Skocz do zawartości

Wycięcie Kata?!


wojtek1908

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie odnośnie katalizatora, z tego co powiedział mi mechanik mój kat się rozleciał. W związku z tym moje pytanie czy zwykle rozcięcie puszki i wyciągnięcie bebechów katalizatora nie spowoduje jakichś błędów komputera? Pacjent Impreza wrx 2003r 225ps. Czy lepszą alternatywą jest wstawienie jakiegoś downpipa bez kata? Jak na to reagują sondy lambda? Dodam iż nie mam milionów ponieważ mam inne wydatki i chciał bym to zrobić w miarę tanio:P o ile da się coś zrobić przy tym aucie tanio:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyrzucenie kata = remap

 

eee, bez przesady....

np. w 2.5l (jest jeden) a sonda w połaczeniu z sensownym rezystorem załatwia sprawę

w 2.0 rocznik 2003 masz chyba dwie sztuki (pre i właściwy) - więc pierwsze primo - zależy który :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w przypadku wycięcia go będą jakieś problemy?

tak, może wrosnąć doładowanie ...może się okazać (ale nie musi) że wówczas będzie za uboga mieszanka (bo pompa paliwa już nie jest taka wydajna, bo ecu nie zdąży z korekcją, bo gorsze paliwo, bo 10000 innych przyczyn)

wystarczy po zmianie dp, podjechać do kogoś kto się na tym zna i na początek sprawdzić AFR czy wszystko jest ok i może remap nie będzie konieczny.

Albo ... załóż inny używany downpipe z katalizatorem i chwilowo zapomnij o problemie .... później zmienisz na przelot i zrobisz remap jak należy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@wslawex, po czym to poznałeś?? Śmierdzi czy cuś?? :) Po wstawieniu rury w miejscu drugiego kata u mnie zrobiło się znacznie głośniej... do tego nie wydaje mi się, żeby takie uwalnianie wydechu u nas było dobre. Właściwie poza katami zostaje tylko końcowa pucha którą pewnie i tak wymienisz na przelot ;) P.S dobrze, że jest forum bo pewnie byśmy wogóle nie gadali ;):D:D:D

Edytowane przez Dyziek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stary... z Tobą się umówić to jak na audiencję u papieża :D

 

a wracając do tematu, to jak zmieniałem koła i auto było na podnośniku, to chłopaki na warsztacie mi powiedzieli że katy umierają i chcieli mi przelot założyć od początku do końca :P

 

a końcowy, to już kilka miesięcy pod ławą leży... remusa... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już kilka miesięcy pod ławą leży
specjalistą nie jestem ale wydaje mi się, że jego miejsce jest pod zderzakiem/podłogą bagażnika... przynajmniej u mnie tam jest :yahoo: Wywalania katów nie polecam no chyba, że brzęcza bo się posypały to raczej wyjścia nie ma...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w poprzednim WRX 2004 US miałem zrobiony cały przelot 3" , począwszy od szerokiego kołnierza za turbo (bez kata). Check wyskakiwał raz na 100km, po odpięciu klemy z aku check gasł i znowu 100km do ponownego zaświecenia. Problem rozwiązał autoelektryk (najlepszy u nas na wsi :) ) z dużym doświadczeniem. WRX robił jednak pierwszy raz. Zajęło mu to tydzień ale problem rozwiązał - check już się nie zaświecał. Nie chciał się przyznać co zrobił - mogę się domyślać, że może wyłączył druga sondę lambda.

Auto nie było mapowane, w zasadzie seria tyle, że z uwolnionym wydechem bez kata.

Dodam tylko, że przed zmianą wydechu na uwolniony 3" też był bez kata z szerokim kołnierzem od turbo tyle, że z dwoma tłumikami seryjnymi (środkowy i końcowy). Błędy na tym zestawie nie wyskakiwały. Dopiero na 3" wyskakiwał check.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzy lata jeździłem WRX MY05 bez katów, bez remapu. Check da się oszukać ;-)

 

Na dwóch sondach.

 

dokładnie tak:

1. mechanicznie - dystans (ok. 8cm) pod sonde wspawany prostopadle do linii przeplywu

2. elektronicznie - rezystor wpiety w układ sondy

\

osobiście preferuję opcję 2 - zawsze w 100% skuteczna

opcja 1 - róznie to bywalo :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...