Jump to content

czy felgi 18" 7,5" et45 -wejdzie do wrx kombi 2003?


KaTM
 Share

Recommended Posts

Jak w temacie. Nie mogę doszukać się podobnego tematu na forum.

Chciałem zakupić felgi INOVIT REDLINE / ASUKA RACING RD21 REDLIN

18" 7,5" et45 5x100 z aukcji z Anglii do tego opony 225/40/18 do mojego WRX kombi 2003.

Wiem, że kombi nieco różni się rozmiarami nadkoli od sedana. Czy ten zestaw nie będzie wadził o nadkola?? Zawieszenie mam seryjne, planuję jednak w przyszłości założyć tylko sprężyny obniżające o 30mm h&r lub eibach.

Edited by KaTM
Link to comment
Share on other sites

@@KaTM, myślę że jest to max jaki można tam upchać. Ja mam u siebie zawias -4cm i 18" 7,5 et 48 z gumami 215/40 i powiem, że to idealny zestaw do oryginalnych błotników :)img9716a.jpg

Edited by Dyziek
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Właśnie o taką odpowiedź mi chodziło od praktyka, posiadacza wanny, który taki zestaw użytkuje w praktyce :)

 

Dyziek a jaki masz zawias, że tak ładnie, lecz bez hardcore-u Ci auto siadło?

Edited by KaTM
Link to comment
Share on other sites

Sprężyny H&R - kupiłem w używce, niby -40/40 i faktycznie na tyle wygląda... jesli chcesz podeslę Ci na maila fotkę takiej wanny na eibachach z takimi samymi felgami, porównasz sobie.img9787g.jpg

Link to comment
Share on other sites

Poszło... Przerobiłem temat dogłębnie :D Przy szerokości 7,5 et 45 to max co można upchać w kombiaku bez ruszania rantów.

Link to comment
Share on other sites

Zdjęcia doszły :)

sprawdzałem też dopasowanie na stronie :

http://waxtum.com/auto/rechner/et.html

jak to będzie pasować na WRX i 1,7mm jest "luzu" z tyłu i 6,7mm z przodu na 18" et45 7,5" z oponami 225/40/18.

 

Tylko w tym konfiguratorze nie ma informacji o Kombi także to może być dopasowanie na sedana.

 

Poszło... Przerobiłem temat dogłębnie :D Przy szerokości 7,5 et 45 to max co można upchać w kombiaku bez ruszania rantów.

skoro kolega mówi, że zagłębił temat i się wciśnie to można zaryzykować albo bezpiecznie może znajdę jeszcze na et48 - czas pokaże.

 

Opony już do mnie jadą 225/40/18 pirelli od kolegi Carlos-wrx :) Zabrałem się do składania zestawu od dupy strony ale cena na opony była okazyjna.

Link to comment
Share on other sites

Czysto teoretycznie - szersza opona to juz 5mm bliżej rantu niż u mnie, do tego 3mm różnicy et...

no właśnie, staram się dlatego wylicytować felgi jak u Ciebie na aucie :) czyli Rota GRA 18" et48 7,5". Raczej rezygnuję z pomysłu na Inovit 18" et45 7,5" - mogła by być lipa.

Link to comment
Share on other sites

A czy podejda mi takie felgi do sedana 1.6? Na seryjnym zawieszeniu.
z powodzeniem, pytanie jakiej szerokości opony zapodasz do 1.6...
Link to comment
Share on other sites

@@KaTM, kurcze nie chciałbym Cię odwodzić jesli masz coś upatrzonego... tym bardziej, że nie planujesz jakiejś mega gleby i troche przerwy między błotnikiem a oponą pozostanie.

Link to comment
Share on other sites

Plany są spore, czyli dosłowna Repliczka, Na razie fele, nie wiem jak jest z konstrukcją 1.6, czy ta sama niż 2.0 czy inna. Ważne by felgi spasowały, później zawieszenie i coś jeszcze (Wiem że od dupy strony ale będzie gitarka). Zobaczymy :)

Link to comment
Share on other sites

@@KaTM, kurcze nie chciałbym Cię odwodzić jesli masz coś upatrzonego... tym bardziej, że nie planujesz jakiejś mega gleby i troche przerwy między błotnikiem a oponą pozostanie.

Kiedyś w poprzednim aucie też ten sam model ale USA WRX kombi 2004 - miałem 18" Inovit (nie pamiętam et i ile miały szerokości) ale na 215/35/18 lato (twardo jak cholera) ale bez szorowania rantów tyle, że na standardowym zawiasie US. W zimie były też te felgi tylko na 225/40/18 - i na ostrych zakrętach obierało.

 

Spoko Dyziek, wolę żeby mi o ranty nie obcierało dlatego wybór et45 będzie bezpieczniejszy. Twoja opinia bardzo mi się jak na razie przydała :)

 

Zdjęcia poprzedniego auta z 18" Inovitami :

sub01.jpg

 

sub02.jpg

Link to comment
Share on other sites

dlatego wybór et45 będzie bezpieczniejszy
raczej 48 ;) Fajne zdjęcia... ale gdzie tam są opony?? :biglol:

No jasne pomyliłem się, chciałem napisać et48 :)

opon nie widać, bo to naleśniki były :D

 

A felgi dzisiaj kupiłem od "evodziobak" z forum. I są to dokładnie te felgi jak INOVIT RED LINE RD21 tyle, że Speedline Prodrive PFF7 18" szer.8" et51 :D , czyli wierny oryginał. No na to nie liczyłem, bo znaleźć te fele w dobrej cenie graniczy z cudem. Felgi już zmontowałem i są na aucie. Luzu jest na tyle, że obniżenie zawiasu nie będzie problemem. Dzień zaliczam do wyjątkowo udanych :yahoo:

 

Pozostaje mi tylko pomalować je na czarny chrom bo są czarne matowe - bez szału i morą na lakierze jak cholera.

Edited by KaTM
Link to comment
Share on other sites

Świeżo robione, ciemno cię robi powoli. Na aucie nie mam listew dolnych bo oddane do fachmana na obklejenie na srebro ala kolor nadwozia.

 

prod01.jpg

 

prod02.jpg

 

prod03.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Powyżej są wstawione nowe zdjęcia już obniżonego auta i z listwami dolnymi srebrnymi.

Opony 225/40/18" i et51 i jest na styk. Auto stoi na sprężynach Tein -35mm. Przy amorach standardowych WRX potrafiło dobijać na nierównościach i przycierało (tylko tył). Teraz mam zamontowane kayaby Ultra SR od STI, auto jest twarde i już tak nie przysiada. Bywa jednak, że przy bardzo mocnym dobiciu też sobie coś lekko szurnie z tyłu.

Ja mam wrx kombi a TY kolego chcesz dopasować do STi czy innej wersji?? W STI jest więcej miejsca w nadkolach.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...