Jump to content

Jaki bieżnik na zakręty w oponie zimowej?


rutra80
 Share

Recommended Posts

Polecam Nexen 231 bardzo dobra guma, zimą na bardzo grząskim śniegu robi cuda :) i pięknie kopie :D

FS367878.JPEG

Też polecam tą opone ,w Clio 16V dawała radę.

Link to comment
Share on other sites

Mieszanka jest bardzo ważna bo potem opona nie trzyma na lodzie i zmrożonym sniegu, mokrej nawierzchni, akurat sam snieg nie ubity jest dość przyczepny i lepiej mieć opony które dobrze sprawdzają się też na zlodowaciałych nawierzchniach i na świerzym wyślizganym sniegu. Ja bylem bardzo zadowolony z Uniroyala MS PLUS 66. Wada niektórych nalewek jest ich głośna praca szum/wycie i na to trzeba uważać.

Link to comment
Share on other sites

Raczej na snieg.

Z tego typu oponami (także nalewkami) jest ten problem, że o ile bardzo miekka miesznka i agresywny bieźnik sprawdzi się w głebokim sniegu to juz na błocie posniegowym, mokrym asfalcie itp. raczej nie bardzo.

Do upalania po sniegu tego Nexena mozna ryzykować, ale jak ktoś nie kolcuje to bez sensu kupowac opone pod kolec, bo tracimy część lameli. Chyba wolałbym juz nalewkę. a najlepiej jakś opone bardziej uznanego producenta, ale przeznaczoną na rynek nordycki. W tym roku bodjże Hankook ma u na sprzedawac takie oponyi mają miec niezła cene.

Link to comment
Share on other sites

Miałem kiedyś Hankooka ICEBEAR w Clio i nie mogłem z podwórka wyjechać ,za to te Nexeny były rewelacyjne na każdy śnieg .Na asfalt nie wiem ,bo nie jeździłem :P

Link to comment
Share on other sites

Miałem kiedyś Hankooka ICEBEAR w Clio i nie mogłem z podwórka wyjechać ,za to te Nexeny były rewelacyjne na każdy śnieg .Na asfalt nie wiem ,bo nie jeździłem :P

Nie pisze o Hankook Icebear czyli oponie na warunki zimowe zachodnio-europejskie tylko o oponie typowo na warunki nordyckie - bieznik W605, W606 i RW08 - spójrz na ilośc lamelli - ta opona zdecydownie lepiej będzie kleić do lodu i wyslizganego śniegu.

Edited by lukass
Link to comment
Share on other sites

Chyba każda opona robiona na Skandynawię ,będzie świetna na śniegu ,a na asfalcie tragedia .W imprezie mam Nokian Hakkapelita ,na śniegu (każdym) rewelka ,a na suchym powyżej 130km/h możliwa jazda tylko na wprost :angry:

 

Dla tego na zime mam 3 komplety kól ,śnieg ,asfalt i wąski kolec na upalanie.

Link to comment
Share on other sites

Potrzebuję bieżnika który będzie używalny też na asfalcie, kilka kompletów opon odpada. Zależy mi bardziej na trzymaniu na ubitym śniegu i lodzie niż na kopnym śniegu. Hałas i zużycie paliwa mi nie przeszkadzają.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...