kamson Opublikowano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2013 Witam, Czy ktoś z szanownych forumowiczów orientuje się jaki jest rozdział napędu w owym forku i czy z tyłu jest szpera... ?? Nie mogę tego w szukajce nigdzie znaleźć stad pytanko do Was koledzy i koleżanki.. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EL-Marcin Opublikowano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2013 Szpery nie ma na 100% - jak chyba w żadnym subaru Ograniczenia poślizgu RACZEJ nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iron Opublikowano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2013 Szpery nie ma na 100% - jak chyba w żadnym subaru Niestety ale nie masz racji, u mnie w my06 2.0 NA jest szpera tylko, że to jest manual... W wersji z manualem napęd jest stały 50:50, z automatem napęd jest inaczej przekazywany. Wyjściowo 95:5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamson Opublikowano 19 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2013 no....powiem Wam panowie, że już tyle wersji słyszałem ...gubię się. W Subarakach na pewno jest szpera (delikatna), ale chodzi mi o konretny model jak wyżej.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2013 Szpery nie ma na 100% - jak chyba w żadnym subaruOgraniczenia poślizgu RACZEJ nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iron Opublikowano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2013 (edytowane) Czyli w twoim Foresterze nie ma lsd a napęd rozdzielany, jak pisałem wcześniej, wyjściowo 95:5. Na forum już o tym wielokrotnie pisano. Edytowane 19 Czerwca 2013 przez iron Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vilmark Opublikowano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2013 Dżisas. Nie 95;5 tylko 90;10 przy trybie D , na każdym innym biegu rozdział jest inny. Szpera była w pakiecie dodatkowym , jeśli masz grzane fotele i wycieraczki to jest duża szansa na jej obecność :-) Poproś mechanika żeby sprawdzil na podńośniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2013 (edytowane) W wersji "X" szpery raczej nie ma, w XS była chyba dostępna jako opcja przy pakiecie "All-Weather Package", ja u siebie w LL Bean miałem w standardzie. Nie masz zbytnio co rozpaczać, bo ona słabo trzyma (w terenie zbytnio nie pomoże), chociaż może na śniegu czy na śliskim coś tam daje. Trudno mi powiedzieć, bo nie miałem okazji bawić się Forkiem bez tego. Co do podziału napędu w wersjach US (bez turbo) z tamtych lat to jest wyjściowo 90:10. Przy czym na "1" i "R" masz sztywno 50:50. Na 2 podobno też tam to jakoś inaczej działa, a dalej to już dynamicznie z wyjściowym 90:10. Jeśli masz w głowie mętlik, to powiem CI tak, nie przejmuj się. Swoim autem byłem w Rumunii na Subariadzie (tam odkryłem że szpera w terenie na wiele w Forku się nie przydaje), przejechałem trasę terenową na Plejadach, a zimą zamiatałem tyłkiem na parkingach oraz polnych drogach i NIGDY nie odczułem żeby napęd na tył w jakiś sposób nie domagał lub był dopinany. Całość działa naprawdę dobrze Pozdrawiam, Marcin Edit: Tu masz rozpiskę tego co było oferowane w poszczególnych wersjach w US: http://www.cars101.com/subaru/forester/forester2005.html Edytowane 19 Czerwca 2013 przez marhof Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EL-Marcin Opublikowano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2013 To może rozwinę myśl, by nie było śmiesznie. Dla mnie szpera - jak sama nazwa z języka niemieciego wskazuje - to mechanizm PEŁNEGO połącznienia dwóch wałów czy półosi, tak np. jak w pierwszej i drugiej generacji napędu quattro. O ile wiem, wszelkie cuda wielopłytkowe, lepkościowe itp nie dają takiego pełnego połączenia, więc szperą nie mogą być nazwane. Być może się mylę i były modele / wersje Subaru ze sztywnym, mechanicznym spięciem. Jeśli tak, chętnie je poznam. Piszę to zupełnie serio, bez ironii czy próby prowokacji.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2013 Dla mnie szpera - jak sama nazwa z języka niemieciego wskazuje - to mechanizm PEŁNEGO połącznienia dwóch wałów czy półosi, tak np. jak w pierwszej i drugiej generacji napędu quattro No to zweryfikuj swoją wiedzę. To, że Ty tak to rozumiesz, nie oznacza, że tak własnie jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EL-Marcin Opublikowano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2013 Dobrze, obiecuję Wychowywałem się na różnych modelach Audi z napędem quattro, i tam szpera to szpera, a nie "szpera" Ponawiam pytanie: czy były Subaru ze szperą ( a nie "szperą") Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamson Opublikowano 19 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2013 upss...patrzę że rozpętałem lekką burzę...no cóż, chetnie się przyjrzę jak to jest naprawdę... Marhof...dzięki za link;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się