Mandaryn112 Opublikowano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2013 Witam... mam kolejne pytanie... tak jak w temacie, odbija mi przy tankowaniu... i moze byc pusty bak... w polowie czy prawie pelny jak tylko wciskam pistolet do konca... to zaraz mi odbija... domyslam sie ze chodzi o zatkany przewod odpowietrzenia... ale gdzie go szukac....?? bo nie musze mowic jak bardzo upierdliwe jest tankowanie w tempie 2L/minute zwlaszcza ze dosc czesto sie tu tankuje... no chyba ze to jakis inny problem... dodam jeszcze ze dzieje sie tak na roznych stacjach, dzieje sie zawsze.... i doprowadza do furii jak sie czlowiek spieszy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2013 wkladaj pistolet nie do konca i pod katem ... nie to ze odpowietrzenie jest zatkane tylko przy pustym baku jest tam sporo oparow i to one odbijaja pistolet. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limeryk Opublikowano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2013 (edytowane) Witam... mam kolejne pytanie... tak jak w temacie, odbija mi przy tankowaniu... i moze byc pusty bak... w polowie czy prawie pelny jak tylko wciskam pistolet do konca... to zaraz mi odbija... i doprowadza do furii jak sie czlowiek spieszy... odpowietrzenie by nie waliło od razu, może coś być w rurze - szczur, żaba albo oba razem w ramach partnerstwa LGBT, nie pamiętam jaki tam jest back-flow-prevention, nie mam beki, ale sprężyna/...w moim forku końcówka pistoletu musi być pod kątem bo tez wali - wyczuj położenie i zapamiętaj raz na jutro Edytowane 24 Czerwca 2013 przez limeryk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mandaryn112 Opublikowano 24 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2013 no to technik pod kątem... wysunięty.... dopchniety... sprawdzalem juz setki.... i tak jak pisalem ... ilosc paliwa w baku nie wplywa na zachowanie... odbija zawsze...nawet jak jest 3/4 baku i tankuje przed trasa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2013 U mnie w (OBK MY2012), też jest czasami problem z odbijaniem i nie zależy on od ilości paliwa w baku, a raczej od konkretnego dystrybutora. Właściwie zawsze tankuję jak zaświeci się rezerwa. W takim przypadku wystarczy cofnąć nieco pistolet i wówczas jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro_O Opublikowano 28 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2013 U mnie też nie ma problemu no może poza jednym mam wrażenie że przy dystrybutorze podczas tankowania już ssie paliwo mam pytko zakładany był gaz ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alphaOne Opublikowano 3 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2013 ja tez tak mam - pomaga obrócenie pistoletu do góry nogami (wężem?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mechanior_Marecki Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 kolega tak mmiał i okazało sie ze ktos mu chcial spuscic paliwo wezem zlodziej wepchnal waz i nie mogł go wyciagnac szarpiac urwał go w polowie i został we wlewie gleboko... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 ja czasem jak dobrze tankuje to tez mi sie odbija ale dopiero pod koniec przed zejściem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korzonek Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 a tankowanie po korek nie pomoze ? tylko tak az sie paliwo uleje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mandaryn112 Opublikowano 11 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2013 no niestety z metod nie inwazyjnych nic nie pomaga.... ale nowe obserwacje sa takie ze jak leje paliwo to faktycznie "cos" albo blokkuje przeplyw paliwa w tej rurce... albo wlasnie to odpowietrzenie... bo widze i slysze jak paliwo mi podchodzi rurka i buzuje.... a pewnie gdyby pistolet nie odbil to rzygneloby mi na ulice.... wiec moze tam jest jakies sitko w tej rurce do baku... i sie cos tam nazbieralo i blokuje.... ??? jakas tajniacka kamerka na patyku by sie przydala.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vtec Opublikowano 11 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2013 (edytowane) załóż gaz, będzie po problemie Edytowane 11 Lipca 2013 przez vtec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korzonek Opublikowano 11 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2013 nie masz znajomego lekarza z endoskopem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
biker Opublikowano 19 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2013 W nowych typach samochodów są sitka i różne zapadki we wlewach paliwa, możliwe że któraś się u Ciebie nie otwiera do końca i blokuje, bądź coś przepchało wlew. Proponował bym wydobyć zbiornik ( nie jestem pewien, ale wlew chyba nie jest aż tak długi i zespawany na sztywno ze zbiornikiem) rozebrać to i spróbować przeczyścić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viking1232 Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2013 umnie tez czesto odbija ale nie na wszystkich stacjach wydaje mi sie ze to jest problem pistoletu do tankowania na stacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Grędysa Opublikowano 6 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2013 Takie paliwo mamy, że zapycha wlew Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qubu666-Baja Opublikowano 22 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2018 (edytowane) odsmażam smakowitego kotleta... czy ktoś rozwiązał problem? też tak mam,że w baku sahara, a pistolet odbija od pierwszego wlanego litra. myślę,że to jest nienormalne. Pytanie jest , co jest nie tak? nie sądzę,żeby Japończycy zaprojektowali wlew,żeby były męczarnie przy drystrybutorze, szczególnie, że Subaraki chleją i bez ołowiowa jest dla tych samochodów, jak zimna coca-cola ,przy 30'C upale coś zapycha? coś trzeba przeczyścić jest jakaś rada,żeby normalnie tankować? Edytowane 22 Września 2018 przez Qubu666-Baja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EDDIE Opublikowano 7 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2018 (edytowane) U mnie w OBK był zagięty wężyk odpowietrzenia (jest ich tam kilka zwłaszcza w wersji USA). ODstaw do mechanika niech przepatrzą wszystkie wężyki. Edytowane 7 Listopada 2018 przez EDDIE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qubu666-Baja Opublikowano 11 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2018 pytanie do EDDIego. Jaki w jakim roczniku OBK miałeś z tym wężykiem problem? Ja mam USA wersję i może twoja rada rozwiąże problem. Jeżeli coś wskóram i rozwiąże ten temat ,to daję znać . Ps Póki co ciurkiem leję paliwo do baku (nie mogę jeszcze odstawić ''na kołki'' bryczki ze względu na charakter pracy,ale na bank uporam się z tym) . Może endoskop HD wpuszczę i coś się wyjaśni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janek1965 Opublikowano 16 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2018 Kilka tygodni temu kupiłem w Holandii Jeepa Patriota. Też miałem problem z tankowaniem. Oddałem do serwisu i przepchali odpowietrznik. Zobaczę co dalej. Dam znać. A tak a propos myślę, że teksty typu złodziei i tak dalej są na miarę przedszkola. A tam nie jeżdżą za kółkiem:). Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qubu666-Baja Opublikowano 8 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2019 Odświeżam kotleta,bo sam miałem problem z tankowaniem, jak kolega w Tribece. Nikt nie projektuje samochodu,żeby pistolet pod kątem wpychać ,to tak na wstępie. Fakt ,że może się coś zapchać we wlewie,ale do faktów... Opisuję mój przypadek. Ja tankowałem po kropli,bo co chwilę mi odbijał pistolet,a problemem był EVAP, czyli system odprowadzania par paliwa (obowiązkowy w samochodach od któregoś tam roku) . EVAP to po krótce system utrzymujący opary paliwa(po zatankowaniu) w układach samochodu, tak aby nie zatruwać oparami środowiska. Subaraki mają często problem z "filtrem oparów paliwa" ,lub jak ktoś chce szukać na YT,lub Google "EVAP canister". Po dłuższym czasie użytkowania samochodu , pary paliwa krążące w filtrze, rozkładają,zbrylają węgiel aktywny, który jest w nim zawarty. Zbrylony węgiel działa jak zatyczka i opary paliwa nie są "wpuszczane" do układu EVAP,a ulatują bardzo szybko ku górze, do pistoletu i wtedy pistolet zaczyna odbijać. Jeżeli "czop","korek" węglowy nie jest taki duży , to przepustowość filtra jakaś tam jest zachowana i pistolet tylko czasem "odbija" ,ale węgiel zbryla się dalej i przepustowość jego schodzi do zera. Wtedy furia przy drystrybutorze i robienie śmigła z pistoletu "kombinacje" . Rada 1. wymiana filtra (najszybciej,bo po zakupie 1h i wymienione,jak śruby nie zapieczone. Opcja najdroższa) Rada 2. Ściągamy filtr rozpiłowujemy ,gdzie trzeba (w moim modelu w dwóch miejscach. jak w innych modelach filtra to nie wiem, trzeba szukać danej konstrukcji w necie), wysypujemy stary granulat ze środka ,pył,czy co tam znajdziecie. Wymieniamy gąbki filtracyjne w odpowiednich miejscach. Wsypujemy świeży węgiel aktywny,a odseparowane wcześniej elementy lutujemy lutownicą do plastiku lub kleimy. Montujemy i gotowe. Pompa drystrybutora,aż huczy... zero odbijania. Koszt operacji (opcja numer .2 ) to około 100zł. Do regeneracji potrzeba piłka do piłowania obudowy filtra, odpowiednia ilość węgla aktywnego (do akwariów), dla danego modelu filtra .Potrzebna jeszcze jest gąbka filtracyjna (do akwarów), spoiwo do lutowania plastiku/ lub klej do plastiku. Ps czasem pada zawór w EVAP-ie,ale to już "Check Engine" powinien się zaświecić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się