Jump to content

Problem ze wspomaganiem i obrotami po wymianie


subarakzs
 Share

Recommended Posts

Witam

 

Wymieniłem po zakupie w moim Legacy z 2005 (2.0 165KM) + gaz zakładany w lipcu, skrzynia manualna

 

- świece na NGK taki sam model jak stare

- płyn hamulcowy

- oleje w skrzyni biegów, silniku i tylnym moście

 

 

 

Mechanicy nie mogli znaleźć filtra paliwa, gdzie oni go wcisnęli ??!!

 

 

 

Namordowałem się z nimi przy tym wszystkim 7 godzin, same świece wymieniali 2 godziny (trzeba było lekko opuścić silnik)

 

Oleju w moście wlali równo 1 litr, w skrzyni biegów równo 3 litry

 

 

 

Auto po wymianie ma jakieś dziwne zachowania:

 

1. Znacznie ciężej chodzi mi wspomaganie, o co kaman ?

 

2. drugi problem jaki się pojawił to przy wrzucaniu na luz z jakiegokolwiek biegu, najczęściej od 2 w górę i praktycznie za każdym razem, obroty spadają sobie jednak bardzo nisko do poziomu około 300 i potem jakby odbijają się i podskakują do 1000 po czym dopiero opadają na 800. Całość trwa jakieś 2-3 sekundy.

Masakra, bo jeśli w momencie gdy jednak zdecyduje i wrzucę sobie jakiś bieg kiedy obroty są nisko np na skrzyżowaniu, auto prawie mi gaśnie w tym momencie i ma zero mocy.

 

3. Auto jakby słabiej się zbiera, wydaje mi się jakby stało się cięższe i gorzej rozpędzało

Edited by pennypl
Link to comment
Share on other sites

Witam,

co do skrzyni to sprawdź poziom oleju - z tego co wiem powinna być miarka (bagnet tak jak w silniku).

i pytanie czy dobrze odpowietrzyli sprzęgło - chyba, że płynu nie wymieniałeś

co do gaśnięcia i falowania obrotów sprawdź najpierw czy wszystkie przewody są dobrze pozakładane, a jęśli tak, to pozostanie chyba sprawdzenie na starych świecach

co do wspomagania to nie mam pomysłu.

Pozdrawiam.

Kuba.

Link to comment
Share on other sites

Wspomaganie nie było ruszane wlasnie, chyba, że przy opuszczeniu silnika mogło sie coś stać.

Właśnie starych świec nie mam, ogólnie ciężki temat z nimi bo dostęp i geometria do ustawienia po całej operacji.

 

Moze silnik sie zaprogramuje na nowo ?

Odczepienie aku wymaga później jakiegoś kodu do radia ??

Link to comment
Share on other sites

Mechanicy nie mogli znaleźć filtra paliwa, gdzie oni go wcisnęli ??!!

W zbiorniku paliwa koło pompy szukali?

 

1. Znacznie ciężej chodzi mi wspomaganie, o co kaman ?

Pasek do pompy wspomagania dobrze jest założony, nie ślizga się? Poziom płynu wspomagania jest prawidłowy? Może jak Ci geometrię ruszyli to to ma wpływ na większe opory przy kręceniu?

 

same świece wymieniali 2 godziny (trzeba było lekko opuścić silnik)

Trzeba mieć narzędzia odpowiednie - wtedy nie trzeba demontować auta.

Link to comment
Share on other sites

Widzę, że z subaru to lepiej jeździć zbiorczo do serwisu subaru, bo później same kwiatki.

Miesiąc temu geometrie ustawiałem u nich i było ok, tylko teraz coś dziwnie sie zrobiło.

 

 

Układ sie jak odpowietrza, kręci na max prawo i lewo ?

 

Doleje trochę płynu bo jest i było wcześniej na minimum w zbiorniku. Jedną wewnętrzna gumowa część przekładni jest i była lekko mokra, moze przy ruszeniu silnika coś więcej poszło

Link to comment
Share on other sites

Układ sie jak odpowietrza, kręci na max prawo i lewo ?

Dolej na zimnym aucie do maksymalnego poziomu (sprawdź poziom na podziałkach Cold). Jak się chwilę przejedzisz to sprawdź potem dla Hot czy jest OK. Powinno się samo odpowietrzyć w czasie jazdy. Zbyt niski poziom płynu do wspomagania oprócz słabszej pracy pompy może doprowadzić też do jej uszkodzenia.

Link to comment
Share on other sites

Kiedys do Legacy wlali mi 1l oleju do mostu. Po miesiacu wybilo uszczelniacze bo tam ma byc 0,8l...

 

pewnyś tego, bo w MT jest korek i leje sie do krawędzi -chyba, ze tył tylko podnieśli.....

Link to comment
Share on other sites

Tak, jestem pewny, w dodatku bylem przy tym. Mechanik spuscil olej i rodzajem strzykawy napelnil most olejem az zaczal wyplywac z otworu wlewowego. Tylko ze w hali bylo kilkanascie stopni , olej gesty, a in nie zaczekal az przestanie wyplywac. Myslalem ze w strzykawie bylo 0,8l oleju, ale na rachunku byl 1l...

Link to comment
Share on other sites

bylem dzis w Gdansku w OES i zdziwili sie jak powiedzialem, ze opuszczali mi w dół silnik przy wymianie swiec, bo tak sie tego nie robi, stad pewnie ciezko mi teraz chodzi kierownica, cos musieli mi przy okazji spieprzyc!

 

Do tego gosciu cos mi tam psikal w gniazdo swiecy chyba, stad moze byc problem np. z przeskakujaca iskra. Masakra oddawac auto amatorom.

 

Jesli zalali olej do skrzyni 75W80 to juz w ogole bedzie przegiecie, bo kazalem 75W90!

 

Mozna jakos sprawdzic czy swieca jest uwalona albo cos nie tak zalozone ? bo na pewno jest lekka przerwa w dostawie przy mocniejszym przyspieszaniu i na paliwie i na gazie. Wczesniej ladnie ciagnal do przodu, teraz jakby mi koni ubylo...

Link to comment
Share on other sites

Tak, jestem pewny, w dodatku bylem przy tym. Mechanik spuscil olej i rodzajem strzykawy napelnil most olejem az zaczal wyplywac z otworu wlewowego. Tylko ze w hali bylo kilkanascie stopni , olej gesty, a in nie zaczekal az przestanie wyplywac. Myslalem ze w strzykawie bylo 0,8l oleju, ale na rachunku byl 1l...

Troche trudno uwierzyc, ze mogl zalac wiecej niz do krawedzi otworu. Na rachunku jest 1l, no bo niby jak mieli cie skasowac? Za kazde 100ml?

Link to comment
Share on other sites

Normalnie licza za olej z dokladnoscia 0,1 L, w koncu jest z beczki. A mechanik bez problemu wstrzyknie 1l do mostu i szybko zakreci korek. Moze w srodku nie zostanie caly 1l,ale 0,9 z pewnoscia. Zreszta autorowi watku tez wlali 1L do mostu, kolejny cud ?

Link to comment
Share on other sites

bylem dzis w Gdansku w OES i zdziwili sie jak powiedzialem, ze opuszczali mi w dół silnik przy wymianie swiec, bo tak sie tego nie robi, stad pewnie ciezko mi teraz chodzi kierownica, cos musieli mi przy okazji spieprzyc!

 

Do tego gosciu cos mi tam psikal w gniazdo swiecy chyba, stad moze byc problem np. z przeskakujaca iskra. Masakra oddawac auto amatorom.

 

Jesli zalali olej do skrzyni 75W80 to juz w ogole bedzie przegiecie, bo kazalem 75W90!

 

Mozna jakos sprawdzic czy swieca jest uwalona albo cos nie tak zalozone ? bo na pewno jest lekka przerwa w dostawie przy mocniejszym przyspieszaniu i na paliwie i na gazie. Wczesniej ladnie ciagnal do przodu, teraz jakby mi koni ubylo...

Widze tylko jedno wyjście z sytuacji - sam musisz zacząć serwisować swój samochód. :)

A tak zupełnie poważnie, to czy brak mocy nie występuje szczególnie przy prędkościach obrotowych 2000-3000 RPM?

Jeżeli tak, to gdzieś tu czytałem, że takie efakty występują czasem po wymianie oleju i pomaga czasem odkręcenie czujnika spalania stukowego i przeniesienie w inne miejsce lub przykręcenie przez amortyzujące fale dźwiękowe podkładki.

Niczym nie ryzykujesz, zrób eksperyment i napisz czy pomogło.

 

Normalnie licza za olej z dokladnoscia 0,1 L, w koncu jest z beczki. A mechanik bez problemu wstrzyknie 1l do mostu i szybko zakreci korek. Moze w srodku nie zostanie caly 1l,ale 0,9 z pewnoscia. Zreszta autorowi watku tez wlali 1L do mostu, kolejny cud ?

Słuchaj, naprawdę nie chce mi się wierzyć, że trafiłeś na mechanika, który w życiu nie wymieniał oleju w skrzyni czy dyferencjale. Subaru to fajna marka, ale rozwiązania podobne, jak w wielu innych. Druga sprawa, to uwierz lub nie, ale naprawdę nie da się wlać 1 litra oleju do równo stojącego samochodu, bez wylewania otworem wlewowym. Osobiście dwa razy wymieniałem olej w skrzyni biegów o takiej właśnie konstrukcji (dwa korki - wlewowy i spustowy) i za każdym razem, choć się bardzo starałem, to nie udało mi się wlać więcej niż 20ml.

Link to comment
Share on other sites

cos tam niby probowali regulowac z ukladem kierowniczym, ale dalej chodzi ciezko, nieznacznie lepiej.

Wyczytalem w wolnej chwili w necie, ze np w takim mercedesie przy opuszczaniu silnika trzeba odkrecic kolumne kierownicza bo mozna uszkodzic lozyska albo cos zakrzywic. Dla mnie to bylo naturalne, ze na czyms ten silnik wisi i zrobilem duze oczy jak doszlo do takiej decyzji, ale liczylem na to, ze wiedza co robia...

 

Ktos spotkal sie z takim problemem, bo po tej operacji kierownica chodzi gorzej niz przed i tego jestem pewien.

Jak u was byly wymieniane swiece, bo fakt dostep jest ciezki czy to od dolu czy od gory.

 

Co do oleju bylem przy tym wszystkim i wszedl litr, jednak lekko sie wylewalo z korka i szybko to zakrecili zanim sie ulalo wiecej.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Witam

 

Wracajac do tematu bo ostatnio meczy mnie to kręcenie kierownica, wiem, ze mogłoby to chodzić dużo lepiej.  

Poza tym kierownica bardzo powoli odbija i nie jest to płynne i nigdy nie odbija do samego końca, więc musze jej pomóc przy każdym skręcie.

 

Dla przypomnienia.

 

Silnik był opuszczony do wymiany świec bez odkręcania / luzowania przekładni (nie znam się) i po tej operacji kierownica nie chodzi już tak jak przed wymianą.

 

Jakie są możliwości regulacji ? Coś prostego od czego można zacząć, żeby poprawić komfort jazdy. Zbieżność była ustawiania. 

Co należałoby sprawdzić w dalszej kolejności.

Link to comment
Share on other sites

Witam

 

Wracajac do tematu bo ostatnio meczy mnie to kręcenie kierownica, wiem, ze mogłoby to chodzić dużo lepiej.

Poza tym kierownica bardzo powoli odbija i nie jest to płynne i nigdy nie odbija do samego końca, więc musze jej pomóc przy każdym skręcie.

 

Dla przypomnienia.

 

Silnik był opuszczony do wymiany świec bez odkręcania / luzowania przekładni (nie znam się) i po tej operacji kierownica nie chodzi już tak jak przed wymianą.

 

Jakie są możliwości regulacji ? Coś prostego od czego można zacząć, żeby poprawić komfort jazdy. Zbieżność była ustawiania.

Co należałoby sprawdzić w dalszej kolejności.

Nie wiem jak im udało się opuścić silnik w legacy pod spodem masz belkę. Ktoś Ci chyba kit wciska do wymiany świec jedyne co trzeba zdjąć to dolot i z drugiej strony akumulator.

Może zluzowali przewód do pompy ze zbiorniczka i układ się zapowietrzył.

 

Edit

 

A może oni tacy sprytni że wszystko rozkręcali jeżeli tak to razem z belka ruszyli zawieszenie i geometria się rozjechala trudno powiedzieć bo nie patrzyłem jak ewentualnie zdjąć tą belkę nigdy nie wpadłem na tak genialny pomysł.

 

Wysłane z mojego ZTE V965 przy użyciu Tapatalka

Edited by bzikus7
Link to comment
Share on other sites

Cyt. A tak zupełnie poważnie, to czy brak mocy nie występuje szczególnie przy prędkościach obrotowych 2000-3000 RPM?
Jeżeli tak, to gdzieś tu czytałem, że takie efakty występują czasem po wymianie oleju i pomaga czasem odkręcenie czujnika spalania stukowego i przeniesienie w inne miejsce lub przykręcenie przez amortyzujące fale dźwiękowe podkładki.
Niczym nie ryzykujesz, zrób eksperyment i napisz czy pomogło.

 

 

Odp.U mnie jest tak że po odłączeniu akumulatora, te obroty spadaja prawie do zera i potem na poziom ~800, ale po kilkunastu kilometrach wszystko wraca do normy i nie spadają obroty juz tak nisko - ECU się "kalibruje"? 

Ja po zmianie stacji paliw odczułem poprawę w pracy silnika, brak efektu spadku mocy przy 2,5-3 k/rpm.Już tak wiele kkm

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...