Ps czasem pada zawór w EVAP-ie,ale to już "Check Engine" powinien się zaświecić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...